Vervolg: Ongeluk paard, Na die tijd 5 operatie nog niet goed

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Vervolg: Ongeluk paard, Na die tijd 5 operatie nog niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 17:29

Zoals mijn topic al zegt is het een behoorlijk heftig verhaal.
Ik ben nu 2.5 jaar bezig met mijn pols.
Ik heb een ongeluk gehad met het paard, waardoor de klachten steeds meer worden.
In deze link hier beneden: Zie je in het kort allemaal uitgelegd wat er is gebeurd.

viewtopic.php?f=2&t=489192&hilit=

Nou het is een heel levensverhaal, maar uiteindelijk was alles nog niet goed gekomen.

Ben dus weer vorige jaar 2005 eind augustus tot begin januari 3 keer geopereerd.
Ze zijn er eindelijk achter gekomen wat er verkeerd zat in mijn pols.
Het bleek dat er steeds een los botje aan het zweven was en die al mijn gewrichten aanraakte.
Uiteindelijk hebben ze dit botje eruit gehaald, maar dit had een rede.... Dit botje zat normaal gesproken (bij ieder mens) vast aan een pees, als die niet meer vast zit zweeft te pees mee en heb je kans dat je een verlamming kan krijgen, of helemaal niks meer kan doen. Dan alleen een vinger bewegen.

Ze hebben dat botje er toch uitgehaald en er een schroef voor in de plaats gedaan, met een soort haakje waar de pees in ligt.
Ik heb zeker een paar weken in het gips gelopen tot mijn schouder zodat ik niet mijn elleboog kon bewegen en mijn pols want dan zou het schroefje weer losraken.

Uiteindelijk toen het gips eraf was ben ik in dec 2005 wezen revalideren.
Mijn elleboog was aangetast en kon niks meer. Moest alles weer opnieuw leren en mocht absoluut geen kracht zetten, want dan gaat die schroef los.

In midden Januari 2006 moest ik weer voor controle terug komen bij de plastische chirurg. Die heeft gekeken en toen zag het er allemaal goed uit.
Ik hield alleen wel complicaties over aan mijn elleboog door het gips.
Nu ben ik bijna weer een half jaar verder na 3 operaties... en ging het eind Januari weer een beetje goed, ik heb dit 2 weken volgehouden.
Totdat ik weer iets kracht training in het ziekenhuis mocht doen.
Na 2 weken tijd ben ik begin Februari en gaat het weer de verkeerde kant op.

Ik heb al een tijd gemeld dat ik het gevoel had dat er iets scherps in mijn huis prikte en de hele dag door zeer deed en ook als ik mijn pols naar beneden doe een gigantische pijnlijke stoot in mijn pols krijg en knak zeg alsof alles gigantisch stroef zit en niet verder kan.

Eindelijk hebben ze 17 Februari mijn pijnklachten kunnen ontdekken over dat geknak, er is direct een afspraak gemaakt met de plastische chirurg en daar moet ik 7 maart 2006 heen...om te controleren.
Mijn revalidatie arts had al gemeld dit zit duidelijk niet goed, dat voel ik ook..

Tot vandaag toe worden de klachten steeds erger en word er weer actie ondernomen. De artsen hebben al gezegd dat dit mijn laatste operatie was.. en anders konden ze niks meer doen... maar als ik 7 maart weer hetzelfde praatje hoor ga ik door naar het Academisch Ziekenhuis.

Ik weet het dat het een gigantisch levensverhaal is, waardoor ik al een behoorlijk tijd niet meer heb kunnen paardrijden, doordat ik zoveel pijn heb.
Ik ben geestelijk kapot, en lichaamlijk helemaal op... maar ik zet door om toch in de toekomst weer te kunnen paardrijden.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:31

jeetje zeg,dat is echt balen!!
Hoop voor jou dat het toch nog goedkomt en dat je ooit weer pijnloos dingen kan doen met je pols!!!

agness1987
Berichten: 20
Geregistreerd: 02-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:35

ik heb ook wat aan mijn arm. (ok, wel mijn hele arm, dus niet me pols). onwijs lastig als je er niks mee kunt. en voordurend pijn hebben is echt niet leuk. k hoop voor je dat ze nog wat voor jou nog wel wat kunnen betekenen in het ziekenhuis. bij mij is alle hoop oipgegeven. zelfs in het buitenland. sterkte! laat even weten hoe het afloopt

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 19:05

Saskia9 schreef:
jeetje zeg,dat is echt balen!!
Hoop voor jou dat het toch nog goedkomt en dat je ooit weer pijnloos dingen kan doen met je pols!!!


Pijnloos zal het nooit meer worden.
Er zat al slijtage in mijn pols, maar ik ben telkens onder behandeling en iemand liet al dystrofie vallen, en heb ik ook al gemeld in het ziekenhuis, maar dan krijg je te horen van: " Nou ik weet niet of dat het is, maar we kunne in de toekomst altijd nog zien"

Terwijl sommige klachten wel overheen komen met dystrofie, terwijl mijn artsen zeiden dat het over moest gaan na deze operatie's.

agness1987 schreef:
ik heb ook wat aan mijn arm. (ok, wel mijn hele arm, dus niet me pols). onwijs lastig als je er niks mee kunt. en voordurend pijn hebben is echt niet leuk. k hoop voor je dat ze nog wat voor jou nog wel wat kunnen betekenen in het ziekenhuis. bij mij is alle hoop oipgegeven. zelfs in het buitenland. sterkte! laat even weten hoe het afloopt


Wat heb jij dan?
En hoe ben jij er zo achter gekomen?
Ik laat het zeker nog weten... bij mij is het pols en elleboog dus hele onderarm, en af en toe bovenarm tot schouder nek, omdat je alles natuurlijk gaat forceren.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 15:46

Ben deze week weer naar het ziekenhuis, geweest er staat nu vast dat ik volgende week naar de chirurg moet.
Het zit niet goed.... waardor ik weer van begin af aan ben, alles doet mij zeer.

Zelf gaan ze nu ook denken aan Dystrofie en e.v.t spierproblemen... wat nu onderzocht word.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Vervolg: Ongeluk paard, Na die tijd 5 operatie nog niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:04

meid, wat rot zeg!! ik leef mt je mee!!

Marjon_

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: friesland Sintjohannesga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:08

he balen

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:12

Jeetje balen zeg!
En dat duurt al zo lang
Ik hoop voor je dat het nog goedkomt

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 20:23

Ja idd...ben nu ong. 2,5 jaar bezig... en nog na 5 operaties knapt het niet op.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:13

jee wat vervelend voor je. 1 dingetje snap ik niet, hoezo plastisch chirurg? waarom ben je niet bij een orthopeed?
in nijmegen in de maartenskliniek schijnen hele goede orthopeden te zijn. succes

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:59

Jeetje, ik vind het echt heel knap van je dat je door blijft zetten!
Sterkte verder En ik hoop voor je dat het snel weer geneest!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 12:46

luxje schreef:
jee wat vervelend voor je. 1 dingetje snap ik niet, hoezo plastisch chirurg? waarom ben je niet bij een orthopeed?
in nijmegen in de maartenskliniek schijnen hele goede orthopeden te zijn. succes



die kunnen mij niet helpen... omdat het een te ernstige breuk is, maar voor hetzelfde geldt zeggen ze dat het nu wel kan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 20:27

VvdD --> AM.

Sterkte en succes ermee trouwens!

John_1983
Berichten: 1216
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Budel dorplein

Re: Vervolg: Ongeluk paard, Na die tijd 5 operatie nog niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:42

Dat is idd niet om te hebben. Je kunt je hobby niet meer uitvoeren (grotendeels dan) en dan heb je die nasleep nog eens. Ik weet wat het is, zit nu namelijk met hetzelfde. Maar ik wens je van harte beterschap en hopelijk ben je hier snel vanaf. Sterkte

marjoleyn

Berichten: 177
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:48

Zou toch nog eens even dystrofie laten vallen hoor! Ik heb het zelf ook en er komen inderdaad wel wat dingen overeen. Bij mij werd het binnen 1 week geconstateerd en heb verhalen gehoord dat sommige artsen het niet concluderen. Is je arm ook extreem warm of koud? Heeft het een rare kleur? Is een lichte aanraking te veel, het idee dat mensen er naar kijken kan al te veel zijn bij wijze van spreken. Sorry voor de vele vragen, maar echt probeer het voor te leggen. Ook door operaties kan dit ontstaan...

Laat je weten hoe het afloopt? Veel succes en sterkte..

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 09:19

Dystrofie heb ik idd al een paar keer laten vallen.
Zelf heb ik al heel vaak klachten wat erop lijkt.
Ik kan niet tegen de kou, want dan verkleurd mijn litteken en ook een beetje raakt mijn arm opgezwollen.

Extreme krampen... En aanraking voel ik haast niet meer.
Eeder had ik nooit pijnklachten in mijn vingers nu wel.
Ik heb heel veel tintelen in mijn vinger en zijkant van pols.
En dat is erger geworden en de hele tijd wat ik maar te horen krijg is:"ach kan zijn dat je zenuw wat aangetast is, want die heeft natuurlijk een opdonder gehad" terwijl ik er al meer dan een half jaar mee loop.

IK heb nu echt besloten als je plastische chirurg hetzelfde blijft zeggen en geen actie onderneemt dat3 ik toch doorga naar het academisch ziekenhuis!


@ John_1983: wat heb jij voor een probleem dan? ook met je pols? en elleboog?

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 15:10