6-jarig jongentje doodgebeten door 2 honden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

6-jarig jongentje doodgebeten door 2 honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-02 23:17

Ik hoorde het vanmiddag in de auto op de radio. Er is een jongetje doodgebeten. De moeder van het kind had de buurvrouw gevraagd op te passen. De buurvrouw moest de 2 honden uitlaten, en ging met de honden en kind naar het park. Het kind viel, en de twee honden vielen het kind aan. De eigenaresse van de honden kon geen greep meer op ze krijgen. Toen ze eindelijk de honden wegkreeg, was het al te laat...schandalig toch? Je zal het verdomme aan je buurvrouw moeten vertellen "ja...mijn honden hebben je kindje doodgebeten" Misselijk

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 23:21

ow wat vreselijk! het zal je maar gebeuren en helemaal omdat je ten eerste je buurvrouw ook nooit meer aan kunt kijk (zou ik niet kunnen) en als jij terug komt en denkt goh ff me kind op halen en dan is die zo maar dood gebeten!
ik zou mijn kind nooit meer bij iemand achter durfen te laten

-x-x-Lotte

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 23:26

Jeetje, wat vreselijk... Verdrietig Het zal je maar gebeuren. Moet er niet aan denken. Echt vreselijk!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 23:31

gadverdamme!!
ik moet er niet aan denken! bahhh Misselijk Scheve mond

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 00:34

He bah wat naar. Het zal je kind maar zijn!

Toch gaat het er bij mij slecht in dat die honden dat kind 'zomaar' grepen. Daar moet iets aan vooraf gegaan zijn bij die honden. Misschien niet door dit kind, misschien wel door een ander kind of door de baas van de hond, weet ik veel, maar 'zomaar' kan ik slecht bevatten.
Sinds ik dat verhaal gehoord heb over die nietjes in de oren van een hond neem ik berichten over honden die 'zomaar' een kind grijpen met een korreltje zout.

Nulla tenaci invia est via

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 01:20

Er moet iets aan voorafgegaan zijn of die honden zijn erg aggressief erg zeg En zo lopen en op de wereld nog meer honden rond die niet goed naar hun baas luisteren...................................

Vooruitgang is dat alle eskimo's centrale verwarming krijgen. En zich vervolgens kapot moeten werken om een koelkast te kopen.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 01:23

Dit soort berichten kan ik echt niet bevatten. Hoe is het mogelijk dat iemands eigen honden dit een "vreemd kind" kunnen aandoen, zonder ooit een waarschuwing gegeven te hebben. Ik moet er niet aan denken. Elke normale hond waarschuwd voor hij uithaald.
Ik heb nog geen nieuws gekeken of gehoord, maar ik ben benieuwd naar het verhaal wat hier achter steekt.
Mijn ervaring met mijn honden hebben mij geleerd te kijken naar hun lichaamstaal en ik zie aan hun dat er iets fout gaat. Ze komen mij dus zo gezegt eerst waarschuwen. Ik snap die eigenaar niet dat hij/zij nooit iets aan de honden heeft gemerkt vooraf. Ik praat absoluut het gedrag van de honden niet goed want in mijn ogen mogen dit soort ongelukken met kinderen gewoonweg niet voorkomen.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 01:29

Wat ik trouwens ook niet begrijp is dat die vrouw die honden niet van dat kind afgekregen heeft.
Als je toch ziet dat er zoiets gebeurt dan doe je er toch alles aan om die honden er vanaf te krijgen?! Als het mijn honden waren geweest dan hadden ze toch wel zo'n ongelovelijke rotschop gekregen!!!

En inderdaad wat Chrico zegt, zoiets gebeurt niet vanuit het niets. Misschien heeft dat kind die honden wel lopen jennen ofzo. Dan is het nog niet goed te praten dat die honden dat kind grepen, maar misschien wel iets beter te begrijpen. (ik verwijs ook maar weer naar het verhaal van de nietjes)

Nulla tenaci invia est via

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 01:44

Daar gaat het kippenvel toch overal heen als je zoiets leest.
Als moeder, maar ook als hondenbezitter zet ook ik vraagtekens bij het verhaal.

Een hond zal idd niet zomaar een kind aanvallen, op zijn minst waarschuwen.

Ik heb een dochter van bijna 3 en een hond. Mijn dochter is gezellig in de peuterpuberteit en geeft voor de lol Verward de hond nog wel eens een schop of jaagt haar op (ik grijp dan natuurlijk wel in!), als de hond het zat is zal ze eerst weglopen, dan grommen en dan pas tot actie overgaan.

En idd, er moet gewoon eea aan vooraf gegaan zijn. Geen enkele hond is van nature vals.....
Het gebeurde is absoluut niet goed te praten, maar misschien heeft dat kind idd de honden wel lopen pesten??? Dat krijg je waarschijnlijk nooit te horen.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Meegmeaakt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 06:42

Ja, hebben we hier een tijdje ook meegemaakt. Ik heb het niet echt goed gevolgt hoor maar zover ik weet was er een hond die een vrouw had doodgebeten. Ze is schuldig gevonden en het beest was afgemaakt. Ik weet niet hoelang ze heeft! Het zal je maar gebeuren!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 11:08

Het kan zijn dat ik erover heen heb gelezen, maar ik kon het nergens in de krant vinden. Ook op het internet niet. Misschien is er een uitspraak geweest van een bijtincident en was dit de uitslag of zo.
Laten we dat maar hopen dan loopt er in elk geval nog een kind gezond rond.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 16:50

even over zomaar aanvallen: dat kan!!!!!!!!!!!!!!!!
mijn vrow liep met de twee kids op de stoep, komt een mevrouw met haar rotweiler aanlopen,gaat geen meter opzij loopt ook niet naar de overkant met die*(&%$*&%(hond

toen ze elkaar passeerden sprong de hond naar mijn vrouw en beet haar in haar bovenarm(gelukkig had ze een dikke leren jas aan.

oh sorry hoor maar mijn hond kan niet tegen zwart leer en kan ook niet met kinderen.

dan ga je met die *Y(*%^%$^$*( hond toch naar de overkant !!!!!!!!!!
ik ben blij dat mijn kooters net aan de andere kant liepen,wat zou er anders zijn gebeurd?????????????????????????????????

Stomme eigenaren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 17:29

Ben het ook niet helemaal eens met de stelling dat honden niet zomaar aanvallen. Mijn zoontje liep op de camping langs een hond en hap gebeten in zijn hand. Hond zat aan een lijn van minstens een meter of 10. Dat gezin had 7 kinderen notabene dus kinderen was hij wel gewend. De verklaring die ze gaven was dat hij gestrest van de reis was ?????????????? Wij naar de huisarts daar want het was een flinke wond, de mensen van die hond hebben niet eens meer naar onze zoon omgekeken. Sterker nog de hond ontsnapte en liep los in onze voortent, zoontje helemaal overstuur. Toen ik hem terugbracht reageerde ze niet eens.
Nou weet ik wel dat het merendeel van de hondenbezitters prima mensen zijn maar soms zou je ze toch..................

Groetjes

DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 17:45

Honden leven in een roedel, waarvan de eigenaar de baas hoort te zijn. Niet elke hond accepteerd dit zonder problemen en zal puur door overmacht van de baas (mentaal of fysiek) zijn plaats houden. Elke nieuweling begint onderop en zal direkt op zijn plaats gezet worden als daar aanleiding toe is.

Als deze hondeneigenaar niet de eerste in rangorde is geweest, maar haar man bijvoorbeeld. Staat zij al zwakker naar de honden toe. Als er dan een nieuw roedellid bijkomt (het kind) zal dit door de dominante hond(en) niet geaccepteerd worden en bij de minste aanleiding (de val) kan dit dus leiden tot bijtgedrag. Doordat de vrouw niet in staat was dit direkt te korrigeren (niet voldoende overmacht) raken de honden door hun opgekropte frustratie en de smaak van bloed volledig buiten zinnen. Met bovenstaand voorval als triest resultaat. Huilen

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 22:26

Margreet schreef:
He bah wat naar. Het zal je kind maar zijn!

Toch gaat het er bij mij slecht in dat die honden dat kind 'zomaar' grepen. Daar moet iets aan vooraf gegaan zijn bij die honden. Misschien niet door dit kind, misschien wel door een ander kind of door de baas van de hond, weet ik veel, maar 'zomaar' kan ik slecht bevatten.
Sinds ik dat verhaal gehoord heb over die nietjes in de oren van een hond neem ik berichten over honden die 'zomaar' een kind grijpen met een korreltje zout.


ja, de same here.... Frusty

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 23:38

en toch deugden deze honden ergens niet. Ze hadden het ook kunnen laten bij een enkele beet. Dat verscheuren is toch killerinstinct en dat was geloof ik niet de bedoeling dat dat er in gefokt zat. Wat voor ras zou het zijn geweest? zou dat bevestigend zijn geweest of juist een verrassing?

De hond is de betere mens

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 23:42

Het waren Rottweilers, wat mij betreft dus bevestigend. Het verhaal was dat het kind viel en de prooidrift van de honden werd opgewekt, en ze het kind doodbeten. De eigenaresse had blijkbaar niet genoeg overwicht om de honden onder controle te houden. Frusty

Goedgekeurd onderschrift :)

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 00:11

Dit was het krantenartikel in Trouw van 29-03-2002:Rottweilers doden zesjarig jongetje


PIRMASENS (ANP) - Twee rottweilers hebben donderdagmiddag bij het Duitse Hornbach in Rheinland-Pfalz een zesjarige jongen doodgebeten. Het kind was met een bekende en beide honden in het bos gaan wandelen.

Bij het spelen viel de jongen, waarop de loslopende hond bovenop het kind dook. De tweede hond ontworstelde zich vervolgens aan de riem en viel het kind ook aan. De 37-jarige eigenaresse van de dieren kon volgens de politie niet meer ingrijpen. Toen de hulpdiensten arriveerden was het jongetje al dood.

Beide honden, een reu en een teefje, kwamen uit hetzelfde nest en waren pas acht maanden oud. Beide dieren zijn in afwachting van hun lot in beslag genomen

Goedgekeurd onderschrift :)

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 08:12

Bedankt Billy, ik kon het echt niet vinden. Wat erg dat het toch weer zo blijkt te zijn. Honden van 8 maanden horen dit gewoon niet te doen. Daar zat waarschijnlijk een steekie los, maar daar is dat jongetje niet mee geholpen.
De laatste tijd komen de rotweilers weer in een heel kwaad daglicht, dat is eigenlijk jammer want ik vind het een mooie hond om te zien.
Het kan bij ieder ras voorkomen dat de hond ineens het licht ziet en grijpt om te doden. Kijk maar in Belgie, dat was een sint bernhard.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 10:45

Ik vind het ook echt grote onzin om een bepaald ras de schuld te geven. We hebben zelf altijd Mastino's gehad en een aantal jaren geleden werden deze honden ook als gevaarlijk bestempeld. het is altijd de shculd van de eigenaar c.q. fokker en niet van de hond. Wel is het zo dat de grote zwaardere rassen soms een bepaald soort mensen aantrekt. "Kijk mij eens lopen met mijn "gevaarlijke" Rotweiler/Mastino/Fila etc". Ik vind het erg jammer dat mensen nu het ras rotweiler gaan veroordelen. Wij hadden vroeger een mastino reu (helaas overleden) uit eigen lijn gefokt en ik heb nog nooit zo'n brave dekreu meegemaakt. Caius was echt gek op kinderen en alles wat klein was. Helaas was 'ie door zijn grootte (70 cm) en gewicht (ruim 90 kilo op zijn goede dagen) een beetje te lomp om hem te laten spelen met kleine hondjes (als ie een keer in enthousiasme een tik met zijn poot gaf was het hondje plat geweest). Ook ken ik een vreselijk lieve rotweiler Wodan, die ik een tijd heb uitgelaten omdat die mensen werkten. Hond deed geen vlieg kwaad. Ik vindhet erg jammer dat bepaalde rassen een slechte naam krijgen door mensen die geen hond kunnen opvoeden of ze excpress agressief maken. In principe kan je elke hond agressief krijgen, van een pekinees tot een rotweiler.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 22:49

zoals iemand al eerder ooit aankaartte bij een dergelijk onderwerp hier op bokt, worden honden niet op een correcte manier gefokt. Honden van 8 maanden horen zoiets inderdaad niet te doen, het is zwaar afwijkend gedrag. Waarschijnlijk zijn ze door een broodfokker gefokt, want de oorspronkelijke rottweiler was niet zo kwaadaardig, hooguit dominant. maar ja, het ras is populair, en fokken maar want het verkoopt! En de mensen doen allemaal mee met de mode en het ras gaat er aan. Zelfs de retrievers die altijd bekend hebben staan als goedmoedig en kindvriendelijk zijn nu valser aan het worden ook omdat ze zo populair zijn.

De hond is de betere mens

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 23:23

Mijn advies is dan ook altijd, als je een fijne gezinshond wilt hebben, ga dan naar een particuliere fokker...waar honden opgroeien met kindertjes e.d.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amandavd, Amazonbot, ComscoreBot, Finesse, fokfanaat, Googlebot, iirrssjjee, Jojoju, Lestrange01, Mandy_89, mika11, Pova, rayoow, roosjenat, rosalie_a, singa, Sorriso, Toffeltje, Vavane, xxmichellexx, zonnebloem18 en 151 bezoekers