Doorlopende reisverzekering

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Doorlopende reisverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 22:21

Iemand die verstand heeft van verzekeren?

Ik ga redelijk vaak op vakantie, vaak genoeg om een doorlopende reisverzekering interessant te maken, al is het alleen maar voor het gemak, dat je daar tenminste niet meer aan hoeft te denken.

Wat is een goede? Zomervakantie en wintersport.

Nulla tenaci invia est via


Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 22:42

Misschien dat Flootje antwoord weet op je vragen,
zij werkt voor de ANWB-alarmcentrale Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 23:02

Ik heb een bergsport verzekering, als je buiten de paden van een berg af klettert krijg je je kosten dan nog vergoed, en ook met een paar andere high risk vakanties. (weet ff niet welke) Ik heb die verzekering bij de NKBV (www.nkbv.nl) is iets van 40 piek per jaar. Ik vind het heerlijk, hoef er nooit meer aan te denken.

:evaw:

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 08:33

Wij hebben een OHRA doorlopende reisverzekering afgesloten na mijn pa op weg naar schiphol beroofd was van zowat alles.

Het kwam ook erg goed uit toen ik in Amerika zat en meneer Bush de oorlog zowat uitriep (eigenlijk krijg je dan geen geld uitgekeerd omdat het een act of war was). Je hebt wel eigen risico van zo'n 100/200,- maar verder hebben ze bij mij mooi alles gedekt (extra vliegticket, taxitkosten naar vliegveld, gebroken bril, gestolen rugzakhoes etc)
Doen dus zou ik zeggen!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 10:14

Even een opmerking een doorlopende reisverzekering ben je met paardrjden (wedstrijden) dus NIET gedekt. Daar kwam ik dus pasgeleden achter. Veel mensen sluiten dit af omdat ze op reis gaan met paard maar helaas staat in de voorwaarden dat paardrijden (en d gevolgen) er niet onder vallen.

Omdat het meestal binnen nederland is valt he gewoon onder je gewone ziektekosten verzekering.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 10:45

Ik heb ook een doorlopende reisverzekering bij de OHRA. Erg prettig. Ik heb de wintersport extra verzekerd omdat we meestal 2x in het jaar gaan en zelf alle spullen hebben. Zonde als dat gejat wordt.

Ik betaal maar iets van € 5,- per maand voor mijn vriend en mij. Niet echt veel dus.

En inderdaad, als je er aanspraak op wilt maken moet je kunnen aantonen dat je een weekend weg bent geweest o.i.d en niet zomaar een dagje erop uit. Ik heb er nog geen problemen van mogen ondervinden, alleen maar gemak Haha!

Wellicht misschien een tip om te kijken of je via je Credit Card o.i.d ook een reisverzekering kan afsluiten (mocht je zo'n Card hebben) dat is ook vaak wel voordelig! Knipoog

Succes!! Cool

Op zoek naar de zon!!!

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 11:39

Ik heb specifiek bij mijn reisverzekering nagevraagd of paardrijden er ook onder viel, en of het als riscovolle sport wordt beschouwd Haha! . (Is trouwens ook aan te raden om dat bij je WA na te vragen!). Ik had namelijk 1 offerte waarbij dat het geval was. Ik ben verzekerd bij "het groene land" (achmea). Geen flauw idee hoeveel het kost, maar ze doen niet moeilijk met uitkeren (zat in Canada met de aanslag op het world trade centre). Zijn soms wel wat traag met uitkeren.....

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 13:14

Ik ben verzekerd bij de Nederlandse Skivereniging. Eigenlijk al jaren, maar het kan misschien tegenwoordig best goedkoper.
Ik ben er wel tevreden over en heb dus geen reden om over te stappen naar een andere verzekering.

Destijds was de Skivereniging zo'n beetje de enige die een doorlopende reisverzekering aanbood en omdat wij nogal vaak weggingen wel handig.
Belangrijk is dat je op de voorwaarden let, bv. is skien verzekerd en hoe is de werelddekking voor als je naar Amerika gaat.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 13:34

Wij hebben een doorlopende wereldreisverzekering sinds aan aantal jaren. We kunnen dus op vakantie wanneer we willen en zijn altijd verzelerd, zelfs bij een dagje uit.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 15:29

Van de Nederlandse Ski Vereniging een doorlopende reisverzekering! Echt perfect, een paar keer gebruik van moeten maken en nooit achteraf gezeur (geen rekening gezien! zelfs niet na een blindedarm operatie in Oostenrijk met 2 weken zieknnhuis opname, tijdens de wintersport Haha!)

Helaas heeft mijn vader zonder dat ik het wist de verzekering opgezegd, dus toen Prima en ik beroofd werden in Barcelona (we zaten in de auto!) kregen we helaas niets terug Huilen Boos!

Ik neem dus weer deze reisverzekering, echt Toppie voor zowel zomer als wintervakanties!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 15:51

Ik heb een doorlopende reisverzekering bij Interpolis lopen (daar loopt van ons echt alles...) Kost volgens mij iets van 75 gulden per jaar.

Toos paardloos

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 20:55

.scsfd
Laatst bijgewerkt door Redgold op 13-10-02 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 08:48

Nog niemand heeft de Europese genoemd!!!?? Deze heb ik altijd, omdat ik in de zomer nogal eens ga raften, canyoningen e.d. en daarvoor moet je apart verzekerd zijn. Mijn doorlopende reisverzekering van Unive dekt dit niet, dus ik verzeker mij dan 3 dagen per jaar ofzo bij.
Paardrijden gewoon, dus geen wedstrijden, is volgens mij gewoon verzekerd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, Joelle1996, rider, Rivendell, Tieneke en 149 bezoekers