Roger heeft zich daar gemeld en kreeg stoel 6 toegewezen. We hadden ons inmiddels aangeschoven bij een van onze buurtgenoten die ook mee deden. Iets voor vieren mochten we de zaal in. Dus Roger op zijn stoeltje 6 en ik bij het restpubliek.
Vlak voor de opnames startten kwam er een mevrouwtje naar Roger toe die vond dat zijn kleding niet kon. Roger had nl. korte mouwen aan en dat kon echt niet dus hij moest mee naar achteren. Daar hadden ze alleen helaas geen kleding in zijn maat

Op DE stoel zat op dat moment een oud vrouwtje. Roger mocht nog niet meespelen, want dat mochten alleen de overgebleven kandidaten van de vorige opname. Maar dit vrouwtje was na twee vragen af waardoor er uit de overgebleven mensen waarvan het lampje nog blauw was een nieuwe kandidaat, dit keer een man, werd uitgekozen. Deze man was na een paar vragen al af. Roger helaas ook dus hij mocht niet meedingen naar de stoel. Deze keer kwam er weer een vrouw die het ook weer niet lang volhield. Leuk hoor want dan moet iedere keer de opname stoppen om de kandidaat gereed te maken. Toen deze mevrouw afviel had ze nog 50 tegenstanders waaronder Roger. Langzaam werden alle stoelen rood maar die van Roger bleef maar blauw en uiteindelijk was hij degene die in de stoel mocht!!!
Ik stond echt helemaal paf. Hoe kon dat nou weer? Ik werd al meteen uit het publiek gehaald en moest mee naar achteren waar Roger al in de makeup zat (naast Mark Klein Essink) terwijl zijn blouse gestreken werd. En toen was het zover. Roger zat op de stoel. Oh man ik zat daar achter die schermen te stressen en ik vond sommige vragen echt heel moeilijk. Uiteindelijk zat de eerste opname erop en zat Roger nog op de stoel met 29 tegenkandidaten.
Toen hadden we even een pauze. Iedereen moest naar de foyer en kreeg broodjes en wij mochten mee bij de vips eten en kregen echt luxe warm buffet. Aan de tafel tegenover ons zaten Bassie (inmiddels zonder Adriaan die dus

En rond zeven uur weer terug. Inmiddels waren ze het magazijn ingedoken en hadden ze voor Roger toch nog een blousje gevonden die hij paste. Daaronder moest hij een iets te krap shirt maargoed

Dus ik zeg tegen Roger: “en hoe moet ik nou douchen?” Toevallig stond Caroline Tenssen achter me (had ik niet eens gezien) “Ja balen meid, nou weet je wat dat wordt toch douchen met een gordijntje in de tuin” Toen heb ik nog even met haar staan praten over ons nieuwe huis. Ze was echt heel aardig terwijl ik altijd dacht dat ze een beetje een bitch zou zijn, maar ik neem mijn mening terug.
Uiteindelijk gingen we niet helemaal met lege handen naar huis. We kregen een koffer (kreeg iedereen) en omdat Roger op de stoel had gezeten nog twee cadeaubonnen van 50 euro van de Bijenkorf. Daarna moesten we nog door de sneeuwstormen een heel eind naar huis, maar het was echt een hele gezellige dag