Moeder en Broertje hebben ongeluk gehad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Moeder en Broertje hebben ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 15:30

Nou de titel zegt het al. Gelukkig zijn ze niet levensbedreigend gewond ofzo maar ik ben me wel even kapot geschrokken zeg

Mijn broertje zou vandaag naar een adres in een nabijgelegen dorp gaan om naar een nieuwe brommer te gaan kijken. Mijn moeder zou hem er even heen brengen omdat het de hele dag al zo regent en het is te ver weg om even heen te fietsen. Naar wat ik begrepen heb, heeft mijn moeder bij een wegversmalling voorrang gegegeven aan een oudere mevrouw die overstak en daarna was het haar beurt. Maar toen ze optrok kwam er vanaf de andere kant een 18-20 jarige jongen in een oude peugeot die geen voorrang aan mijn moeder gaf en frontaal op hen is ingereden met 50/60 km/uur!

De auto zelf is hun redding geweest. Mijn moeder rijd namelijk normaal een Ford Ka, maar omdat die al geruime tijd in de garage staat, reed ze vandaag met de Pajero. Dat soort auto's is natuurlijk een stuk steviger en ook hoger en de auto heeft dus de grootste klap opgevangen. De airbags zijn trouwens NIET afgegaan Mijn moeder heeft nu nekklachten en is al naar het ziekenhuis geweest. Mijn broertje heeft afgezien van schaafwonden van zijn gordel gelukkig niets. De jongen die hen heeft aangereden had last van zijn benen en ook nekklachten en is afgevoerd naar het ziekenhuis.

Het was dus zijn schuld. Hij had voorrang moeten geven, maar de schrik zit er nog steeds goed in toen ik een telefoontje kreeg en te horen kreeg dat er een ongeluk is geweest. De auto is niet eens zo heel erg beschadigd en is naar de garage gebracht omdat een stuk plastic het voorwiel blokkeerde. De motorkap is wat ingedeukt maar dat is het geloof ik wel. Ik heb zelf natuurlijk nog niets gezien. Ben al lang blij dat ze het overleeft hebben Klinkt misschien stom maar ik heb wel even gehuild hoor. Er spookt van alles door mijn hoofd. Wat als ze in de andere auto hadden gereden. Hadden ze het dan niet overleeft? Gelukkig moest mijn moeder nog optrekken nadat ze voor de voetganger gestopt was. Wat als ze op normale snelheid gereden had

Ik hoop dat die jongen er een beetje heelhuids vanaf komt. Het was dan wel zijn schuld maar je gunt niemand zoiets

Farouche

Re: Moeder en Broertje hebben ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:34

wat vervelend, logisch dat je je kapot schrikt. Sterkte en beterschap voor je moeder en broertje... Nek klachten zijn heel vervelend

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:34

't Is niet erg dat je huilt, juist goed.

Wat erg, da's schrikken..
Hoop dat je moeder gauw weer de oude is.

Die laatste zin van je vind ik erg moedig..

Lisanne1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:35

Woow dat is wel ff schrikken zegg .
Gelukkig dat het nog mee valt het had erger kunnen aflopen..
Snap best dat de schrik er nog goed inzit! Me moeder heeft een paar jaar geleden hetzelfde gehad en is in het water met de auto terrecht gekomen . Gelukkig is ze eruit gekomen want anders .

Hoop voor je moeder dat ze niet teveel van haar nek last blijft houden!!
Heel veel sterkte voor je iedereen bij jullie! en er is helemaal niks ergs aan dat je gehuilt hebt.

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:36

Klinkt helemaal niet stom dat je heb gehuild kan ik me best voorstellen.
Veel sterkte!
En als troost maar veel Mcleod's daughters kijken

jeanette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:38

Ik kan me voorstellen dat je gehuild hebt. Een soort schrikreactie, want je schrikt je echt de paasei als je zo'n telefoontje krijgt. Heel veel sterkte ermee

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:40

Ow jeetje, wat een schrik. Heel veel sterkte!!!

Ik weet een beetje hoe je je voelt, mijn moeder heeft lichtelijke hartklachten en vlak nadat ze weer uit het ziekenhuis was (waar ze lag voor haar hartklachten), heeft ze een ongeluk zien gebeuren. Ze heeft eerste hulp verleend, maar omdat haar hart nog zwak was, werd ze, toen de hulpverlening er was, zelf ook onwel van alle schrik. Ze is toen ook per ambulance naar het ziekenhuis gegaan. Gelukkig zit mijn ex-neef (getrouwd geweest met mijn nicht ) bij de brandweer en die heeft haar auto toen thuis gebracht, anders had ik ook een telefoontje gekregen, ik was blij dat hij het mij even persoonlijk kwam vertellen. En dat ik haar auto dus had, zodat ik ook naar het ziekenhuis kon gaan, anders had dat niet gekunt.

Het is niet stom dat je even moest huilen, dat is juist heel normaal. Gelukkig valt het allemaal mee!!! Even van de schrik bekomen en dan kijk je er vast weer anders tegenaan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:10

Die wegversmallingen zouden juist moeten afremmen, maar soms heb ik het idee dat ze het tegendeel bereiken: dat mensen (met haast) er nog even gauw doorheen willen scheuren

Het is niet stom hoor, dat je gehuild hebt; je hebt maar 1 moeder en broertje en daar mag je best zuinig op zijn vind ik...

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:17

Je heb echt geluk gehad idd!
Hier izjn de versmallingen ook echt gevaarlijk.
Veel mensen nemen gewoon voorrang (op het punt dat jij dat heb) en als je dan een toeter geeft staan ze je uit te schelden!

Die jongen heeft wel en verontschuldigingen aangeboden hoop ik?

Ik hoop dat je moeder en broertje het goed maken!

Groetjes

joke20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:19

Jeetje, beterschap voor je moeder en broertje.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:21

Jeetje mina dat is zeker wel schrikken. Gelukkig hadden ze zo'n stevige auto mee, die vangt idd de klap wel op.
Beterschap voor je moeder en broertje en sterkte!

hrappur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:51

dat zal zeker even schrikken zijn, ik ben zelf aangereden in een auto en heb erg veel last van me net.. niet egt direckt maar een paar weken later :S heel vervelend... beterschap

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:49

Wat een geluk bij een ongeluk dat je moeder en broertje in een Pajero zaten ipv een Ford Ka.

Heel veel beterschap en sterkte voor je moeder, je broertje en de rest van je familie.

AapjeAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:11

Dat is wel even schrikken ja.
Erg naar voor jou en je familie!
Wens je moeder en je broertje maar beterschap!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:04

jeetje sterkte.. kan me voorstellen dat je schrikt als je zo iets hoort,
maar goed dat het goed is afgelopen !

Stephany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:39

Wat een nieuws zeg, natuurlijk ben je je rot geschrokken, en ook overstuur van het nieuws.
Gelukkig is alles toch goed afgelopen en hoop ik dat de nasleep meevalt.
Het is vaak meer dat je dan gaat denken, stel dat...stel dit...en dan krijg je het echt spaansbenauwd als je je bedenkt wat er had kunnen gebeuren...
Veel sterkte hoor voor jullie allemaal!

Nadua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:35

Ik heb het zelf samen met mn moeder mee gemaakt. Wij kwamen van rechts en kregen ook geen voorang. Knalde finaal op een busje, met 60 km/h. Auto total-loss, maar gelukkig hadden we beide niets.

joke20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:42

Hoe gaat het nu met ze?

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:22

Pfff, kan me goed voorstellen hoor, dat je zo geschrokken bent! Heel veel sterkte, ik hoop dat alles goed komt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 23:33

Bedankt voor alle lieve berichtjes

Het gaat na omstandigheden heel goed met ze. Mijn moeder is nog steeds heel erg geschrokken maar ze voelt zich al een stuk beter. Nekklachten lijken ook niet zo heel erg maar ze moet het wel zeker in de gaten houden. Mijn broertje doet stoer en zegt dat hij nergens last van heeft

De jongen is dezelfde avond uit het ziekenhuis ontslagen en heeft er gelukkig voor de rest weinig aan overgehouden. Hij heeft bekend dat het zijn schuld is en mijn moeder heeft naar zijn ouders gebeld om te vragen hoe het met hem gaat.

De auto is nog steeds in de garage en heeft voor bijna 6000 euro schade, maar dat komt allemaal goed bij de verzekering. De auto is ook het belangrijkste niet. Ben allang blij dat ze allemaal nog leven

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:21

Jeetje, ook van mij heel veel sterkte. Dit is natuurlijk niet niks!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:35

Cayenne schreef:
Ik hoop dat die jongen er een beetje heelhuids vanaf komt. Het was dan wel zijn schuld maar je gunt niemand zoiets

Kom je niet vaak tegen zulke reacties, de meeste mensen schelden gelijk de huid vol van die persoon! Chapoo!

Sterkte met je moeder en broertje! Je hoeft je niet de schamen hoor dat je gehuild heb. Dat is gewoon de schrik, wees maar blij dat het achteraf maar mee valt.

Je moeder moet idd d'r nek in de gaten houden wbt whiplash.

Geef ze maar een extra knuffel morgenochtend!

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:08

Gelukkig zijn ze er verder goed afgekomen, het had erger gekunt!
Maar idd; de nek in de gaten houden.
Je hoeft je niet te schamen hoor, zoals Sammie zegt; je schrikt gewoon.

ippolata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:15

dat is een naar bericht om te krijgen, gelukkig toch nog redelijk afgelopen. sterkte en beterschap

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 16:53

Tjeee dat is ff schrikken!!! Sterkte er maar mee!