Freaky dromen... Hebben jullie daar ook weleens last van?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-02 17:36

Hmmm Pegasus, die reactie van jou is wel erg sterk!!! Er zit wel wat in denk ik.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 17:37

Sypheron"]
[quote="Joleen"][quote="Sypheron schreef:
Later kon ik het zelfs 'oproepen' en zo heb ik me er overheen gezet. Je moet gewoon niet bang zijn in je dromen!


Ik heb ook eens gelezen dat je je eigen dromen kan oproepen. Dat jij zelf dan degene bent die bepaalt wat er gebeurd. Maar hoe dat je dat nou dan eigelijk??
[/quote]

Hmm ik weet niet, eerst zette ik me over mn angst voor die droom heen en ik ben gewoon gaan zeggen tegen mezelf dat ik die droom nog een paar keer wilde zien... Dus iedere keer voordat ik in slaap viel ging ik er intensief aan denken.. that's all it takes
[/quote]

Dat doe je vanuit half-slaap,
dus inderdaad voordat je in slaap valt...
kan ook vanuit meditatie maar dan heb je de bedoeling weer wakker te worden... Veel oefenen in half-slaap en je kunt niet alleen dromen oproepen maar ze ook beinvloeden.
Vergt niet veel meer oefening dan veel slapen Haha!

Laatst relaxte droom, middengalop die ik reed in mijn eigen binnenbak (30x60) Haha!
over de AC-lijn ...terwijl een paar paardjes op stal stonden
en ik had ook erg leuke rijkleding aan Knipoog

Ik had vroeger veel dromen waarin ik dingen vanuit mijn perspectief hoorde en zag gebeuren, nu nog wel maar minder vaak...
"ik hoorde een stem roepen, terwijl ik de gallerij afloop en de deur open naar de lift toe open, zie ik dat de lift vaststaat en er geroep komt uit de lift...." bleek mijn buurvrouw dus een week later te zijn!

Heel heel heel af en toe heb ik nog een aloude droom;
"ik word achterna gezeten en ren heel hard veel trappen omlaag,
bij de laatste trap schiet ik uit op de laatste trede en val..." daarbij eindigt hij (bij het bijna vallen) want ik word wakker doordat mijn been inene omlaag schiet!!!
Zo irritant is dat... Haha!

En tja Pega, vind je het logisch dat je van paarden droomt Knipoog
al dat verwerken gaat gewoon nog door in je slaap!

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 17:46

orri schreef:
En tja Pega, vind je het logisch dat je van paarden droomt Knipoog
al dat verwerken gaat gewoon nog door in je slaap!

Tja, dan toch maar eens een snellere cpu kopen zodat ik dat
allemaal voor de slaap verwerkt krijg. Haha!
Dank je voor je compliment Jurga Sigaar

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 17:54

he iloon, heb je pas geleden (vlak voor de droom) soms iets gehoord over een ernstig treinongeluk ofzo? het kan namelijk zijn dat dat zo veel impact op je heeft gemaakt dat je erover na blijft denken, en dat je je net zo voelt als dat die mensen zich toen voelde.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 18:45

Ik droomde vroeger ook altijd over wolven.
Ik was er heel bang van, tot ik op een dag vriendjes werd met hun :S Toen droomde ik over mijn verjaardag en kwamen alle wolven langs en waren ze lief. vanaf toen heb ik nooit meer over wolven gedroomd.
best wel eng....

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 19:04

Ik had eerder altijd terugkomende dromen, maar dan steeds ergens anders. En altijd met een leeuwin. De laatste droom die ik daarover had was ik thuis in de eetkamer. Er stonden allemaal kooien van muisen enzo en er waren veel mensen. En toen kwamen er opeens een leeuw en een leeuwin uit een hok. De leeuw ging weg maar de leeuwin greep 1 iemand. Die moest ik redden en ik pakte kipfilet uit de koelkast en redde die persoon. Das al een tijd terug, en ik had toen gezocht naar wat het betekende. Sindsdien heb ik die droom nooit meer gehad. En ik weet ook niet meer wat ie betekende Verward

Laatst had ik een droom over overvallers. Ik was op de manege en toen kwamen er overvallers. Die overvielen ons dus(duh) en gingen niet meteen weg maar eerst een potje biljarten Verward
En toen ze weg waren keek ik uit het raam en fietsten ze weg op witte fietsen Haha!

En vannacht had ik een enge droom over dat ik weer vrienden was met de meest achterlijkste jongen op aard. Nou liever niet Misselijk

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 22:52


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-02 22:59

auk schreef:
he iloon, heb je pas geleden (vlak voor de droom) soms iets gehoord over een ernstig treinongeluk ofzo? het kan namelijk zijn dat dat zo veel impact op je heeft gemaakt dat je erover na blijft denken, en dat je je net zo voelt als dat die mensen zich toen voelde.


Dat is het stomme juist. Met zulke dingen als die grote ongelukken ofzo, ben ik heel ongevoelig. Ze raken me niet. Ik kan me bijv. niet druk maken over iemands hond die dood is, terwijl ik een zeeer grote dierenvriend ben. Ik moet het zelf meemaken wil ik me iets aantrekken. Ik ben een beetje TE nuchter. Frusty
Dus lijkt me niet dat ik me dat aangetrokken heb. Maar wat Syph al opmerkte tegen Pegasus.... Syph en ik moeten altiid met de trein naar elkaar toe reizen, misschien heb ik daar onbewust een angst over. Terwijl ik over zulke dingen nooit nadenk.... Verward Ik droom eigenlijk altijd iets dat er die dag of dag ervoor gebeurd is, al is het maar over een bepaald woord wat ik gezegd heb.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 23:02

SuperPepeijn schreef:
Ik droom de laatste tijd over Shakira.
Hmmm... es kijken wat http://droom.pagina.nl/ erop zegt... Schijnheilig

Tot zo.

Manuel.


Tot zo? wat gaan we doen? Verward Lips are sealed Schijnheilig

Maar ik ga denk ik vanavond weer eens kijken of ik zo'n droom op kan roepen en kan manipuleren, heb nog een x-files boek wat ik aan het lezen ben dus genoeg droomvoer Lachen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 23:04

Dromen over de dood:

Dromen over de dood

We sterven in een droom en leven vrolijk verder. We zien familie en bekende dood in bed liggen, de volgende dag komen we hen als gezonde mensen tegen. Is dat niet in tegenspraak met elkaar? Nauwelijks, want de meeste dromen over het sterven en de dood kondigen een verandering in ons leven aan, iets nieuws wat zich aandient, waarop we ons geestelijk moeten voorbereiden. Dromen waarin de dood een rol speelt, gedurende welke zich in vaak vreemde beelden een sterfgeval voltrekt, of waarin we zelf sterven of zelfs aan onze begrafenis deelnemen, betekenen niets anders dan dat er geestelijk iets dood is. De fut is tijdelijk uit de relatie met de personen van wie we dromen dat ze overleden zijn. Inderdaad betekent iedere verandering dat er iets dood gaat en iets nieuws geboren wordt. Juist daarom zijn dromen over de dood voor velerlei uitleg vatbaar.

Dromen over de dood houden vaak ook het zich los willen maken van een partner in, het einde van een relatie. Op de een of andere manier verzet ieder mens zich tegen dood gaan, maar hij verzet zich ook tegen het nieuwe, het onbekende dat hem in volledig levensomstandigheden brengt. Zo gebruikt het onbewuste de in wezen huiveringwekkende beelden van doodgaan, lijken, doodkisten en graven, om ons een verandering in ons bewuste leven onder het oog te brengen. Zelfs bij kinderen komen dergelijke dromen al voor, in de puberteit zelfs zeer frequent. In elke periode van z'n leven moet men afscheid nemen van gevoelens, een voorliefde of gewoonte, een schuldgevoel waarvan men zich altijd al wilde bevrijden. Pas het droombeeld van de dood zal daar een definitieve punt achter zetten en ons helpen de overstap te maken naar een nieuwe periode in ons leven. Juist in de puberteit en in de tweede helft van ons leven verzetten we ons met handen en voeten tegen een dergelijke verandering in een ander mens, tegen het "nieuwe leven" dat we van nu af aan zullen moeten leiden. Maar juist dit vasthouden aan het verleden veroorzaakt vaak neuroses, die om een kundige arts vragen, die probeert recht te zetten, wat we zelf niet onder ogen wilden zien. Het onbewuste geeft ons met de droom over de dood de raad ons te bevrijden uit de benauwdheid van het achterhaalde verleden, zodat we in het werkelijke leven zonder angst de toekomst tegemoet zien en als rijpere mensen proberen deze nieuwe fase in ons leven meester te worden.

Ook wie over z'n eigen zelfmoord droomt, leeft langer. Met dit enigszins huiveringwekkende beeld wil het onderbewustzijn ons waarschuwen geen roofbouw op onze bewuste krachten te plegen en eindelijk weer terug te keren naar een verstandige levenswijze. Vooral labiele mensen koesteren zelfmoordgedachten in hun dromen, ze kunnen hun angsten niet aan en gaan enigszins onevenwichtig door het leven.


Trein als symbool in je droom:
Trein (sym.) De collectieve en individuele levensreis. Reizen tussen gebeurtenissen

Treinrails:

Droom je over een treinrails, dan wil dit zeggen dat zogenaamde vrienden je willen dwarsbomen in jouw werk. Als je niet oppast zal dit het einde van jouw carrière betekenen, dus je doet er goed aan uit te vinden wie jouw echte vrienden zijn. Droom je over een rails waarop een of andere versperring te zien is, wees dan op jouw hoede voor buitenstaanders die je willen benadelen. Loop je over de rails, dan zul je erin slagen jouw huidige situatie te handhaven door op juiste wijze bepaalde financiële zaken af te handelen.

NOuja, die laatste is niet echt van toepassing denk ik. Ik heb zo'n droomuitlegboek en zal morgen een sopzoeken of ik daar meer uit kan verklaren (dit is van internet)
Ik denk wel dat het inderdaad is dat je in je onderbewuste weet dat er iets gaat komen van een verandering in je leven (treinreis=levensreis), iets nieuws, en dat je het dus eigenlijk eng vind, maar het is onvermijdelijk.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 23:53

Kun je die uitleggingen van dromen ergens vinden op internet? Ben toch wel heel benieuwd naar sommige dromen.... al weet ik et al denk ik.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 09:34

Ben benieuwd Laura, vind het erg leuk die uitleggingen van dromen, al geloof ik er niet zo in.

tatjana

Berichten: 268
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Leeuwarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:55

Ik droomde als kind altijd dat ik naakt door de straat rende met het gevoel dat ik achterna gezeten werd, alleen was er niemand op straat echt HELEMAAL niemand. Vond ik hier en daar lichaamsdelen van vriendjes en vriendinnetjes en aan het einde kwam er een man met zo'n groot slagersmes. Dan schrok ik alrijd wakker.
zal eens kijken wat dit betekend, deze droom had ik heel vaak ik kwam alleen stedds andere lichaamsdelen tegen...
(wel een beetje een phycho droom? Verward )

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 22:24

Hè bah, ik droom ook weleens zo raar. Het is gewoon zo vreemd, het lijkt inderdaad net echt, en de gehele 'echte' wereld bestaat dan gewoon niet meer. Het ergste is bij mij nog dat ik altijd maar een paar stukken, of belangrijke voorwerpen van de droom onthou. Nooit de hele droom, dus als ik er nou een ga uitleggen, kan ik waarschijnlijk niet echt goed uit m'n woorden komen. Maar goed, ik ga het proberen. Een paar dagen geleden had ik een droom, waarin een hoedje (ik had toevallig vorige week een hoedje gekocht wat mij wel leuk stond) voorkwam. Ik stond in een grote winkel, zo'n lege en smakeloze lege winkel, laat ik ToysRus als voorbeeld nemen. Ik zag mijn vriendin buiten staan, met mijn hoedje op, en ik liep naar haar toe. De rest weet ik niet meer, maar wel nog een ander stuk. Ik kan me eigenlijk alleen nog maar herinneren dat een paar auto's, geen echte maar ook geen speelgoedauto's (iets groter dan speelgoedautootjes) met lichten aan een keldertrap afdonderden?? Wat vaag zeg... En ik weet nog dat er iets van dierenmishandeling in voorkwam maar ik weet niet meer precies wat.
Gelukkig heb ik ook weleens een paar leuke dromen, waarin mijn dagdromen werkelijkheid worden. Wat Sypheron zegt, dat je je dromen zelf kunt besturen... Ik herinner me nog wel dat ik een keer droomde, en ik dacht (buiten m'n droom om?) dat ik wou weten of het een droom was of niet. Ik vroeg dus aan iemand in mijn droom, 'droom ik nu?' Het antwoord was 'ja' en volgens mij werd ik daarna wakker...
Wat ik ook weleens doe als ik weet dat het een droom is, en ik wil wakker worden, mijn ogen heel erg hard dichtknijpen en dan openen. Meestal zie ik dan weer m'n oude vertrouwde kamer. Ik heb nog maar één keer gehad dat het echt niet werkte. Ik droomde dat ik in een woestijn liep, een hele droge woestijn, en ik liep maar door. Ik had dorst en was moe, maar er was geen huis waar ik even kon rusten. Ik moest dus doorlopen, en wou wakker worden maar toen hielp dat trucje van mij niet...
Heel erg lang verhaal is het geworden, ik denk ook niet dat iemand zo gek is om dit te lezen maar moest het even kwijt...

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 22:28

Ik droom best wel vaak dat ik op een heel mooi wit galoperend paard zit en dan val ik op eens en die val duurt heel lang en dan net voordat ik de grond raak word ik wakker echt heel vaag en als je dan wakker word zit je echt nog na te shaken.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 22:40

Nou Felice, ik heb je hele verhaal gelezen hoor! Maar dat heb ik idd ook vaak, ik weet nog wat vage details, maar ben de samenhang kwijt. Soms zijn dromen levensecht. Op andere momenten vraag je je in je droom iets af terwijl je gewoon denkt alsof je wakker bent. Weet niet of iemand die zin snapt, maar goed.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 23:00

Een tijdje terug, toen ik opvakantie was in Australië droomde ik over een oranje gaastra jas, ofja die had ik aan, een hele llange droom en ik weet nog alles in detail, maar die oranje gaastra staat nog erg duidelij in mn geheugen,
nou liep ik een paar weken door de stad en wat zag ik daar hangen in een etalage? een oranje gaastra jas, MIJN JAS!!!! Frusty in de nieuwe collectie

ik heb geprobeerd het uit mn hoofd te zetten maar de laatste tijd (als ik droom) droom ik alleen nog maar over mezelf met een oranje gaastra jas aan.. dus toen heb ik mn mam naar die winkel gestuurd en ze heeft gekeken voor me hoe duur ie was... mmmz ROT DROOM
dat stomme ding is 190 euro! jeez
en ik was er wel zo van overtuigd dat het ment-to-be was dat ik die jas koop... krijg nu ernstige twijfels Haha!
hoezo obsessed? Frusty

Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 23:12

nou een paar jaar geleden heb ik zowat elke n8 nachtmerries gehad over Chucky.... dat mn kamer helemaal kromp en ik zat erin en kon geen kant op ofzo.... en een paar maandjes geleden kwam ik rennend naar beneden dat mn bed in was gestort (tot 3x toe!!!) van de eerste 2x wist ik het nog wel maar de 3x hebben mn ouder shet verteld.. echt vaag..

haha dan hier een paar leukere dromen:

gedroomd dat 8er bij mijn huis (een klein grasveldje met paar speeltoestellen erop) feyenoord - psv werd gespeelt en dat feyenoord vroeg of ik mee wilde spelen met hun team Haha! toen had ik ook nog ruzie gehad met Kezman (een van de spelers van psv)

en dan deze:
ik ging trouwen, helemaal opweg enzo kom ik er8er dat ik mn aanstaande man zn broer toch wel leuker vin...
RINGGGGGGGG toen ging die *** wekker.. had best wel willen weten hoe het afliep...

ik heb nog een hele rare droom gehad maar die is beetje moielijk om uit te leggen...

xx Linnie

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 09:31

Felice schreef:
Ik herinner me nog wel dat ik een keer droomde, en ik dacht (buiten m'n droom om?) dat ik wou weten of het een droom was of niet. Ik vroeg dus aan iemand in mijn droom, 'droom ik nu?' Het antwoord was 'ja' en volgens mij werd ik daarna wakker...
Wat ik ook weleens doe als ik weet dat het een droom is, en ik wil wakker worden, mijn ogen heel erg hard dichtknijpen en dan openen. Meestal zie ik dan weer m'n oude vertrouwde kamer.


Dat heb ik ook! Dan denk ik op een gegeven moment echt zo van: Oke, nu wil ik wakker worden!' en dan doe ik mijn ogen open en ben ik wakker Haha! Echt zo vaag!
Wel handig zou je zeggen, als het bijvoorbeeld echt zo'n nachtmerrie is, maar helaas werkt dat niet altijd.

Ik heb wel eens een hele vage droom. Dan ga ik naar de badkamer om te douchen en dan wil de deur maar niet op slot gaan. En ik steeds maar weer die deur opnieuw op slot doen. Zo irritant! En dan even later staat de deur weer een stukje open. Frusty En dan doe ik de deur weer op slot en dan kijk ik na of die nu wel op slot is en dan gaat de deur nog open. Dat is echt zo'n irritante droom!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 15:55

Ik droom altijd dat er een of andere moordenaar achter me aan zit. Ik droom nooit iets leuks! En het vage is dan weet ik dat het een droom is maar dan kan ik niet wakker worden!

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 17:07

Spirit schreef:
Ik heb wel eens een hele vage droom. Dan ga ik naar de badkamer om te douchen en dan wil de deur maar niet op slot gaan. En ik steeds maar weer die deur opnieuw op slot doen. Zo irritant! En dan even later staat de deur weer een stukje open. Frusty En dan doe ik de deur weer op slot en dan kijk ik na of die nu wel op slot is en dan gaat de deur nog open. Dat is echt zo'n irritante droom!


Haha dat is irritant Haha!
Ik heb dat niet in een droom maar wel als ik heel lang een spel heb gespeeld, dan zit ik nog in bed dat spel in m'n hoofd nog te spelen... Maar als ik dan wil springen dan doet ie meestal het tegenovergestelde of dan ga ik echt af? En dan doet ie de hele tijd wat ik nét niet wil. Maar ja dat is niet echt een droom.
Ik heb een vraag: Welke mensen dromen het meest? Jonge kinderen, pubers, volwassenen?

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:26

flaim schreef:
ik heb zo'n 2,5 jaar terug een rare droom gehad.
mijn vader was dood iedereen wist het maar niemand treurde echt om een gegeven moment kwam hij als geest bij ons staan.niemand zei wat het was gewoon normaal.toen ik wakker werd zat het me niet lekker,heel de dag niet,ik was bang dat hij echt dood zou gaan(hij moest ook een operatie aan z'n halsslagader ondergaan).op m'n werk vertelde ik het tegen een collega en die zei dat je het tegenovergestelde droomt als wat er gebeurd.ik geloofde hier niet in.
na een half jaar kreeg die zelfde collega een hersenbloeding we hoorde dit op een vrijdag en ik droomde dat weekend dat ze weer gewoon op het werk was en helemaal beter.na een week is ze overleden.hierdoor blijven deze dromen me heel erg bij.m'n vader is een week later geopereerd en alles ging goed dus ze had gelijk.
ik heb verder nooit van deze dromen.
jou droom zou kunnen betekenen dat je voorlopig niet dood gaat.

een heel verhaal geworden Lachen

groetjes

hmm ik sliep op stal en mijn merrie maakte nogal "slaap"geluiden lekker zuchten enz enz
toen droomde ik dus dat het veulen geboren werd
dat het bont werd, heel mooi getekend en dat alles goed ging
maar ehh als ik dat omdraai

het word niet geboren Clown
het word niet bont niet mooi getekend en het gaat niet goed
hmmmm
hoop niet dat je gelijk hebt

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:32

nou ik droom heel vaak dat zit er ook iets achter me aan....dan val ik bijv. kan ik niet meer opstaan maar amper lopen en zeker niet rennen.
ik ben elke nacht bang voor enge dromen die ik vanacht ook heb gehad ik zal hem ff vertellen..

me vriend chat ooit dan met een meidje en ik droomde vanacht dat ze samen op de bank zaten en ik stond achter een deur waar ik alles kon zien.
ze pakte elkaar vast en begonnen te zoenen ik kwam de kamer binnen en begon te huilen en vragen waarom hij dat deed..
toen werd ik wakker en begon echt meteen te huilen.
me vriend vroeg allemaal wat er aan de hand was want die werd wakker door mij en die hielt me stevig vast maar voor zoiets ben ik bang dat ze uitkomen.....

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:50

hoi
my dominique het is bij mij niet meer voorgekomen daarna.het was toen gewoon heel toevallig denk ik.

groetjes

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 15:47

ben vanmorgen nog samen met mijn moeder in een rivier gestort. Er had een brug moeten zijn maar die was verdenen. We storten zo'n 20 meter in het water. De auto bleef wonderlijk drijven. Toen we een uitsparing zagen zijn we uit de auto gesprongen het water in en naar de kant gezwommen. Mijn moeder had de mobiel in de hand en liet mij Oma bellen. We waren natuurlijk ijskoud en doorweekt.

wat was ik blij dat mijn wekker afging. Haha!