stadstv rotterdam - na dood fortuyn lachende buitenlanders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 16:37

Weetje Punkie, een tijdje geleden was er een topic op bokt waar ongeveer werd gezegd 'die asielzoekers lopen toch de hele tijd uit hun neus te eten en te lanterfantere'n, ze moeten zich eens nuttig maken en gaan werken, anders moeten ze maar weer terug naar hun eigen land'

Tsja, dat was een mening, dat mag je best zeggen. Maar die persoon werd wel even stil toen ik een link had gegeven naar een internetpagina over asielprocedures. Daaruit bleek dat asz niet mógen werken. Oeps, leuke mening, maar gebaseerd op totaal bverkeerde info.

Wat ik hiermee wil zeggen? Als je zo'n mening hebt (dat de islam een achterlijke cultuur is, dat de vrouwen achtergesteld zijn aan mannen etc) is het heel verstandig die goed te funderen. Zoek eens informatie op over de Islam. Verdiep je er eens in. Praat eens met een Islamitische familie. Dán mag je je mening luid verkondigen, als je er dan nog zo over denkt. Maar mijn intuitie zegt me dat je mening dan wel een stuk bijgesteld zou zijn....

Geldt overigens voor iedereen. Mensen roepen om het hardst wat zij vinden, mening geven is leuk, maar waar is die mening op gebaseerd? Verdiep je eens in de feiten, niet in 'van horen zeggen'.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 20:19

Ik vind het veel erger wanneer ik een kale twintiger zie die zegt:
ze hebben onze leider vermoord, ze komen uit Duitsland om ons te helpen vechten.

Hij had het zeker niet begrepen!!

Ik keur het niet goed wanneer mensen (lees 'mensen' niet 'allochtonen') dansen om iemands dood. Maar ik begrijp niet waarom er zo'n nadruk op gelegd moet worden dat het allochtonen zijn. Ik vind dat zoeken naar problemen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:21

Desiree schreef:
gewoon de verkeerde kant op Prakkie, dat is heel simpel. Ik ben het met je eens. Alleen buitenlanders mogen alles zeggen wat ze willen, nederlanders niet.


Ongestraft ja kennelijk.......

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 01:26

Tsjonge, wel een heftige discussie!

Ik wil er ook even wat over kwijt:

-PF discrimineerde WEL. Een geloof, een groep mensen, etc Achterlijk noemen is dicriminatie. Hij stond er ook volledig achter.
Als iemand zou zeggen "alle paarden-mensen zijn Achterlijk" zouden wij ons ook gediscrimineerd voelen!

-de Islam is heel streng, ook wat betreft vrouwen. Ooit de bijbel gelezen? Katholieken mogen geen Pil gebruiken enz. Dat beteken niet dat elke Katholiek 10 kinderen heeft! Veel mensen zijn gelovig maar gaan met hun tijd mee, datzelfde geldt voor mensen die in de Islam geloven.

-een alochtoon geen verstand???? Degene die dat gezegd heeft moet maar een keertje met mijn pa triviant komen spelen ofzo....

-emigreren? Dat vind ik altijd zo leuk van Nederlanders (al weet ik dat jullie het semi-serieus menen). Nederlanders willen overal naar toe, ze staan ook bekend als een Reizend Volk. Maar o'wee als er iemand in Nederland wil wonen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 02:17

jeddah schreef:
-PF discrimineerde WEL. Een geloof, een groep mensen, etc Achterlijk noemen is dicriminatie. Hij stond er ook volledig achter.
Als iemand zou zeggen "alle paarden-mensen zijn Achterlijk" zouden wij ons ook gediscrimineerd voelen!


Hij gooide er ook nog iets achteraan over een van de striktere Nederlandse religies, deugde ook niet natuurlijk. IMO had hij beter iets kunnen zeggen over religie in het algemeen als het al zo nodig moet.

Citaat:
-de Islam is heel streng, ook wat betreft vrouwen. Ooit de bijbel gelezen? Katholieken mogen geen Pil gebruiken enz. Dat beteken niet dat elke Katholiek 10 kinderen heeft! Veel mensen zijn gelovig maar gaan met hun tijd mee, datzelfde geldt voor mensen die in de Islam geloven.


Ik weet niet zeker of je hier het goede zegt, ik begrijp heel goed wat je bedoelt, zeker weten. Niet alles geldt voor elke gelovige, dat klopt helemaal. Ik woon in Amsterdam en ik heb met -verschillende- moslims gepraat over hun geloof. Datzelfde heb ik gedaan met katholieken en protestanten en gereformeerden, omdat ik van huis uit niet geloof en dus nergens iets van mee heb gekregen thuis (is een beetje kort door de bocht, maar toch). Daarom moest ik dus later eigenlijk van elk geloof uitvissen waar het over ging.

Citaat:
-een alochtoon geen verstand???? Degene die dat gezegd heeft moet maar een keertje met mijn pa triviant komen spelen ofzo....


Zou het kunnen zijn dat wederzijds onbegrip te vaak geweten wordt aan geestelijk onvermogen, wat geheel onterecht is?
Met dat in het achterhoofd kun je je afvragen of allochtonen zich wel ontwikkelen zoals ze zouden kunnen hier in NL. Als er al sprake is van een achterstand dan is het aan de achterblijvers om aan de inhaalrace te beginnen, als ze de kansen aan willen grijpen.

Citaat:
-emigreren? Dat vind ik altijd zo leuk van Nederlanders (al weet ik dat jullie het semi-serieus menen). Nederlanders willen overal naar toe, ze staan ook bekend als een Reizend Volk. Maar o'wee als er iemand in Nederland wil wonen....


Je laatste opmerking begrijp ik niet zo goed, zou je die misschien uit kunnen leggen? Voor zover ik weet wonen er al heel veel 'iemanden' in Nederland.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 08:00

Met 'iemand' bedoel ik 'een buitenlander'...
Knipoog

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:48

lis schreef:
Oef, wat ben je adrem zeg! (oja, even voor jou de betekenis;

ad ´rem
(bn.)
1 snedig, ter zake => gevat)

Je schrijft dat iedereen zijn mening mag geven, maar waar het om begonnen is (jij vroeg je af of er buitenlanders met verstand bestonden), dat pik ik niet van jou. Van niemand, trouwens.

Ben blij dat je bent uitgeblaat, heb ik weer tijd voor nuttige dingen.


MENS ZEIK EENS OVER EEN BLAUWE STEEN, en doe inderdaad eens iets nuttigs, ga wat dingen doen met de kids, veel belangrijker dan achter de computer zitten te tengelen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:51

En toch vind ik dat de moslimcultuur vrouwen discrimineert. Geemancipeerde moslimvrouwen (zoals Funda, die een column heeft in de Telegraaf) vinden dat ook. Ik vind dat zij heel mooi de discussie tussen allochtonen en nederlanders weet te belichten. En katholieken waren ook ooit smeerlappen, dat mag gerust gezegd worden (en die zitten er nog steeds een paar bij). Je mag vrouwen gewoon niet discrimineren. Ook niet uit naam van het geloof. De moslimcultuur moet hierin veranderen, zoals ook de katholieke of protestante cultuur ooit is veranderd.

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 09:01

kijk en dat bedoel ik nou, desiree ik ben het helemaal met jouw eens!!!!!!!