nationale secretaresse dag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:39

Afbeelding

Jippie!!!!!!!!!!!!!!!!!
nog meer bloemetjes.
En bovenstaande bloemetjes zijn ook voor alle hardwerkende mensen, Want geen enkel beroep kan gemist worden, ander bestond het niet.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 16:04

Citaat:
Bij ons krijgen niet alleen de secretaresses (m/v) vandaag bloemen, maar iedereen in een zogeheten ondersteunende functie. Dus ook de receptie, de algemene dienst, de repro, de boekhouding, de gebruikersondersteuning. Oftewel, iedereen die geen jurist is.


Bij ons kregen alle vrouwen binnen het bedrijf een bloemetje. Positieve discriminatie?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 16:27

quote Ludo: "Nou zonder verpleegsters geen ziekenhuizen meer hoor. Als iedereen zo denkt als jij, mag ik hopen dat jij gauw een keer in het ziekenhuis terechtkomt en dat de verpleegkundigen geen tijd hebben om jou te wassen of om te kleden."

Nou Ludo, ik zou de verpleegsters wel groot gelijk geven als ze er mee stopten, dan weet ik zeker dat de salarissen WEL hoger worden omdat ze gewoon nodig zijn.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 17:32

Ludo"]
[quote="Sando schreef:
Ik ben blij met mijn leuk plantje, en heb ook nog een roos gekregen...
Dat is toch leuk..... ik ben niet van mening dat het ondergewaardeerd word. Ik vind dat je het merkt aan de salarissen. Dat een verpleegster niet genoeg verdient, jammer dan, als je een baan wil die goed verdient, dan moet je geen verpleegster worden, want dan weet je dat van te voren.
zo is het toch ? Ik zou graag dierenarts assistente wilen worden , maardat verdient niet zo veel, dus ik heb voor een ander beroep gekozen.
En het is toch wel leuk zo`n bloemetje op zo`n dag, ook al is het commercieel.


Nou zonder verpleegsters geen ziekenhuizen meer hoor. Als iedereen zo denkt als jij, mag ik hopen dat jij gauw een keer in het ziekenhuis terechtkomt en dat de verpleegkundigen geen tijd hebben om jou te wassen of om te kleden.
[/quote]


Dank je wel Ludo, erg aardig van je...
Je begrijpt me weer helemaal verkeerd.
Ik stel mijn prioriteiten hoger dus heb ik niets aan een baan als verpleegster. Ik doe veel ,en heb veel onkosten. Ik moet dus een baan hebben die goed verdient, en ik kan niet meer terug.
(nou zou ik persoonlijk geen verpleger willen worden) maar stel dat het wel zo zou zijn, dan denk ik dat ik mijn leventje even heel drastisch zou moeten veranderen. iemand die minder geld uitgeeft, of anders leeft, heeft misschien wel genoeg aan dat salaris, en doen ze het werk omdat ze het hardstikke leuk vinden. Dat respecteer ik gewoon hoor. Alleen voor sommige mensen gaat dit niet op.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 11:58

Tsja, waardering vind je ook in salaris. En dan wordt verpleging niet hoog gewaardeerd dus. Ja.... met woorden. MAar woorden zijn geen daden.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 13:20

Haha! Ik was gisteren vrij, glad vergeten dat het secretaresse dag was.
Nou zijn wij niet echt secretaresse maar meer P&O assistent, maar ik heb wel 3 kadootjes gekregen: bloemen, een zilveren fotolijstje en een leuke tas.

Ik vind het zelf grote onzin maar ik heb die kadootjes toch maar geaccepteerd. Beetje Schijnheilig van mij ....

Ik vind dat iedereen betaald wordt voor het werk dat hij/zij doet en dat heb je dan naar behoren te vervullen, secretaresse of whatever.
En niet teveel bokken op het werk Knipoog ....

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 15:55

Sando schreef:

Nou zonder verpleegsters geen ziekenhuizen meer hoor. Als iedereen zo denkt als jij, mag ik hopen dat jij gauw een keer in het ziekenhuis terechtkomt en dat de verpleegkundigen geen tijd hebben om jou te wassen of om te kleden.



Dank je wel Ludo, erg aardig van je...
Je begrijpt me weer helemaal verkeerd.
Ik stel mijn prioriteiten hoger dus heb ik niets aan een baan als verpleegster. Ik doe veel ,en heb veel onkosten. Ik moet dus een baan hebben die goed verdient, en ik kan niet meer terug.
(nou zou ik persoonlijk geen verpleger willen worden) maar stel dat het wel zo zou zijn, dan denk ik dat ik mijn leventje even heel drastisch zou moeten veranderen. iemand die minder geld uitgeeft, of anders leeft, heeft misschien wel genoeg aan dat salaris, en doen ze het werk omdat ze het hardstikke leuk vinden. Dat respecteer ik gewoon hoor. Alleen voor sommige mensen gaat dit niet op.
[/quote]

noem het eens verpleegKUNDIGE ipv verpleegster! Verpleegkundigen lopen trouwens niet de hele dag met waskommen rond! Meer dan het relatief lage salaris baal ik van het negatieve beeld van de verpleegkundige die alleen maar kan wassen en met po 's rondlopen!!! Frusty

Daarbij, maak je allemaal niet ongerust, er is al een dag van de verpleging, ergens in mei!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 10:32

heb bloemen gekregen, een doosje chocolaatjes en...........

aanstaande donderdag gaan we KARTEN!!!! Dit wordt gelukkig ook door de baas betaald!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 11:50

Binnen ons bedrijf hebben we niet aan 'nationale secretaressedag' gedaan. Ons (vnl vrouwen) leek het nl een typisch iets door mannen bedacht fenomeen. Een soort excuus om ze dan de rest van het jaar te mogen schofferen en uitbuiten. Zoals Kitty schreef: dat alle vrouwen een bloemetje kregen. Pardon? Vanwaar dat verschil tussen mannen en vrouwen?
Maw grote onzin.
Je waardering voor je secretaresse hoor je het hele jaar door uit te spreken, net als je waardering voor je boekhouder, je kantinejuffrouw etc. etc. etc..
Maar toch, mensen die een bloemetje hebben gehad: gefeliciteerd!