Weer van de weg afgereden, wat nu? UPDATE

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 15:49

Is het misschien een idee bij een volgend ritje iemand mee te nemen met een video camera? Alleen het feit dat ze gefilmd worden bij hun getier, kan wel werken. Ik zou ook de eerste tijd alleen volwassenen mee nemen op de kar en niet kleine kinderen. Als er iets gebeurt, blijven ze bang, al is het alleen maar ruzie onderweg.
Ik wordt op het paard ook regelmatig gesneden langs de weg. Het gebeurt vaak zo snel dat je niet vlot kunt reageren al heb ik me voorgenomen de volgende keer tegen de auto te schoppen, heb nml. geen zweepje bij me.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 15:53

Carys: ik heb van die lekkere zware dikke metalen western beugels... }> echt een aanrader voor alles wat te dicht bij komt.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-02 16:12

Nou de wijkagant is geweest.
In eerste instantie natuurlijk gelijk roepen dat er geen letsel is dus geen schade, dus geen strafbaar feit....

Dat ik en Els verklaren dat hij doelbewust op ons af komt gassen, is dat niet strafbaar enkel omdat de politie dit niet ZELF gezien heeft! (Dus video camera is niet eens zon slecht idee!)

De wijkagent adviseerde mij om naar het maatschappelijk werk te gaan omdat ik de weg niet meer op durf met mijn pony's! Frusty Wat een idioot zeg! Er is 1 reden dat ik de weg niet opdurf en dat is dat desbetreffende gezin, maar ik moet HULP zoeken? Ga weg!

Al met al weet ik inderdaad weer dat je ECHT half dood of zwaar de vernieling ingereden moet worden wil er een strafbaar feit zijn gepleegd. Zolang het bij dreigen blijft (ook aan aanklacht wegens bedreiging gaat niet op, omdat het zijn woord-hij reed niet bewust op me in!- tegen het mijne is, ondanks mijn getuige. In zo'n soort zaak wordt meestal in het midden beslist, kortom, geseponneerd (heet dat geloof ik?).

Nu gaat de wijkagent weer langs die mensen, ik heb gehamerd op een gesprek op het bureau met deze wijkagent en dit gezin. Misschien dat ze me in het bijzijn van de politie eens kunnen uitleggen wat ze tegen mij en/of mijn pony's hebben?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 16:55

Buitenzorg schreef:
Nou de wijkagant is geweest.
In eerste instantie natuurlijk gelijk roepen dat er geen letsel is dus geen schade, dus geen strafbaar feit....

Dat ik en Els verklaren dat hij doelbewust op ons af komt gassen, is dat niet strafbaar enkel omdat de politie dit niet ZELF gezien heeft! (Dus video camera is niet eens zon slecht idee!)

De wijkagent adviseerde mij om naar het maatschappelijk werk te gaan omdat ik de weg niet meer op durf met mijn pony's! Frusty Wat een idioot zeg! Er is 1 reden dat ik de weg niet opdurf en dat is dat desbetreffende gezin, maar ik moet HULP zoeken? Ga weg!

Al met al weet ik inderdaad weer dat je ECHT half dood of zwaar de vernieling ingereden moet worden wil er een strafbaar feit zijn gepleegd. Zolang het bij dreigen blijft (ook aan aanklacht wegens bedreiging gaat niet op, omdat het zijn woord-hij reed niet bewust op me in!- tegen het mijne is, ondanks mijn getuige. In zo'n soort zaak wordt meestal in het midden beslist, kortom, geseponneerd (heet dat geloof ik?).

Nu gaat de wijkagent weer langs die mensen, ik heb gehamerd op een gesprek op het bureau met deze wijkagent en dit gezin. Misschien dat ze me in het bijzijn van de politie eens kunnen uitleggen wat ze tegen mij en/of mijn pony's hebben?


Tsja dit had ik zoals eerder gezegd al voorzien, jij bent de gene die kwaad wil niet de echte dader (zoals in zoveel zaken).
Slachtoffer wordt zo vaak op die manier behandeld dat je je afvraagt waarom je zo'n man nog laat komen.

Viv

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Heb het meegemaakt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 22:19

Ik wist al dat zoiets zou gebeuren. Zoiets overkwam mij toen ik 8 maanden zwanger was. Iemand in de buurt was me aan het dreigen en ik was vreselijk bang. Niet omdat ik een bangerik ben hoor, maar om de veiligheid van mijn kindje. De politie deed er niets aan. Ik heb uiteindelijk naar een advocaat moeten stappen. Ik vind Nederland een heel leuk land en woonde er graag, maar de wetten stinken! Hier in de USA kun je niemand een duwtje geven of bedreigen of je mag naar de rechter en betalen! T'Ja heeft ook zijn nadelen hoor, want iedereen stapt naar de rechter met allelei onbenulligheden.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Heb het meegemaakt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-02 23:27

DiamondCheckers schreef:
De politie deed er niets aan. Ik heb uiteindelijk naar een advocaat moeten stappen.


Tja, wat dat betreft heb je volkomen gelijk. De wetten deugen gewoon niet, maarja da's een heel ander discussie...
Maar als je tegenwoordig in NL nog je recht wil halen krijg je dat enkel als je een behoorlijke bankrekening hebt om een advocaat te kunnen betalen.

Ik ga morgenochtend gewoon de weg weer op met mijn spannetje, en hoop hem niet tegen te komen. Mocht ik hem wel weer tegenkomen en hij doet wat, dan bel ik de politie niet meer! Dan los ik het dus wel zelf op en dan denk ik dat dit gezin had gewild dat ze mij nooit zo hadden behandeld! Haha!
oke, recht in eigen hand nemen mag niet, maar daar wordt je in dit k*tland toch wel toegedreven!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 08:02

Kun je geen ingezonden brief in de plaatselijke krant laten plaatsen?
Je kunt daarin ook uitleggen wat de gevolgen zijn als je gesneden wordt. Maak het verhaal wat bloederiger met voorbeelden van echte ongelukken zodat mensen zich realiseren wat je aangedaan (kan) worden. Noem vooral je kind erbij, dat is een heel belangrijk punt. Misschien wil je kennis, die in het dorp wel goed bekend is, je daarbij helpen, zodat men weet dat je het goed bedoeld.
En anders inderdaad maar hard tegen hard. Extreme duivel

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-02 09:33

Carys schreef:
Kun je geen ingezonden brief in de plaatselijke krant laten plaatsen?
Je kunt daarin ook uitleggen wat de gevolgen zijn als je gesneden wordt. Maak het verhaal wat bloederiger met voorbeelden van echte ongelukken zodat mensen zich realiseren wat je aangedaan (kan) worden. Noem vooral je kind erbij, dat is een heel belangrijk punt. Misschien wil je kennis, die in het dorp wel goed bekend is, je daarbij helpen, zodat men weet dat je het goed bedoeld.
En anders inderdaad maar hard tegen hard. Extreme duivel


Is wel een slim plan denk ik. Ik wacht nog even af of er nog verdere dingen gebeuren.

Ik sprak gister mijn overbuurvrouw, zij rijdt western en ook regelmatig buitenritten en ook zij wordt zeer regelmatig van de weg afgereden. 1x raden door wie??? Dus die vent spoort gewoon niet!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 12:24

Inklemmen en pletten dus! Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 10:14

als er niets gebeurd zeggen ze "in zijn beleving passeerde hij jullie heel netjes, maar in jullie beleving niet" en dan is er geen bewijs. Inderdaad, een camera is wel bewijs en daar zou ik dan gebruik van maken.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 12:18

Percy schreef:
Wat ik wel eens gedaan heb in zo'n situatie (maar toen zat ik op het paard) was mijn zweep flink uitsteken en hierdoor kwam er een kras op de auto die mij, expres, rakelings passeerde. Van deze zweep miste namelijk het stukje textiel aan de onderkant Haha!
Die man was woedend en riep dat ik voor de schade op moest draaien. Maar toen ik zei dat hij dan moest uit gaan leggen hoe ik met mijn zweep bij zijn auto kon komen vanaf het paard werd het stil. Het was ook meteen de allerlaatste keer dat hij me zo passeerde. Sindsdien ging hij met een grote boog om me heen.


Super zeg! Kzou willen dat ik daar op zo'n moment aan dacht!

Succes Esther!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 13:33

dan meot ik eens overwegen om buiten met de zweep te gaan rijden. helaas geven ze me wel ruimte van opzij , maar ze passeren evengoed in een idiote snelheid.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 00:15

Ik zou er alsnog op STAAN dat er een officiele aangifte komt en vast komt te liggen. Poging tot toebrengen van zwaar lichamelijk letsel (!) waarbij alle terzake doende feiten zo uitvoerig mogelijk beschreven worden. Ook verklaringen van de getuigen erbij en de ervaringen van die betreffende andere persoon met vergelijkbare ervaringen.
Vervolgens een afschrift opvragen.

Ook al wordt er geen strafvervolging ingesteld, of wordt de zaak geseponeerd door de rechter, dan nog kan dit in eventuele volgende gevallen van doorslaggevende betekenis zijn.
Ik heb het eerste topic niet gelezen, maar als dit een vergelijkbaar geval betreft en hiervan een aangifte voorhanden was, zou de zaak er nu al anders voorstaan.

Zorg dat de boel op papier komt !

Bertus.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 07:31

In ieder geval officiele aangifte doen, het staat dan zwart op wit. Wij zijn hier in Finland door iemand bedreigd. Dat was zelfs een bekende van de politie. We waren onderhand bang om op vakantie te gaan, maar de kandidaat-schuldige was dan in ieder geval snel gevonden.

Verder denk ik wel dat het heel verstandig is om te denken aan zo'n video camera. Hebben ze in Nederland trouwens niet zo'n wegpiraten TV programma? Dat zou leuk zijn om die in te schakelen. Die hebben vast wel leuke camera's. Als die lui op de TV verschijnen, dan piepen ze daarna wel even anders.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 09:08

Ja, en als jullie dat dan filmen, kunnen we die banden mooi gebruiken voor die actie die Laui op touw wil zetten (zie paardenpraat). Dat mensen fatsoenlijk met ruiters en koetsiers om moeten gaan in het verkeer.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 12:36

appelflap, die lui zijn echt knettergek. Ik zou zeggen, neem je camera mee en filmen als het weer gebeurt. Je hoopt natuurlijk niet dat het gebeurt maar dan heb je tenminste wel bewijs.
TIP: wees voorzichtig als die gekken weer op jou en je pony's komen afgescheurd, het is het niet waard dat jij, je kindje en je dieren onder een auto komen. Kan je je man niet meenemen naast de kar met een zak vol stenen of kraaieppootjes.
Ik woon zelf ook in een dorpje en daar zit ook een of andere gekke boer die niet van paarden houdt en die rijdt me ook nogal graag van de weg af. Vriend mee met stenen en kraaiepootjes en oeps auto stuk. Ja jammer van die opspattende stenen. En inderdaad, je bent hier geoon gedwongen om het heft in eigen handen te nemen en actie te ondernemen. De politie doet pas wat als je dood onder de wagen ligt. Ja hallo, voorkomen is m.i. beter dan genezen.
Sterkte ermee maar zet je eigen veiligheid voorop in alles wat je doet.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 10:19

Idd een goed idee: video-camera mee Knipoog ! En het lijkt me ook een goed idee om voorlopig- alleen nog maar met z´n tweeen te gaan (nog een volw. erbij natuurlijk!) Eén moet natuurlijk die video vast houden Knipoog Pling !

Jeetje, wat een etters, van zulk gedrag, zakt je broek toch vanaf Boos! ! Sterkte ermee!!