marokkanen veroordelen aanslag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

marokkanen veroordelen aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 11:58

Citaat:
AMSTERDAM - Marokkaanse voorlieden hebben maandagavond de moord op Pim Fortuyn in felle bewoordingen veroordeeld. Daarnaast willen zij hun medeleven betuigen aan de familie en vrienden van Pim Fortuyn.

"Deze politieke aanslag is een schande voor de democratie", zei Abdou Menebhi namens een netwerk van Marokkaanse organisaties.

"We waren het weliswaar niet eens met zijn opvattingen, maar een aanslag gunnen we niemand."

Verder sprak Menebhi de hoop uit dat de dood van Pim Fortuyn niet zal bijdragen aan meer onrust en slechtere verhoudingen in de samenleving. "We hopen dat de moord op Pim Fortuyn unanieme saamhorigheid en solidariteit teweeg zal brengen", aldus de Marokkaanse voorman.

Mohammed Sini, voorzitter van dialoogcentrum Islam en Burgerschap, noemt de aanslag op Fortuyn werkelijk rampzalig: "Het is ondenkbaar, ontoelaatbaar en absurd dat in Nederland een aanslag op het leven van een politicus wordt gepleegd."

Onthutst

Sini is benieuwd naar de dader. Mede daarvan hangt af hoe de verhoudingen in de samenleving eruit zullen zien, stelt hij.

Said Boudouft, voorzitter van het Samenwerkingsverband Marokkanen en Tunesiƫrs (SMT), is ook onthutst: "Het is ongelooflijk dat Pim Fortuyn van het leven is beroofd, wat de motieven van de dader ook mogen zijn. Dit soort tragedies kennen we alleen van verre dictatoriale landen, niet van ons democratische Nederland."

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:25

Ik vind het heel goed dat je deze reactie geplaatst hebt!

Ben het er 100% mee eens.
Ik stond niet achter Pim F. in zijn politieke opvattingen maar zo'n aanslag gun je niemand.

eerlijk gezegd had ik graag eens met hem willen discussieren over bepaalde onderwerpen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:43

mooi verwoord!

een hopeloos gevoel krijg ik hier van...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:56

Gisteren op tv zag ik ook al dat buitenlanders zwaar geemotioneerd reageerden op de aanslag op Pim. Het is ook goed dat ik dat gezien heb, ik ben daar namelijk opgelucht over.