Wie kent onze kerk? Mormonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fem

Berichten: 12511
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:24

Molenaar schreef:
Alleen al het woord tempel doet me denken aan sektes



Je mag het van mij een sekte noemen, als je het gezien hebt...en ervaren...

Ik geloof niet dat IEMAND, maar dan ook iemand kan zeggen dat wij een sekte zijn...als ze bij een van onze diensten zijn geweest...

Respect heb ik voor elke uiting van van geloof (of geen geloof)...
Maar vind het jammer dat mensen denken EN zeggen dat wij sekte zijn...terwijl ze er niet eens iets van hebben gezien.. met EIGEN ogen...

Toch heb ik respect voor iedereen, dat jullie dat weten.



(heb af en toe alleen wat weinig tijd om te reageren )

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 16:44

Faas schreef:
What's in a name Molenaar. Jehova's hebben koninkrijkszalen. Crhistenen en katholieken kerken en zij hebben een tempel. Dat wil ik nou niet direc taan een sekte linken zonder dat ik er het fijne van weet.


dank je wel Faas

Ja idd, ik vheb respect voor anderen hoor, met hun geloven en niet geloven maaruhm ik vind het inderdaad niet erg slim om zo'n vooroordeel te hebben, en het dan niet eens uit te zoeken.
Mensen die dat doen, kzou zeggen kom zelf eens kijken, kun je zien wat een ontzettende sekte wij zijn plus, ligt er ook aan wat voor definitie diegene heeft van een sekte he

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:34

Dit is de definitie van sekte, volgens Van Dale:

sek·te (de ~, ~n/~s)
1 [pej.] gesloten religieuze groepering met een sterke leider

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:49

Mwoah, een sekte heeft wel iets meer nodig qua omschrijving . Ben het vaak eens met VD maar dit keer vind ik het te kort door de bocht. Ben benieuwd wat ze dan van de Paus vinden

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:50


Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Re: Wie kent onze kerk? Mormonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:58

El_vis schreef:
En?


Toevallig heb ik vanmorgen op tv een docu erover gevolgd op Ned1.
Ging over een groep mensen (Friezen) die in de 16e eeuw voor hun geloof gevlucht ziujn naar Duitsland en later weer nog verder naar het oosten van Rusland. Syberie meen ik.

Daar leefde ze in een dorpje dat Neöedatsjino heet ('geen geluk')
Gezin na gezin trok daar weg de afgelopen jaren waardoor het dorpje uitgestoven dreigt te raken.
De (ik noem het maar even) Dominee zag al zijn zoons en dochters vertrekken maar weigerde ook naar Duitsland te gaan. De docu eindigde toen ze hun vader eindelijk zo ver hadden ook naar Duitsland te komen...

Het was best een intrigerende documentare.


En over jouw vraag...
Ja, ik ken jullie geloof, maar niet heel erg goed.

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re: Wie kent onze kerk? Mormonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 16:31

woohoo, vrijdag naar Antwerpen geweest voor het jongemannen/jongevrouwen kerstgala en met mijn broers en een vriend een mpaar nummers gespeeld, twas echt vet gezellig. fem, alleen jammer dat je geen jongevrouw meer bent.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:42

de vriend van mijn zusje zat bij deze kerk, hij heeft tijdens hun relatie besloten er uit te stappen.
Hij heeft nog wel een soort van zendelingending gedaan in Engeland daarvoor. Ik ben met kerst wel eens mee geweest naar hun kerk, vond het toen best mooi
volgens mij kun je deze leer ook minder streng aanhangen, want zijn gezin geloofde niet in meerdere vrouwen enzo
de principes vind ik wel mooi, maar zijn principes die ieder geloofd in den beginne aanhangt en wat ik logische normen en waarden vind.

Mijn zusje en ik zijn nietgelovig opgevoed trouwens.

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 19:32

Vjellko schreef:
de vriend van mijn zusje zat bij deze kerk, hij heeft tijdens hun relatie besloten er uit te stappen.
Hij heeft nog wel een soort van zendelingending gedaan in Engeland daarvoor. Ik ben met kerst wel eens mee geweest naar hun kerk, vond het toen best mooi
volgens mij kun je deze leer ook minder streng aanhangen, want zijn gezin geloofde niet in meerdere vrouwen enzo
de principes vind ik wel mooi, maar zijn principes die ieder geloofd in den beginne aanhangt en wat ik logische normen en waarden vind.

Mijn zusje en ik zijn nietgelovig opgevoed trouwens.


Hoe heette die als ik vragen mag (ben gewoon nieuschierig over wie jullie kennen van de kerk, kken ze zowat allemaal hier in nederland dusja)
Enne is al eerder uitgelegt, dat je in de kerk bij ons geen meerdere vrouwen mag, maar dat gewoon sommige mensen dat beweren.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:59

ow sorry ik had niet alles gelezen
achternaam is Verdonk, ken je hen?

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:51

He El-vis ken je iedereen van de kerk ken je ook mensen uit apeldoorn die bij jullie kerk zijn aangesloten?

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie kent onze kerk? Mormonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 23:50

El_vis schreef:
woohoo, vrijdag naar Antwerpen geweest voor het jongemannen/jongevrouwen kerstgala en met mijn broers en een vriend een mpaar nummers gespeeld, twas echt vet gezellig. fem, alleen jammer dat je geen jongevrouw meer bent.


hee maak ons even lekker nieuwsgierig zeg, wanneer ben je wel of geen jongevrouw meer???

Fem

Berichten: 12511
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Wie kent onze kerk? Mormonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:48

beantsje schreef:
El_vis schreef:
woohoo, vrijdag naar Antwerpen geweest voor het jongemannen/jongevrouwen kerstgala en met mijn broers en een vriend een mpaar nummers gespeeld, twas echt vet gezellig. fem, alleen jammer dat je geen jongevrouw meer bent.


hee maak ons even lekker nieuwsgierig zeg, wanneer ben je wel of geen jongevrouw meer???



De benaming Jonge-vrouw heb je van 12 tot 18 jaar.
Daarna Word je JOVO (oftewl JOng-VOlwassene)
Maar dat is zo, omdat activiteiten met leeftijdsgenoten enzo veel fijner is.
Omdat je allemaal (ongeveer ) op het zelfde niveau zit.

Snapje?

_Suus_

Berichten: 783
Geregistreerd: 27-10-05

Re: Wie kent onze kerk? Mormonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:50

ohw.
. .
Niemand zowat kent onze dinst.. Dinst ja,.
Apostolisgenootschap.. wahahn
maa5r ik wist nie dat het zo hete:S

Fem

Berichten: 12511
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:07

corinec schreef:
He El-vis ken je iedereen van de kerk ken je ook mensen uit apeldoorn die bij jullie kerk zijn aangesloten?


ik ken wel wat mensen uit Apeldoorn...
ken jij ook leden van de kerk uit apeldoorn dan?

Ik ken ene (voor achternamen moet je me pb-en, mensen hebben ook privacy)
-Alexander
-Tamara
-Suzanne
-Matthias (neef van el_vis)
-Steven (neef van el_vis)
-Ruben

Ik zal er heus nog wel een boel vergeten zijn....

Want zo ken ik mensen uit Amsterdam, Rotterdam, Dordrecht, Utrecht, Heereveen, Groningen, Almere, Arnhem,Assen, Breda, Den haag, Eindhoven, Den helder, Emmen, Haarlem, Hilversum, Hoorn, Nijmegen, Capelle, Spijkenisse, Zoetermeer en natuurlijk ook den bosch (en van alle steden ook wat omliggende plaatsjes...)

In belgie ken ik mensen uit:
Antwerpen, Brugge (daar is mijn broer nou op zending), Gent, Kortrijk, Sint Niklaas en Turnhout.

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 16:11

Femke_L schreef:
corinec schreef:
He El-vis ken je iedereen van de kerk ken je ook mensen uit apeldoorn die bij jullie kerk zijn aangesloten?


ik ken wel wat mensen uit Apeldoorn...
ken jij ook leden van de kerk uit apeldoorn dan?

Ik ken ene (voor achternamen moet je me pb-en, mensen hebben ook privacy)
-Alexander
-Tamara
-Suzanne
-Matthias (neef van el_vis)
-Steven (neef van el_vis)
-Ruben

Ik zal er heus nog wel een boel vergeten zijn....

Want zo ken ik mensen uit Amsterdam, Rotterdam, Dordrecht, Utrecht, Heereveen, Groningen, Almere, Arnhem,Assen, Breda, Den haag, Eindhoven, Den helder, Emmen, Haarlem, Hilversum, Hoorn, Nijmegen, Capelle, Spijkenisse, Zoetermeer en natuurlijk ook den bosch (en van alle steden ook wat omliggende plaatsjes...)

In belgie ken ik mensen uit:
Antwerpen, Brugge (daar is mijn broer nou op zending), Gent, Kortrijk, Sint Niklaas en Turnhout.



idd, fem, en wij den boschers kennen zowat iedereen ghehehe. ja steven en mathias ken ik al helemaal wel he fem! mijn neven

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 16:12

Vjellko schreef:
ow sorry ik had niet alles gelezen
achternaam is Verdonk, ken je hen?


hmmm, zou kunnen, komt bekend voor, waar zitten ze ergens?

Poehee

Berichten: 950
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoeksewaard...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:20

mormels...

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 17:40

Poehee schreef:
mormels...

is dat in nederland, mensen ik weet niet een waars dat ligt?! niet dat ik weet dat daar een kerkgebouw is dan, weet je naar welke gemeente ze gingen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:43

El_vis schreef:
Poehee schreef:
mormels...

is dat in nederland, mensen ik weet niet een waars dat ligt?! niet dat ik weet dat daar een kerkgebouw is dan, weet je naar welke gemeente ze gingen?


elvira, het is volgens mij een of andere onzinnige vernaming aan de naam van jullie geloof (momoon-mormel)

beetje een vage reactie van poehee.

dus ik zou zeggen poehee, kom je reactie maar even toelichten en beargumenteren!

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 18:38

elvira, het is volgens mij een of andere onzinnige vernaming aan de naam van jullie geloof (momoon-mormel)

beetje een vage reactie van poehee.

dus ik zou zeggen poehee, kom je reactie maar even toelichten en beargumenteren!
[/quote]


ow wacht ja kzie het, khad poehee in de war gehaald met iemand anders die al had geageerd.
jeetje wat flauw zeg. als je dan zoiets zegt leg dan in ieder geval uit waarom je dat vind.[/quote]

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:42

Nou er zit iemand bij mij op school en dat is ook een collega van mij die is dus ook mormoon. Zijn vader is hoe noem je dat bij jullie kerk niet een dominee maar wat anders. Sorry kan niet op de naam komen haha.

Fem

Berichten: 12511
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 08:11

corinec schreef:
Nou er zit iemand bij mij op school en dat is ook een collega van mij die is dus ook mormoon. Zijn vader is hoe noem je dat bij jullie kerk niet een dominee maar wat anders. Sorry kan niet op de naam komen haha.



Ligt eraan of het een gemeente of een wijk is (gemeente is kleiner dan een wijk)
Bij een gemeente heb je een Gemeentepresident en bij een wijk heb je een Bisschop.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Wie kent onze kerk? Mormonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 08:31

Hier in de buurt zit een hele mooie Mormoonse tempel. Ik zie hem altijd vanaf de snelweg. Ik vind het erg jammer dat je de binnenkant niet mag zien, maar ze hebben wel een bezoekerscentrum waar ze een aantal foto's van de binnenkant hebben en waar je met de 'zusters' kan praten.

Hier een foto (kan helaas geen duidelijkere vinden):
Afbeelding

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 17:26

ja die is gaaf he, die in nederland is niet zo ontzettend groot zijn ook wel wat minder leden in nederland maar hier in den bosch begint het al steeds drukker te worden, volgens mij zijn we al weer aop zoek naar een nieuw gebouw zelfs, kan wel kloppen ofnie fem?