PowerBall, wie heeft er ervaring mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renaatje1981

PowerBall, wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 17:16

Ik heb vorig jaar zomer met barstende pijn in mijn schouder het paardrijden voor een hele poos moeten staken en het 'stokje' voor een tijdje afgegeven aan mijn bijrijdsters.

Sinds 2 weken ben ik weer aan 't trainen met Tinkah en sinds afgelopen donderdag aan 't rijden en de ellende lijkt weer helemaal overnieuw te beginnen Trekkende pijn in mijn linkerschouder en soms lijkt ie helemaal 'bevroren' (dus voel dan niets meer) waardoor ik met mijn ogen in de gaten moet houden of ik mijn handen wel op de juiste plaats houdt. Net alsof ik de hele tijd euro's op de grond aan 't tellen ben, maar dat is het niet.

Waarschijnlijk is mijn verkeerde houding (afzakkende schouder naar links) de oorzaak van dit hele gebeuren, maar wat ik ook doe, het helpt me geen *piep*. Ze kunnen me wel de hele tijd plat gaan gooien met spierontspanners, maar dat zijn allemaal van die dingen waar ik niet zo wild van ben.

Mijn crosstrainer thuis en misschien binnenkort zitles erbij, lijken de enige oplossingen op dit moment, maarrrrrrrr... via een fitness-forum heb ik ook een of ander ding gevonden, genaamd PowerBall (www.powerbal.nl). Wie heeft hier ervaring mee? Zet er ook even bij voor welke lichaamsklachten het gebruikt is en of degene die het ook gebruikt heeft, paardrijdt of niet. Hoor het graag van jullie

Joets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:54

Mijn broer en mijn vriend hebben zo'n ding

Zij hebben 't gekocht omdat ze veel computeren, dit zou dan ook helpen tegen muisarm e.d. alhoewel ze daar zelf niet direct last van hadden.

Ik heb dat ook wel eens gedaan, is echt een heel vaag ding
Ik weet niet of het echt werkt, maar is wel een heel appart gevoel..

Je moet em dus met een touwtje aanzwengelen, en dan kleine ronddraaiende bewegingen met je hand maken (moet je even handigheid in krijgen) op een gegeven moment is het echt erg zwaar in je hand, lijkt net alsof je 10 kilo in je hand hebt ofzo, echt heel erg maf..

Maar zij hebben t dus niet echt gekocht vanwege medische klachten zoals jij.

Maar 't is ook gewoon zo eens leuk om te doen

ankiexxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:57

wij hebben het hier thuis ook
ik krijg er meerst last van dan dat het goed doet :s
dus in mijn ogen is het niet echt effectief

Emeraldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:02

Wij hebben er thuis ook een. Voor zover ik begreep is het om de 'grove' motoriek te gebruiken. Voor mensen die hun 'fijne' motoriek veel gebruiken is zo'n ding goed.
Dus volgens mij helpt het bij jou niet. Ik vind het een lastig ding, riep meteen toen ik dat ding 'werkend' vast had, dat ik me niet kon voorstellen dat het zou helpen.

Succes met je arm!

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:24

Waarom ga je niet naar een fysio- of manueeltherapeut?

Renaatje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 18:42

VanillaQueen schreef:
Waarom ga je niet naar een fysio- of manueeltherapeut?

Ben HELAAS al bij een fysiotherapeut geweest. 6 weken lang, 2 x per week. Wat een drama, om te janken was het De klachten werden alleen maar pijnlijker (terwijl het de best aangeschreven fysiotherapie in Weert schijnt te zijn) en op een gegeven moment kwamen ze zelfs aan met een chiropractor Daar heb ik dus mooi voor bedankt, want na 6 weken fysiotherapie kon ik haast niet meer lopen of zitten, dus ik had er geen vertrouwen meer in. Ook mijn huisarts had het idee dat dit niet echt dé oplossing voor me was, dus die heeft me spierontspanners gegeven en heb vervolgens zo'n 4 weken op bed gelegen met die dingen op. Pijn werd toen wel minder, maar de houding hetzelfde en als ik al eens op m'n paard kroop begon de kramp weer opnieuw. Ik ben er inmiddels alweer vaker mee teruggegaan en wat als een paal boven water staat, is dat ik een foute houding heb (die afzakkende schouder links dus) en dat dáár iets aan veranderd moet worden. Zover was die fysiotherapeut en ik overigens ook al, nu nog het hele probleem zien op te lossen. Ook is het zo dat doordat ik dus 'scheef' sta, ik waarschijnlijk meer spieren heb in m'n rechter dan in m'n linkerschouder of ze verkeerd gebruik, en daardoor zenuwen klem komen te zitten. Vandaar dus dat ik nu ook richting fitnessachtige materialen zit te denken en aan het rondsnuffelen ben wat effectief voor me is.

Dit topic loopt trwns ook op meerdere fitnessfora en ik begrijp dat dit geen goede zaak is. Dinsdagochtend ga ik dan ook naar mijn huisarts, voor de zo-veel-ste keer met dit probleem...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:43

Ik heb zelf RSI en heb ook een powerball. Bij mij helpt het dus wel degelijk maar ik weet niet of het ook voor jou zou kunnen werken. De meeste mensen kunnen zich niet voorstellen dat het werkt en hebben er alleen maar meer last van. Maar bij de bijschrijving staat ook dat je het rustig moet oppakken en met welke lichte oefeningen je het beste kunt beginnen. Dus niet gelijk fullspeed gaan, dan komt er een enorme druk op je spieren en gewrichten.

Ik heb hem nu 3 maanden en het gaat stukken beter met mijn RSI. In het begin had ik wel een beetje spierpijn maar dan voel je ook juist wat je verkeerd gebruikt Ik ben er dus wel supertevreden over, maar je moet wel echt leren hem te gebruiken.

Ik weet niet of het voor jouw klachten zou helpen. RSI is natuurlijk iets anders dan schouderproblemen, maar je zou het wel kunnen proberen. het wordt ook aanbevolen door het CWI. Maar het is natuurlijk nooit verkeerd om nog even langs de dokter te gaan of fysio

horseless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:43

Als het bij jou door de verkeerde houding komt zou je misschien Cesar of Mensendieck kunnen proberen. Die zijn meer gericht op houding dan fysiotherapie.

Powerball zou je kunnen proberen, maar als je je schouder ermee wil trainen vind ik em niet handig. Onderarmspieren gaan imo beter.

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:01

een chiropracter schijnt echt goed te kunnen helpen. ik heb er zelf geen ervaring mee, maar van horen zeggen
enkele collega's met rugklachten zijn weer helemaal opgelapt door zo iemand

Bohjal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:04

Mensendieck-therapie gaan doen, daar heb je meer aan dan aan fysio als het probleem in je houding zit.

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:10

Eerst moet de pijn en eventuele onsteking weg zijn. Voor die tijd mag ook een fysiotherapeut er niet aankomen.
Als je scheef bent in je lichaam kan je beter niet gaan trainen totdat je die scheefte hebt aangepakt, anders train je je spieren verkeerd en krijg je meer last.