het doet zo'n pijn...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 14:06

Wat een verschrikkelijke beslissingen zijn dit toch altijd. Ik denk dat het heel goed is dat je haar thuis in haar vertrouwde omgeving in laat slapen. En met de pijnstillers zal ze nog een paar fijne dagen hebben, die jullie extra intens zullen beleven en straks veel troost uit zullen putten.
Ik wens je heel veel sterkte en je mag me altijd bellen of schrijven, dat weet je.

Navragen is beter dan afvragen.


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 14:09

als ik zoiets lees ben ik toch stil blij dat wij thuis geen hond hebben of kat. dan hoeven we ook niet zulke moeilijke beslissingen te nemen.

ik vind t harstikke knap van je hoor bren dat je deze beslissing hebt kunnen nemen voor bijke, het is beter zo moet je maar denken.

heel veel sterkte

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 14:22

Sonja schreef:
Lieve Bren,
Als Byke kon praten, dan zou 'ie je bedanken. Omdat je je beestje een prima leven hebt gegeven, met een goede verzorging en heel veel liefde. Zoveel liefde zelfs, dat je Byke wilt behoeden voor heel veel pijn en een akelig einde van z'n leven.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat je enorm verdrietig bent. Maar voor je diertje is het echt beter zo, en godzijdank ben jij zo verstandig dat je ook nu, op zo'n moeilijk moment, voor het dier kiest en niet voor jezelf.

Da's een van de verantwoordelijkheden die je aangegaan bent toen je met dit dier begon, om te zorgen dat 'ie een kwalitatief goed leven zou krijgen. En dat is je gelukt. Jouw eennalaatste belofte aan Byke is nu dat 'ie niet onnodig hoeft te lijden, maar dat 'ie rustig en pijnloos in mag slapen, met het vrouwtje waar hij zo van houdt bij hem, zodat 'ie met jouw liefde in z'n koppie rustig weg mag glijden in een hele rustige slaap. En als 'ie dan ontwaakt is 'ie in de hondenhemel met onbeperkt botjes kluiven, balletjes zoeken en boompjes plassen.
En die laatste belofte aan Byke maak je ook waar, want dat is dat je 'm nooit zult vergeten.

Sterkte lieve Bren, je maakt een goede keuze.


Sonja, wat ontzettend mooi geschreven. Ik kon de oogjes net nog droog houden, maar nu lukt het me niet meer. Helemaal niet toen ik probeerde me voor te stellen hoe ik me zou voelen in zon situatie.

Tender, heel veel sterkte in deze moeilijke dagen. Probeer deze laatste dagen voor je hond zo aangenaam mogelijk te maken, hoe moeilijk dat ook zal zijn..

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 14:30

jongens, ik wil jullie allemaal bedanken vanuit de grond van mijn hart, jullie zijn een enorme steun!

Max bedankt voor je laatste tip, ik zal daar echt aan denken, hoewel dat onbewust denk ik toch al wel gebeurd.

Jasmijn, ik stuur je wel even een mail!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 14:48

Dit zijn de moeilijkste beslissingen die er zijn. Heel veel sterkte!

:evaw:

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 20:26

He bah, dit wens je dus echt niemand toe!! Heel veel sterkte vrijdag (en de tijd ervoor en erna natuurlijk!)
Maar, mag ik even een zeer persoonlijke vraag stellen?
Weet je al wat je vrijdag met Byke gaat doen nadat hij is overleden?
Laat je hem cremeren of heb je de mogelijkheid om hem ergens te begraven? Misschien ben je nog helemaal niet toe aan deze vraag maar ik stel hem toch en om de volgende reden: Een vriend van mij heeft zijn kat laten cremeren en ervoor gekozen dat hij de as mee naar huis kon nemen.
Hij is heel blij met het laatste stukje "aandenken" en is van plan om de as op een mooie plaats uit te strooien.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar nu op dit moment absoluut niet aan moet denken, maar ik vind het wel belangrijk voor je dat je weet dat die mogelijkheid er is (dat van de as meenemen).
Het lijkt me beter dat je daar nu alvast over nadenkt dan dat je daar vrijdagmiddag mee geconfronteerd wordt.
Nogmaals heel veel sterkte!!!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 21:02

het is heel moeilijk om zoiets te moeten beslissen. maar je bespaart je hond een hoop leed. wij hadden een puppie uit een eigen nest wat al wat vreemd was toen ze werd geboren. toen ze 8 weken was en al haar nestgenootjes al een baasje hadden bleef zij over. ik had besloten om haar dan maar te houden omdat ik zo met haar te doen had. als ik haar zag had ik echt het gevoel dat ze niet klopte, dat ze een handicap had. ze liep overal tegenaan, liep de andere kant op als je haar riep en haar bouw klopte voor geen meter. een dag later zaten we in huis en begon ze opeens te schokken en te schuimen.. epilepsie dacht ik gelijk. de dierenarts had pillen gegeven en zij dat we haar heel goed in de gaten moesten houden. de volgende dag had ze een aanval die 2 keer erger was. zon klein jong hondje en dan al zo ziek. we hebben toen ook samen met de dierenarts besloten om haar in te laten slapen. haar hele leven deze handicap met zulke zware medicijnen zou ze nooit redden.

meid ik wil alleen zeggen dat alleen jij kan doen wat goed voor haar is. hoe moeilijk het ook is voor je. het verdriet moet je laten komen. hou in je achterhoofd dat dit gewoon het beste is voor haar. ze zal je dankbaar zijn. heel veel sterkte gewenst met deze moeilijke beslissing. xxx lonneke

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 21:11

Het is moeilijk om afscheid te nemen van je maatje, je vriendje die zelfs je grootste geheimen weet. Huilen Wij hebben in Oktober ons honje in laten slapen. Het heeft mij erg veel verdriet gedaan. Maar toch was het de juiste beslissing, toen ik hem weg zag glijden voelde ik zelfs een soort van opluchting. Dat hij niet langer hoefde te lijden, dat hij niet constant de weg kwijt was en dat hij zo'n moeite had met staan en lopen. Hij snapte zelf ook niet dat hij niet meer kon rennen en spelen.

En als je het uit liefde voor je dier doet is het altijd het goede moment.

Ik wens je veel sterkte toe de komende tijd, maar bedenk dat hij op je wacht bij de regenboogbrug, en dat hij tot die tijd genoeg vriendjes heeft om mee te spelen.

Sprakeloos

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 21:12

Sterkte Tender! Een goede beslissing om hem thuis in te laten slapen. Je wilt niet dat het laatste wat je lieve hond meemaakt, de stress van de gang naar de dierenarts is.

Wat het zo moeilijk maakt, kan ik mij nog herinneren van het in laten slapen van ons allereerste huisdier (dikke poes Lovers ) is zeker weten wanneer het de juiste tijd is. Je wilt niet te lang wachten, om overbodig leed te voorkomen. Maar je wilt ook heel heel zeker weten dat er echt geen andere oplossing meer is...........

Onze pup woont nu een week of 4 bij ons en ik wil er niet eens aan denken hoe ik me zou voelen als ik afscheid zou moeten nemen.

ik wens je veel kracht toe de komende dagen en hoop dat je er vrijdag vrede mee hebt Verdrietig

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 21:27

Tender... heel veel sterkte deze dagen en vooral vrijdag. Ik hoop eigenlijk dat het mogelijk is dat je Byke kunt begraven dicht bij je. Ik merk aan mijzelf dat het soms fijn is om concreet ergens naar toe te gaan om even aan je dier te denken.

Dit soort dingen zet mij ook weer aan het denken... we hebben een vrij oude herder... ze is wel fit, maar ze kan ook zo een keer ziek worden en dan moeten we ook deze moeilijke beslissing nemen...

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 21:33

oh wat erg voor je allemaal.
toen ik dit las liepen de tranen ook al haast over mn wangen...

heel veel sterkte!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 22:10

Wat moet je toch ontzettend veel van je hondje houden om dit voor hem te doen......
Je kiest het beste voor hem, niet voor jezelf; ik ben trots op je, er zijn niet veel mensen die zo in het belang van hun dier denken als jij.
Heel veel sterkte Verdrietig

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 10:58

Heel veel sterkte...dat juist die lieve Bijke dat moet overkomen Verdrietig Je neemt de juiste beslissing maar het blijft zo ontzettend moeilijk.
Nogmaals sterkte...dat is helaas een van de mindere kanten van het houden van dieren, maar gelukkig heb je straks onwijs veel goeie herrinneringen aan haar ook al kun je daar nu nog niet echt aan denken.

Liefs Ineke

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 11:16

Heel veel sterkte!
Ik ken het gevoel maar al t goed, heb gisteren mijn bijna 2- jarige katertje in moeten laten slapen. Ik denk aan je vrijdag.

Goedgekeurd onderschrift :)

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 12:04

Ik vind het zooooooo zielig,maar ik weet dat je de juiste beslissing neemt.want als jouw hondje pijn heeft in zijn dagelijkse leven,dan is het inderdaad beter dood.ik ozu niet te verdrietig zijn,want ik dnek niet dat jouw hondje dat ook wil! ik heb ook een hondje van 13 jaar!!en ik vrees dat dit zijn laatste jaar is,wnat hij heeft geen haar meer op zijn poten en ook niet op zijn snuitje,daarom doen we hem ook een jasje aan.en als hij nu in de volgende dagen moet doodgaan,weet ik dat het heeeeeeeeeeeeeeeeel erg gaat zijn,maar hij heeft tenminste een goed leven gehad en geen pijn geleden en dat is bij jouw hondje ook denk ik!!!
groetjes julie en veeeeeel sterkte Verdrietig

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 12:17

Arme arme meid! Ik weet hoe rot je je voelt. Een dier waarmee je zoveel hebt gedeeld verliezen, doet zo ongelovelijk veel pijn. Het is zo vreselijk hard om te moeten beslissen over het leven van je hond. Ik voel me haast schuldig dat ik zo vreselijk gelukkig ben met mijn babe-je, terwijl jij zo in de put zit. Wens je heel erg veel sterkte!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 12:41

Bren, het is het allermoeilijkste wat hoort bij het hebben van dieren. Dat het een keer ophoudt. Dat je ze niet meer bij je zult hebben, niet meer kunt knuffelen en niet meer kunt vertellen hoe je je voelt. Ze zijn vaak een enorme steun zonder dat ze het zelf weten. En het is vreselijk om ze te moeten missen. Zo vreselijk dat niemand de juiste troostende woorden kan spreken en daarom wil ik je alleen heel veel sterkte wensen vrijdag...
Verdrietig

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 21:41

ik vind het echt heel erg voor je en wil je dus ook heel veel sterkte wensen Lovers Verdrietig
je hebt de juiste beslissing gemaakt Lovers en dat is goed Lachen

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 22:38

Ookal tranen in de ogen...Kan niets toevoegen aan alles wat al gezegd is maar ook ik wens je heel veel sterkte..Je hebt je hondje een superleven gegeven en, hoe klote het ook is, daar hoort dit ook bij...Heel veel sterkte in ieder geval.....

kippetje

Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 12:27

Ik vind dat je een goede keuze neemt, en je hondje nog lekker een paar daagjes pijnloos laat genieten. Onze hond heeft ook een heel bijzonder plekje in ons hart, en die had botkanker en die hebben we ook nog even laten genieten. Vanwege het feit dat hij zo kreupel was mocht hij niet naar de heide, maar toen we hem hebben laten inslapen hebben we hem onder de pijnstillers gestopt, en hem nog eenmaal op zijn favoriete plekje laten rennen. Ik denk dat dat het mooiste is wat je nog voor je dier kan doen. De dingen waar hij de meeste lol in had nog een keertje laten doen.
Dat is nog steeds het grootste voordeel wat een dier heeft op de mens, als je zijn leven positief kan bekorten dan mag dat zonder giga veel moeite.
En wat ik ook nog even kwijt wil, natuurlijk mag jij verdrietig zijn over je hond, en heel veel mensen begrijpen dit heel goed. Onze hond is nu al een jaar dood, en nog steeds denk ik wel eens aan hem, en nu ik dit schrijf lopen de tranen ook over mijn gezicht omdat ik hem nog mis. Een dier is ook een goede vriend, die vergeet je toch ook niet zomaar?
Veel steun toegewenst en geniet nog even van je vriendje.
kim

Degene die om zichzelf kan lachen,
zal zich altijd blijven amuseren.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-02 10:18

allemaal heel erg bedankt!

zojuist zat er weer wat bij de post van een bokker en kreeg ik van een andere bokker weer een lief mailtje, het houdt maar niet op! Lovers

jullie zijn de grootste schatten die er zijn!

Bijke is thuis in mijn armen gestorven, ik heb haar zelf, samen met mijn lieve vriend (tja, ik weet nu maar weer al te duidelijk waarom ik "ja" heb gezegd op zijn aanzoek, zo'n man vind ik nooit weer!) begraven, achter in onze tuin. Op haar graf staan vergeet-mij-nietjes. Ze ligt naast onze slaapkamer, 's morgen lekker zonnetje....

Maar het huis is nog leeg, akelig leeg. Soms denk ik haar ineens op de stoel te zien liggen, of als ik op bed lig denk ik nageltje sop de gang-vloer te horen..
maar dat kan helemaal niet natuurlijk!

Maar er is zo'n leegte in het huis en in je hart...

mezelf kennende denk ik dat ikj snel weer op zoek zal gaan naar een andere hond.

Niet om Bijke te vervangen, want dat is niet mogelijk, maar wel omdat ik gewoon niet kan leven zonder een hondje om me heen, waar moet je heen met je liefde???

Ik houd jullie op de hoogte, maar wil jullie vooral bedanken voor alles, jullie zijn de perfect vrienden, allemaal!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 13:33

He Ten,

Iedere keer als ik de naam Bijke zie, schrik ik zelf ook even, omdat jouw Bijke nu voor altijd bij je vandaan is, en mijn Bijke, weliswaar met artrose en slechte heupen en een slechte gezondheid, nog steeds bij me is. Wat ben ik daar blij om, en wat voel ik me tegelijkertijd slecht, omdat ik het zo erg vind voor jou. Het is altijd moeilijk om afscheid te nemen, of het nou een mens of een dier is. Maar geloof me Tender, jouw tijd komt wel weer. Over een tijdje wordt de pijn minder erg. En tot die tijd wil ik jou alle sterkte van de wereld wensen, en zal ik me nog even heel goed realiseren hoe blij ik moet zijn dat mijn hond er nog wel is!

Sterkte lieve Tender, en niet vergeten, het komt goed, ook al zal je dat nu niet willen geloven!!!

xx Pneekz


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Camino_S, daanbrego, horzlover, jufjuf, Juniores, Lau07, lina1998, Mars, Megane, MightyMike, Vaiqua, VixillHedinn, Wenta en 185 bezoekers