stadstv rotterdam - na dood fortuyn lachende buitenlanders

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

stadstv rotterdam - na dood fortuyn lachende buitenlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 08:43

Ik weet niet wie het gezien heeft, maar ik was er zo boos over:
Buitenlanders waren aan het lachen en een 12-jarig jongetje vond het geen probleem dat Pim fortuijn was doodgeschoten. Ze waren allemaal erg blij....
Nou vraag ik je, is er geen respect meer voor het menselijk ras???
Blijkbaar niet..
Als een buitenlander niet mag zeggen wat hij/zij denkt, dan zeggen ze gelijk dat ze gediscriminieerd worden en gooien ze het op vrijheid van meningsuiting.
Nu wordt er een Nederlander neergeschoten die een andere meneing had en nu wordt er gejuigd...echt niet te geloven
Waar moet het naartoe in Nederland????
Laatst bijgewerkt door prakkie op 07-05-02 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 08:47

gewoon de verkeerde kant op Prakkie, dat is heel simpel. Ik ben het met je eens. Alleen buitenlanders mogen alles zeggen wat ze willen, nederlanders niet.

De hond is de betere mens

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:10

weer zo'n nutteloos bericht.
Het lijkt me dat het geen uitleg behoeft waarom veel allochtonen niet zo begaan waren met het lot van Pim Fortuyn.
Verder heb je het over een 12 jarig jongetje. Wat weet die nou van politiek. Hij zal niet eens weten wie PF is, waarschijnlijk wordt er elke week in zijn straat een man of vrouw neergeschoten, in elkaar geslagen of beroofd.
Ja Prakkie, een klein groepje op tv staat garant voor alle allochtonen; het gaat helemaal mis in dit land, misschien moet je gaan emigreren.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:14

Zij geven de buitenlanders een kwaad aanzien. Ik zag gisteren op de tv echter veel buitenlanders die geergerd waren, kwaad en geemotioneerd om wat er gebeurd is. gelukkig maar, dan kun je relativeren. Maar die mensen die op straat gaan staan lachen, moesten door de ME direct worden opgeruimd, want dit is gebrek aan respect voor alle Nederlanders.

De hond is de betere mens

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:24

Woonplaats: Rotterdam.

Juist, een 12 jarig mannetje zegt niet zoveel. Weet niets van politiek, hoort alleen de uitingen van Fortuyn. Maar... what happend met waarden en normen? Er zijn meer mensen die zulke uitingen doen over buitenlanders. Moeten die dan allemaal maar dood? Zeggen buitenlanders niet ook vreselijke dingen over ons?

Zij zijn hier komen wonen. Dan pas je jezelf aan. Je ziet dat het hele land geschokt is, dan trek je dat jezelf aan. Je ziet toch dat het niet meer veilig is in dit land.

Ik woon nog geen 5 minuten van een buurt af waar verschrikkelijk veel buitenlanders wonen. Surinamers, turken, marokanen en nog veel meer. De buurt is in Rotterdam bekend... De paperclip wordt het genoemd. En wat deden ze daar??? DANSEN OP STRAAT! Blij zijn!
Te absurd voor woorden.
Dit kan en mag niet.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 10:36

Het gaat niet alleen over een 12-jarig jongetje. Er waren wel meerdere mensen te zien.
Ena ls een 12-jarig jongetje al zo laconiek doet over een moord, hoe denkt hij dan als hij volwassen is? (dit gaat over zowel allochtonen als autochtonen).
Als iemand al is opgegroeid met moorden, etc wat gaat die persoon dan doen??
Sorry maar het is geen nutteloss onderwerp; dit is de toekomst van Nederland: de jeugd heeft de toekomst wordt weleens gezegd, welke toekomst hebben ze dan?? van moorden en geen vrijheid van meningsuiting, want dat wordt met deze moord wel gesuggereerd. Ik heb begrepen (correct me if i'm wrong) dat de dader waarschijnlijk een extreem linkse is. Nou ga elkaar maar gewoon afslachten ipv naar elkaar luisteren. Dat is de boodschap die ik krijg en daar ben ik niet blij mee!!!
Verder ben ik allen maar de boodscahpper van nutteloze berichtjes!!

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:29

Zulke zaken zijn inderdaad heel erg.
Maar zoiets moet je relativeren. Zoekt en gij zult vinden. Als je zo'n groepje ziet en je zend dat uit maar alle buitenlanders die dit niet doen negeert heb je geen realistisch beeld.

Als zo'n jongetje van twaalf hoort dat Pim Fortuyn de man is die alle allochtonen het land uit wil hebben en die gezegd heeft dat de islam een achterlijke cultuur is, dan kan je het zo'n kind toch niet kwalijk nemen dat hij niet diep geschokt is door zoiets.
Zo'n kind heeft absoluut geen besef hiervan.

PF

PF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:48

Een beetje allochtoon met verstand treurt om het feit van gisteren. Buitenlanders/allochtonen die stonden te juichen weten denk ik geen eens waar Pim voor stond. Hij wordt beschreven als extreem rechts, terwijl hij dat niet was. Het geen wat hij wilde bereiken, de dingen die hij wilde veranderen kwamen ook de “Nederlandse buitenlanders” te goeden.
Iedere Nederlander of allochtoon die in Nederland woont weet dat wij in een democratieland wonen. Dat houdt dus in dat je mag zeggen wat je denkt. Wat Pim zei is wat veel van ons denken. Ook al was niet iedereen het daarmee eens, Nederland blijft een democratieland. Dit wordt nu gestraft met moord…… welke kant gaan we nu op………..communisme? Omdat straks niemand meer iets durft te zeggen???

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 11:49

Pim fortuyn heeft niet gezegd dat alle buitenlanders het land uitmoeten, maar dat er niet meer inkunnen.
Het inburgeren lukt nu niet, dus helemaal niet als er nog meer buitenlanders komen, die zich ook niet aanpassen.
Hetgene wat hij heeft gezegd over de islam, kan niet. Heel simpel. Maar aan de andere kant wordt er door de Imam wel gezegd dat homo's een ziekte zijn die uitgeroeid moet worden en diew man kan niet eens berecht worden!!!
Waarom wordt pim fortuyn er dan op aangekeken en geeft dat een soort (al is het maar kleine) tegengewicht aan de moord?? Als de imam zou worden aangepakt, dan breekt de hel los in nederland, want dan zijn we ontolerant bezig. Sorry, maar dat is meten met 2 maten....

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:53

Citaat:
Woonplaats: Rotterdam.

Juist, een 12 jarig mannetje zegt niet zoveel.


Wanneer denk je dan dat ze wel eens goed gaan nadenken? Ik ben 14jaar, en het lijkt wel of sommige hier me niet serieus nemen. Je krijgt meestal van huis uit iets over politiek en dan moet je er zelf maar wat mee doen.Dat jongetje heeft blijkbaar alleen maar gehoord dat Pim tegen buitenlanders WAS, vandaar zn uitspraak lijkt mij.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:13

IK snap iets niet,Pim Fortuyn werdt ook enorm door buitenlanders gewaardeerd (kijk maar naar zijn 2e man)...Pim Fortuyn was niet rassistisch,was alleen recht voor raap.Vond dat nederland vol was,en als we de rollen om zouden draaien,en met z'n alle naar turkije of naar marokko zouden gaan,kerken zouden bouwen etc,zouden hun dat ook niet leuk vinden.Dat was Pim's standpunt.Als hij rasist was geweest,hadden ALLE buitenlanders hem gehaad,maar die ene boxer Regillio nogwat,die was toch de jongeren,die lachte over de dood van Pim Fortuyn,aan het aanspreken???? Zijn tweede man was toch ook een buitenlander?

Waar gaat dit land naar toe? Naar het einde van de democratie?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:24

hij had ook niks tegen buitenlanders, alleen is het VOL in nederland!! En dat is ook zo, iedereen is aan het zeuren en klagen, maar niemand doet iets. Dan krijg je dit, wat dacht je toen de aanslagen in amerika waren gebeurd, gingen ze de deur uit om feest te vieren, dat is toch waanzin??!! Of ben ik nou zo blind??
Fortyun heeft wel gezegd dat de islaam een achterlijke cultuur was (dat ging wel een beetje ver), maar voor de marokanen, en turken en andere moslims, was hij niet meer als een hond, omdat hij HOMO was. Walgelijk!!
Hij heeft dit echt niet verdient!!! Ook al was ik het niet met alles eens wat hij zei, maar hij liet Den Haag wel nadenken, net als de rest van nederland!! wat er nu gaat gebeuren moeten we maar afwachten, maar het wordt NOOIT meer hetzelfde!! NOOIT MEER!!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:43

Desiree schreef:
gewoon de verkeerde kant op Prakkie, dat is heel simpel. Ik ben het met je eens. Alleen buitenlanders mogen alles zeggen wat ze willen, nederlanders niet.


Gek, dit idee heb ik ook altijd!
Alles wordt altijd zo omgedraaid dat Nederlanders racistisch zijn en buitenlanders zijn altijd de geslagen hond. Maar tegen meisjes mogen ze respectloos zijn, 'hun' meisjes moeten hoofddoekjes om, mogen 's avonds niet naar buiten en moeten het huis schoonmaken. Dan nog maar niet te spreken over wat ze tegen mij zeggen als ik op straat loop, omdat ik blank meisje ben en ja , ik heb blond haar en dat geeft hun een reden je aan te mogen raken en tegen je te mogen schelden.
Ik voel mij op die manier ook gediscrimineerd...
En nee, tuurlijk doen ze het heus niet allemaal maar waar ik woon zijn het er wel veel!

Groetjesss van Jessica!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:27

lis schreef:
Het lijkt me dat het geen uitleg behoeft waarom veel allochtonen niet zo begaan waren met het lot van Pim Fortuyn.


Waarom niet?

Juist onder de allochtonen had PF veel aanhang en veel stemmers!

Nogmaals degene die blij zijn met deze gebeurtenis zijn gewoon gek en dat heeft niets met afkomst, kleur, geloof, politieke voorkeur of wat dan ook te maken!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:38

Citaat:
Juist onder de allochtonen had PF veel aanhang en veel stemmers!


jajaja, en sinterklaas heeft mijn moeder ontvoerd.
Natuurlijk had Pim niet veel allochtone aanhangers. Er zullen er heus een aantal zijn, maar zeker niet veel.

Waarom allochtonen niet dol op Pim zijn, vraag je?

a; hij noemt de islam een achterlijke cultuur
c; hij wil de grenzen sluiten
d; hij wil geen vrijheid van partnerkeuze mbt het halen van een echtgenoot
uit het buitenland.
enzenz..

Verder ben ik het eens met je stelling dat mensen die blij zijn dat hij dood is gewoon gek zijn. simpel zat

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:42

Lis, ben je soms blind of WIL je het niet zien? Gisteren waren er wel degelijk allochtonen te zien die erg aangeslagen waren. Weet je hoe dat komt? Omdat er vele allochtonen zijn die zich realiseerden dat Paars haat kweekte t.o.v. buitenlanders met hun gedoogbeleid. Er zijn allochtonen die WEL integreren en die zich aanpassen. Zij stonden ook achter de denkbeelden van Pim Fortuyn.

De hond is de betere mens

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:49

hoezo ben ik nou weer blind?????
Pim had niet veel aanhangers onder allochtonen, PUNT UIT. Dat deze mensen wel geïntergreerd zijn, doet daar niets aan af.
En dat deze mensen aangeslagen waren heeft niets te maken met hun politieke voorkeur, het is menselijk om aangeslagen te zijn na zo'n ingrijpende gebeurtenis.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:52

Maar er waren onder die allochtonen voorstanders hoor Lis! Ik heb ze gisteren op tv gezien.

De hond is de betere mens

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:52

Iemand op mijn zus haar werk is marrokkaans en zei dat die serieus op Pim Fortuyn wilde stemmen. Zo heb ik vaker van buitenlanders gehoord dat ook zij bepaalde groepen van hun eigen ras niet mogen om bepaalde redenen. Ik denk dat de meningen binnen de groep buitenlanders ook behoorlijk verdeeld zijn dus valt er over dit onderwerp niet echt twisten...
Groetjesss van JessicA!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:55

Alle buitenlanders krijgen vaak een slechte naam binnen hun groep door het gedrag van een groep mensen daarbinnen. En dat is de reden waarom er buitenlanders zijn die voorstander waren voor Pim. Als die lui zouden worden aangepakt, zijn ze er zelf ook mee geholpen.

De hond is de betere mens

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:02

Desiree schreef:
Maar er waren onder die allochtonen voorstanders hoor Lis! Ik heb ze gisteren op tv gezien.


Natuurlijk zijn er allochtone voorstanders van Pim. Hij heeft er zelfs een aantal op de lijst staan, zoals nr 2 is kaapverdiaan en een marokkaanse vrouw ergens onderaan.
Ik reageerde op het stukje van Buitenzorg (wat ik dus ge-quote heb) dat er juist veel allochtone aanhangers van Fortuyn zijn. En dat is gewoon niet waar. Nogmaals er zijn er vast een flink aantal, maar als je het in procenten zou moeten uitdrukken kom je vast niet verder dan 5 %

Iets anders trouwens in aanvulling op jessica; buitenlanders (oa marokkanen en turken) zijn idd vaak erg intolerant tegenover elkaar. Een turk zal niet snel vriendschap sluiten met een marokkaan en andersom.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:04

Hmm.. ik zal eens proberen wat duidelijker te zijn. Denk wel, respect voor het individu en vrijheid van meningsuiting zijn heel erg belangrijk voor mij.

Als mensen op straat staan te dansen om de dood van wie dan ook, dan is dat vreselijk, maar op zich is dat ook een uiting van een mening. Zolang dat niet uitdraait in een orgie van geweld, is dat iets wat we helaas moeten tolereren. Hoeveel mensen waren er hier niet blij dat de Taliban werd weggejaagd uit Afghanistan?

Als we een uiting van mening gaan beantwoorden met geweld, dan zijn we in principe op dezelfde manier bezig als de moordenaar van Pim. Goed, we helpen ze niet om zeep, maar het idee is hetzelfde: ze uiten iets waardoor andere mensen gekwetst worden en als straf slaan we ze maar een hoekje in.

ME moet alleen toegepast worden op echte relschoppers, het is een soort van oproer. Dansen op straat is stuitend, maar nog geen oproer. De boodschap die we daarmee zouden sturen is desastreus.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:08

Er wordt teveel gezeurd in Nederland! Bijv. over dat buitenalnders maar alles mogen zeggen en dat dan wel weer door de socio's of heilige boontjes (help me ff) wordt goedgepraat. Tuurlijk niet! Het maakt niet uit wie de foute opmerking plaatst: fout is fout. En buitenlanders die feesten zijn respectloos, al snap ik wel dat sommigen niet al te rouwig zijn. Maar moord is walgelijk en dood is triest. Maar om nou weer alle focus op die paar dansende idioten te focussen...krijg je weer dat gezeur, net als in Ede na 11 september. Dan geef je te veel eer en credit en macht aan een minderheid.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:18

uiteraard hebben er ook nederlanders staan juichen om de dood van PF, maar dat laat onze verrotte media uiteraard niet zien

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:37

Dit was nu wat pim duidelijk wilde maken!!
dit kan gewoon niet wij horenhet niet normaal te vinden als een buitenlander doodgeschoten wordt maar zo hoort het ook andersom te zijn! blijkbaar is dit wederzijdse respect er niet!!
dat kan gewoon niet maar de enige die daar iets aan wilde en probeerde te veranderen is er nu dus niet meer!!
En de buitenlanders zetten zichzelf nu niet echt in een gunstig dag licht!!
maarja er zijn natuurlijk ook buitenlanders die het heel erg vinden dus je kunt ze niet over een kam scheren!!
maar de lui die dit leuk vinden moeten hard aangepakt worden!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, EmptyWords, GrapeshotBot, History_, laura22, Mo_86, Odysseus, Schuur_, Tyke en 22 bezoekers