Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldflower

Berichten: 2288
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Westland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:41

Sorry maar dat Quote lukt me nie helemaal,vandaar dat het er zo raar staat,maar dat was dus een stukkie van Racekees wat ik wilde qoute

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:42

Hmm, tja.
Als hij me slaat.. ik zeg nu dat ik dan meteen vertrokken ben.
Hij mag dan wel met een verdomd goed excuus komen en ontzettend lief gaan zijn wil ik hem nog een kans geven.
En dat is ook maar echt 1 kans. De 2e keer hoef ik er niets meer van te weten.

Maar goed, als ik zo verhalen hoor van mensen die het meegemaakt hebben..

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:44

Zeker weten terug slaan ! Maar mijn vriend zou me nooit slaan..

melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:51

goldflower you go girl

ferah2001
Berichten: 167
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ridderkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:52

Ik was ook 1 van de mensen die nooit had verwacht dat hij mij zou slaan. Het eerste jaar werd ik dan ook als een prinses behandeld.
De eerste klap kan ik niet eens meer voor me halen.
Na 8 jaar is er nu door de omgeving ingegrepen en moet hij voorkomen. Toch wil hij nog steeds verder met ons gezin en eerlijk gezegd twijfel ik nog ook.


Als ik een advies moest geven aan iemand anders in zo'n situatie: niet meer nadenken, niet meer praten, spullen pakken en vertrekken en niet meer omkijken!
Maar zeggen is makkelijker dan doen!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:56

Waarom twijfel je Ferah2001?

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:57

Stacey schreef:
Ik vind echt dat jullie hier te licht over denken eigenlijk. Ik weet zeker dat de helft uiteindelijk niet doet wat er hier gezegd wordt. Je kunt je wel groot maken en zeggen van 'dan sla ik toch lekker terug'. Totdat je werkelijk in die situatie komt. Dan piep je wel anders.
Ik zou niet weten hoe ik een volgende keer zou reageren. Ben er overigens wel sterker (mentaal) door geworden en alerter.


en toch zeg ook ik nog ik sla terug..
ben gewoon wat groter en lomper gebouwd, en heb ook zeker de kracht om iemand neer te slaan.

Zoals ik al eerder zei, het ligt ook heel erg aan de verhouding die jij en je partner hebben fysiek en geestelijk ook.
Je kan wel de kracht hebben om een olifant te tillen, als jij makkelijk manipuleerbaar bent en dus ook makkelijk terug te winnen kan het jaren doorgaan.

Ik blijf erbij dat er geen excuus is om iemand te slaan.
(tenzij dus als tegenreactie )
dus t kan me niet schelen waarom ie zou slaan...ik was weg.
Helaas is dat dus voor veel mensen heel wat moeilijker, je hebt kinderen ofzo.
Btw, als ik verliefd was, alleen om liefde zou ik ook niet blijven.
Als jij van m houd en hij van jou, kan ie met je praten. Evt boosworden, maar slaan doe je gewoon niet!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:58

Hangt van de persoon af. Zo makkelijk is het niet. Ik heb mijn eerste vriendje de deur gewezen nadat hij me een fikse en agressieve duw gaf. Heeft nog even geduurd maar hij kon wel wegwezen.

@racekees: de manier waarop jij over vrouwen praat zegt mij al genoeg. Vraag me af hoe stoer je jezelf voelt.

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:01

Uit ervaring weet ik..... niet terugslaan maar gewoon spullen pakken en zonder 1 woord weggaan...

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:09

Ik zou terug slaan!
En er zowiezo over praten.
En evt. uitmaken... ligt er aan hoe de situatie was en wat de reden was.. maar slaan is natuurlijk geen excuus voor een goeie reden..

ferah2001
Berichten: 167
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ridderkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:14

RUBYWHITE schreef:
Waarom twijfel je Ferah2001?



Omdat ik aan de ene kant nog steeds mijn ideale gezin wil vormen en ik nu hoop dat hij ook eens zijn best voor ons wil doen!
IJdele hoop misschien, dat weet ik (met mijn verstand) Maar mijn hart denkt daar anders over, helaas

Nou moet ik ook zeggen (in mijn vorige bericht vergeten) hij heeft in sommige situaties ook wel een klap teruggekregen (of het verstandig was dat laten we in het midden)
Laatst bijgewerkt door ferah2001 op 14-12-05 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloemsuiker
Berichten: 1587
Geregistreerd: 08-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:16

Terugslaan...

Anoniem

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:22

@ Racekees

De manier waarop je over vrouwen spreekt zegt al voldoende.
Je hebt mazzel dat ik je vriendin niet geweest ben. Als jij mij de IC opgeslagen had dan was je tussen 6 plankjes afgevoerd want mijn vader had geen splinter van je heel gelaten.

Je had haar ook tot bedaren kunnen brengen.

Ik heb al medelijden met je toekomstige vriendinnen!!

Een man die zijn geschillen met vuisten oplost heeft niet de woordenschat noch de intelligentie om verder te kijken dan zijn neus lang is.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:30

Ik heb dus altijd andersom gezegt. als ik eem mep zou krijgen zal ik dichtklappen en inhuilen uitbarsen.

Mijn ex was dronken en heel erg boos. Hij was namelijk aan het kotsen en ik zei dat ie maar in de logeerkamer moest gaan liggen. Na wat bekvechten deed ie dat, maar daar trok hij de gordijnen van de muur, zijn bloes kapot en gaf mij een mep..... Puur uit reflex trapte ik hem in zijn knieholtes hij viel op het bed, ik ging de kamer uit en deed de kamer op slot.....

De volgende dag deed ik de deur open en meneer vroeg zich af wat ie in die kamer deed en wat er gebeurd was met de gordijnen en zijn nieuwe bloes. Ik heb em alles verteld maar hij wist niets meer.

Ik wilde toen naar Novadic met hem, want hij had duidelijk een probleem met alcohol. Toen ie dat weigerde was het over voor mij.

Wat ik nu zou doen weet ik niet...... Mijn huidige vriend (bijna man) is wal heet gebakerd, maar totaal niet op mij. Ik denk dat ie me niet zou slaan, maar dat zou mijn ex voor dat voorval ook nooit gedaan hebben.

Ik weet wel dat ik niet kei hard kan zeggen wat ik wel of niet zou doen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:38

Ik zal een man er niet bij voorbaat op veroordelen als hij een vrouw slaat. Je hebt mensen die je werkelijk tot het uiterste kunnen tergen, en die heb je ook onder vrouwen. Ik ken er wel eentje. DAt die man haar nooit klappen gegeven heeft vind ik in zijn geval zelfs spijtig. Mogelijk had het haar tot rede gebracht.

Ook de vriendin van Racekees gedroeg zich belachelijk en mogelijk had ik haar ook een knal verkocht in zijn plaats. Alleen minder hard denk ik.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:43

ferah2001 schreef:
RUBYWHITE schreef:
Waarom twijfel je Ferah2001?



Omdat ik aan de ene kant nog steeds mijn ideale gezin wil vormen en ik nu hoop dat hij ook eens zijn best voor ons wil doen!
IJdele hoop misschien, dat weet ik (met mijn verstand) Maar mijn hart denkt daar anders over, helaas

Nou moet ik ook zeggen (in mijn vorige bericht vergeten) hij heeft in sommige situaties ook wel een klap teruggekregen (of het verstandig was dat laten we in het midden)


Er bestaat geen ideaal gezin...net zo min als de perfecte persoon... Dat zijn dingen die we diep in ons hart allemaal wel willen weten, ik geloof er namelijk niet in dat het aart van een beestje zo kan veranderen dat het nooit meer zal voorkomen. Het is moeilijk je verstand te volgen daar waar je hart je tegen spreekt. Succes ermee, ik denk dat je zelf ook heel goed weet wat het beste voor jullie is. Het is geen schande om alleen verder te moeten gaan...soms heb je een nieuwe fase in je leven nodig om er sterker door te worden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:46

ferah2001 schreef:
Omdat ik aan de ene kant nog steeds mijn ideale gezin wil vormen en ik nu hoop dat hij ook eens zijn best voor ons wil doen!
IJdele hoop misschien, dat weet ik (met mijn verstand) Maar mijn hart denkt daar anders over, helaas


Nou moet ik ook zeggen (in mijn vorige bericht vergeten) hij heeft in sommige situaties ook wel een klap teruggekregen (of het verstandig was dat laten we in het midden)

'Misschien moet je je eens gaan realiseren dat wat jij wilt, dat dat niet mogelijk is. Richt je eens op dingen die WEL mogelijk zijn.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:52

ferah2001 schreef:
Ik was ook 1 van de mensen die nooit had verwacht dat hij mij zou slaan. Het eerste jaar werd ik dan ook als een prinses behandeld.
De eerste klap kan ik niet eens meer voor me halen.
Na 8 jaar is er nu door de omgeving ingegrepen en moet hij voorkomen. Toch wil hij nog steeds verder met ons gezin en eerlijk gezegd twijfel ik nog ook.


Als ik een advies moest geven aan iemand anders in zo'n situatie: niet meer nadenken, niet meer praten, spullen pakken en vertrekken en niet meer omkijken!
Maar zeggen is makkelijker dan doen!


Meis, meis, meis!! Ik ben nog steeds zo trotst op jou he!!

Je moet echt niet twijfelen, das alles wat hij wil! Je bent zóver en jij gaat gewoon lekker met je meiden verder en dat gaat helemaal oké komen

Als je helemaal over bent, dan kom je maar eens met je meiden op de thee

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:53

Ik hoop dat ik weg zal gaan, maar ik kan dat nu niet vertellen omdat ik het nog nooit meegemaakt heb.

Terugslaan vind ik achterlijk, ik geloof dat ik wel voldoende ontwikkeld ben om me op andere manier te verweren en daar heb ik geen geweld voor nodig

Racekees vind ik maar een zielig geval. Zij had jou misschien ook niet hoeven te slaan, maar jij had ook niet terug hoeven te slaan. Je had beter moeten weten en of weg moeten gaan of haar kalmeren op de een of andere manier. Maar zelfverdediging en dan naar het IC, hallo, INTENSIVE CARE, INTENSIEVE ZORG, voor een pak slaag van dr VRIEND onder het mom ZELFVERDEDIGING omdat zij jou sloeg? Dan moet je flink uitgehaald hebben! En ik vind ook dat je hier maar een beetje stoer over loopt te praten.

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:57

Desiree schreef:
Ik zal een man er niet bij voorbaat op veroordelen als hij een vrouw slaat. Je hebt mensen die je werkelijk tot het uiterste kunnen tergen, en die heb je ook onder vrouwen. Ik ken er wel eentje. DAt die man haar nooit klappen gegeven heeft vind ik in zijn geval zelfs spijtig. Mogelijk had het haar tot rede gebracht.

Ook de vriendin van Racekees gedroeg zich belachelijk en mogelijk had ik haar ook een knal verkocht in zijn plaats. Alleen minder hard denk ik.



Vind dat man en vrouw elkaar niet horen te slaan.
Respect voor elkaar is dan ook ver te zoeken dus die hele relatie slaat dan nergens meer op als je elkaar niet eens respecteerd.
Het slaan zelf vind ik nergens op slaan en het terug slaan ook niet, daarmee los je niets op en je daalt alleen maar af tot hetzelfde niveau. Denk dat je ze meer pijn doet door niets meer te zeggen en weg te gaan dan dat je ze terug slaat. Wanneer je dat doet sluit je je voor diegene af en anders heeft hij nog steeds invloed op jou.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:00

Ik denk in eerste instantie 'terugslaan' maar ik denk niet dat ik dat zou doen. Net als iemand hierboven ben ik lomper (niet perse sterker) en ik sla harder waarschijnlijk. Ik kan me best situaties voorstellen dat een vrouw zo irritant kan zijn dat je als man uithaalt, maar eigenlijk hoort dat natuurlijk nooit. Slaan doe je altijd uit onmacht.

Maar vrouwen die mannen slaan, hoort natuurlijk ook niet. Terugslaan is niet de oplossing.
Het ligt er misschien ook aan hoe er geslagen wordt, als ik een klap op mn arm krijg, of wanneer ik een vuist in mn gezicht krijg. In het tweede geval sla ik wrsch wel terug. In het eerste geval ben ik erg teleurgesteld.....

Ik vind dat trouwens niet alleen in een relatie. Mensen hebben tegenwoordig erg losse handjes helaas. Als iedereen nou es wat minder aggresief zou doen, zou het al een hoop schelen...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:02

SuusJa schreef:

Vind dat man en vrouw elkaar niet horen te slaan.
Respect voor elkaar is dan ook ver te zoeken dus die hele relatie slaat dan nergens meer op als je elkaar niet eens respecteerd.
Het slaan zelf vind ik nergens op slaan en het terug slaan ook niet, daarmee los je niets op en je daalt alleen maar af tot hetzelfde niveau. Denk dat je ze meer pijn doet door niets meer te zeggen en weg te gaan dan dat je ze terug slaat. Wanneer je dat doet sluit je je voor diegene af en anders heeft hij nog steeds invloed op jou.

Mensen horen elkaar ook niet te tergen. en als mensen elkaar wel tergen is er allang geen sprake meer van respect. MAar het geval waarvan ik spreek is van een oudere generatie uit een milieu waar scheiden not done is. Ik snap ook neit dat die vent altijd bij dat mens gebleven is.

wreckh

Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:06

@FERAH: ik hoop dat je de kracht kunt vinden om niet naar dat gevoel te luisteren! Waarom kan je geen ideaal gezinnetje vormen met je meiden! Sterkte

Ik heb ook altijd een grote mond gehad dat als mijn vriend/man mij zou slaan ik direct weg zou gaan. Dan zou ik 1 keer misschien nog slikken, maar dan zou ik denk ik gewoon ff niet meer bij hem wonen. Maar zoals al 100 keer gezegd is: het is makkelijk praten als je niet in zo een situatie zit. En dat is ook zo.

Ik wens voor iedereen die in zo een situatie zit de kracht om bij hun man.vriend of misschien wel vrouw weg te gaan!

wreckh

Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:07

(Goh, ik lijk wel een heilige, maar ik bedoel het goed hoor

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:21

als een man mij slaat dan ehm sla ik terug. Nee hoor dit is wel heel makkelijk gezegd ik zou niet weten wat ik zou doen, ik zou denk ik verbaasd zijn in het begin zo erg zelfs dat ik geen reactie terug kan geven, maar als het eenmaal is doorgedrongen dat ik onterecht of terecht geslagen ben door een man dan wordt ik boos, pisnijdig, agressief en weet ik veel wat nog meer maar dan laat ik het wel weten, en dat kan behoorlijk heftig worden. Ik pik niet dat een vent mij sla, wat dan sla ik dubbel zo hard terug (figuurlijk gezien dan)
Maar dit is makkelijke praat ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt!