Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Racekees

Berichten: 1218
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Dúh Háág!![HákkúhBáR]

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:41

Sorane schreef:
Ach van die bodybuilding gevalletjes ben ik in de sportschool genoeg tegen gekomen. Bijna allemaal dezelfde typjes.

En Racekees jij komt de verkeerde vast nog wel eens tegen.
Maar mensen die een ander dusdanig gemolesteerd hebben mogen die het leger nog in dan? Of is dat juist een positief punt tijdens een solicitatie gesprek?

Ik denk dat ik me verder maar afzijdig ga houden voor ik dingen ga zeggen waar ik later spijt van krijg.

jou begin ik nou goed zat te worden met je gemolestreerd ik heb d'r toch niet in elkaar geslagen en weet ik het allemaal? NEE dus fiets off

goldflower

Berichten: 2288
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Westland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:54

Laat l*llen man,Bokt is altijd gezeik dat weet je toch daar halen ze graag t slechtse in een mens naar boven
Daar is Sorane heel goed in ,en nie alleen in dit topic miss is ze beetje gefrustreerd ofzo

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 02:04

loveblacky schreef:

in zo'n geval is het gewoon super belangrijk dat je als vriendin naast haar blijft staan
er altijd en onvoorwaardelijk voor haar bent, al duurt het nog zo lang en komt ze nog zo vaak naar je toe.
als je nu gaat veroordelen of steeds zegt dat ze bij hem weg moet gaan dan heb je kans dat ze juist partij kiest voor de jongen en verlies je haar uit zich en is ze kwetsbaarder dan nu.
verder loop je grote kans dat ze dan besluit om niet langer alles aan je te vertellen!!

ze moet ooit zelf een keuze maken om weg te gaan, dat kan echt niemand voor haar doen, ik neem aan dat ze slim genoeg is om te weten dat dit niet normaal is..
ik snap echt hoe triest en hoe moeilijk het moet zijn.......


Ja, ze begint het ook al echt door te krijgen. Ze ziet in dat er geen toekomst in zit. Als ze zelf naar mijn mening vraagt zeg ik ook eerlijk dat ik dat niet normaal vind, maar ik zeg er ook bij dat ik niet degene ben die daar over moet beslissen. Het is haar relatie en ik kan niets meer doen dan luisteren, steunen en er voor haar zijn wanneer ze mij nodig heeft. Daarnaast heeft ze al 5 jaar een relatie met deze jongen en ik ken haar nog maar een klein jaartje, ik kan dus niet zomaar gaan lopen zeiken: je moet het uitmaken blablabla. Daar heb ik geen enkel recht toe.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 03:00

RUBYWHITE schreef:
Natasha schreef:
Niet alleen dat.
Het is meestal ook een soort haat/ liefde verhouding, en de vrouw denkt niet zonder de partner te kunnen leven.


Ben ik het niet helemaal mee eens, de angst in het weg gaan zit hem veel vaker in de angst nog meer pijn te gaan voelen. Want lichamelijk geweld gaat 9 van de 10x samen met geestelijk geweld. Want je weet dat je partner een klap niet kan rechtvaardigen met welk excuus dan ook, en toch gaat er vaak een afkoopregeling na zo`n klap in werking ( hij biedt zijn excuus aan, betuigt zijn spijt, verwend je met leuke dingen om JOU een plezier te doen etc...). Wat is dan de reden dat je bij zo`n persoon blijft? Dat je bang bent dat je er alleen voor komt te staan? Dat het bij sommige vrouwen jaren duurt voordat ze bij hun partner weg gaan is veelal omdat ze in de eerste instantie niet erkennen dat ze een probleem hebben, zo onzeker en kapot gemaakt worden dat ze bang zijn om weg te gaan omdat ze min of meer gedwongen worden bij iemand te blijven want anders....

Ik heb respect voor diegene die wel bij hun partner (ook na jaren en zelfs met kids) weg gaan. Alle nieuwe begin is moeilijk, ik ken er niet 1 die na die tijd spijt gehad heeft van hun beslissing.



Het is niet WIJS maar t gebeurd zo wel.
Je zit in een molen waar je niet uit denkt te kunnen.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 08:41

Wat me nu opvalt; bijna iedereen zegt: '' Als mijn vriend me slaat sla ik terug hoor'' Iets wat ik overigens zelf ook zou doen, maargoed.
Maar dat iedereen nu gaat zeggen dat Racekees dat niet mag, omdat hij toevallig ''een mannetje is en geen meisjes hoort te slaat'', vind ik ronduit belachelijk. Waarom mogen mannen zich niet verdedigen? Omdat ze meer kracht hebben? Ik kan genoeg meisjes/vrouwen die heel wat meer kracht hebben dan jongens/mannen, het is echt niet per defenitie dat een man sterker is. Daarbij is de kracht achter een stoot niet het belangrijkst, maar de techniek en de plaats waar je je vuist plaatst. Ik ben zelf ook wel eens geslagen door een jongen(niet me vriend oid, maar iemand die een aantal dingen had gedaan), omdat ik hem daarvoor een klap gegeven had. Mag hij dan niet terug slaan?

Beetje scheef allemaal om dan wel racekees aan te vallen, terwijl je, als je in dezelfde situatie zou zitten, ook terug zou slaan..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 08:54

Euh...ik heb niet alle pagina's gelezen en weet dus ook niet waar jullie nu over discussieren (spelling?? Stom woord... )

Maar ik zou ook terugslaan en vertrekken...het kan me niet schelen als hij daarna zijn excuses aan zou bieden en erbij zou gaan janken...als hij slaat ben ik vertrokken...ik vind slaan een teken van geen respect hebben voor de ander...en dat pik ik niet....En dan ben ik ook niet vatbaar voor tranen, excuses en cadeautjes....ajuu paraplu....

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:17

Helaas meegemaakt en je kan er pas over oordelen als je het meegemaakt hebt.

Ik sta over het algemeen bekend als flink assertief, heb mijn bekkie bij en laat niet over me heen lopen en had zeker mijn mening klaar over de vrouwen die bij hun man blijven die hen slaat.

Toch ben ik in totaal 4x weggegaan en 3x teruggegaan. Iedere keer wordt er weer beterschap beloofd, er wordt spijt betuigd, er wordt in therapie gegaan, etc etc. Omdat niemand 100% slecht is blijf je het toch geloven....

De reden dat ik iedere keer weer terugging was vooral angst voor hem en angst voor wat de buitenwereld zou zeggen. Niemand verwachtte dat ik me liet slaan en dat hij -de altijd even charmante en aardige kerel- mij sloeg.... Ik was zo bang dat niemand mij zou geloven...

Anoniem

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:05

Dubbel post
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-12-05 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:06

Racekees schreef:
jou begin ik nou goed zat te worden met je gemolestreerd ik heb d'r toch niet in elkaar geslagen en weet ik het allemaal? NEE dus fiets off



JE HEBT HAAR VERDOMME DE IC OPGERAMD!!!!
Je hebt haar dus gewoonweg gemolesteerd!!!!! ALs je dat niet onder ogen wil komen had je moeten nadenken voor je je vriendin het ziekenhuis in sloeg!

@ goldflower
Jij vindt het normaal dat een man zijn vriendin de intensive care op slaat?

En gefrustreerd? Wat heeft dat in godsnaam te maken met eerlijk zijn?!
Dus als ik even in jouw straatje ga denken dan is het zo dat als ik jouw mening niet deel dat ik gefrustreerd ben?
Hmm dat zegt meer over jou dan over mij.

Ik haal het slechtste in de mens naar boven?!?!
Hoe KOM je erop. Een of andere debiel slaat zijn vriendin de IC(!!!) op en IK haal het slechtste in hem omhoog.
Nee lieverd dat heeft hij helemaal zelf gedaan.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:15

Quellian Sorane

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 12:20

Ik vind de discussie omtrent Racekees nu wel wat ver gaan moet ik zeggen!

Wat ik uit het verhaal begrijp is dat zijn (ex)vriendin absoluut geen lieverdje is, hem aan het schoppen en slaan was terwijl ze compleet dronken was. Racekees heeft een klap teruggegeven, zij raakt bewusteloos (door klap en alchohol) en slaapt haar roes uit op de I.C.....heb ik het nu een beetje goed begrepen of niet?

Verder blijf ik bij mijn standpunt dat een man zich moet verdedigen als een vrouw hem GERICHT aanvalt. Men moet eens stoppen met het 'ik ben een vrouw dus je kan mij niets maken'! Dat zielige gedoe. Als je zelf iemand slaat kun je een klap terug verwachten. C'est la vie.

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:21

Buitenzorg schreef:
Helaas meegemaakt en je kan er pas over oordelen als je het meegemaakt hebt.

Ik sta over het algemeen bekend als flink assertief, heb mijn bekkie bij en laat niet over me heen lopen en had zeker mijn mening klaar over de vrouwen die bij hun man blijven die hen slaat.

Toch ben ik in totaal 4x weggegaan en 3x teruggegaan. Iedere keer wordt er weer beterschap beloofd, er wordt spijt betuigd, er wordt in therapie gegaan, etc etc. Omdat niemand 100% slecht is blijf je het toch geloven....

De reden dat ik iedere keer weer terugging was vooral angst voor hem en angst voor wat de buitenwereld zou zeggen. Niemand verwachtte dat ik me liet slaan en dat hij -de altijd even charmante en aardige kerel- mij sloeg.... Ik was zo bang dat niemand mij zou geloven...


Precies! Ik ben zelf gelukkig nog nooit geslagen door mijn vriend, maar zoals ik al vertelde een van mijn beste vriendinnen wel en zij is ook al een keer bij hem weggegaan, maar ook weer teruggegaan.
Het is niet alleen het slaan, je moet eens nagaan wat het met je zelfvertrouwen doet.

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:43

Sorry voor de mensen die dat type man wel leuk vinden.

Maar Racekees hangt me nu echt de keel uit.

Racekees is het stereotype ik wil stoer zijn maar met mijn karakter lukt het niet dus ga ik maar stoer doen over
bodybuilding
het leger (waar hij nog niet eens in zit) En daarbij komt dat mijn neef al jaren bij de commando's zit en je hem er nooit een woord over hoort. Jij lijkt me echt zo'n typje die vanuit de amo met zijn legerkleren met de strijklijnen er nog in, naar huis gaat zodat iedereen kan zien dat je bij 'het leger' zit.
zijn stoere brommer, over die foto's maak ik maar geen woorden vuil..
stoer mensen in elkaar slaan ik quote je even eerder in dit topic ''en nog een paar keer knokken met die vriendjes van d'r"
En zo kan ik nog wel even doorgaan..

Ik weet dat er meisjes zijn die hier op kicken maar daar ben ik beslist niet 1 van!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:48

Ach, ben gisteren nog achtervolgd door mijn ex van een vriendin tot aan mijn huis. Iedere keer roep ik dat ik het niet meer pik. Iedere keer zeg ik dat het afgelopen is en iedere keer laat ik me weer slaan, bedreigen en chanteren. Snap mezelf niet

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:56

Jemig Akke, dat kan echt niet. Ik weet waar je het over hebt. Mijn ex heeft mij meer dan een jaar gestalkt. Elke dag minstens 30 smsjes, overal mij opwachten enz enz.. Zelfs toen ik een nieuwe vriend kreeg. Het maakte hem niks uit. Hij is ook nog zoon van politieagent. Dus zodra ik mijn mond opentrok had ik zijn vader op de stoep staan, en dat voor een jongen van 28.

Maar even weer ontopic..
Daar moet je wat aan doen of laten doen hoor akke. Dit moet je beslist niet pikken!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:58

Yvonniej schreef:
Jemig Akke, dat kan echt niet. Ik weet waar je het over hebt. Mijn ex heeft mij meer dan een jaar gestalkt. Elke dag minstens 30 smsjes, overal mij opwachten enz enz.. Zelfs toen ik een nieuwe vriend kreeg. Het maakte hem niks uit. Hij is ook nog zoon van politieagent. Dus zodra ik mijn mond opentrok had ik zijn vader op de stoep staan, en dat voor een jongen van 28.

Maar even weer ontopic..
Daar moet je wat aan doen of laten doen hoor akke. Dit moet je beslist niet pikken!

bij de politie roepen ze dat je eerst halfdood in een greppel moet liggen voor ze wat doen

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:24

Ja dat klopt Akke, ik heb er zelf ervaring mee. De vader van mijn ex beweerde zelfs dat ik hem stalkte..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:29

Heb hem ooit een hersenschudding geslagen toen ie me weer eens niet wou laten gaan. Nu roept ie dat hij mij aangeeft wegens mishandeling als ik dat doe

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:49

Racekees heeft van zich af geslagen. Alleen viel het wat ongelukkig uit. Ik vind dat er nu wel overdreven gereageerd wordt op hem.
Ik laat me ook niet slaan. Niet als vrouw, maar zou het ook niet doen als man. Door niemand hoef ik me te laten slaan. Racekees redeneert kennelijk ook zo. Ik vind dat er te veel ophef over wordt gemaak. Hij reageerde in een opwelling, ondoordacht, in een reflex, instinctief.. weet ik veel. Moet hij daar nu ZO op veroordeeld worden? Dit was NIET op voorbedachte rade, hij zocht het niet op.

goldflower

Berichten: 2288
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Westland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:50

@Sorane ,ja ik vind jou indd gefrustreerd als ik zo lees hoe jij je altijd opfokt in ieder topic,je bent er zelfs zo goed in dat als er 1 of ander positief topic ergens is,dat je dat dan ook moet afzeiken !!!
Dus als jij denkt dat ik het allemaal goed keur dat er vrouwen geslagen worden dan heb jij het ook goed mis LIEVERD
Ik weet waar ik over praat heb genoeg klappen gehad in mn leven,en soms kon ik t ook onwijs goed uitdagen,en ok ik sla terug,en hij slaat nog harder enz enz!!!
Ik kan je iig vertellen dat bij mn ex t zover ging dat hij er 9mnden voor gezeten heeft.
Dus dat ging nie meer alleen om slaan,hij brak in bij me hij heeft mn muren beklad met ik vermoord jou en die kleine,want er stond letterlijk : liever 10 jaar cel dan dat jij en die kleine verder leven!!!
Hij heeft op mn ramen gespoten hier woont de grootste ho*r uit den haag.
Maar alles kwam door drugs en drank.
En ik wil daar helemaal nie zielig over doen,en gasten maar gelijk geven dat ze vrouwen mogen slaan!!!
Dus Sorane je vind maar wat je vind van mij ,dat intereseert me geen reet
Maar het gaat er dus om dat in dit topic 1 persoon continu aangevallen word ,terwijl hij zn leven heeft gebeterd en er spijt van heeft ( in dit geval RAcekees)
Maar ik vind ook dat vrouwen nie moeten meppen en het altijd maar uitdagen (nie bij iedereen natuurlijk,zn zat vrouwen die onterecht geslagen worden)
Maar net zoals zn ex lokt t uit draait door door de drank haalt steeds uit en hij mag niets terug doen!!!
Dus in dat geval ga ik helemaal met Eef18 mee
Iedereen mot zn poten thuis houden of je nou vent of vrouw ben.
Mja soms gaat dat weleens mis ,en ik kan daar over mee praten zoals velen ,maar ik ga dan nie iemand de hele tijd afzeiken omdat hij 1 fout begaan heeft,en t was nog uit zelfverdediging ook !!
Mazzel

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 14:10

terugslaan

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 14:22

en een slotje lijkt me gezien de verhitte reacties wel even handig.