Pim Fortuyn neergeschoten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:22

je bent nogal kort van memorie Pieleknak. Je schrijft net; "Vraagt niemand zich af waarom Kaj bij Desiree de indruk heeft gewekt opgelucht te zijn? Ik denk namelijk dat er wel een reden voor is."
Dus doe je hetzelfde als Desiree, je trekt de integriteit van Kaj in twijfel.
Sorry dat ik me ermee bemoei, kon het even niet laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:30

Om even in te gaan op de verhalen dat mensen huichelachtig zouden zijn in hun mening over Pim. Laten we twee dingen even heel duidelijk scheiden:
1- de politieke persoon Pim van Lijst PF en
2- de persoon Pim, de mens.
Dat een mens moet sterven voor wie hij is, is afschuwelijk en had nooit mogen gebeuren, ongeacht het motief van deze moord. We weten nog steeds de reden niet, die kan ook persoonlijk zijn.

Daarnaast de politieke persoon. Ik zie hier alsmaar voorbij komen dat Pim naar voren bracht wat iedereen allemaal al dacht. Eerlijk is eerlijk, meer heeft Pim niet gedaan. Hij zei inderdaad wat velen al dachten, dus wat is daar nou zo bijzonder aan? Hij zei misschien wat volgens velen 'leefde in de samenleving', dat doen zoveel mensen dus, maar slechts weinigen met de camera voor de neus.
Hoe Pim dat allemaal deed, dat was wel bijzonder; daarmee zijn we weer bij de mens Pim, de persoon die alle respect verdient.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:15

Ik ben het nooit eens geweest met de mening van Pim, maar dit vind ik toch echt gewoon TE erg voor woorden...

Mijn broer is helemaal into-Pim, was het echt helemaal eens met hem...over alles, kijk, dat moet hij dan zelf weten (ieder heeft zn eigen mening). Maar wat ik dan wel zo zwak van mn broer vind is dat hij gelijk zegt dat de dader een buitenlander is (toen was nog niet bekend wie de (vermoedelijke) dader was). Toen kwam "gelukkig" net op het nieuws dat de waarschijnlijke dader gepakt was en dat die NEDERLANDER was. Nou, toen ben ik nog wel even in debat geweest met mn broer...en IK heb gewonnen...

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:56

echt niet normaal zeg. Ik was het met veel dingen die hij zei niet eens, maar je bent echt gek als je iemand vermoord. En je lost er ook absoluut niks mee op. Je weet toch dat er veel mensen achter de dingen staan die hij zei, wat bereik je er dan mee om hem te vermoorden? Er staat echt wel weer iemand op die dezelfde ideeën heeft... Onbegrijpelijk....

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 22:08

Esmee schreef:
we kunnen nu wel gaan speculeren over alle reacties die er gegeven worden, en misschien wel fout geformuleerd, maar wel leven in een vrij land al is dat nu ver te zoeken! maar ik denk dat ieder op zijn/haar eigen manier zijn rouw, medeleven, spijt of weet ik veel wat betuigd, moeten we daar elkaar nu echt op aanvallen, want dat idee krijg ik als ik sommige reacties lees!

Anders krijg ik nog het idee dat we allemaal kleine Pim-daders zijn! die het niet toelaten als iemand zn bek opentrekt maar ergelijk tegenaanschieten!

Sorry maar ik moest het kwijt!


ik had dit al eerder geplaatst, maar ik krijg het idee dat er weinig aandacht aan wordt geschonken!

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 00:28

Ik had niet op hem gestemd maar ik vond het een leuke man, hij maakte politiek weer "spannend". Maar zoals in een hoop gevallen in de rest van de wereld blijkt maar dat elke gek aan een wapen kan komen. Daar moest eens wat aan gedaan worden.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 05:02

Ik was net al de reacties aan het lezen en ik word van sommige reacties gewoon kotsziek! Kunnen we wat meer respect hebben voor elkaar zeg? Vrijheid van het uiten van je mening moet kunnen maar elkaar afkatten? Sorry hoor, maar ik vind het een beetje waanzinnig hoe we hier met elkaar omgaan!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:28

Kaj, je moet nu ophouden met zeuren. Jij krijgt mijn excuses niet. Ik heb al eerder een reactie gegeven waarom ik zo reageerde. Pniekepnak wist heel goed te verwoorden waarom ik zo reageerde en dat moet voldoende zijn. Ga jij maar door met denken dat ik 10 ben. Ik heb zoveel reacties al gegeven hier op bokt, je zou beter moeten weten. Jij denkt toch wat je wilt denken, daar kan ik niets aan veranderen. Ik denk wel dat je het erg vindt dat er een mens is vermoord om zijn mening. MAar ik kan het niet laten te denken dat je blij zult zijn dat Pim zijn politiek niet meer kan doorvoeren (losstaand van de moord op hem).

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:53

en dat is wél wat anders dan het zeggen dat iemand opgelucht is omdat ie dood is, waar ik een excuus wel terecht voor vind. Iig fijn dat je je uitspraak nuanceert.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 12:09

Desiree schreef:
Kaj, je moet nu ophouden met zeuren. Jij krijgt mijn excuses niet. Ik heb al eerder een reactie gegeven waarom ik zo reageerde. Pniekepnak wist heel goed te verwoorden waarom ik zo reageerde en dat moet voldoende zijn. Ga jij maar door met denken dat ik 10 ben. Ik heb zoveel reacties al gegeven hier op bokt, je zou beter moeten weten. Jij denkt toch wat je wilt denken, daar kan ik niets aan veranderen. Ik denk wel dat je het erg vindt dat er een mens is vermoord om zijn mening. MAar ik kan het niet laten te denken dat je blij zult zijn dat Pim zijn politiek niet meer kan doorvoeren (losstaand van de moord op hem).


Ik moet ophouden met zeuren? Jij bleef volhouden dat ik opgelucht zou zijn. Ten eerste heb ik mijn woorden al teruggenomen over dat ik wellicht met een tiener te maken zou hebben.

Ten tweede heb ik mijn mening al meerdere malen met argumenten onderbouwd en heb ik dat van jou niet gezien.

Fijn dat je nu in ieder geval terugneemt dat ik blij zou zijn met de moord.
En over de politiek gesproken: ik denk dat lijst Pim Fortuyn hierdoor meer stemmen krijgt dan ooit.
Heb al genoeg mensen gehoord die hierdoor opeens op lijst P.F.gaan stemmen. Dus nee in dat opzicht ben ik er ook zeker niet blij mee.

Ik heb gisteren trouwens een stukje gevolgd van Barend en van Dorp, daar was nummer vijf van de lijst. Ben even zijn naam kwijt, maar wat was dat een vervelende domme man zeg!
Dan had ik toch echt veel liever Pim Fortuyn zelf!

Al was ik het niet eens met zijn politieke opvattingen, ik geloof zeker dat hij in ieder geval wist waar hij mee bezig was. Dat zie ik niet in de overgebleven namen van de lijst.

Dus ga nou niet zeggen dat ik opgelucht ben dat Pim Fortuyn de politiek niet meer kan veranderen. Ik ben het met meerdere politici niet eens, daarom ga ik stemmen!
Vorige stemronde heb ik pvda gestemd en wist dat er daarmee zo goed als zeker een tweede paars kwam.
Hier heb ik voor gekozen. Was ik hiertegen dan had ik ergens anders op gestemd.
Zo ook nu met deze verkiezingen. Ik zat niet te wachten op een lijst P.F. dus daar had ik ook niet op gestemd.

Dit heeft er absoluut niets mee te maken dat ik opgelucht zou zijn.
Ook de beweringen dat mensen P.F. neerzetten als rascist e.d. staan hier helemaal buiten. Ten eerste heb je mij dat niet horen zeggen, en ten tweede geloof ik ook niet dat hij een rascist was.

Toch blijf ik het oneens met bepaalde uitlatingen. En over vrijheid van meningsuiting: het is bepaald niet legaal om mensen te vernederen op grond van welke overtuiging dan ook. Dat je niet meteen wordt opgepakt komt door het feit dat nederland geen politiestaat is.
Officieel mag je de koningin niet belasteren. Toch zal niemand je oppakken als jij roept dat je tegen de monarchie bent.
Vrijheid van meningsuiting is inderdaad een iets meer omvattend begrip dan je mag zeggen wat je wilt.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 15:05

lis schreef:
je bent nogal kort van memorie Pieleknak. Je schrijft net; "Vraagt niemand zich af waarom Kaj bij Desiree de indruk heeft gewekt opgelucht te zijn? Ik denk namelijk dat er wel een reden voor is."
Dus doe je hetzelfde als Desiree, je trekt de integriteit van Kaj in twijfel.
Sorry dat ik me ermee bemoei, kon het even niet laten.


Ik beschuldig niemand. Desiree heeft dat gezegd, en hoogstwaarschijnlijk met een reden, want ik heb inmiddels heel veel berichtjes van haar gezien, en ze zegt nooit zomaar wat. En dat bedoel ik daarmee. Ik zal de zin anders verwoorden: Vraagt niemand zich af waarom Kaj bij Desiree de indruk heeft gewekt opgelucht te zijn? Ik denk namelijk dat Desiree daar wel een reden voor heeft.

Misverstand opgelost zo?

Oh, en als je mijn naam niet goed kan spellen, probeer het dan ook gewoon maar niet. Zulke grapjes zijn leuk in het kippenhok, niet in een serieus topic als dit.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 15:33

pniekepnak"]
[quote="lis schreef:
je bent nogal kort van memorie Pieleknak. Je schrijft net; "Vraagt niemand zich af waarom Kaj bij Desiree de indruk heeft gewekt opgelucht te zijn? Ik denk namelijk dat er wel een reden voor is."
Dus doe je hetzelfde als Desiree, je trekt de integriteit van Kaj in twijfel.
Sorry dat ik me ermee bemoei, kon het even niet laten.


Ik beschuldig niemand. Desiree heeft dat gezegd, en hoogstwaarschijnlijk met een reden, want ik heb inmiddels heel veel berichtjes van haar gezien, en ze zegt nooit zomaar wat. En dat bedoel ik daarmee. Ik zal de zin anders verwoorden: Vraagt niemand zich af waarom Kaj bij Desiree de indruk heeft gewekt opgelucht te zijn? Ik denk namelijk dat Desiree daar wel een reden voor heeft.

Misverstand opgelost zo?

Oh, en als je mijn naam niet goed kan spellen, probeer het dan ook gewoon maar niet. Zulke grapjes zijn leuk in het kippenhok, niet in een serieus topic als dit.
[/quote]

Wil dit niet uit het verband gaan trekken maar ik vind de stelling van jou dat Desiree nooit zomaar wat zegt nogal denigrerend t.o.v. mij.

Met andere woorden: ik zeg wel zomaar wat?

Ik vind nog steeds dat je zelf gewoon alles moet lezen en zeg maar waar ik ook maar enigszins de indruk wek opgelucht te zijn.

Ik weet 100% zeker dat je niets kunt vinden.
En over dat mensen hypocriet zouden zijn: Vind ik ook, dat is ook de reden dat ik hier niet ga doen dat ik Pim Fortuyn zo goed vond (en dan heb ik het over hem als politici en niet als persoon).

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 16:22

en ik denk dat kaj wel een reden heeft om excuses te vragen.

Wat is dit? Een crimi ofzo?
Citaat:
Vraagt niemand zich af waarom Kaj bij Desiree de indruk heeft gewekt opgelucht te zijn?
Whoa, misschien moet je bij De Cock en Vledder zijn die kunnen het motief van Kaj gaan onderzoeken. Tsjonge...

Vraagt niemand zich af waarom Desiree zo ongelooflijk ontevreden is en op dit moment om het hardste schreeuwt politiek gezien?

Wat zijn dat nou voor vragen? Ik denk dat we beter niks kunnen zeggen als er niks zinnigs meer toe te voegen is aan dit topic.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 16:25

In jouw beleving schreeuw ik het hardste politiek gezien Laura. Ik vind dat er veel zijn die net zo hard schreeuwen. maar dat is mijn beleving. GAan we nu ons afvragen waarom we iets heel anders beleven? Laten we ophouden met deze discussie.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 16:38

Desiree schreef:
In jouw beleving schreeuw ik het hardste politiek gezien Laura. Ik vind dat er veel zijn die net zo hard schreeuwen. maar dat is mijn beleving. GAan we nu ons afvragen waarom we iets heel anders beleven? Laten we ophouden met deze discussie.


Hier ben ik het mee eens!

Laten we maar ophouden met de discussie.
Ieder heeft zijn eigen mening. Het enige wat ik vraag is om in mijn waarde te worden gelaten.
Zoals Laura zei, denk ik inderdaad wel dat ik een reden had om een excuus te vragen. Maar verder heeft deze discussie weinig zin.

Laura bedankt voor je steun!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 16:44

Oke kaj, ik neem de woorden die ik naar jou gezegd heb terug op persoonlijk vlak. Ik ben n.a.v. jouw reacties namelijk gaan geloven dat jij niet opgelucht bent over het gebeurde en oprecht geergerd en kwaad bent. Mijn excuses. Overigens koester ik deze gedachten naar bepaalde mensen in de politiek nog steeds hoor. maar goed, dat staat los van jou.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 16:52

Desiree schreef:
Oke kaj, ik neem de woorden die ik naar jou gezegd heb terug op persoonlijk vlak. Ik ben n.a.v. jouw reacties namelijk gaan geloven dat jij niet opgelucht bent over het gebeurde en oprecht geergerd en kwaad bent. Mijn excuses. Overigens koester ik deze gedachten naar bepaalde mensen in de politiek nog steeds hoor. maar goed, dat staat los van jou.


Desiree: DANK JE WEL!

Vind het top van je dat je je woorden terugneemt!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 17:00

Graag gedaan!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 20:48

Dit vind ik echt SUPER mensen.

Ik was eerlijk gezegd een beetje bang dat het zou escaleren. Ik vind het zo fijn dat uiteindelijk weer de handen over en weer geschud kunnen worden. Zo moeten we verder gaan!!!

Ik was best wel een beetje geschrokken (ook in de andere onderwerpen hoor!!) wat betreft reacties op elkaar, bepaalde uitlatingen, de verbale agressie over en weer, de keiharde standpunten etc. , de diverse beweringen waardoor ik mezelf niet meer thuis voelde op Bokt ,dat ik echt heel serieus heb overwogen om mij terug te trekken uit het Boktgebeuren. Ik voelde mij zelfs een beetje verdrietig worden zo nu en dan. Ik was het nog steeds aan het overwegen totdat ik deze laatste berichten las!

Ik ben oprecht blij dat de meeste van ons toch zichzelf als volwassenen kunnen gedragen.
TOP!!!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 21:07

Eyes schreef:
Dit vind ik echt SUPER mensen.

Ik was eerlijk gezegd een beetje bang dat het zou escaleren. Ik vind het zo fijn dat uiteindelijk weer de handen over en weer geschud kunnen worden. Zo moeten we verder gaan!!!

Ik was best wel een beetje geschrokken (ook in de andere onderwerpen hoor!!) wat betreft reacties op elkaar, bepaalde uitlatingen, de verbale agressie over en weer, de keiharde standpunten etc. , de diverse beweringen waardoor ik mezelf niet meer thuis voelde op Bokt ,dat ik echt heel serieus heb overwogen om mij terug te trekken uit het Boktgebeuren. Ik voelde mij zelfs een beetje verdrietig worden zo nu en dan. Ik was het nog steeds aan het overwegen totdat ik deze laatste berichten las!

Ik ben oprecht blij dat de meeste van ons toch zichzelf als volwassenen kunnen gedragen.
TOP!!!


Amen! Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 22:54

yup, het is makkelijk om te zwijgen, maar je excuses aanbieden getuigt van lef.
Top inderdaad... mooit sluiting van dit topic! Lovers