pasen, pinksteren, hemelvaart, hoe zat het nu ook al weer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

pasen, pinksteren, hemelvaart, hoe zat het nu ook al weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 21:09

Ooit in een ver verleden heb ik eens godsdienst gehad, maar ik weet het echt niet meer.
Wat gebeurde er nu met Jezus wanneer?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 21:53

In het heeeeel kort
Op goede vrijdag is Jezus gekruisigd met pasen is Jezus opgestaan. Op het pinksterfeest is de Heilige Geest uitgestort. En met Hemelvaart is Jezus "ten hemel" gevaren.
Als ik het zo schrijf klinkt het erg ongelofelijk, maar ik geloof het. Lachen Mocht je het nog wat uitgebreider willen weten moet je het maar even vragen.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 23:16

Het meeste weet ik wel maar dat met de heilige geest hoe zat dat ook alweer?

Ben van huis uit wel katholiek maar niet echt fanatiek. Ik geloof wel in iets en ik vind het heel interessant om alle theorien te horen maar ik geloof niet onvoorwaardelijk in de bijbel om het zo maar te stellen.

Maar wie kan mij even uitleggen hoe dat nu zat met de heilige geest?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 23:21

En op welke data vallen al die dagen nou? Ik word niet warm of koud van alle theorieën achter die dagen, het enige wat voor mij telt is dat ik op die dagen in ieder geval vrij heb van school óf van werk *LOL*

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 12:30

dat van Pasen zal ik iets uitgebreider uitleggen. Witte Donderdag was laatste avondmaal (met dat gedoe met Judas enzo), Goede Vrijdag is Jezus gekruizigd, Stille zaterdag gebeurde er niet zo veel en met Pasen is Jezus opgestaan.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 12:37

Met het Pinksterfeest kregen de disipelen vlammetjes boven hun hoofd, toch }> ? En er sprong toch ook zomaar ineens een bosje in brand?
Goh, wat weet ik toch nog veel van de basisschool tijd Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 13:29

Nee, dat brandende bosje was op een helse tocht van het Joodse volk door de woestijn. Ik geloof dat Mozes dat toen zag.

Oei, ik weet er ook echt helemaal niets meer van. Pasen weet ik wel, pinksteren was ik alweer vergeten en Hemelvaart wist ik ook nog wel. En kerst natuurlijk Haha! , maar ja, da's een beetje een open deur...

Maar wat was die Heilige Geest nou verder??? Dat was toch een grote wolk ofzo? Ja, ik heb de klok horen luiden maar zou echt niet weten waar de klepel hangt! Schijnheilig

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 14:41

Een grote wolk? Waar haal je die onzin nou weer vandaan laui!????? Haha! Tja, wat de heilige geest is....kan het niet uitleggen.... Ik geloof er echter wel in.... Ergens is het heel krom. Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:17

eh, ik was vijf toen me dat soort verhaaltjes werden verteld... Dan geloof je alles nog Haha!

Ik dacht dat er een of andere grote wolk verscheen, en dat dat dan de Heilige Geest voorstelde, dat was (ja als je commentaar hebt bel mijn kleuterjuf maar!) zodat het gewone volk het ook eens een keer kon zien ofzo... Ach, ik heb er echt helemaal geen verstand van... Dat blijkt!