iemand ervaring met Postduiven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

iemand ervaring met Postduiven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 17:29

Ik heb ne een postduif op de boerderij gevonden waar mijn pony staat.
Helemaal versuft en in een gedoken en toen ik aankwam lopen fladderde hij niet eens... Scheve mond
Ik kon hem zo oppakken en heb hem ff aan de kant gezet (klinkt l*lllig maar ze kwamen met tractors aan...)
Toen ik na een half uur terug kwam, zat hij nog precies zo. En aangezien op de boerderij heeeeeeeeeeel wat katten lopen, heb k hem meegenomen en in onze tuin gezet (is katvrij, dankzij onze antikatten hond) en wat voer gegeven, dat at hij meteen...

Hij heeft om beide pootjes een ring, aan een kant een groen ringetje met een nummer en NL 2001, en aan de andere een zwart bandje (lijkt me een klokbandje)

Wie heeft er hier ervairng met postduiven en weet wat ik met dit beestje moet doen?

Want ze zeggen dat je dan moet bellen ofzoiets vor dat nummer... maar heb ook van iemand een keer zo'n verhaal gehoord dat die man die hem ophaalde de ring er af haalde en dat beestje zijn nek omknakte! Boos!
Dan laat ik dat beestje toch liever hier in de tuin rondlopen!

Iemand tips?

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 18:03

Als het goed is heeft de dierenambulance in je woonplaats (of anders de afdeling van de dierenbescherming) een telefoonnr waar je de duif kan melden. Het gebeurt inderdaad weleens dat de eigenaar het dier z'n nek omdraait of het zelfs niet eens op wil halen, maar als het om een gecrashte kampioen gaat zijn ze meestal hartstikke blij dat ie weer terecht is. Gewoon ff de dierenambulance bellen dus. Je hebt trouwens best kans dat hij, als hij eenmaal is bijgekomen en goed heeft gegeten, zelf weer verder vliegt.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 18:33

hij zit nog zielig ineengedoken, veren opgezet en oogjes half dicht,... Scheve mond
Net tipte iemand me dat ik heb beschut moet neerzetten, flink wat voer en kijken hoe hij er morgen bijstaat,...
Dus nu zit hij in het schuurtje in een bak zaagsel,.. en een flinke hoop kippenbrok en wat graan en mais...
kijken of hij morgen vliegt!
ik hooop het!
Anders bel ik morge de dierenambulance

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

postduiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 19:48

Je kunt ook het N.P.O in Veenendaal bellen die kunnen je zo verder helpen.
N.P.O staat voor Nederlands Postduiven Orgaan

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 09:43

Wij vinden hier ook regelmatig postduiven die tegen de hoogspanningsmast aan zijn gevlogen. In het begin belde ik dan naar zo'n vereniging om het adres van de eigenaar te achterhalen (via het ringnummer). Maar helaas, keer op keer kreeg ik als antwoord van de eigenaar dat ik het beest de nek om moest draaien want als ze niet uit zichzelf thuiskwamen dan waren ze toch niets waard.
Mijn buurmanboer heeft daardoor inmiddels een halve duiventil vol met deze kneusjes.