Zachte lenzen -- irritatie lenzenvloeistof eigenmerk drogist

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Zachte lenzen -- irritatie lenzenvloeistof eigenmerk drogist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 20:36

Heb nu ongeveer zo'n 6 jaar zachte lenzen, nooit geen problemen gehad. Is altijd goed gegaan, geen irritaties of dergelijke problemen.

Deze zomer ging het eigenlijk mis, vooral met veel licht (zon) heel veel irritatie en onmiddellijk tranen. Vooral met autorijden was het heel erg en moet ik direct een zonnebril op! In de zomer heb ik het gemeld tijdens een lenzencontrole, maar er werd niets gevonden. Van de huisarts kreeg ik te horen dat het mss wel een allergie kon zijn.

Bij de lenzencontrole deze week begon ik onmiddellijk te tranen toen hij met het licht in mijn ogen keek. Hij zei ook dat er pikkeltjes op het hoornvlies zaten. Volgens hem kwam het van de lenzenvloeistof die ik gebruikte (Kruidvat eigen merk), hebben meer hier last van?

Ik kon dus beter de lenzenvloeistof van de opticien gaan gebruiken, maar in prijs is dat een enorm verschil. Heb ooit gehoord dat de vloeistof in 1 fabriek gemaakt wordt en dat je betaald voor het 'flesje'.

Wie weet hier meer over? Heeft iemand hier misschien ook last van?

melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:02

misschien dat ik daarom ook wel last heb want ik gebruik die ook van kruitvat. denk dat ik beter die duurdere kan kopen want dat is dan wel beter voor je ogen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 21:04

Dus jij hebt er ook last van? Ik ga over op de duurdere nu, maar ga denk ik wel even een brief sturen naar Kruidvat!!! Volgens mijn opticien komt het vloeistof nu van een andere fabriek (bij Heerenveen) en gebruiken ze een stofje bij de schoonmaak van de machines die snel kan irriteren.

Stiertje

Berichten: 15
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Zachte lenzen -- irritatie lenzenvloeistof eigenmerk dro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:06

Ik gebruik lenzenvloeistof van de opticien en heb nog nooit klachten gehad. Denk dat het verstandig is dat je over gaat op de duurdere ja (Y)

horse_girl

Berichten: 1272
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Houten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:08

Iemand die ik ken heeft het ook van de Kruidvat lenzenvloeistof. Ik heb zelf het huismerk van Hans Anders en nog nooit problemen mee gehad.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:10

Ook ik heb het huismerk van Hans Anders en daar heb ik ook geen last van. Ik betaal liever wat meer dan dat ik mijn ogen verpest

Fritsiej

Berichten: 2340
Geregistreerd: 06-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:12

Ik ga dit wel even volgen Want ik krijg volgende week zachte lenzen. Is dat eigelijk vervelend?

horse_girl

Berichten: 1272
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Houten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:13

Zachte lenzen zijn niet vervelend, als het goed is voel je ze niet eens. Ze kunnen er ook niet uitvallen ofzo, ik ben er nu ruim een half jaar al heel blij mee!

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:15

Ik heb dan wel harde lenzen maar is denk ik wel een beetje vergelijkbaar qua vloeistof kwaliteit.
Ik gebruikte altijd (paar jaar al) ook gewoon huismerk vloeistof van kruidvat of iets dergelijks.
Een paar maanden geleden had ik ook veel last, vorig jaar winter kon ik niet eens op de fiets naar mijn werk, zo'n last van mijn ogen kreeg ik dan.
Naar een opticiën geweest, ik dacht dat ik dan maar zachte lenzen of iets moest nemen. Hij raadde me aan om eerst nog een andere vloeistof te proberen van Alcon.
Vooruit, flesje meegenomen en binnen een week was de irritatie weg. Ook kan ik met deze vloeistof gewoon m'n lenzen inzetten, kon ik met andere vloeistof nooit.
Dus zou het idd proberen, wie weet helpt een andere vloeistof bij jou net zo goed.

Duhelo

Berichten: 28594
Geregistreerd: 29-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:18

ik heb ook zachte lenzen
eerst van de hans anders, ging een maandje of 2 goed, daarna de ene infectie na de andere.
ook irritatie bij het licht, men oog niet meer openkrijgen etc.
daarna voor een maandje gestopt met lenzen (wat een hal, kon ik voordien men bril goed verdragen in het alledaagse leven, nu heb ik er problemen mee jong! )
en dan overgestapt naar pearl.
nu geen problemen meer, draag ze wel enkel als ik wegga.in de week, de maandag, dinsdag en donderdag rond de 10 uur
woensdag en vrijdag 12-14 uur.
de rest van de tijd men bril, en het weekend enkel als ik naar de paarden of gewoon weg moet, maar dan meestal maar een uur of 8, meestal zelfs veel korter.

zo werkt het goed bij mij...

NotNice

Berichten: 1231
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Rotterdam e.o.

Re: Zachte lenzen -- irritatie lenzenvloeistof eigenmerk dro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:21

het hoeft niet noodzakelijk aan het kruidvat te liggen hoor, ik heb het met ALLE vloeistoffen voor zachte lenzen. Ik ben waarschijnlijk allergisch voor het conserveringsmiddel dat erin zit, de 2-in-1 soort is het ergste!

Ik heb het opgelost door daglenzen te gaan dragen, die zitten per stuk verpakt, en er zit in de vloeistof waar ze in ronddobberen geen conserveringsmiddel, omdat ze steriel verpakt zijn. En 's avonds gooi ik ze weg en dan 's morgens pak ik weer nieuwe.

mijn lenzen zijn wel 'aan de prijs', ik betaal iets van 150 euro per 3 maanden, maar ik ben een beetje een zeikertje, ik wil perse bausch&lomb, omdat die lekker zitten (zit waarschijnlijk lekkerder tussen mijn oren... ), het kan een stuk goedkoper. En je hoeft dan ook geen vloeistof meer te kopen

Anne_Baukje

Berichten: 6659
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:22

hmm ik volg dit topic ook maar even ik krijg in de kerstvakantie lenzen:D

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Zachte lenzen -- irritatie lenzenvloeistof eigenmerk dro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 21:26

NotNice schreef:
het hoeft niet noodzakelijk aan het kruidvat te liggen hoor, ik heb het met ALLE vloeistoffen voor zachte lenzen. Ik ben waarschijnlijk allergisch voor het conserveringsmiddel dat erin zit, de 2-in-1 soort is het ergste!



Klopt, mijn opticien had het over een conserveringsmidden. Volgens hem is het ook van het laatste half jaar dat er meer mensen zijn die er last van krijgen. Toen zijn de eigen merken van een centrale fabriek naar een andere fabriek gegaan. Hij had het over Kruidvat, Trekpleister en DA.

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:27

Ik heb ook veel problemen gehad met mijn lenzen. Zelfs zo erg dat ik er mee gestopt ben. Ik kon geen licht meer verdragen en zelfs in het donker moest ik een zonnebril op!

Zelfs nu ik weer een bril draag heb ik gauw last van mijn ogen, terwijl dat voorheen niet het geval was.

Misschien dat ik in de toekomst wel weer ga starten met lensen maar dan wel met een andere opticien waar de begeleiding erg goed is. Misschien dat het bij mij ook aan de vloeistof heeft gelegen dat kan ik nu niet meer achterhalen.

Ik ga in ieder geval dit topic in de gaten houden!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:30

Interessant topic! Ik gebruik ook lensvloeistof van het Kruidvat en heb ook een beetje last van geïrriteerde ogen. Ze zijn heel snel droog, af en toe zit er een soort waasje over, bij fel licht gaan ze ook bij mij heel snel tranen.

Ik moet toch binnenkort weer voor controle, zal dan eens vragen.

Ik dacht overigens ook altijd dat alle lensvloeistof uit 1 fabriek kwam...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 21:34

Nerwen schreef:
Interessant topic! Ik gebruik ook lensvloeistof van het Kruidvat en heb ook een beetje last van geïrriteerde ogen. Ze zijn heel snel droog, af en toe zit er een soort waasje over, bij fel licht gaan ze ook bij mij heel snel tranen.


Dacht dat het aan mij lag... maar ik heb precies dezelfde klacht!!! Soms moet ik echt een paar keer wrijven om de waas eraf te krijgen.

Nu ik ze een nacht in het dure vloeistof gehad heb, kan ik gewoon weer een dag achter de computer zitten zonder last te hebben van mijn ogen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:50

LuvdaTossa schreef:
Nerwen schreef:
Interessant topic! Ik gebruik ook lensvloeistof van het Kruidvat en heb ook een beetje last van geïrriteerde ogen. Ze zijn heel snel droog, af en toe zit er een soort waasje over, bij fel licht gaan ze ook bij mij heel snel tranen.


Dacht dat het aan mij lag... maar ik heb precies dezelfde klacht!!! Soms moet ik echt een paar keer wrijven om de waas eraf te krijgen.

Nu ik ze een nacht in het dure vloeistof gehad heb, kan ik gewoon weer een dag achter de computer zitten zonder last te hebben van mijn ogen

Ja indd! Ontzettend lastig, die waasjes

Erg lastig dat het wel eens door de vloeistof zou kunnen komen, want vloeistof van het ziekenhuis is erg duur Maar ja, aan de andere kant, het zijn wel je ogen!

Anne_Baukje

Berichten: 6659
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:52

Mag ik vragen wat zon flesje kost? de dure dan..

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 21:53

Hij had het over een halfjaarpakket (van nieuw merk) voor 26 EUR per jaar. Die van B&L was 32 EUR per jaar. Heb een proefflesje mee gekeregen van dat nieuwe merk.

karin1986

Berichten: 484
Geregistreerd: 03-03-05

Re: Zachte lenzen -- irritatie lenzenvloeistof eigenmerk dro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:57

Ik heb precies hetzelfde met de lenzenvloeistof van de Trekpleister. Mijn vloeistof van Pearle was op en heb daarom een extra fles bij Trekpleister gehaald.

Ik kreeg meteen wazen voor mijn ogen, lichtvlekken etc. Ik heb sowieso erg gevoelige ogen en ben erg allergisch.

Maar ik ga voortaan gewoon weer over op de pearle lenzen en vloeistof. Ik krijg nu zelfs speciale voor gevoelige ogen.

Hans Anders lenzen komen er bij mij niet meer in, nadat ik al van 8 mensen heb gehoord dat ze klachten hadden; 1 iemand had de littekens op de ogen staan

Dan maar 150 euro betalen per half jaar, dan heb je ook wat.

Het zijn wel je ogen natuurlijk!

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:11

Misschien ligt het inderdaad aan de 'goedkopere' merken aangezien ik ook die van de Trekpleister veelvuldig gebruikt heb.

toch maar weer lenzen overwegen als de dure merken beter bevallen. En ik zal ook zeker weer even een bezoek brengen aan mijn opticien

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:33

nog een klager....

Ike heb ook een tijdlang die vloeistof gebruikt...ik was gewoon bang om te gaan autorijden deze zomer.
Tranen met tuiten huilde ik als de zon scheen, ik moest overal een zonnebril binnen handbereik hebben.

Nu heb ik weer pearle vloeistof,bevalt stukken beter.

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:34

Ik gebruik de 1-in-1 vloeistof voor zachte lenzen van de Kruidvat.

Vind die eigenlijk altijd het fijnst , juist de duurdere van de opticien voelt onprettig aan aan mijn ogen bij het inzetten van de lenzen.

Heb wel een paar verschillende sappies geprobeerd van de opticien , hou het dan een paar dagen vol , maar m'n ogen worden meteen rood en gaan tranen bij dat dure goedje.

Dus dan maar weer lekker relaxed die van Kruidvat hoor !

lienet

Berichten: 566
Geregistreerd: 15-03-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 01:18

Van het duurdere merk kreeg ik rode, droge, branderige geirriteerde ogen, licht deed pijn aan de ogen ze waren constant rood! ellende, ik dacht al, dit wordt een bril, help ik verdraag de lenzen niet meer.

Maar goed, het bleek aan de vloeistof te liggen, ik gebruikte op dat moment de alles in 1 vloeistof, geen gepoets meer 's avonds, gewoon uitdoen, in de lenzenhouder , volgende dag weer in.

Hier ben ik dus mee gestopt , weer terug naar de oude vloeistof, weer lekker de lenzen schoon poetsen na het uitdoen en voila, na een paar weken waren mijn ogen weer gewoon!

Gewoon even uitproberen eerst, een andere vloeistof.......?

karin1986

Berichten: 484
Geregistreerd: 03-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:42

lienet schreef:

Maar goed, het bleek aan de vloeistof te liggen, ik gebruikte op dat moment de alles in 1 vloeistof, geen gepoets meer 's avonds, gewoon uitdoen, in de lenzenhouder , volgende dag weer in.



Bij alles-in-één vloeistof moet je je lenzen nog wél schoonmaken. Als je ze echt niet meer hoeft schoon te maken staat er vaak 'no rub' op.
Ik heb ook alles in één, wat reinigen, desinfecteren, bewaren en inzetten betekent.