Dilemma: Op school blijven of niet? (Complex)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VoorHeelEven

Dilemma: Op school blijven of niet? (Complex)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 13:23

Heey,

Voordat ik begin wil ik even zeggen dat dit een schaduwaccount is, hij is legaal, ik heb hem aangevraagd.
Ik gebruik een schaduwaccount omdat ik een probleem heb waarover ik graag jullie mening wil weten maar ik wil liever niet dat mensen die me kennen weten dat ik het ben.
Misschien aanstellerij, maar zo voel ik het.

Mijn probleem:
Ik heb al heel lang problemen thuis, m’n ouders zijn gescheiden en de situatie is niet echt leuk te noemen. Ik ben er al 3 jaar mee bezig om het voor elkaar te krijgen dat m’n moeder de volledige voogdij krijgt over mij. Best zwaar, omdat ik m’n vader meerdere keren heb moeten kwetsen. En ik zie hem nog steeds, dus de omgang is ook best moeilijk.
Ik wil dit graag omdat m’n vader toch wel vaak buien heeft waarin hij ZO boos kan worden, ik laat de details even zitten, daar gaat het niet om. Maar het is wel duidelijk geworden dat deze situatie heel erg negatieve invloed op mij heeft.
Op school ging het een paar jaar geleden ook echt slecht, ik werd er om de haverklap uitgestuurd, spijbelde veel en bleef dus zitten.
Het jaar erna was nog erger, ik werd een paar keer geschorst en uiteindelijk van school getrapt.
Omdat ik dit heel erg vond is m’n moeder gaan praten met de schoolleiding en kreeg ik uiteindelijk nog een kans. Maar wel onder heel strenge voorwaarden, waaronder dat ik met een psycholoog ging praten.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben bij 3 verschillende psychologen geweest. Mijn huidige heeft me doorverwezen naar een jeugdpsychiatrisch centrum. Daar is de o.a de diagnose "ernstige depressie" gesteld en ik kreeg antidepressiva.
In die tijd zat ik op het randje van instorten. Ik wou echt niet meer leven. Het heeft een paar keer niet veel gescheeld of ik was er niet meer geweest. Ik deed mezelf dingen aan, ik haatte mezelf echt.
Ik was ook vaak wel 3 of 4 keer per week bij m’n psycholoog of bij m’n psychiater.
Je snapt wel dat het op school daardoor echt slecht ging. Mijn mentor wist hiervan dus heeft me kunnen helpen waardoor ik toch overgegaan ben naar dit jaar.
Dit jaar heb ik een andere coördinator die wel weet van deze toestand maar het een beetje, ja hoe zeg je dat, onderschat.
Ik voel aan haar dat ze vind dat ik me aanstel en dat er mensen zijn die het moeilijker hebben.
Het gaat nu wel een stuk beter, ik ben nog wel aan de medicijnen en heb nog veel donkere dagen.
Maar ik zit niet meer in de gevarenzone zoals m’n psychiater dat noemde. Het is nu ook niet nodig meer om me eventueel op te nemen.
Maargoed, m’n gedrag is nog steeds niet goed. Ik word er nog steeds veel uitgestuurd, en ik spijbel best veel. Ik wil het niet goedpraten maar onder deze omstandigheden is het best zwaar om 5VWO te volgen.
Er zijn 2 docenten die hiervan af weten en ik merk aan ze dat ze rekening met me houden.
Het was m’n eigen keuze dat de rest van de docenten het niet weet. Het lijkt me verschrikkelijk om te worden aangekeken als dat “gestoorde” kind. Want reken maar dat er mensen zijn die er zo over denken.
Maargoed, nu is de situatie zo dat als m’n gedrag niet verbetert, ik waarschijnlijk toch van school af moet. En dat wil ik niet.
Mn mentor van vorig jaar heeft gesteld dat het misschien toch een goed idee is om de andere docenten in te lichten om te kijken of dat misschien helpt.
Maar ik weet echt niet wat ik wil, ik wil absoluut geen aandacht trekken hiermee, en ik wil ook niet dat het uitlekt naar leerlingen.
Ik ben gewoon bang.
Simpel gezegd dus: Ik wil niet van school, maar ik wil ook niet dat alle docenten dit weten.
Wat moet ik doen????

Bedankt voor het lezen. Ik hoop op reacties.

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:31

Ik denk dat het ene niet lukt zonder dat je het andere vertelt. Ik denk dus dat als je echt op school wilt blijven je het moet vertellen aan de 'overige' leraren...
Maar {dit vraag ik me even af } als alle leraren het weten, mag je dan wel op school blijven? dat vind ik persoonlijk een beetje een raar verhaal, ik bedoel uiteindelijk beslissen tohc de directeur en jou mentor of je op school mag blijven? Tuurlijk geven de andere leraren dan wel hun mening over jou, maar uiteindelijk beslist toch je mentor?? {of zie ik dit helemaal verkeerd}

iig heel veel sterkte

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:00

Als jij niet van gestuurd wil worden dan zul jij je gedrag dus aan moeten passen! Je wordt niet maar zo uit de klas of van school gestuurd. Ook als je veel negatieve dingen hebt meegemaakt kun je je nog wel gedragen. Ben jammergenoeg ervaringsdeskundig.
Op mij kom je over dat je graag blijft hangen in de rotperiode om op die manier van iedereen aandacht te blijven houden, deze manier is ene hele negatieve! Ook op een positieve manier kun je aandacht krijgen. Je bent niet dom anders zit je niet op het VWO, het is jouw toekomst niet die van een ander. Ik heb gevochten om de HAVO en HLO af te maken en heb nu mijn eigen leven in de hand en ben gelukkig ondanks alle rotdingen die zijn gebeurt!

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:03

het zou heel goed zijn als de andere leraren wel info over je krijgen, het hoeft niet het hele verhaal te zijn, maar het zou heel goed zijn als ze weten wat er in je leven speelt en dat ze tegenover jou wat milder kunnen zijn kwa het uit de klas sturen ofzo, of misschien is het mogelijk dat je dan naar de psychiater moet ipv uit de klas of van school af..
ik begrijp je situatie en omg dat is zeker niet makkelijk!!!!!

ik hoop echt dat je wel de school afmaakt, het is zo belangrijk dat je je eigen leven opbouwt, op die manier kom je goed uit deze situatie.
zonder diploma heb je kans dat je zelf 'later' ook in de problemen komt..
het is ook zeker heel goed voor je zelfvertrouwen om de opleiding wel af te maken.
om een doel voor ogen te hebben.
om je op die manier een beetje los te maken van het hier en nu waarin je (in gedachten?) misschien nog wel eens vast zit..

de leraren moeten toch kunnen zorgen dat het niet uitlekt naar je medeleerlingen..
maar zelfs al zou dat gebeuren dan nog, het gaat om jou toekomst, en met deze mensen heb je alleen in deze periode iets te maken waarscheinlijk.
ik hoop echt heel erg voor je dat de voogdij snel rond is..
je kan dan zelf weten in hoeverre je met je vader om wilt blijven gaan..
maar je bent dan minder kwetsbaar in elk geval!!
en je hebt dan een vast thuis, en dus meer vaste grond onder de voeten, meer rust ook, dus meer kans om je op school te richten.
en voor je (bijrijd/ verzorg)pony ik neem aan dat je die hebt dit is bokt
goed om een hobby te hebben om alle zorgen even los te kunnen laten.

het is nu ook een moeilijk periode voor je denk ik omdat de therapeuten ineens aangeven dat je uit de gevaren zone bent, heel leuk maar het betekend ook ineens veel minder aandacht terwijl je die op zich vast nog wel heel erg nodig bent..
en dan ook een mentor die zo doet als deze..
wellicht goed om met hem of haar daar over te praten..
ook al zal misschien niemand ooit helemaal begrijpen wat er is gebeurt hoe je je voelt, het is wel van het grootste belng dat ze je serieus nemen!!

heel veel sterkte met alles en zet door hoor!!!

liefs loveblacky

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:10

Gewoon aan iedereen laten vertellen. Ik heb hetzelfde gehad in iets mindere maten.

Ik kon hierdoor een stuk minder functioneren (normaal is 80, 30 is niet uit huis komen en ik had 60). Ik heb een brief geschreven aan alle docenten in het algemeen en deze laten kopieren door mn mentor en deze heeft het aan alle docenten gegeven.
Ik heb er erg veel baat bij gehad, doordat ik soms een Schoolexamen mocht uitstellen (ivm de 2/3 dagen ervoor niet kunnen leren wegens omstandigheden). ect ect.
Okeej er zijn er altijd bij die er amper tot geen rekening houden, maarja al kan je nu 1 vak maar extra halen, je zult zien dat je er profijt bij hebt met evt. vergaderingen. De docenten zullen voor je opkomen nu ze weten hoe het zit.

Ik heb trouwens ook in de brief vermeld niet te willen praten en als ze iets willen weten svp via mijn mentor. Zodat ik niet elke dag werd gevraagt hoe het ging ect ect.

Ik heb uiteindelijk mijn havo hierdoor gehaald en kon wel janken na de toespraak van mijn mentor... (dat ie nog nooit zoveel respect voor iemand had gehad ect ect; ik heb mn examen gedaan zonder te leren, omdat ik toen 'echt' kapot/op was ivm het harde werken om uberhaupt alles bij te benen. Net voor de examens lag mijn moeder nog 6 weken in t ziekenhuis wegens haar kanker en toen had ik dus het huishouden, mn paard, ziekenhuisbezoek en de schoolexamens zien af te ronden, vandaar dat ik kapot was.
(Kwam thuis; honden uitlaten, eten koken + wasje draaien ect ect, eten, naar moeder 2 uurtjes, om 9uur nog mn paard doen 's avonds en daarna weer om half 11 aan mijn huiswerk tot uur of 1 en dan weer volgende dag om 7uur uit bed voor school. Stond op een gegeven moment gewoon jankend te koken....)

Sily

Re: Dilemma: Op school blijven of niet? (Complex)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:13

Het klinit misschien heel simpel, maar je wordt er uit gestuurd omdat je gedrag neit goed is...zou je dan niet je gedrag in de klas veranderen?

Je weet het van jezelf, je weet dus dat het tsja eigen schuld is dat je eruit geschopt wordt, ik weet niet wat je precies doet maar ik vind ergens niet dat de leraren rekening hoeven te houden met rot gedrag in de klas omdat je thuis in een rot situatie zit.
Ik denk met andere woorden niet dat alles goed gekeurd hoeft te worden, als jij vervelend bent ben je dat, en is het logisch dat je eruit gestuurd wordt.

Jij wilt slagen en een diploma hebben, de leraren hebben dat allemaal al.
Wat er thuis gebeurd is heel rot voor jou, en als je huilbuien zou hebben of een depressie zou het ene heel ander verhaal zijn IMO, je klote gedragen tijdens de les is je eigen keuze.

Citaat:
Maargoed, m’n gedrag is nog steeds niet goed. Ik word er nog steeds veel uitgestuurd, en ik spijbel best veel. Ik wil het niet goedpraten maar onder deze omstandigheden is het best zwaar om 5VWO te volgen.

Die omstandigheden veroorzaak jij zelf, gedraag je in de klassen en sla thuis een boksbal in elkaar of what ever.

Misschien allemaal niet wat je wilt horen, maar het is JOUW leven en als jij er wat van wilt maken doe dat dan!

daftjie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:16

ik denk dat je de andere wel moet inlichten.
bedebk wel dat je tegenwoordig zonder papieren weinig toekomst hebt.

ik heb toendertijd een jonge in de klas gehad met een vergelijkbaar verhaal. hij heeft en aan alle leeraren en aan zijn eigen klas vertelt...
hij is opgenomen geweest.daarna terug naar school gegaan. hij leerde zich aanpassen, hij is daarna geslaagd voor de havo. heb toendertijd respect voor hem opgebouwd. wat je zelf doet is jouw beslissing maar denk wel aan jezelf!

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:26

Je lijkt me een heel slim meisje (?), dat merk je al aan de manier waarop je jezelf hierboven verwoord en bovendien vind ik het ontzettend knap dat je ondanks alles wat je beschrijft uberhaupt in 5 VWO terecht gekomen bent. Petje af!

Ga alsjeblieft niet een en ander vergooien door van school af te gaan. Het is nú natuurlijk erg zwaar, dat begrijp ik heel goed. Probeer de boel tóch eens enigszins te relativeren, bedenk dat je met vanaf nu nog "maar" 1,5 jaar goede inzet een VWO diploma op zak hebt waarmee je vervolgens alles kunt gaan doen en laten waar je zin in hebt maar waarmee je ook een goede basisontwikkeling hebt. En echt, daar wordt je in zekere zin gelukkiger van.

Neem van deze oude rot van halverwege de 20 ( ) aan dat je over een paar jaar veel zelfstandiger bent geworden en daarmee veel verder van alle ellende van nu af staat. Op dat moment zul ze echt spijt hebben wanneer je nu de school niet afmaakt en zul je zo blij zijn wanneer je dat nu wél gaat doen.

Kom op, zet door en ga voor dat diploma. Wees ook niet bang om hulp te vragen aan leraren of anderen, die zijn er voor jou en zullen je graag helpen als ze dat kunnen!

Je gedrag zul je natuurlijk moeten veranderen, ik weet niet wát je doet waardoor je er steeds uit gestuurd wordt, any way: niet meer doen. Klinkt erg simpel he van zo`n stuurlui aan de wal, ik weet het...tóch doen. Grijp jezelf bij de haren, stop met dat spijbelen, vraag hulp als je dat nodig heb en zet nog even door. Met dat VWO diploma straks op zak zul je ab-so-luut blij zijn dát je doorgezet hebt!

Kop op en succes!

Monster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:32

Als jij respect wilt hebben, moet je het toch vertellen, (met je mentor erbij mischien verstandig zodat ze weten dat het menens is)

Mischien er duidelijk bij vertellen dat je niet wilt dat je medeleerlingen hiervan op de hoogte zijn.

Maar als je respect wilt, moet je het zeker vertellen

ElianeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:54

Ik ben het met de meeste hierboven wel eens. Maar wat je ook doet; absoluut niet van school af gaan Dat lijkt me echt het laatste wat je moet doen!

Kan je niet aan je mentor vragen of die de andere docenten kan vertellen dat je kampt met wat persoonlijke problemen omtrent de scheiding van je ouders, zonder daarbij verder in details te treden? Dan denken ze heus niet direct dat je gestoord ben hoor

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:13

Een reactie op een paar reacties: zo simpel als 'gewoon niet doen' is het niet. Een depressie kan ontzettend moeilijk en zwaar zijn.
Bedenk bijvoorbeeld een dag dat je en ziek, en moe bent, auto en bus het niet doen en je een paar kilometer door de koude natte regen moet lopen. En aan het eind daarvan maakt iemand een rotopmerking. Hoe makkelijk is het om je dan te beheersen en vriendelijk te blijven? (Een depressie is wel anders, maar bijna iedereen heeft moeite om verstandig te zijn als je je rot voelt en moe)

De TS is hard aan het werk en doet haar best, dat is duidelijk. En het gaat ook beter, alleen wonderen gebeuren niet in 1 dag.

Aan de TS: ik vind dat je heel goed op weg bent. En het is ontzettend knap dat je over bent gegaan! Het zou zonde zijn als het nu toch misloopt.

Ik denk dat het inderdaad het verstandigst is om te vertellen. Natuurlijk zijn er dan een paar die bot / onhandig / gevoelloos reageren, maar er zijn ook veel mensen die dan toch wat meer begrip op kunnen brengen. En denk maar zo: de mensen die je inderdaad ineens anders gaan aankijken, zijn ook de mensen die nu allang klaar staan met een (negatief) oordeel.

Gelukkig zijn er altijd ook mensen die het wel echt snappen en positief reageren!

En mocht het echt niet gaan, dan kun je altijd nog van school. Maar dat zou ik pas doen als je alle andere opties hebt geprobeerd.

(En inderdaad, je weet nooit wanneer je diploma weer van pas komt. Ik ben nu 25 en ga weer studeren.)

Heel veel sterkte en succes.

VoorHeelEven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 15:32

Ik merk wel dat sommige niet echt goed lezen. Vind ik een beetje jammer. Ik heb er heel lang over nagedacht om dit op bokt te zetten, en ik weet ook dat ik niet van iedereen de reacties kan verwachten die ik graag wil hebben.
Maar ik zou wel graag willen dat als je antwoord geeft dat je dan mn hele verhaal hebt gelezen en niet de helft. Beetje respect graag.

@ Kristie: Uiteindelijk zal inderdaad de schoolleiding over me beslissen, maar zo ver is het nog niet.
Het gaat er nu om dat ik als ik op school wil blijven mezelf behoorlijk moet gaan aanpakken.

@ Sily:
Het is niet dat ik van school moet omdat ik er zoveel uitgestuurd word, juist dat valt de laatste tijd wel mee omdat dat (idd) het makkelijkst te veranderen is.
Maar ik spijbel nog wel heel veel, en dan niet in de zin van in de stad rondhangen ofzo. Maar in de zin van thuis zitten, alleen maar kunnen janken of gewoon niet eens mn bed uitkomen. En een schop onder je kont geven helpt dan niet, geloof me, dat is nou net het verschil tussen een dip en een depressie.
En als ik zeg dat het onder deze omstandigheden moeilijk is om VWO te volgen bedoel ik niet de omstandigheden op school, maar dan bedoel ik het feit dat ik 3 a 4 keer per week bij een psych zit, thuis absoluut geen begrip krijg, en ook nog eens midden in een rechtzaak mbt mn vader zit.
Edit: je zegt dat je het een ander verhaal zou vinden als ik huilbuien of whatever zou hebben..misschien nog eens goed lezen?

@ Eliane: Ik denk ook niet dat mensen denken dat ik gestoord ben vanwege de scheiding. Maar ik denk wel dat mensen dat denken als ze woorden horen als "antidepressiva" "psychiater" e.d
Ik heb het al een paar keer meegemaakt.

Oja, en met van school gaan bedoel ik niet stoppen met school, maar naar een andere school gaan. Ergens waar ik niet een reputatie als een of ander poedersuiker heb en waar ik opnieuw kan beginnen.

Voor de rest, heel erg bedankt voor jullie reacties!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:39

VoorHeelEven schreef:
Oja, en met van school gaan bedoel ik niet stoppen met school, maar naar een andere school gaan. Ergens waar ik niet een reputatie als een of ander poedersuiker heb en waar ik opnieuw kan beginnen.

Maar zouden die problemen op die school niet opnieuw ontstaan? Zoals ik het nu lees, ben je bijvoorbeeld lang niet altijd op school. Ook op een nieuwe school zal dat tot vragen leiden.

Bovendien heb je nu iemand (ex-mentor) die je kent en die je kan steunen. Dat is op een nieuwe school nog even afwachten denk ik?

ElianeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:45

VoorHeelEven schreef:
@ Eliane: Ik denk ook niet dat mensen denken dat ik gestoord ben vanwege de scheiding. Maar ik denk wel dat mensen dat denken als ze woorden horen als "antidepressiva" "psychiater" e.d

Daarom dacht ik; misschien dat ze wel íets kunnen vertellen zonder in details te treden??? Lijkt me dat het voor jou wel een opluchting moet zijn om iig een beetje begrip te krijgen en dat gaat alleen maar als mensen doorhebben dat er iig *iets* is.

Citaat:

Ah, fijn dat je dit even opheldert. Naar een andere school is toch wel iets anders dan volledig met school stoppen (wat ik dus idd zo had opgevat ). Toch zou ik proberen het niet te snel op te geven, precies om wat shadow zegt.

Sterkte verder!

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:49

Klinkt niet alsof je het makkelijk hebt.

Maar school doe je niet voor je ouders, het is fijn als je daarin gesteund word door ze, maar je doet het voor jezelf.
Als jij in 5 VWO kunt komen, dan kun jij ook naar 6VWO!
En als ik jou was, zou ik het afmaken!

Jou gedrag in de klas, ik weet niet wat je allemaal doet dat je eruit wordt gestuurd, maar het zal vast negatief zijn, zal ik maar veranderen. Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden, dat je ouders rot tegen je doen, hoef jij het nog niet te doen tegen de docenten. Ze staan daar voor jou, dat jij je papiertje kunt halen. Niet om jou te pesten.

Verder hoop ik dat je er met je psychiater uit kunt komen, zodat je beter met de situatie om kunt gaan en er een beetje rust vinden zodat je weer jezelf kunt zijn. Maar ik zou school niet verkl0ten, als je dat papiertje hebt, heb je iets voor jezelf waarmee je verder kunt.
Sterkte!

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:51

Eliane schreef:
VoorHeelEven schreef:

Daarom dacht ik; misschien dat ze wel íets kunnen vertellen zonder in details te treden??? Lijkt me dat het voor jou wel een opluchting moet zijn om iig een beetje begrip te krijgen en dat gaat alleen maar als mensen doorhebben dat er iig *iets* is.

Denk dat zoiets wel zal helpen, dan kunnen ze een beetje begrip opbrengen. En als je bijvoorbeeld verslag moet inleveren en het komt wat later, dan weten ze ook waarom!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:21

VoorHeelEven schreef:

@ Kristie:
Het gaat er nu om dat ik als ik op school wil blijven mezelf behoorlijk moet gaan aanpakken.

nou waarom doe je dat dan niet? als je het echt WILT, dan KAN je het ook! Praat er over met je mentor/iemand die je vertrouwt van school, vertel dat je het WIL en dat je er echt voro wil gaan.
kop op!

VoorHeelEven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 22:09

Okee.. Nog een keertje:
Ik blijf sowieso naar school gaan. Ik weet alleen nog niet of ik het op mn huidige school wil doen of op een andere. En als ik op mn huidige blijf, ga ik dan toch de docenten inlichten ja of nee?

@ Kristie:
Ja ik ben dr ook mee bezig. Ik spijbel ook NOOIT omdat ik bv. liever de stad inga ofzo.
En ik word er ook niet meer uitgestuurd omdat ik loop te kl0ten ofzo.
Maar kijk, even een voorbeeld:
Ik maak een keer mn huiswerk niet. Omdat ik de vorige dag tot 6 uur bij mn psych zat, en dat is slopend..dus ik kom al doodop thuis. En vervolgens is het thuis weer eens flink raak. Dus ik ga voor de les naar mn docent toe en meld dit. Vervolgens mag ik vertrekken.
Ja logisch..als zij niet van mn situatie afweten en ik niks zeg.
Mn coordinator weet dit wel dus die maakt er dan verder geen punt van.
Maar als ik docenten zou inlichten komen dit soort dingen dus minder voor.
En daar twijfel ik dus over. Snap je?

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:26

Ik zou echt wel beetje uitleg geven aan de docenten zodat ze beetje rekening met je kunnen houden.
Ik heb het nu ook niet zo makkelijk op school, ik heb heel veel gespijbeld vorig jaar. Vaak op zulke dagen zat ik hele dag in mijn bed en soms zat ik gewoon de hele dag te janken. Begrip heb ik helemaal niet gekregen omdat ik er gewoon niet over wou/wil/kon/kan praten.

Nu zit ik in het volgende klas en nog steeds is het niet makkelijk maar ik heb nu veel meer begrip omdat ik nu een fijne mentor heb waarmee ik echt kan praten.
Ook als iets niet lukt/heel moeizaam gaat is hij er voor mij en desnoods als het nodig is, geeft hij uitleg aan een docent waardoor ik nog beetje mee kan doen in de klas. (misschien ziet hij het zelf niet zo maar zo zie ik het wel )

Heel veel succes komende tijd!

VoorHeelEven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 10:36

Dankje!! Ik ga vanmiddag of morgen even met mn moeder praten. En misschien schrijven we samen een brief dan.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:40

Dat lijkt me een goed idee, succes!

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:36

Klinkt mij alsof je zelf al weet wat je het beste kunt doen... je docenten inlichten. Of vraag je coordinator om je docenten in te lichten.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:32

Ik heb ook gelezen haalde er zo 1 2 3 niet uit wat jij verstaat onder spijbelen en slecht gedragen.

Als jij thuis blijft omdat je huilbuien etc, hebt noem ik dat ook niet spijbelen, als ik thuis blijf omdat ik bv de hele dag aan het huilen ben omdat een familielid overleden is noem ik dat ook niet spijbelen, vandaar dat ik spijbelen dus zie als wegblijven en je gang gaan, wat dus na je antwoord op mij het dus duidelijk niet is.

Via internet het hele verhaal begrijpen blijft moeilijker dan in real life, als dan de reden waarom jij "spijbeld" er niet duidelijk bij staat is dat niet gelijk een teken dat mensen niet goed lezen. (alhoewel dat altijd een keer kan gebeuren)

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:28

VoorHeelEven schreef:
Okee.. Nog een keertje:
Ik blijf sowieso naar school gaan. Ik weet alleen nog niet of ik het op mn huidige school wil doen of op een andere. En als ik op mn huidige blijf, ga ik dan toch de docenten inlichten ja of nee?

@ Kristie:
Ja ik ben dr ook mee bezig. Ik spijbel ook NOOIT omdat ik bv. liever de stad inga ofzo.
En ik word er ook niet meer uitgestuurd omdat ik loop te kl0ten ofzo.
Maar kijk, even een voorbeeld:
Ik maak een keer mn huiswerk niet. Omdat ik de vorige dag tot 6 uur bij mn psych zat, en dat is slopend..dus ik kom al doodop thuis. En vervolgens is het thuis weer eens flink raak. Dus ik ga voor de les naar mn docent toe en meld dit. Vervolgens mag ik vertrekken.
Ja logisch..als zij niet van mn situatie afweten en ik niks zeg.
Mn coordinator weet dit wel dus die maakt er dan verder geen punt van.
Maar als ik docenten zou inlichten komen dit soort dingen dus minder voor.
En daar twijfel ik dus over. Snap je?

Ik zou het wel doen, want ook al is je hw niet af... als je dan mag blijven, mag je iig in de les blijven. En tijdens de les leer je toch ook een boel.
Verder wil ik je veel sterkte wensen, ik weet hoe poedersuiker het kan zijn op school als je thuis problemen hebt. Maar probeer iig je best te doen, meer kun je toch niet doen.