Voor de Bridget Jones-fans...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-01 00:11

Ik ben nu aan een heel leuk zelfde soort boek begonnen; Simply Divine van Wendy Holden. Had ik in London bij een Cosmopolitan gekregen. Net een soort Bridget Jones verhaal. Korte summary van wat ik tot nu toe gelezen heb:
Jane woont samen met vriend Nick die meer oog heeft voor het journaal dan voor haar. Op haar werk, bij het blad Glamour, krijgt ze een nieuwe opdracht. Ze moet de populaire perfecte, slanke den, hoogblonde, bigboobed 'Champagne D'Vyne' zover zien te krijgen dat ze een wekelijkse column voor hun blad schrijft. Champagne is alleen zó dom dat Jane de column zelf schrijft, met wat info van Champagne. De column wordt een daverend succes maar Jane, geconfronteerd met De Perfecte Vrouw, wordt steeds onzekereder. Dan verlaat haar vriend haar voor Een Andere Vrouw, en moet ze haar vriendin Tally helpen met haar gestoorde moeder...
een heeel komisch boek. Vooral als je een beetje de engelse taalgrappen begrijpt Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 10:25

Leuk!!! En als je die uit hebt, zou je 'Single White E-mail' van Jessica Adams (een Australische schrijfster) eens moeten lezen. Is ook zo'n beetje in dezelfde stijl geschreven.

Victoria is single, heeft een drukke baan en is eigenlijk op zoek naar een man. Haar vader vindt dat ze maar eens op internet moet en geeft haar een laptop. Ze krijgt dan een soort internet-relatie met een kerel die... (nee meer vertel ik niet). Ondertussen gebeurt er in haar 'echte' leven ook van alles en nog wat. Ik heb echt helemaal krom gelegen bij sommige stukken. Heb 'm wel in het Engels gelezen, in het Nederlands is hij nog maar net uit onder de titel 'Hotmail!'.

Hier kun je de eerste twee hoofdstukken online lezen: http://www.jessicaadams.com.au/html/nov ... /read.html

en hier vind je een recensie in het Nederlands:

http://www.vrouwonline.nl/boekrecensies ... YP3LC.html