Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:28

Ik vind dat het wel makkelijk gezegd word: terugslaan.
Mijn nichtje werd geslagen door haar vriend en een van mijn beste vriendin krijgt af en toe nog een klap naar haar gezicht. Nu zal ik wel heel bokt over me heen krijgen dat ik een slechte vriendin en dat ik haar moet helpen, maar meer dan zeggen dat ze weg bij hem moet gaan en haar steunen kan ik niet, het is haar relatie en ik kan me niet bemoeien. Daarnaast heeft ze al 5 jaar een relatie en dit verbreek je niet zomaar. Het is vertrouwd voor haar. (ga niet banketstaaf over haar doen, want als je dit zelf niet meemaakt, kun je er niets over zeggen!!!)
Ik dacht er zelf ook altijd makkelijk over, maar als dit eenmaal gebeurt, denk ik dat je zo verrast woord. Ook hou je natuurlijk van je partner en hoop je dat hij dit niet meer gaat doen. Veel meiden blijven vergeven en hopen.
Natuurlijk moet je gelijk weg bij zo iemand, maar ik weet niet wat ik zou doen. Daar kan je pas over praten als je het zelf heb meegemaakt,

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:38

Misschien komt dit rotter over als dat ik het bedoel, maar vrijwel de meeste die posten over dit onderwerp gaan ervan uit dat hun vriend/man degene is die (als eerste) slaat.
Iedereen gaat ervan uit dat zij niet degene is die misschien als eerste slaat.
Goed misschien heb ik dan een probleem kwa karakter maar ik zal nooit zeggen dat ik nooit zal slaan, ben een man overigens.
Ik zou er alles aan doen om dat te vermijden en er moet echt veel aan vooraf gaan wil het gebeuren, maar totaal uitsluiten? Ik kan dat eerlijk gezegd niet.
Ook kwa terug slaan, ik verwacht dat als ik geslagen zou worden door een vrouw dat ik niet terug mep. Zeker niet omdat ik me goed realiseer tot wat voor schade ik in staat ben, maar als op dat moment net dat wel de druppel is..
Natuurlijk ligt het er zeker aan wat er vooraf aan gegaan is, heb ook wel eens een vlakke hand in mijn gezicht gehad, maar als ik dan uit loop te dagen van "ah dat durf je toch niet" dan kan ik hem ook verwachten en trek ik mijn schouders op, lach en ben het al weer vergeten.
Maar als er een voorgeschiedenis bij zit. Of zomaar uit het niets dan zou het best kunnen dat ik wel terug sla.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:41

Mijn vriend had in zijn vorige huisje een heel gat in het laminaat.

Ze hadden bonje en hij wilde haar niet slaan, dus heeft hij een fruitschaal op de grond gesmeten...

Maar na mijn hel van 4 jaar kan ik nu volmondig zeggen dat ik van niemand meer pik dat ze me slaan, vernederen, bedreigen, etc.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:01

Racekees schreef:
ben een keer op me muil geslagen door een ex vriendin. Heel spijtig maar als je niet yegen alcohol ken moet je ook niet drinken maar die bleef slaan die werd dus wakker op de IC


Bah, het lijkt nog of je er trots op bent ook .
Dat je een tik terug geeft alla, maar dat je het tot zover laat komen?
Nee, dat gaat te ver.
Nu vraag ik mij trouwens wel af wat voor reden jouw vriendin had om jouw te lijf te gaan?

Wat de reden ook is, het keurt niet goed dat men de 1e tik uitdeelt.
Maar het keurt zekers ook niet goed dat jij haar zo te lijf gaat dat ze er mee in het ziekenhuis terecht komt (en dan ook nog eens op de IC!!!, nog een stukje erger dan de EH dunkt mij en dat zou al erg genoeg zijn).
Een buitenstaander kan er dan misschien ietsjes meer begrip uithalen, als men weet wat de ander tot deze daad heeft gezet.

Ik zelf heb het gelukkig niet meegemaakt in een relatie (wel heb ik altijd gezegd, ik laat mij niet slaan door wie dan ook, en toen men dat wel bij mij probeerde heb ik terug geslagen, en dat was misschien wel goed ook, anders was dat misschien wel het begin geweest omdat hij dan misschien wel het gevoel had dat te kunnen maken), maar helaas wel van dichtbij bij anderen.
En ja, iemand kan iemand anders wel het bloed onder de nagels vandaan halen, maar dat rechtvaardigt de ander niet om diegeen te slaan, incidenteel niet (al kan ik er mij soms wel wat bij voorstellen in bepaalde gevallen, maar daarom is het nog niet goed) en zeker stelselmatig niet (en dan komt er vaak meer bij kijken dan het slaan alleen).
Laatst bijgewerkt door Chrystal-gek op 14-12-05 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:03

*schaam schaam* mijn lieve vriendje heeft me een keer zo tot het uiterte gedreven dat ik hem een fliinke mep heb verkocht.

Wij hadden toendertijd (nu een jaar geleden) ons huisje gekocht en we waren er iedere avond na ons gewone werk aan het verbouwen. Ik deed ontzettend mijn best maar ikheb 2 linkerhanden wat klussen betrefd. Daarbij had ik een burn out en kon niks hebben. Zijn vader vernederde me toen behoorlijk ( zijn al diverse topics over die vent geweest en nu komt hij nog maar zelden bij ons) en hij gaf zijn vader toen gelijk.. (ik was vuile luie *piep*, en ik kon niks anders dan met mijn benen *piep*.. en nog meer van zulke zaken) nou ik was dus woest en in eerste instantie wilde ik naar buiten lopen om af te koelen. Hij versperde mijn doorgang en toen zag ik nog maar een uitweg. MEPPEN. Hij had er een mooi blauw oog aan over gehouden, erg genoeg. Ik schaam me er best wel voor, maar ik kan af en toe zo fel reageren..

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:17

Anzjuhlaa als mijn vriend zulke dingen over mij gezegd had, zou ik hem ook een knal gegeven hebben. En dan hoef ik hem ook nooit meer te zien. Zulke dingen over je vriendin zeggen doe je gewoon niet

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:18

vond ik ook, eigenlijk maar ik schaam er toch wel voor... maar ja gelukkig is het na een rust periode van elkaar niet meer zien, wel weer goed gekomen..

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:20

Desiree schreef:
SuusJa schreef:

Vind dat man en vrouw elkaar niet horen te slaan.
Respect voor elkaar is dan ook ver te zoeken dus die hele relatie slaat dan nergens meer op als je elkaar niet eens respecteerd.
Het slaan zelf vind ik nergens op slaan en het terug slaan ook niet, daarmee los je niets op en je daalt alleen maar af tot hetzelfde niveau. Denk dat je ze meer pijn doet door niets meer te zeggen en weg te gaan dan dat je ze terug slaat. Wanneer je dat doet sluit je je voor diegene af en anders heeft hij nog steeds invloed op jou.

Mensen horen elkaar ook niet te tergen. en als mensen elkaar wel tergen is er allang geen sprake meer van respect. MAar het geval waarvan ik spreek is van een oudere generatie uit een milieu waar scheiden not done is. Ik snap ook neit dat die vent altijd bij dat mens gebleven is.



Tergen hoort ook niet, is er ook iets mis in je relatie!

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:43

Douni schreef:
Ik vind dat het wel makkelijk gezegd word: terugslaan.


dit is idd heel makkelijk om te zeggen, ik heb het ook gezegd zonder serieuze ondertoon, ik zou niet weten wat ik in zo situatie doe, omdat ik het gewoonweg nooit heb meegemaakt, en hoop dat dat ook zo blijft, maar ja ach.... het is gewoon zo makkelijk om te zeggen terugslaan, maar vaak als je zoiets doet wordt het alleen maar erger dus waarschijnlijk is dit ook absoluut geen goede oplossing!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:45

Ik ben 6 jaar lang door mijn ex-vriend geslagen, gestalkt, vernederd en gecontroleerd. Ik ben dus niet bij hem weggegaan bij de eerste klap (die ik overigens kreeg voor mijn 14e verjaardag) Ik was bang, wist niet wat ik moest doen, verborg het. Op een gegeven moment geloof je echt dat het je eigen schuld is en dat ik me beter had moeten gedragen. Mijn huidige vriend (inmiddels man) heeft ervoor gezorgt dat ik wel de stap heb durven nemen om bij hem weg te gaan. Als dat niet was gebeurt dan weet ik niet wat ik had gedaan en wat er nu van me was terecht gekomen. Mijn man zou mij nooit slaan, maar als hij het wel zou doen? Geen idee hoe ik daar op zou reageren. Verstandelijk zou ik zeggen dat ik direkt wegga maar alles wat we hebben opgebouwd zo achterlaten? Nee, ik geloof niet dat ik dat kan.

Mijn ex-vriend heb ik al een aantal jaar niet meer gezien. Ik heb nog steeds wel angstaanvallen en nachtmerries over hem. Dit is alweer 9 jaar later.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:49

Citaat:
Racekees schreef:
ben een keer op me muil geslagen door een ex vriendin. Heel spijtig maar als je niet yegen alcohol ken moet je ook niet drinken maar die bleef slaan die werd dus wakker op de IC



misschien werd ze wel wakker op de IC door alcoholvergiftiging

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:01

RUBYWHITE schreef:
Citaat:
Racekees schreef:
ben een keer op me muil geslagen door een ex vriendin. Heel spijtig maar als je niet yegen alcohol ken moet je ook niet drinken maar die bleef slaan die werd dus wakker op de IC



misschien werd ze wel wakker op de IC door alcoholvergiftiging


Denk dat Meneer Racekees er dan vast niet zo stoer over had gedaan

Sweetselina

Berichten: 696
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:11

Ik vind ook veel reacties erg makkelijk.
Dat is het dus mooi niet.
Sorry hoor maar ga echt mijn vriend niet verbieden om te drinken.
Ik kan nogal heftig reageren op mensen die drank ophebben als ik zelf nuchter ben.
Kan me dan ook voorstellen dat iemand gek wordt van mij.
Maar het is gewoon niet zo simpel als je van iemand houdt.

En NEE mijn vriend is geen sukkel.
Hij heeft gewoon een ontzettend moeilijke jeugd gehad.
Wil hem steunen bij de verwerking maar dat gaat niet zo snel.
Iedereen zou mij nu wel een dom persoon vinden, nouja dan vinden jullie dat maar.
Ik weet het en realiseer mij hartstikke goed dat er iets kan gebeuren maar wil het gewoon niet zomaar opgeven.
Nogmaals ik wil ervoor "vechten".

Sweetselina

Berichten: 696
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:13

Ohwjah, Een man hoeft maar 1 x verkeerd te slaan en iemand ligt al in het ziekenhuis.
Hoef je echt niet veel kracht voor te zetten.
Dus ik denk dat Racekees gewoon pech had en dat het net verkeerd ging.
Maar hij hoeft er niet stoer over te doen.

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:22

Sweetseline, Of hij heeft veel krachtgezet ( hij doet aan bodybuilding), Of hij heeft gewoon doelgericht geslagen, of hij kan niet slaan.

Sowieso vind ik het dom dat je zoiets gaat oplossen door terug te slaan. Vind geweld sowieso dom!

Sweetselina

Berichten: 696
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:36

Jah, vind dat ook hoor, maar kan me voorstellen dat als je in elkaar geslagen wordt dat jij je gedult verliest en terug slaat.
Denk ook dat terug slaan niks oplost en het alleen maar erger maakt

ferah2001
Berichten: 167
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ridderkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:49

Nee, terugslaan helpt inderdaad niet (altijd) maar als hij me echt pijn deed, kon hij toch echt wel een goede mep terug verwachten.
Op den duur ben je het echt wel goed zat!

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:51

Nou als jij in een cafe staat en je gaat naar je vriendin toe en die begint te meppen, dat laat je jezelf in elkaar slaan. Racekees had weg kunnen lopen en verder kunnen praten als ze nuchter was.

En na een paar foto's van hem te hebben gezien op fotofun denk ik niet dat je hem zomaar in elkaar slaat, genoeg spieren en ik denk dat een vrouw daar niet zomaar tegen op kan.

ferah2001
Berichten: 167
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ridderkerk

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:53

Douni schreef:
meer dan zeggen dat ze weg bij hem moet gaan en haar steunen kan ik niet, het is haar relatie en ik kan me niet bemoeien. Daarnaast heeft ze al 5 jaar een relatie en dit verbreek je niet zomaar. Het is vertrouwd voor haar.


Inderdaad, meer dan er voor iemand zijn kun je niet. Juist als je diegene helemaal om probeert te praten zal ze de andere kant oprennen, ZONDER jou! En dan heeft ze echt niemand meer en neemt de kans alleen maar toe dat ze nog langer in die situatie blijft!

Racekees

Berichten: 1218
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Dúh Háág!![HákkúhBáR]

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:57

SuusJa schreef:
Nou als jij in een cafe staat en je gaat naar je vriendin toe en die begint te meppen, dat laat je jezelf in elkaar slaan. Racekees had weg kunnen lopen en verder kunnen praten als ze nuchter was.

En na een paar foto's van hem te hebben gezien op fotofun denk ik niet dat je hem zomaar in elkaar slaat, genoeg spieren en ik denk dat een vrouw daar niet zomaar tegen op kan.

hallo heel me bek lag open op dat moment moet ik dan glim lachend weglopen op dat moment? daar denk je echt niet aan! (ik niet maarja ik ben zielig) en ik zou nooit express een vrouw slaan of om een ruzietje dat zit niet in me aard
Hierbij zeg ik ook gelijk:

aangezien dat ene verhaaltje bij sommige in hun verkeerde keelgat is geschoten. Boeld ik dat met wijf en muil niet in het algemeen maar ik zat mezelf nogal op te vreten omdat ik fout gehandeld zou hebben (is misschien ook wel zo) maar dan nog ik heb al laten blijken dat ik er spijt van heb.

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:01

Citaat:
Inderdaad, meer dan er voor iemand zijn kun je niet. Juist als je diegene helemaal om probeert te praten zal ze de andere kant oprennen, ZONDER jou! En dan heeft ze echt niemand meer en neemt de kans alleen maar toe dat ze nog langer in die situatie blijft!


Inderdaad. Ik woon samen met mijn vriend en ze is al een paar keer naar me toegekomen als ze weer ruzie had met haar vriend. Verschrikkelijk om te zien, gezicht bont en blauw, kleren kapot. Het enige wat je dan kan doen, is voor haar zorgen, luisteren en er gewoon zijn.
Gelukkig hebben ik en een paar anderen er goed met haar over gepraat en ze ziet nu in dat er geen toekomst in zit.
Natuurlijk betekend dat niet dat ze het deze week uitmaakt, hoelang het nog gaat duren weet ik niet. Het enige wat ik weet, is dat ik er gewoon moet zijn voor haar totdat deze nachtmerrie voorbij is.

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:06

Racekees schreef:
hallo heel me bek lag open op dat moment moet ik dan glim lachend weglopen op dat moment? daar denk je echt niet aan! (ik niet maarja ik ben zielig) en ik zou nooit express een vrouw slaan of om een ruzietje dat zit niet in me aard
Hierbij zeg ik ook gelijk:

aangezien dat ene verhaaltje bij sommige in hun verkeerde keelgat is geschoten. Boeld ik dat met wijf en muil niet in het algemeen maar ik zat mezelf nogal op te vreten omdat ik fout gehandeld zou hebben (is misschien ook wel zo) maar dan nog ik heb al laten blijken dat ik er spijt van heb.

De reden dat het in het verkeerde keelgat is geschoten komt voornamelijk doordat je formulatie zo is dat het lijkt (hoop dat het lijkt is) alsof je er trots op was.

Racekees schreef:
ben een keer op me muil geslagen door een ex vriendin. Heel spijtig maar als je niet yegen alcohol ken moet je ook niet drinken maar die bleef slaan die werd dus wakker op de IC
Laatst bijgewerkt door DunnitsMystery op 14-12-05 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:07

Ja dat had je beter kunnen doen ja!
Misschien zit het wel in je aard want je laat je wel genoeg opfokken om haar naar het intensive care te slaan, je eigen dronken vriendin. Pfff! Voor een slachtoffertje doe je wel erg stoer en trots! TE stoer en TE trots

Verder ben ik het met Douni eens! Nooit zeggen dat ze de relatie moet breken want dan ben JIJ altijd de pineut. Als ze spijt krijgt dan ben jij de boeman, als ze bij hem blijft idem.

Racekees

Berichten: 1218
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Dúh Háág!![HákkúhBáR]

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:14

SuusJa schreef:
Ja dat had je beter kunnen doen ja!
Misschien zit het wel in je aard want je laat je wel genoeg opfokken om haar naar het intensive care te slaan, je eigen dronken vriendin. Pfff! Voor een slachtoffertje doe je wel erg stoer en trots! TE stoer en TE trots

Verder ben ik het met Douni eens! Nooit zeggen dat ze de relatie moet breken want dan ben JIJ altijd de pineut. Als ze spijt krijgt dan ben jij de boeman, als ze bij hem blijft idem.

ik doe er helemaal niet stoer over ik had ook liever niet gehad dat het gebeurde maar daar ken ik nu ook weinig aan veranderen denk ik ?

Racekees

Berichten: 1218
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Dúh Háág!![HákkúhBáR]

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:16

DunnitsMystery schreef:
Racekees schreef:
hallo heel me bek lag open op dat moment moet ik dan glim lachend weglopen op dat moment? daar denk je echt niet aan! (ik niet maarja ik ben zielig) en ik zou nooit express een vrouw slaan of om een ruzietje dat zit niet in me aard
Hierbij zeg ik ook gelijk:

aangezien dat ene verhaaltje bij sommige in hun verkeerde keelgat is geschoten. Boeld ik dat met wijf en muil niet in het algemeen maar ik zat mezelf nogal op te vreten omdat ik fout gehandeld zou hebben (is misschien ook wel zo) maar dan nog ik heb al laten blijken dat ik er spijt van heb.

De reden dat het in het verkeerde keelgat is geschoten komt voornamelijk doordat je formulatie zo is dat het lijkt (hoop dat het lijkt is) alsof je er trots op was.
het lijkt idd zo maar als iedereen een beetje tegen je gaat werken dan type ik op dat moment wat ik denk want ik heb echt wel respect voor vrouwen en zou ze nooit express voluit slaan of wat dan ook praat er liever over en gata het niet meer even goeie vrienden