Stage afgelopen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Stage afgelopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-02 13:47

Nou, het zit er eindelijk op!
Zoals sommigen wel weten heb ik de afgelopen 8 weken stagegelopen op een middelbare school in Meppel.
De eerste dag begon met de mededeling dat een leerling was overleden en zodoende kwam ik direct terecht in een stroomversnelling van verdrietige leerlingen, leraren en herdenkingsdiensten. Omdat ik nog helemaal niemand kende en toch in zo'n rotte situatie terechtkwam wist ik echt even niet meer hoe ik het had. Was liever een week later begonnen want je kunt je bijna niet voorstellen wat voor impact zoiets heeft.
De tweede week ben ik langzaam begonnen met lesgeven (Nederlands) met de leraar er nog bij. Het is een VMBO-school 3e en 4e klas met vrij moeilijke leerlingen dus ik moest heel duidelijk grenzen stellen en dat was nog wel eens moeilijk. Maar met de weken kreeg ik steeds meer vrijheid en heb ik ook wel lesgegeven zonder dat de leraar erbij zat en dat ging ook steeds beter. Alleen met een bepaalde meidenklas had ik best wel moeite, ze probeerden me heel erg uit te dagen en deden ontzettend ongemotiveerd. Frusty
Daarentegen kon ik met de 2 jongenklassen die ontzettend berucht waren op die school wel prima overweg. Dat zijn klassen van 30 leerlingen, dus volle bak en behoorlijk mondig om het nog maar eens netjes uit te drukken. Jongens die Voertuigentechniek of Bouw doen en eigenlijk helemaal geen zin in Nederlands hebben. Toch heb ik een hele leuk band met deze twee klassen gekregen en uiteindelijk waren dat mijn lievelingsklassen, apart is dat he, het is maar net of het wel of niet klikt.
Maar goed, gister mijn laatste stagedag, was ook wel weer blij dat het erop zat want het kost ontzettend veel tijd en energie dus nu kan ik weer even rustig ademhalen en een beetje bijkomen. Een docent van mijn eigen school heeft gister het 1e uur dat ik gaf meegekeken hoe het ging en vond het super gaan. Ik vond het zelf een beetje chaotisch maar hij keek me daarbij aan van 'die is gek' Haha! Hij vond het heel relaxt en ontspannen in de klas met een hele goede werksfeer.
Van de conciƫrge hoorde ik stiekempjes al dat de directeur van de school heel tevreden over mij was, dat ik een leuke meid was die hij zo in zijn team zou willen opnemen en dat ik de beste stagiaire ooit was die op die school stage heeft gelopen, terwijl ze er toch elk jaar een aantal hebben Bloos Toen ik hem later een bloemstukje aanbood zei hij inderdaad dat mijn contract klaar lag, ik hoefde alleen nog maar een handtekening te zetten Pling Maar ja, moet eerst het 4e jaar van mijn opleiding nog doen! *LOL* *LOL* *LOL*
Ook mijn begeleiders (5 docenten Nederlands) waren stuk voor stuk heel enthousiast, een van hen heeft mijn beoordelingsformulier niet eens gelezen, kruiste overal GOED aan en schreef eronder als verklaring dat mijn niveau van lesgeven op dusdanig niveau ligt dat hij die conclusie wel durft te trekken. Ook de anderen zeiden dingen als 'jij komt er wel', 'superstage', 'jammer dat je weer terug naar school moet' en 'je geeft beter les dan ik met 20 jaar ervaring' deden me uiteraard wel goed Schijnheilig Tong uitsteken Terwijl gister het 8e uur (dat ik nog zou geven) uitviel, kwamen de leerligen toch nog naar boven om afscheid van me te nemen, echt hartstikke leuk, op zulke momenten is het ook wel weer heel jammer om zo'n periode af te sluiten.
Maar in ieder geval, weer meer tijd voor Dira en andere leuke dingen!
Cool
(Elk nadeel heb z'n voordeel, nietwaar?) Koe


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:53

het is wel altijd leuk als je zo gewardeerd wordt!! en zulke complimentjes krijgt!!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 16:27

Ongelovelijk! Wat een complimenten allemaal! Echt heerlijk om dat te krijgen altijd... Maar niet naast je schoenen gaan lopen nu hoor Knipoog .

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 16:34

super joh zo'n afsluiting!! leuk dat die leerlingen nog even afscheid van je kwamen nemen ook!
dus jij hebt al een werkplaats na je opleiding? Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-02 16:41

Nee hoor, ik ga niet naast mijn schoenen lopen *LOL* Maar is wel lekker voor je ego.
Ja, een werkplek heb ik in principe al ja Haha! alleen ga ik toch proberen een baan in Assen te krijgen, want Meppel is half uurtje treinen, helemaal niet lang ofzo, maar op de fiets naar je werk lijkt me heerlijk na 5 jaar studeren en stagelopen in andere steden! Daar verheug ik me echt op, gewoon weer normale tijden opstaan, fiets pakken en naar school tuffen.
Als ik dan haast heb kan ik even wat harder fietsen, de trein gaat niet harder als ik haast heb. Tong uitsteken

Maar ja, eerst mijn stageverslag nog maken! Wordt ook nog een hele klus.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Sannne, Amazonbot, amy495, anjali, Facebook, jojoleinee, kimmetje26, Lielle, moonsparkle, NadjaNadja, Sintara, WildDreams, YandexBot en 114 bezoekers