Mijn broertje zou vandaag naar een adres in een nabijgelegen dorp gaan om naar een nieuwe brommer te gaan kijken. Mijn moeder zou hem er even heen brengen omdat het de hele dag al zo regent en het is te ver weg om even heen te fietsen. Naar wat ik begrepen heb, heeft mijn moeder bij een wegversmalling voorrang gegegeven aan een oudere mevrouw die overstak en daarna was het haar beurt. Maar toen ze optrok kwam er vanaf de andere kant een 18-20 jarige jongen in een oude peugeot die geen voorrang aan mijn moeder gaf en frontaal op hen is ingereden met 50/60 km/uur!
De auto zelf is hun redding geweest. Mijn moeder rijd namelijk normaal een Ford Ka, maar omdat die al geruime tijd in de garage staat, reed ze vandaag met de Pajero. Dat soort auto's is natuurlijk een stuk steviger en ook hoger en de auto heeft dus de grootste klap opgevangen. De airbags zijn trouwens NIET afgegaan

Het was dus zijn schuld. Hij had voorrang moeten geven, maar de schrik zit er nog steeds goed in toen ik een telefoontje kreeg en te horen kreeg dat er een ongeluk is geweest. De auto is niet eens zo heel erg beschadigd en is naar de garage gebracht omdat een stuk plastic het voorwiel blokkeerde. De motorkap is wat ingedeukt maar dat is het geloof ik wel. Ik heb zelf natuurlijk nog niets gezien. Ben al lang blij dat ze het overleeft hebben

Ik hoop dat die jongen er een beetje heelhuids vanaf komt. Het was dan wel zijn schuld maar je gunt niemand zoiets