Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:20

De manier waarop je het brengt laat het er wel op lijken in ieder geval

En achteraf is er weinig aan te doen ja!

Maar als je niet express voluit slaat, ging dat nu dan per ongeluk of wat? Hoe krijg je haar dan op het IC? Wat had ze eigenlijk?

Racekees

Berichten: 1218
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Dúh Háág!![HákkúhBáR]

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:21

SuusJa schreef:
De manier waarop je het brengt laat het er wel op lijken in ieder geval

En achteraf is er weinig aan te doen ja!

Maar als je niet express voluit slaat, ging dat nu dan per ongeluk of wat? Hoe krijg je haar dan op het IC? Wat had ze eigenlijk?

het ging maar uit een reflex omdat ze weer uit wou halen. en ze was knock out gegaan en een blauw oog en ik liep met 7 hechtingen in me bek

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:22

Maar voor een blauw oog en een out kom je niet op de IC terecht

Racekees

Berichten: 1218
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Dúh Háág!![HákkúhBáR]

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:24

Quellian schreef:
Maar voor een blauw oog en een out kom je niet op de IC terecht

zij blijkbaar wel. misschien dat het nog wat met de grote hoevelheid alcohol te maken had waarvan ik ook nog even een rekening kreeg maar die heb ik zonder woorden betaald

ze kwam de volgende avond pas weer bij allemaal van die monitors aangesloten enzo vond het maar niks

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:25

Idd Quellian. En voor 7 hechtingen ook niet.

Toch stoere praat of was er nog meer???

Racekees

Berichten: 1218
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Dúh Háág!![HákkúhBáR]

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:26

SuusJa schreef:
Idd Quellian. En voor 7 hechtingen ook niet.

Toch stoere praat of was er nog meer???

ik lag niet op de ic met 7 hechtingen hoor ik werd gehecht bij de ehbo zij moest er blijven omdat ze niet wakker kon worden / of wou worden maar daar zal ik wel niet achter komen.

en als ik zo stoer had willen zijn had ik het verhaal nog wel wat aangedikt!! denk je dat ik er blij mee was ofzo om me vriendin zo te zien?!!
Laatst bijgewerkt door Racekees op 14-12-05 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Berichten: 12571
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:27



jeetje zeg..

er zijn er hier dus beduidend meer die het hebben meegemaakt.

ook ik heb het doorleeft.
voordat ik de eerste knal kreeg, een vlakke hand tegen mn kaak, en dan aan mn haren over de grond, dacht ik er niet eens aan dat me het ooit zou kunnen overkomen..

je raakt ontzettend snel verstrikt in een web van emotie, vernedering, gekwetst zijn, gevoelens verliezen, op je tenen lopen, medelijden enz enz..
weggaan, tja ik kón gewoonweg niet weg gaan gelijk, en naja de volgende dag dan lijkt het al weer anders enz enz je denkt dat je er samen sterker van wordt ofzo ik weet het niet hoe je het uitlegt.

uit ervaring zeg ik (ik ken nu veel vrouwen die het meegemaakt hebben)
wegwezen.
show no merci
laat het probleem van die ander niet jou probleem worden.
jij bent geen hulpverlener in de relatie, dat is niet gezond.
er moet respect en vertrouwen zijn, dat is gewoon echt een belangrijke basis, waar geweld wordt gebruikt is het evenwicht zoek..
dat gaat een keer mis je houd het niet je hele leven vol.

ben na lange tijd wel weg gekomen en zit nu wel met de emotionele schade want het is haast niet uit te leggen hoe kwetsend enzo het is en hoe je je toen voelde, echt niet

liefs loveblacky

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:30

Gelukkig zou mijn vriend zoiets nooit in zijn kop halen. Hoeft hij ook niet te flikken. STEL dat hij het ooit zou doen [maar ben er 200% zeker van dat hij het niet doet], dan zou mijn eerste reactie denk ik een flinke knal terugverkopen zijn, en hem daarna de deur wijzen.

Als het de eerste keer zou zijn dat hij me sloeg en hij wil me terug, mag hij na een weekje wel eens komen praten om uit te leggen. Dan zie ik wel verder. Mocht het een tweede keer voorkomen, dan is het echt over en uit. Geen mogelijkheid op verzoening meer dan!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:41

Racekees schreef:
hallo heel me bek lag open op dat moment moet ik dan glim lachend weglopen op dat moment? daar denk je echt niet aan! (ik niet maarja ik ben zielig) en ik zou nooit express een vrouw slaan of om een ruzietje dat zit niet in me aard
Hierbij zeg ik ook gelijk:

aangezien dat ene verhaaltje bij sommige in hun verkeerde keelgat is geschoten. Boeld ik dat met wijf en muil niet in het algemeen maar ik zat mezelf nogal op te vreten omdat ik fout gehandeld zou hebben (is misschien ook wel zo) maar dan nog ik heb al laten blijken dat ik er spijt van heb.


Ik kan het me best voorstellen dat je haar een knal hebt verkocht eigenlijk. Maar dan meteen zo hard..
En het komt inderdaad over alsof je er trots op bent, maar ik ga er maar van uit dat dat niet zo is.

Mijn vriend zegt ook dat hij me nooit zal slaan, weet ik ook.
Maar als ik vol op hem in ga rammen met mijn dronken hoofd en zijn gezicht door mij onder het bloed zit geef ik hem groot gelijk als hij me een klap terug geeft?

Racekees

Berichten: 1218
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Dúh Háág!![HákkúhBáR]

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:42

en dat soort dingen zijn dus ook de redenen geweest dat ik ben gaan stpppen met alcohol te nuttigen

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:44

Kyno schreef:
Gelukkig zou mijn vriend zoiets nooit in zijn kop halen. Hoeft hij ook niet te flikken. STEL dat hij het ooit zou doen [maar ben er 200% zeker van dat hij het niet doet], dan zou mijn eerste reactie denk ik een flinke knal terugverkopen zijn, en hem daarna de deur wijzen.

Als het de eerste keer zou zijn dat hij me sloeg en hij wil me terug, mag hij na een weekje wel eens komen praten om uit te leggen. Dan zie ik wel verder. Mocht het een tweede keer voorkomen, dan is het echt over en uit. Geen mogelijkheid op verzoening meer dan!


Bij mij precies hetzelfde.
Denk ook wel dat ik terug sla eigenlijk. Of eerst zo versteld staan van dat hij het in zn hoofd haalt en dan alsnog een knal geven.
Weet het niet eigenlijk..

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:47

hou allemaal in de gaten dat een vent die slaat je niet waard is!
echt niet!
Vaak blijft het ook niet bij een keer en je verlagen tot zijn nivo is ook niet goed Terug slaan bedoel ik dan he?
Vaak kun je het beste vertrekken en hopen dat hij uit je leven verdwijnt!

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:09

Racekees schreef:
Quellian schreef:
Maar voor een blauw oog en een out kom je niet op de IC terecht

zij blijkbaar wel. misschien dat het nog wat met de grote hoevelheid alcohol te maken had waarvan ik ook nog even een rekening kreeg maar die heb ik zonder woorden betaald

ze kwam de volgende avond pas weer bij allemaal van die monitors aangesloten enzo vond het maar niks



het komt inderdaad over alsof je er heel trots op bent. Wat er ook gebeurd ik weet 200% zeker dat mijn vriend mij nooit zal slaan.
En zeker niet zover dat ik aan de monitoren kom.

Je hoort het wel vaker van die overagressieve ventjes door hun sport (krachttraining boxen etc), en dan bedoel ik vooral de typjes die het overdrijven. Want vaak zijn de jongens die het voor hun plezier doen heel anders en gebruiken ze juist die energie in hun sport..

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:43

Eef18 schreef:
griebels schreef:
Om het maar weer even ontopic te houden: ik denk dat de situatie wel uitgelegd moet worden door TS want je hebt zoveel verschillende soorten van slaan... Overigens zijn ze allen fout, maar zit er wel verschil in.


Ik bedoelde wat zou je doen als je partner je slaat/begint te slaan. (dit ontwikkeld zich natuurlijk, het is lastig om 1 punt te nemen)

Als iemand al geslagen wordt, tja...als hij/zij nog steeds met diegene is, dan is de vraag 'wat zou je doen' ook niet echt van toepassing.


Verder, mijn eigen mening, ik zou waarschijnlijk blijven mocht dit mij overkomen (met mijn houdige partner) Ik zou natuurlijk compleet geschokt zijn en dan moet er duidelijk heeeel goed gepraat worden!
(en mocht dit gedrag niet stoppen dan is het duidelijk dat ik hieraan mijn tijd niet zou verspillen)


Ik bedoel dat je de definitie van het slaan moet uitleggen. Zoals ik al zei, een klap of in elkaar geslagen worden, eenmaal of keer op keer... Die dingen zijn van belang, voor je eigen reactie! Die hier dus wordt gevraagt...

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:45

Racekees schreef:
Renske20 schreef:


zelfvewrdediging

als je haar de IC op kan slaan heb je niet zomaar ene tikje teruggegeven...als je je verstand gebruikt had dan had je dr handen op dr rug vastgehouden desnoods met 2 man en ze in een taxi richting huis gezet
als jij haar nadat ze jou geslagen heeft de IC nog op kan slaan, heeft ze je echt niet zo hard geslagen dat jij uit zelfverdediging haar zo hard moest terugslaan
bah vond je al een walgelijk ventje gezien sommige van je reacties hier, maar dit slaat echt alles

ff een tkje teruggeven en ze beland op de IC...ben benieuwd wat jij hier als straf voor gehad hebt!

Joh vind van me wat je wil ik zou nooit express en wijf op d'r muil slaan omdat ik kwaad ben maar ik laat niet heel me bek openhalen. en ik heb d'r een klap gegeven ja! en ik heb hier niks voor als straf gehad alleen nog een paar keer knokken met wat vriendjes van d'r maar ik ben wel met d'r mee geweest naar het ic en ik ben wel bij de gebleven de hele tijd! dus het intresseerd me geen reet wat je van me vind en als je nog wat kwijt wil pm je me maar ofzo


Nou inderdaad wat een opmerkingen van jou en nog een paar keer knokken met die vriendjes van d'r?? En dan vervolgens trots zijn dat je met haar mee bent geweest op de IC? Ik kan me niet voorstellen dat ze je daar dankbaar voor is.

Daar komt bij dat ik 'die vriendjes van d'r ' groot gelijk geeft. Er zit een groot verschil tussen zelfverdediging en iemand de IC op slaan. Maar je komt ooit de verkeerde wel tegen.
Ik ben blij mijn vriend niet zo is. Als ik een jongen zou ontmoeten en daar hoorde ik dit verhaal van was ik gelijk uit gekeken..
Laatst bijgewerkt door Yell op 14-12-05 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:45

Racekees schreef:
en dat soort dingen zijn dus ook de redenen geweest dat ik ben gaan stpppen met alcohol te nuttigen


Dus... JIJ was diegene met de kwade dronk?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:47

Stacey schreef:
Ik vind echt dat jullie hier te licht over denken eigenlijk. Ik weet zeker dat de helft uiteindelijk niet doet wat er hier gezegd wordt. Je kunt je wel groot maken en zeggen van 'dan sla ik toch lekker terug'. Totdat je werkelijk in die situatie komt. Dan piep je wel anders.
Ik zou niet weten hoe ik een volgende keer zou reageren. Ben er overigens wel sterker (mentaal) door geworden en alerter.


Ik ben dus wel ooit geslagen (1 klap vanwege heftige ruzie). Ik heb indd teruggeslagen en hij kon daarna linea recta naar zijn ouders terug!

ferah2001
Berichten: 167
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ridderkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:51

De eerste klap heb ik ook niet meteen teruggeslagen. Ik was eerder verbaasd, boos en heel emotioneel. (al weet ik niet meer precies wanneer hij was)
Dat kwam pas veel later in de relatie, en ook maar een paar keer. Bij situaties waarvan ik vond dat hij nu wel weer genoeg had gedaan bij me.

Anoniem

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:57

@racekees

Je kan beter je mond houden. Je l ult jezelf alleen maar meer en meer vast.
Jij bent de gene die heel fout gehandeld heeft! Je bent er blijkbaar nog trots op ook!

Ik hoop dat jij snel krijgt wat je verdient!!!

En ik hoop dat andere meisjes het wel uit hun hoofd laten om ooit bij jou in de buurt te komen.

Zij had jou niet mogen slaan, maar jij bent vele malen sterker dan een gemiddeld meisje. Jij had haar NOOIT!! mogen slaan.

Ben je hier eigenlijk voor vervolgt? Heeft het meisje aangifte gedaan? Ik had dat namelijk wel gedaan voor zover er nog iets van je over wat om te laten voorkomen.

goldflower

Berichten: 2288
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Westland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:18

Pfff wat een gezeur weer allemaal hij heeft toch gezegd dat hij het nie meer doet en er spijt van heeft.
Mensen kunnen zo door zagen over iets,het is nie goed te keuren maar hij heeft er spijt van,en zo te horen had ik zo,n bitch ook een paar stompen voor haar kop verkocht
Maar goed bokt is niets zonder een zondebok toch!!
En ja ik heb ook vaak gevochten met mn exen want ik laat me nie slaan ,maar ik heb ze wel vergeven en uiteindelijk ben ik er vanaf gegaan,maar ik kan ze nu nog recht aankijken.
Vergeten doe je nie ,maar ik vind vergeven mag best wel .
Zouden meer mensen motten doen,maar goed vind het weer genoeg hier .
Toedelidokie

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:22

SuusJa schreef:
Sweetseline, Of hij heeft veel krachtgezet ( hij doet aan bodybuilding), Of hij heeft gewoon doelgericht geslagen, of hij kan niet slaan.


Nadat ik foto's van hem met zijn brommertje heb gezien kan ik niet ontdekken dat hij aan bodybuilding doet hoor. Ik zie alleen maar een schraal ventje met een bomberjack...

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:22

ik zou...

twijfels krijgen bij de persoon die ik uitzoek al mijn partner
& hem linea recta de deur wijzen.
Maar bij het stoeien verkoop ik een kungfuklap terug

goldflower

Berichten: 2288
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Westland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:35

griebels schreef:
SuusJa schreef:
Sweetseline, Of hij heeft veel krachtgezet ( hij doet aan bodybuilding), Of hij heeft gewoon doelgericht geslagen, of hij kan niet slaan.


Nadat ik foto's van hem met zijn brommertje heb gezien kan ik niet ontdekken dat hij aan bodybuilding doet hoor. Ik zie alleen maar een schraal ventje met een bomberjack...



Nou dat vond ik nou ook dus denk dat ze ook flink out was door de drank

Racekees

Berichten: 1218
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Dúh Háág!![HákkúhBáR]

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:38

Quellian schreef:
Racekees schreef:
en dat soort dingen zijn dus ook de redenen geweest dat ik ben gaan stpppen met alcohol te nuttigen


Dus... JIJ was diegene met de kwade dronk?

joh ik drink zowiezo niet meer en ik drink na die avond niet meer omdat ik zie wat ervan kan komen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:41

Racekees schreef:
joh ik drink zowiezo niet meer en ik drink na die avond niet meer omdat ik zie wat ervan kan komen


Oké, ik leg de nadruk elders in de zin...

I.p.v. 'Dus... JIJ was diegene met de kwade dronk?' maak ik er 'Dus... jij WAS diegene met de kwade dronk?' van.

Wil je m nu nog een keer beantwoorden?