verslag rookvrij concert Dido

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-01 01:11

Was gaaf!!! Helaas... geen foto's! Onze tassen werden bij de ingang ook gecontroleerd op fototoestellen en taperecorders, dus het mocht sowieso niet.

Rookvrij? Yep, rookvrij. Bij de ingang en overal in 013 hingen A4'tjes met daarop de tekst: 'Dido heeft last van haar keel - liever niet roken in de zaal' en voordat het concert begon, kwam de manager van Dido het ook nog even zeggen. Heel fijn vond ik dat, ik heb bij een concert altijd de neiging om mee te brullen met alle nummers en als er dan ook nog wordt gerookt, heb ik de volgende dag helemaal geen stem meer.

Afijn, het concert. Een grote zaal met een hele handige brede trap over de hele breedte, zodat je het goed kon zien. Op het podium veel blauw licht, met daartussen een blond meisje a la Ilse deLange. Ik had me Dido trouwens wel iets anders voorgesteld, wat kleiner en met langer haar. En de band geheel in stijl: allemaal een oranje t-shirt aan! Ondanks haar zere keel zong Dido nog erg goed. De hoogste noten en stemwisselingen haalde ze niet helemaal, maar het volume was prima (of hadden ze nou de versterker extra hoog gezet?). Behalve de nummers van de cd (o.a. 'Here with me' en 'Thank you') zong ze nog twee nieuwe nummers. Klonk allemaal erg mooi en iets steviger dan op de cd.

Helaas heeft ze nog wat weinig nummers voor een echt avondvullend programma: ze begon om 5 over 9 te spelen en was om 10 over 10 klaar. Op die manier was 40 piek voor een kaartje dan ook snel verdiend, maar ja, 013 is vorig jaar grondig verbouwd en dat geld proberen de zaaleigenaren er natuurlijk via de kaartjes uit te halen.

Het voorprogramma was trouwens ook best goed, een Amerikaan met een gitaar die Jude heette (de Amerikaan dus, niet de gitaar Tong uitsteken ). Hij klonkt een beetje als Travis (die van 'Why does it always rain on me') en hij kreeg de zaal best mee met zijn nummers. Hoewel ik tijdens het voorprogramma meer met m'n zusje heb staan praten dan dat ik naar hem heb geluisterd - ik had haar ook alweer een tijdje niet gezien. Na het concert zijn we nog even op het plein in het centrum gaan kijken, daar speelde Kayak met Bert Heerink. Voor de jonkies onder ons: Kayak is een Nederlandse band uit de jaren '70 (o.a. 'Ruthless queen') en ik ken ze omdat ik ooit een muziekleraar had die er helemaal gek van was. Omdat de oorspronkelijke zanger dood of ontslagen is, zingt Bert Heerink er nu in. Heel anders dan Dido, maar toch ook leuk om naar te luisteren.

Al met al was het een leuke avond. Op de terugweg zaten we vanaf Den Bosch in een trein vol mensen die Koninginnenacht gingen vieren in Utrecht of Amsterdam, maar daar hadden wij niet zoveel zin meer in. Ben nu weer thuis maar kan helaas de cd van Dido niet nog ff lekker opzetten, want ik heb 'm zojuist uitgeleend aan m'n zusje...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 02:08

relaxed he concerten....
ik heb er 1tje van Marco Borsato bijgewoond en 13 *LOL* van VOLUMIA! + nog een stuk of 5 backstage + met wendy van dijk op tv Haha!

I Lovers VOLUMIA!


Liefs Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 02:26

Gaaf. ik heb eeb liedje van haar in het Mp3 en dat vind ik erg mooi. ik heb haar wel eens op de tv gezien. Ze heeft toch heel lichtblond haar (wit) en heel erg kort.

Tof dat het rookvrij was! Dat zouden ze vaker moeten doen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-01 02:42

Yep, alleen nu niet meer zo kort, het is nu bijna halflang. Ik vond haar wel wat weg hebben van Sarah Bettens van K's Choice en mijn zusje vond haar op Ilse deLange lijken. Dido is heel spontaan, maar je merkt wel dat ze nog niet veel podiumervaring heeft. Ach, dat komt wel met de tijd...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 12:56

Gaaf!!!!
Kon Ilse de Lange wel zingen?? ze had toch iets met d'r keel en daardoor was een voorprogramma van een concert (weet niet meer van wie) verandert omdat Ilse die zou zingen maar dat ging dus niet met d'r keel en toen werd het door iemand anders gedaan ofzo..

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 16:11

Ze zei: een meisje a la Ilse de Lange. Dus ik denk niet dat Ilse er zelf stond.

Knuf Mayo

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 16:23

Dat het rookvrij was is idd wel handig.Ben 1 keer naar een concert geweest en daar was het dus niet rookvrij.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 12:31

ow, relaxed, rookvrij.. Nah, Karin had gister nog genoeg stem over hoor, dus was wel een voordeeltje *grin*
Rookvrij zouden ze ecth VEEEEL vaker moeten doen. Zijn nl nogal wat mensen die daar last van hebben. Als ik ergens heenga neem ik de rook op de koop toe, so: it better be good!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 13:09

Hihi, ben ooit eens naar een concert van Frans Bauer geweest!!!!
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
Ach ja, toen was ik nog *klein*
Grin* Haha! Haha! Haha!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 14:56

Een paar jaar geleden ben ik 2x naar een concert van de Backstreet Boys geweest. 1x met mijn vriendinnen in Arnhem (In het gelderdome) en 1x met mijn zus in Amsterdam (in de Arena)

Was toen best leuk, alleen kon daarna 2 dagen niet praten!! Mijn moeder vond dat prachtig want het was 'lekker rustig' Extreme duivel

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 15:08

Eerlijk gezegd vind ik niks aan Dido. Sorrie dat ik het zeg, maar ja, smaken verschillen nu eenmaal. Ik vind haar stem gewoon helemaal niet mooi. Ligt misschien aan mij, maar toch. Misselijk Wel goed dat ze live zong, dat zie je tegenwoordig ook niet meer alledag.

Het sjiekste (dat is gaaf op z'n limbabwes...) concert wat ik ooit heb meegemaakt was dat van U2 in de Kuip in 1993. Echt mooi. Wat een moordvent, die Bono Vox. Ik hoorde trouwens dat hij zo helemaal niet heet in het echt, hij heet blijkbaar gewoon Paul met z'n voornaam, en een of andere gewone achternaam. Hij heeft blijkbaar Bono Vox gekozen omdat bono goede betekent en vox stem. Goede stem dus.

Roken tijdens een concert is inderdaad vreselijk. Ik rook zelf niet en heb ook nog nooit 1 sigaret aangeraakt. Ik zal het ook nooit doen. Ik kan me echt storen aan mensen die roken in een kleine ruimte bijv. Ik vind persoonlijk, dat als je rookt, dat je dan geen rekening houdt met andere mensen die er bewust NIET voor hebben gekozen om te roken. Het is gewoon storend voor anderen en dat hoort niet. Als iemand harde muziek heeft opstaan, dan mag je daar wel wat van zeggen, maar als iemand in je gezicht zit te dampen dan wordt je vreemd aangekeken als je daar wat van zegt... Verward

Oeps, ik geloof dat er nu een discussie gaat losbarsten tussen niet-rokers en rokers, he, of zie ik dat verkeerd...?

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther, Facebook en 119 bezoekers