Wie kent onze kerk? Mormonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 22:08

Maroush schreef:
Ik dacht dat je de mormonentempel hier niet zomaar binnenmocht ... daardoor kreeg ik er ook zo'n sekte-idee van.


Nee de tempel mag ibderdaad niet iedereen in, alleen officiele leden vanaf 13 jaar (of was het twaalf, fem, neeed help here?) ben niet zo goed in dingen onthouden.
De kerk, mag WEL iedereen in. IEDEREEN!
En wat is endogaam?

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 22:15

Charos schreef:
Ik heb er nog nooit van gehoord en het eens door gelezen en ik vond het vrij okee klink tot het stuk van homo's. Homo's worden niet toe gelaten, maar als ze echt willen kunnen ze zich bekeren. Bekeren?? hoezo bekeren, je bent homo of je bent het niet.


Nou hier zijn wij het dus niet mee eens, Als je die gevoelens toe zou laten zou iedereen homo en lesbienne zijn enzo.
Ik bedoel ik heb er ook weleens overnagedacht hoe het zou zijn als ik iets had met mijn beste vriendin. tja dat soort dingen denk je over he
Maar er is ons uitgelegd dat dit niet de bedoelding was, als dat wel zo was, waarom zouden twee mannen of twee vrouwen dan samen geen kinderen kunnen krijgen? tja beetje rare statement maargoed.
bekeren in die zin, dat het niet de bedoeling is en dus een soort ''fout'' is, je kunt dus de ''fout'' rechtzetten.

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re: Wie kent onze kerk? Mormonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 22:18

Finbar schreef:
Mormonen komen wel aan de deur, weet niet of dat bij ons ook is....maar de jongen die ik dus ken is op zending geweest naar Canada. Daar had ie met n andere jongen samen een gebied waar ie dus langs de deuren ging om hun geloof te verkondigen. Heb ik op zich niks tegen, zolang het gewoon normaal gebeurt en niet met de bekende opdringerige voet tussen de deur die je weleens meemaakt....

Maar goed, als die mensen daar sterk in geloven en hun geloof is relatief onbekend is het logisch dat zij willen vertellen wat het inhoudt...zo is het met het Christendom natuurlijk ook gegaan heel lang geleden.

Hij moest (nou ja, moest....vrije keus) in totaal een jaar op zending, en had toen een half jaar achter de rug. Centrum van het Mormoonse geloof is Salt Lake City, als dat niet al eerder ergens stond (zal wel, maar weet het niet zeker)....

Maja, n beetje interesse tonen in (andere) geloven vind ik wel interessant. Ik laat me toch niks aanpraten waar ik zelf niet achter sta, en dat gebeurt ook niet door mensen, is vooral angst denk ik voor het onbekende (uitzonderingen daargelaten).....maar vind t wel boeiend me te verdiepen in voor mij onbekende dingen....


Hoe heet die persoon toevallig?
En tja, er zijn niet veel mensen denk ik bij ons die de zogenaamde voet tussen de deur zetten hoor, de slimmeren zullen wel weten dat als iemand niet wil, die niet wil, en je kunt niet iemand dwingen iets te geloven, is gewoonweg onmogelijk

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re: Wie kent onze kerk? Mormonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 22:23

Desiree schreef:
Finbar schreef:
Mormonen komen wel aan de deur, weet niet of dat bij ons ook is....maar de jongen die ik dus ken is op zending geweest naar Canada. Daar had ie met n andere jongen samen een gebied waar ie dus langs de deuren ging om hun geloof te verkondigen. Heb ik op zich niks tegen, zolang het gewoon normaal gebeurt en niet met de bekende opdringerige voet tussen de deur die je weleens meemaakt....

Bij iemand aan de deur komen om je geloof te verkondigen, is al behoorlijk opdringerig. Mensen VRAGEN er namelijk niet om. Als ze er iets over willen weten, zoeken ze de informatie zelf wel op.

Het is hetzelfde als al die verzekeringsmaatschappijen en instanties die ongevraagd je op bellen om je iets te verkopen. Verschrikkelijk wat haat ik dat! Ik vraag daar niet om! Ik wil door ze met rust gelaten worden en ik wil niet gebeld worden.



Maar zoals bekend, zijn er dus zat mensen die nog NOOIT over ons geloof hebben gehoord, als wij ze niet vragen of ze er wat over willen horen, hoe kunnen ze ons dan vragen?

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re: Wie kent onze kerk? Mormonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 22:25

LuvdaTossa schreef:
Douni schreef:
Ik ken het wel, ik wil niemand beledigen, maar ik heb deze kerk altijd gezien als een vrij sekte-achtige kerk.
Maar iedereen heeft vooroordelen als je iets niet kent.


Hoe kijken jullie hier tegen aan als mormonen?

Mij staat ook bij dat het een 'sekte' is, maar als ik het zo lees valt het toch best wel mee.


Ik denk dat dit heel erg ligt aan jou definitie van een sekte.?

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:44

Wow, El_vis, ik ben wel onder de indruk van jouw berichten. Ik wou dat mijn dochter van 14 zo praatte!!!
jammer dat je blijkbaar moeilijke dingen hebt moeten meemaken en heel verdrietig dat je dat niet met anderen kon delen, maar hoe je daar mee om gaat en daar nu tegenaan kijkt, dwingt bij mij respect af.
wat betreft trouwen buiten jullie kerk: ik heb zelf altijd gevonden dat de kerk er niet zo toe doet. Wel de liefde voor de Heer. Als ik het allerbelangrijkste in mijn leven niet met mijn partner zou kunnen delen, hadden we echt wel een probleem in onze relatie.

Een sekte-achtige kerk vind ik een kerk die zichzelf buiten en boven de andere kerken plaatst. Doet jullie kerk dat?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:51

Bedankt voor je uitleg, El_vis! Dit maakt een hoop duidelijk en je denkt iig goed na over je geloof.

Alleen dit stuit me nogal tegen de borst en ik kan me er dan ook totaal niet in vinden:

El_vis schreef:

Als je die gevoelens toe zou laten zou iedereen homo en lesbienne zijn enzo.
Ik bedoel ik heb er ook weleens overnagedacht hoe het zou zijn als ik iets had met mijn beste vriendin. tja dat soort dingen denk je over he
Maar er is ons uitgelegd dat dit niet de bedoelding was, als dat wel zo was, waarom zouden twee mannen of twee vrouwen dan samen geen kinderen kunnen krijgen? tja beetje rare statement maargoed.
bekeren in die zin, dat het niet de bedoeling is en dus een soort ''fout'' is, je kunt dus de ''fout'' rechtzetten.

Maar goed, ieder z'n geloof, ik zal je er niet om veroordelen.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 01:16

Datzelfde wilde ik inderdaad ook zeggen Karin. Ieder zijn geloof, maar dit staat mee eerlijk gezegd een beetje tegen.

Maar ik vind dat je heel wijs klinkt voor een veertienjarige, wat dat betreft ben ik het zeker eens met beantsje!

Sinds dit topic op Bokt is verschenen heb ik eens aan een aantal mensen in mijn omgeving (zoals mijn ouders) gevraagd of zij wel bekend waren met de mormonen, aangezien ik dat niet was. Wat mij heel erg opvalt is dat iedereen, zonder uitzondering, mij vertelt dat jullie in een aantal dingen zeer streng en zelfs wat extreem zijn. Zulke dingen zijn ook al eerder in het topic genoemd.

Maar als ik dan jullie berichten lees vind ik dat heel erg meevallen, op dat homoseksualiteit gedeelte na. Jullie komen op mij niet extreem of 'eng' streng gelovig over (laat ik het maar even zo noemen al klinkt dat wat raar). Toch moet er een reden zijn dat er zoveel negatieve vooroordelen bestaan over mormonen. Weten jullie hoe dat kan? Overigens niks tegen jullie hoor, ik geloof jullie sowieso. Vind het alleen vreemd dat mensen zo negatief doen over een geloof wat op mij (in dit topic tenminste) zeer redelijk overkomt.

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 07:14

El_vis schreef:

Nou hier zijn wij het dus niet mee eens, Als je die gevoelens toe zou laten zou iedereen homo en lesbienne zijn enzo.
Ik bedoel ik heb er ook weleens overnagedacht hoe het zou zijn als ik iets had met mijn beste vriendin. tja dat soort dingen denk je over he
Maar er is ons uitgelegd dat dit niet de bedoelding was, als dat wel zo was, waarom zouden twee mannen of twee vrouwen dan samen geen kinderen kunnen krijgen? tja beetje rare statement maargoed.
bekeren in die zin, dat het niet de bedoeling is en dus een soort ''fout'' is, je kunt dus de ''fout'' rechtzetten.


Tja, dit is dus iets wat mij helemaal doet afknappen. Zoiets als een fout zien. Ik ben er van overtuigd dat God dat niet zo ziet. Dit als een 'fout' zien vind ik dermate ernstig dat voor mij het geloof al heeft afgedaan.

En zo kom ik dan toch altijd weer terug bij mijn eigen trouwe geloof, mijn hart. Waar God ook huist, en waar respect is voor iedereen ongeacht afkomst of geaardheid.

Dat is absoluut niet rot bedoelt hoor, ik wil alleen maar zeggen dat dit niet mijn ideeën zijn. Het stuit me tegen de borst, en zoiets doet me ook verdriet als ik eerlijk mag zijn.

Ik vind je wel heel wijs moet ik zeggen. Je denkt goed na en dat vind ik voor jouw leeftijd wel iets heel respectabels!! Mijn complimenten.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:09

Komen jullie ook langs de deuren dan? Ik zie in Nederland alleen maar lastige jehova's. Heb echt een giga hekel aan mensen die met het geloof langs de deuren komen om mij te "informeren"(dus bekeren). Het studentenhuis in de buurt heeft er onlangs een emmer ijswater opgegooit omdat de johova's vonden dat studentenhuizen plaatsen des duivels waren! Je mag als man en vrouw niet onder 1 dak wonen als je geen familie bent. Denken jullie daar ook zo over?

Verder hou ik niet van geloven vanwege al die regels. Ieder geloof heeft er weer andere. En streng of niet als je maar naar die regels leeft doe je het "goed". Dat stukje over homo's die zich kunnen bekeren en dan niet meer "fout"zouden zijn geeft dat al wel aan.Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar zoiets staat mij al behoorlijk tegen.

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 11:14

beantsje schreef:
Wow, El_vis, ik ben wel onder de indruk van jouw berichten. Ik wou dat mijn dochter van 14 zo praatte!!!
jammer dat je blijkbaar moeilijke dingen hebt moeten meemaken en heel verdrietig dat je dat niet met anderen kon delen, maar hoe je daar mee om gaat en daar nu tegenaan kijkt, dwingt bij mij respect af.
wat betreft trouwen buiten jullie kerk: ik heb zelf altijd gevonden dat de kerk er niet zo toe doet. Wel de liefde voor de Heer. Als ik het allerbelangrijkste in mijn leven niet met mijn partner zou kunnen delen, hadden we echt wel een probleem in onze relatie.

Een sekte-achtige kerk vind ik een kerk die zichzelf buiten en boven de andere kerken plaatst. Doet jullie kerk dat?


Nee, ik heb niet het idee dat onze kerk zich boven andere kerken houd, onze Profeet of President van de kerk, heeft ook banden met andere kerkleiders, bijv. zo schijnt het dat de paus van de katholieke kerk een goede kennis van em zou zijn, of de vorige paus, dat weet ik effen nie, effen nachecken
Ik weet niet precies waarom mensen zo negatief denken, ik denk omdat er ook vele mensen zijn die inactief in onze kerk zijn of geen lid meer zijn, omdat ze het niet meer eens waren met de kerk, maar die zichzelf nog WEL lid noemen, en daar kunnen de verhalen van komen.
Zo heb ik een aantal jaren geleden op een amerikaanse zender het journaal eens bekeken ofzoiets, en daar werd een hele uitzending gedaan over een man die claimde dat hij lid van onze kerk was terwijl hij meerdere vrouwen had en allerlei dingen die vroeger wel bij onze kerk hoorden maar die sinds weet ik veel, honderd jaar al niet meer zo zijn. plus, wat de boer niet kent, vreet ie niet he.
Ofterwijl, mensen die onze kerk niet kennen zullen dan misschien zo'n idde krijgen als; ow daar heb je ze weer met hun rare ideen. terwijl ze onze ideen niet eens kennen nja.

En over die homoseksualiteit.
Tja ikzelf moet ook nog veel leren, misschien heb ik een aantal dingen verkeerd gezegd ofzo, we hebben het er daar eigenlijk niet zo vaak over in de kerk, juist omdat we die mensen zien als gewone mensen, en het idee dat ze dus homoseksueel zijn niet zo belangrijk voor ons is.

wacht ik zal hier wel effen over ophouden, als jullie willen zal ik mijn broer (25 jaar) ook eens hier iets over laten zeggen straks. alledrie mijn broers zijn overigens gedoopt en 2 jaar op zending geweest, de oudste in dit geval dus, is sinds 3 dagen ook net verloofd met een ander lid van de kerk.
maargoed kzal em straks ook wel effen wat laten zeggen over hoe we homoseksualiteit echt zien. ik denk dat hij er meer vanaf zal weten dan ik.

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 11:18

flowerxxx schreef:
Komen jullie ook langs de deuren dan? Ik zie in Nederland alleen maar lastige jehova's. Heb echt een giga hekel aan mensen die met het geloof langs de deuren komen om mij te "informeren"(dus bekeren). Het studentenhuis in de buurt heeft er onlangs een emmer ijswater opgegooit omdat de johova's vonden dat studentenhuizen plaatsen des duivels waren! Je mag als man en vrouw niet onder 1 dak wonen als je geen familie bent. Denken jullie daar ook zo over?

Verder hou ik niet van geloven vanwege al die regels. Ieder geloof heeft er weer andere. En streng of niet als je maar naar die regels leeft doe je het "goed". Dat stukje over homo's die zich kunnen bekeren en dan niet meer "fout"zouden zijn geeft dat al wel aan.Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar zoiets staat mij al behoorlijk tegen.


ja wij komen ook langs de deuren,. maar dan alleen de zendelingen die daarvoor 2 jaar van huis zijn gegaan.

Over dat studentenhuis idee
Tja, kben zelf geen student ofzo he, dus kweet niet helemaal precies hoe het er daar aantoe gaat eigenlijk wat bedoel je precies met die vraag? hoe wij denken over dat vriend en vriendin samen wonen, of gewoon een groep ofzo? maar als het dus gaat om gewoon studenten samen in een huis . nee daar denken wwij dus helemaal NIET zo over. veel mensen in onze kerk hebben ook in studentenhuizen gewoont hoor. niks mis mee.

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 11:19

wow ik wist niet dat dit topic zich zo uit zou werken

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:39

Faas schreef:
El_vis schreef:

Nou hier zijn wij het dus niet mee eens, Als je die gevoelens toe zou laten zou iedereen homo en lesbienne zijn enzo.
Ik bedoel ik heb er ook weleens overnagedacht hoe het zou zijn als ik iets had met mijn beste vriendin. tja dat soort dingen denk je over he
Maar er is ons uitgelegd dat dit niet de bedoelding was, als dat wel zo was, waarom zouden twee mannen of twee vrouwen dan samen geen kinderen kunnen krijgen? tja beetje rare statement maargoed.
bekeren in die zin, dat het niet de bedoeling is en dus een soort ''fout'' is, je kunt dus de ''fout'' rechtzetten.


Tja, dit is dus iets wat mij helemaal doet afknappen. Zoiets als een fout zien. Ik ben er van overtuigd dat God dat niet zo ziet. Dit als een 'fout' zien vind ik dermate ernstig dat voor mij het geloof al heeft afgedaan.

En zo kom ik dan toch altijd weer terug bij mijn eigen trouwe geloof, mijn hart. Waar God ook huist, en waar respect is voor iedereen ongeacht afkomst of geaardheid.

Dat is absoluut niet rot bedoelt hoor, ik wil alleen maar zeggen dat dit niet mijn ideeën zijn. Het stuit me tegen de borst, en zoiets doet me ook verdriet als ik eerlijk mag zijn.

Ik vind je wel heel wijs moet ik zeggen. Je denkt goed na en dat vind ik voor jouw leeftijd wel iets heel respectabels!! Mijn complimenten.


Ik ga volledig met Faas mee... en wat homosexualiteit betreft; imo drukt het liedje "homo sapiens" van Robert Long volledig uit hoe ik daar tegenover sta. Helaas kan ik de tekst zo 1,2,3 niet vinden op internet, maar hij heeft zijn mening heel mooi onder woorden gebracht in een liedje en die mening deel ik 100% . Imo is homosexualiteit een deel van iemand's wezen en als iemand dat deel van zichzelf zou moeten verloochenen voor een geloof dan zegt dat mij niet veel positiefs over het geloof, met alle respect verder.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:49

Citaat:
Zij is een vrouw en zij is een vrouw
Ze wonen samen op een flat in Rotterdam, wat zou dat nou
De een heet Lies, de ander Jet
Een stel dat zich uitstekend redt
Goed katholiek en keurig net
Op vrijdag zelfs een viskroket
Ze slapen in hetzelfde bed
En af en toe dan doen ze het

Hij is een man en hij is een man
Ze zijn al jaren bij mekaar wat is daar voor bijzonders aan
Het is nou toch wel zonneklaar
Als zij dat willen doen ze waar
Al was er dan geen ambtenaar
Die sprak "nu bent u dus een paar"
Elk diertje z'n plezier nietwaar
Dat is voor niemand een bezwaar

Behalve in de ogen van zo'n klootzak als een Gijssen
Die man bekijkt de wereld met zo'n vrome, zure smoel
Omdat 'ie zelf niet neuken mag meent 'ie vol afgrijzen
Z'n medemens die anders is terecht te moeten wijzen
Met God tezamen op een stoel
Dat geeft een lekker machtsgevoel
Hij vindt 't vast ontzettend fijn
Om roomser dan de Paus te zijn
Dus kijkt 'ie op 't mensdom neer
Als plaatsvervangend lieveheer
Alleen dat "lieve" klopt allang niet meer

Hij is een vrouw en zij is een man
Dat is nog niet zo lang zo omdat dat de laatste tijd pas kan
Ze stichtten samen een gezin
Dat was wel moeilijk in 't begin
Maar zij nam hem tot gemalin
En hij is nu haar hartsvriendin
Dus hielden ze de moed erin
En kreeg hun leven nieuwe zin

Dat geldt natuurlijk niet voor zo'n fanaat als die Simonis
Die predikt dat God liefde is, en vrede en geluk
Die man die denkt beslist dat hij nog beter dan God's zoon is
Omdat 'ie alles wat voor zijn begrippen ongewoon is
Bestempeld als onzedelijk
Dat vindt 'ie zelf wel redelijk
Wie anders is heeft weinig kans
Hij wurgt ze met z'n rozenkrans
En trapt ze stevig maar devoot
Uit zijn humane vikingboot
Degelijk en grondig in de goot

Maar ik ben een mens en jij bent een mens
Ook onder de verzamelnaam bekend als homo sapiens
De een wil dit, de ander dat
Hire vind je wat, daar laat je wat
Maar als een mens z'n ware aard
Z'n leven lang verbergen moet
Is de kerk geen stuiver waard
Al zeggen priesters "God is goed"
Want als je God als goed beschouwt
Vindt 'ie 't beslist niet fout
Wanneer je van een ander houdt

Elk geloof claimt dat 't weet
Wat hun God eigenlijk bedoelt
Laat ze maar banketstaaf
Laat ze maar banketstaaf
Laat ze maar banketstaaf en doe wat je voelt
Want ze weten dat hun macht
Alleen op dreigementen stoelt
Dus laat ze maar banketstaaf
Laat ze maar banketstaaf
Laat ze maar banketstaaf
Laat ze maar banketstaaf
banketstaaf, banketstaaf, lu-lu-lu-lu-banketstaaf
banketstaaf
Hmmhmm




El_vis: moeten jullie ook je geld inleveren aan de kerk? Dat hoor je bij andere kerken wel eens.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:56

Dat zijn toch die 'tienden' waar het een paar pagina's geleden over ging?

Die tekst van Robert Long is geweldig. Correctie: vind ik geweldig.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wie kent onze kerk? Mormonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:50

Toen die tempel in Zoetermeer af was,zijn er open dagen geweest en kon je binnen gaan kijken.
Dat hebben wij ook gedaan.
Het ziet er schitterend uit van binnen: http://www.kerkvanjezuschristus.nl/temples/photos.htm
Vooral de Doopvont en Wereldzaal vond ik prachtig.De wereldzaal is rondom beschilderd,dat komt op de foto niet zo goed naar voren.
Wie is er wel eens in die tempel geweest )of gaat daar geregeld naar toe.
En wie weet hoe het komt dat het daar zo rustig is.Volgens mij komen er heel weinig mensen.
Je ziet ook vaak Belgische auto's staan.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:40

En weer ben ik het eens met Karin, over die tekst van Robert Long.

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 14:40

oke, ik heb nog eens met mijn broer gepraat over homoseksualiteit enzo. het schijnt dus zo. (ik kan nog foutjes maken, maar alex zal straks nog effen wat vertellen zelf over wat hij weet) als homo of lesbienne kun je wel lid worden van de kerk, als je het zegmaar niet ''uitoefent'' dus geen seks met mensen van hetzelfde geslacht ofzo. nouja misschien slim om effen niet meer op mijn reacties over homoseksualiteit af te gaan, aangezien ik er nog niet zo heel veel vanaf weet zelf, dus. srry voor mijn foutjes daarin.

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re: Wie kent onze kerk? Mormonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 14:46

Kimmes schreef:
Toen die tempel in Zoetermeer af was,zijn er open dagen geweest en kon je binnen gaan kijken.
Dat hebben wij ook gedaan.
Het ziet er schitterend uit van binnen: http://www.kerkvanjezuschristus.nl/temples/photos.htm
Vooral de Doopvont en Wereldzaal vond ik prachtig.De wereldzaal is rondom beschilderd,dat komt op de foto niet zo goed naar voren.
Wie is er wel eens in die tempel geweest )of gaat daar geregeld naar toe.
En wie weet hoe het komt dat het daar zo rustig is.Volgens mij komen er heel weinig mensen.
Je ziet ook vaak Belgische auto's staan.


Ja ik ga er ong. 1 keer in de 2 a drie maanden heen met de jongevrouwen/jongemannen van de kerk in den bosch. als activiteit zegmaar, om doop voor de doden te doen. meer kunnen wij op deze leeftijd nog niet doen, en we mogen dus ook nog niet in alle kamers komen. (zijn we wel geweest m,et de open dagen idd hoor maar nu is de tempel ingewijdt en dan gaat het anders)
Ik vind de tempel PRACHTIG, de doopfont is echt geweldig vind ik. en vooral de celestiale kamer en de verzegelingsruimte zijn prachtig! Er komen wel mensen hoor, maar ten eerste zie je waarschijnlijk niet veel auto's staan omdat we beneden in het gebouw een parkeerplaats hebben. en hij is ook niet op alle dagen van de week open, er woont niet iemand ofzo op die manier. plus, het is zegmaaar een heilig gebouw. wij beschouwen het als het Huis van de Heer. dus vandaar. iedereen die meedoet aan diensten of dopen ofzo is dan ook in het wit gekleed. en in de tempel zelf (en dan heb ik het niet over de kleedkamers of wachtruimte ofzo) dagen mensen ook niet hun gewone schoenen, maar op witte sokken of met van die kapjes ofzo . maargoed, kvind het een geweldig gebouw, en ik ben echt heel erg blij dat we er nu eindelijk een in Nederland hebben, want elke keer naar Frankfurt is ook niet alles. nu kunnen we er veel vaker heen gaan. tjonge als jullie eens daar de sfeer konden ''proeven'' maarja gaat zo moeilijk nu he

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 14:46

Faas schreef:
El_vis: moeten jullie ook je geld inleveren aan de kerk? Dat hoor je bij andere kerken wel eens.



is idd al gezegd, tiende

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wie kent onze kerk? Mormonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:54

El_vis schreef:
Ja ik ga er ong. 1 keer in de 2 a drie maanden heen met de jongevrouwen/jongemannen van de kerk in den bosch. als activiteit zegmaar, om doop voor de doden te doen. meer kunnen wij op deze leeftijd nog niet doen, en we mogen dus ook nog niet in alle kamers komen. (zijn we wel geweest m,et de open dagen idd hoor maar nu is de tempel ingewijdt en dan gaat het anders)
Ik vind de tempel PRACHTIG, de doopfont is echt geweldig vind ik. en vooral de celestiale kamer en de verzegelingsruimte zijn prachtig! Er komen wel mensen hoor, maar ten eerste zie je waarschijnlijk niet veel auto's staan omdat we beneden in het gebouw een parkeerplaats hebben. en hij is ook niet op alle dagen van de week open, er woont niet iemand ofzo op die manier. plus, het is zegmaaar een heilig gebouw. wij beschouwen het als het Huis van de Heer. dus vandaar.
iedereen die meedoet aan diensten of dopen ofzo is dan ook in het wit gekleed.
en in de tempel zelf (en dan heb ik het niet over de kleedkamers of wachtruimte ofzo) dagen mensen ook niet hun gewone schoenen, maar op witte sokken of met van die kapjes ofzo . maargoed, kvind het een geweldig gebouw, en ik ben echt heel erg blij dat we er nu eindelijk een in Nederland hebben, want elke keer naar Frankfurt is ook niet alles. nu kunnen we er veel vaker heen gaan. tjonge als jullie eens daar de sfeer konden ''proeven'' maarja gaat zo moeilijk nu he

Ja,dat werd verteld op die dagen
En de sfeer heb ik toen wel een beetje geproefd.Ik vond het prachtig.
Best jammer dat het alleen voor "leden" is.Dat is namelijk niet echt besteed aan mij.
Mijn vader woont er tegenover en kijkt er zo op.Vandaar dat ik over die auto's begon.Ik was even vergeten dat er ook een garage onder is.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:08

De tempel is inderdaad prachtig zeg!!!

Molenaar
Berichten: 3
Geregistreerd: 13-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:13

Alleen al het woord tempel doet me denken aan sektes

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:23

What's in a name Molenaar. Jehova's hebben koninkrijkszalen. Crhistenen en katholieken kerken en zij hebben een tempel. Dat wil ik nou niet direc taan een sekte linken zonder dat ik er het fijne van weet.