googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-billboard'); });

Paar oefeningen voor aerobic.fitness liefhebbers.

Moderators: A_nouk, EvelijnS, Muurp, Murthul

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 23:12

Weet niet precies hoe ze heten hoor maar zal proberen ze uit te leggen. Bedoeling is ze vaak achter elkaar op lekkere muziek (liefst goede maat) uit te voeren en naar beide kanten evenveel.

1.Bij BD noemen ze hem Big MOmma, ik noemde hem V-stap. Je staat gesloten op een plaats, beeld je een v in voor je (vpunt daar sta je) Dan zet je je linkerbeen naar de linker v punt en rechterbeen op rechter v punt. Links terug op oorsprong, rechts terug op oorsprong. Dit lekker op de maat van de muziek, je kan hem ook om de pas wisselen, dan is je laatste sluit alleen een tap aan en ga je direct door met dat been (andersom dus) op de tap kan je een hupje maken.
Deze oefening kan ook worden uitgevoerd op een step; de step kan dan zowel de vpunt zijn als het wijde vgedeelte
Deze Vstap kan je ook naar achteren doen! Een omgekeerde v dus!

2. hamstring heet deze geloof ik. Je staat gesloten op de plaats, ga je rechts dan zet je je rechtervoet neer, links achterje rechtervoet langs rechts opzij, links aansluiten. En terug (links stap opzij, rechtervoet achter links langs, links opzij, rechts sluit aan) Dit is dus een soort 2x opzij, maar dan met een kruisje erin.
Deze oefening kan je uitbreiden door ipv je slui je binnenbeen-knie omhoog te doen (trek je handen uit de lucht naar de knie) Dat dus ipv sluit. Je kan ook ipv de sluit je binnenbeen naar je bil toe brengen. Gebruik je armen tijden de oefeningen door roindjes te draaien en op de sluit te klappen, of uitnaar voor-terug naar achter.

3Ik weet niet hoe deze heet maar hier word je zeker moe van!!! je staat gesloten op de plaats, tap linksuit, en sluit, tap rechtsuit en sluit. draai op je tap in met je lichaam (tap links, draai met je middel naar rechts) zet je tap verder weg. Voeg je armen toe, maak je een tap links, strek je rechter arm langs je oor. maak je tap rechts, je rechter arm langs je oor. Snel tempo, 4x enkele arm, dan 4x twee armen strekken. Probeer dit snel te blijven doen. Je makt nu dus geen tapsluit meer maar springt direct door zeg maar.

Nou hoop dat jullie er wat aan hebben. Pffff is behoorlijk moeilijk om een beetje visualiserend uit te leggen .. Verward hehe nouja heb mn best gedaan!! Haha! Als je dit nog kan volgen en je wil meer oefeningen, roept u maar... En vergeet niet te warming-uppen en te cooling downen! Strekkken met die hap! Succes Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie