Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
crossmonster schreef:hoezo egoistisch?
ik heb katten hier in de buurt zien vermageren , zien wegteren van vergif dat er word gevoerd..
en die platgereden katten maken me ook steeds weer misselijk als ik er een zie.
mijn katten mogen door het hele huis, en groeien ze binnen op dan weten ze ook niet wat ze moeten missen.
ik moet wel zeggen dat ik voornamelijk raskatten heb, en waar ik serieus mee fok, en die ik dus ziektevrij wil houden.
Liedje schreef:Onze katten kunnen dag en nacht naar buiten. Ja dat risico zit erin dat ze onder een auto komen en dat soort dingen. Maar ze hebben wel een mooi en spannend leven buiten. Ik ben voor buiten katten!
Beter gezegd, ik ben voor katten buiten
Wij hebben liever dat een kat eventueel een wat korter leven heeft (als ie pech heeft) en lekker buiten kan lopen en doen wat ie wilt. Dan een kat die binnen heel lang leeft en maar altijd in dezelfde omgeving zit.
crossmonster schreef:mijn zolder is voor de katten trouwens ook een groot avontuur
crossmonster schreef:oke daar heb je wel gelijk in
maar tegenwoordig zijn er meer en meer mensen die een gezonde raskat verkiezen boven een boerderijkat
misschien vanwege mode, maar ook vanwege gezondheid en karakter .
dus is het iig wel goed dat er serieuse fokkers bestaan die gezonde katten fokken
Nancy_evita schreef:ja als je zo gaat denken kan je er net zo goed een einde van maken
Een kat heeft ruimte/frisse lucht nodig. (alhoewel die an mij de hele dag voor de ramen ligt)
Maar dat is hetzelfde met paardrijden, je kan niet meer naar buiten:
Je kan aangereden worden
Als je een paard tegenkomt die een besmettelijke ziekte heeft krijgt die van jou het ook
Hij kan zich verstappen en zo kreupel worden dat je hem in moet laten slapen
Hij kan schrikken en in de sloot vallen
Dus ja
faye schreef:Bovendien hebben ze een beter leven, lekker naar buiten en gewoon kat kunnen zijn ipv een levend bankkussentje...