Buikkramp!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kizz_rianne

Buikkramp!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 23:25

Heej. Ik heb morgen een bio-herkansing, maar heb amper kunnen leren vanwege super erge buikpijn. Ik kan hem alleen morgen herkansen, anders blijft een 3.1 staan!!
Heel vervelend, maar het probleem is dat ik telkens last heb van buikpijn (door m'n maandelijkse feestje). Ik lig dan meestal minstens 2 dagen in bed, omdat ik gewoon helemaal verkramp en niet meer normaal mee kan doen op school. Ik ben er al voor naar de dokter geweest, en toen heb ik de pil gekregen aangezien dit ook je pijn zou verminderen, maar nou heb ik alsnog gigantische pijn..
Zijn er meerdere mensen die hier zo'n last van hebben? En wat doen jullie eraan? Het is namelijk echt niet normaal, had er in het begin nooit zo'n last van, maar nu... Paracetemollen hebben ook weinig effect trouwens. *baalt*

Siets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:31

Rustig blijven, vooral rustig blijven! Ga vroeg naar bed, dan lig je plat, en heb je al minder pijn. Ik neem altijd ibuprofen als ik heel veel last heb, en een warme kruik meenemen naar bed wil ook helpen. Wat ik ook altijd doe als de pijn zowat ondraaglijk wordt, is met mijn tenen wiebelen. Dan stel je je aandacht ergens anders op, en 'vergeet' je de pijn. Succes en sterkte ermee!

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 23:34

Ik merk inderdaad dat als ik me ontspan dat de pijn dan iets minder is, maar heb er dan alsnog zo'n last van dat ik me dan toch weer gauw ga 'verkrampen'. Aandacht ergens anders op richten is een goeie.

Warme kruik is geloof ik niet zo heel goed, soms verzacht het wel de pijn, maar door de warmte gaat het bloed natuurlijk wel meer doorstromen dus kan dat juist ook extra pijn veroorzaken heb ik gemerkt.

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 23:40

Trouwens, nog een vraagje:

Ik ben in het weekend gestopt met de pil slikken (strip was leeg) en heb zaterdagavond m'n laatste pil geslikt. Ben vandaag (donderdag) pas ongesteld geworden... Iets om me zorgen over te maken of gebeurt dat vaker?

Siets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:00

Ik heb zelf ook zaterdag mijn laatste pil geslikt, en ben gister ongesteld geworden . Ook laat dus. Maak je daar maar niet al te veel zorgen over . Een kruik helpt bij mij juist heel goed, maar dat is bij iedereen verschillend .

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 00:03

Ja, de ene keer helpt het wel, maar soms ook weer niet. Denk dat jezelf wel merkt wanneer je behoefte hebt aan iets warms of niet..

Krijgen jullie trouwens ook altijd vreetbuien met ongesteld zijn?

Siets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:05

kizz_rianne schreef:
Ja, de ene keer helpt het wel, maar soms ook weer niet. Denk dat jezelf wel merkt wanneer je behoefte hebt aan iets warms of niet..

Krijgen jullie trouwens ook altijd vreetbuien met ongesteld zijn?

Ach ja joh, maar de laatste jaren merk ik wel dat die langzaam ook doorzetten buiten de feestdagen door

Tayga

Re: Buikkramp!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:13

Ik leef mijn 1e feestdag altijd op asprientjes. Meestal 8 op een dag. Zodra ik merk dat ik het geworden ben, onmiddelijk de asprienstjes/paracetamollen/ibuprofen erin. Want zodra de kramp begint, gaat die niet meer weg.
De pijn is nooit helemaal weg, maar dan is het een beetje zeurderig, wanneer ik te laat ben met asprientjes kan ik niet meer recht zitten/staan

Verder idd proberen je aandacht ergens anders op te richten. Maar dat is ook nog een hele kunst, want ik heb nooit ergens zin in dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:14

Ik heb ook elke keer als ik ongesteld ben mega buikkrampen. Paracetamol helpt zo goed als niet, maar na een tip heb ik Aleve Feminax gekocht (drogist) en deze werkt wel heel erg goed!

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:19

De pil lost indd niet alles op, ben ik vandaag tot de conclusie gekomen...
Ik had eerder ook altijd heel veel buikkramp, toen ben ik aan de pil gegaan en was het een tijdje wel minder, maar je voelt het nog wel. En het is irritant Wat bij mij wel eens helpt is bewegen, ookal doet het pijn. Warm water drinken helpt ook bij mij
Paracetemol helpt bij mij nog wel.
Vanochtend kreeg ik ook ineens heel erg buikpijn en helemaal tril aanval, leek wel op zo;n koortsaanval, weet niet of jullie het kennen maar het is irritant en niet erg handig in school
Daarvoor helpen parecetemol bij mij heel goed.
Bij mij gaat de kramp vaak wel snel weer weg, alleen nu zit het in mijn rug
Echt irritant dat

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:34

Misschien een lekker warm bad? daar kan je ook leren! (doe ik altijd )

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 00:41

Paracetamol werkt wel bij mij, maar moet er echt een stuk of 3 van slikken dan. Dus krijg dan nogal gauw een overdosis.

Asprine is niet zo goed, dat werkt namelijk bloedverdunnend. Des te meer het bloed gaat vloeien, des te erger de kramp wordt. Niet zo handig om te gebruiken dus.

Denk dat de pil eigenlijk ook misschien meer werkt als je telkens in een goed ritme zit. Dus precies om de 4 weken ongesteld. Dit is pas de eerste keer dat ik ongesteld ben sinds het gebruiken van de pil, dus die regelmaat zit er bij mij nog niet helemaal in. Misschien wordt het nog wel minder (hoop ik!! ).

Meestal krijg ik trouwens pas 's middags last van buikpijn, 's ochtends nog niet, dus dan weet ik nooit wanneer ik moet beginnen met pijnstillers slikken. Heb inderdaad dat ik dan ook amper kan zitten of staan als ik niks op heb..!
Weet je wat wel stom is.. Ik ging vanavond (met nog steeds kramp) tv kijken in de huiskamer. Als ontspanning en afleiding. Dan gaat het wel weer, ookal heb ik nog steeds heel erg pijn. Maar kan dan ook relaxed gaan liggen. Zegt m'n vader 'ooh het gaat nu wel weer, dus ga nou maar weer leren'. Maar als ik opsta dan doet het opeens weer zo'n pijn dat ik accuut op de grond ga liggen totdat de pijn wegzakt. Nu valt het trouwens wel mee met de pijn. Bokt is ook goeie afleiding. M'n biologie leren lukt alleen niet, zo saai dat ik me niet kan concentreren en dan opeens toch ga merken hoe erg m'n buikpijn is.

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 00:41

paOlien schreef:

M'n zus zit op dit moment in bad. Heeft het zelfde probleem, alleen dan minder erg geloof ik dan ik het heb.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:42

kizz_rianne schreef:
paOlien schreef:

M'n zus zit op dit moment in bad. Heeft het zelfde probleem, alleen dan minder erg geloof ik dan ik het heb.

ai

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 00:54

Kan eindelijk in bad.

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 09:53

Aleve Feminax werkt ook heel goed

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 10:04

He,

Je mag als je van nl. grootte ben, op een dag wel 8 paracetamol's slikken van 500 mg. Maar dan moet je wel een gewicht hebben van 50 kg of meer. Ben je lichter dan mag je maar 3 gram per dag (6 x 500 mg)
Het beste is om 2 x 500 mg in een keer te slikken, dit werkt beter.

Dacht geef deze info effe omdat je je pijn met paracetamol nog kan onderdrukken, dan weet je tot hoeveel je mag slikken!!!

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 10:22

Je kan ook de volgende keer dat je toets hebt de pil een paar dagen doorslikken.
Ik stop ook altijd alleen als het mij uitkomt. Dus niet als ik moet werken, wedstrijd, toets, presentatie o.i.d. heb.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 10:54

Ik heb er ook vreselijke last van (sinds ik aan de pil ben! ).
Zoals eerder in het topic al aangegeven staat Aleve Feminax werkt redelijk goed! Blijf nog wel last houden, maar het allerergste is weg. Deze pakt nl. echt de oorzaak van de menstruatiepijn aan.

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:36

ik heb meestal 1 dag buik en rugkramp ervan. Moet nog aan de pil ga ik binnenkort regelen.
Als ik kramp heb neem ik neurofen. Dan voel je de pijn minder je voelt alleen wel dat alles vast zit. maar dan kan ik tenminste weer iets doen anders lig ik echt te creperen in bed

Natrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:51

Ik heb er ook vreselijke last van. Heb er naproxen voor gekregen. Anders zat ik de hele dag aan de asprientjes. Naproxen werkt 8 uur achter elkaar, dus als t heel erg was had ik er maar 3 op n dag. Nu ben ik aan de pil en heb ik er ook minder last van. Kruik hielp altijd bij mij. Aleve werkt trouwens ook wel goed. Bewegen schijnt trouwens ook te helpen. Dan maak je een stofje aan waardoor je de pijn niet meer voelt (?weet niet precies) Maar meestal als ik buikpijn heb heb ik niet echt de behoefte om veel te gaan bewegen

Zonnebloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:46

Rare opmerking, maar een orgasme schijnt te helpen bij menstruatiekramp. heb het ergens gelezen dat daardoor je baarmoeder onspant ofzo.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:51

ik had hier vroeger ook veel last van, zo erg dat het wel weeen leken...toen is er bij mij Endometriose geconstateerd door de Gyn. Ik zou het als ik jou was daar gewoon een keer op laten testen.
sterkte

cecieltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:56

ik ken dit verhaal maar al te goed... ik heb dit al vanaf mijn veertiende en ben nu bijna 20.. ik ben bij 2 doktoren geweest en bij een gyneacoloog.. van de eerste dokter kreeg ik allerlei medicijnen die niet hielpen.. daarna kreeg ik de pil.. maar die hielp ook niet.. nu ik verhuisd ben heb ik een andere dokter en die had mij een andere pil voorgeschreven.. het heeft me alleen maar doen aankomen en had altijd nog last van die vreselijke pijn! Toen was ik het zat! niks hielp niet eens een beetje!
ik besloot op dat moment om naar een gyneacoloog te gaan.. hij vertelde mij dat ik er wel overheen zou groeien (??) en dat ik de pil 3 a 4 keer door mag slikken, zodat ik er niet meer zo vaak last van heb (dit doe ik dus ook).
Nog altijd verrek ik van de pijn en ben er minimaal 2 dagen ziek van en dat kan soms wel een week duren!

wat ik heb geprobeerd:
- Asprine (normaal)
- Naproxen (normaal)
- Ibuprofen (600)
- Diclofenac (75gr)
en nog wat andere dingen, maar weet de naam er niet meer van.
Niets hielp/helpt!

ik wens je er veel sterkte mee en probeer uit te rusten.. neem een lekkere warme douche of bad en neem een warme kruik mee in bed! (dat doe ik altijd).

sterkte ermee!

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 23:29

Dankje voor de tips!! Heb m'n toets al wel verkloot, maar gelukkig gaat het nu wel beter.

Over paar dagen doorslikken van de pil: meestal heb ik de eerste (paar) dagen er veel last van, en dacht dat ik het al meteen aan het begin van de week zou worden, maar dat was dus niet zo. Had het ook precies zo 'geplant' dat het goed zou uitkomen, maarja blijkt alsnog dat ik het pas 4 dagen later wordt.
Denk trouwens dat ik ook erfelijk belast ben ermee, m'n moeder scheen vroeger wel eens flauw te vallen tijdens haar menstruatie. M'n zus heeft er ook hartstikke last van.. Wel gemeen dat sommige mensen er juist helemaal geen last van hebben!