Voordat ik begin wil ik even zeggen dat dit een schaduwaccount is, hij is legaal, ik heb hem aangevraagd.

Ik gebruik een schaduwaccount omdat ik een probleem heb waarover ik graag jullie mening wil weten maar ik wil liever niet dat mensen die me kennen weten dat ik het ben.
Misschien aanstellerij, maar zo voel ik het.
Mijn probleem:
Ik heb al heel lang problemen thuis, m’n ouders zijn gescheiden en de situatie is niet echt leuk te noemen. Ik ben er al 3 jaar mee bezig om het voor elkaar te krijgen dat m’n moeder de volledige voogdij krijgt over mij. Best zwaar, omdat ik m’n vader meerdere keren heb moeten kwetsen. En ik zie hem nog steeds, dus de omgang is ook best moeilijk.
Ik wil dit graag omdat m’n vader toch wel vaak buien heeft waarin hij ZO boos kan worden, ik laat de details even zitten, daar gaat het niet om. Maar het is wel duidelijk geworden dat deze situatie heel erg negatieve invloed op mij heeft.
Op school ging het een paar jaar geleden ook echt slecht, ik werd er om de haverklap uitgestuurd, spijbelde veel en bleef dus zitten.
Het jaar erna was nog erger, ik werd een paar keer geschorst en uiteindelijk van school getrapt.
Omdat ik dit heel erg vond is m’n moeder gaan praten met de schoolleiding en kreeg ik uiteindelijk nog een kans. Maar wel onder heel strenge voorwaarden, waaronder dat ik met een psycholoog ging praten.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben bij 3 verschillende psychologen geweest. Mijn huidige heeft me doorverwezen naar een jeugdpsychiatrisch centrum. Daar is de o.a de diagnose "ernstige depressie" gesteld en ik kreeg antidepressiva.
In die tijd zat ik op het randje van instorten. Ik wou echt niet meer leven. Het heeft een paar keer niet veel gescheeld of ik was er niet meer geweest. Ik deed mezelf dingen aan, ik haatte mezelf echt.
Ik was ook vaak wel 3 of 4 keer per week bij m’n psycholoog of bij m’n psychiater.
Je snapt wel dat het op school daardoor echt slecht ging. Mijn mentor wist hiervan dus heeft me kunnen helpen waardoor ik toch overgegaan ben naar dit jaar.
Dit jaar heb ik een andere coördinator die wel weet van deze toestand maar het een beetje, ja hoe zeg je dat, onderschat.
Ik voel aan haar dat ze vind dat ik me aanstel en dat er mensen zijn die het moeilijker hebben.
Het gaat nu wel een stuk beter, ik ben nog wel aan de medicijnen en heb nog veel donkere dagen.
Maar ik zit niet meer in de gevarenzone zoals m’n psychiater dat noemde. Het is nu ook niet nodig meer om me eventueel op te nemen.
Maargoed, m’n gedrag is nog steeds niet goed. Ik word er nog steeds veel uitgestuurd, en ik spijbel best veel. Ik wil het niet goedpraten maar onder deze omstandigheden is het best zwaar om 5VWO te volgen.
Er zijn 2 docenten die hiervan af weten en ik merk aan ze dat ze rekening met me houden.
Het was m’n eigen keuze dat de rest van de docenten het niet weet. Het lijkt me verschrikkelijk om te worden aangekeken als dat “gestoorde” kind. Want reken maar dat er mensen zijn die er zo over denken.
Maargoed, nu is de situatie zo dat als m’n gedrag niet verbetert, ik waarschijnlijk toch van school af moet. En dat wil ik niet.
Mn mentor van vorig jaar heeft gesteld dat het misschien toch een goed idee is om de andere docenten in te lichten om te kijken of dat misschien helpt.
Maar ik weet echt niet wat ik wil, ik wil absoluut geen aandacht trekken hiermee, en ik wil ook niet dat het uitlekt naar leerlingen.
Ik ben gewoon bang.
Simpel gezegd dus: Ik wil niet van school, maar ik wil ook niet dat alle docenten dit weten.
Wat moet ik doen????
Bedankt voor het lezen. Ik hoop op reacties.