Rot kat! (oftewel: Hoe wreed kan de natuur zijn)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Rot kat! (oftewel: Hoe wreed kan de natuur zijn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-02 20:18

Gisteren kwam de lokale loonwerker om de mesthoop op te halen.
Bleek er aan de rand van de mesthoop een konijnennest te zitten met 3 jonge konijntjes! Oogjes nog dicht en net een laagje haren erop.
Voordat ik het hol kon bedekken komt onze kat eraan en sleept in een sneltreinvaart de 3 jonkies eruit en maakt ze dood! Boos! Boos!

Ik kon die kat wel wat doen.... Grrrrr..... Frusty

Hoe kun je nu in vredesnaam een kat aan het verstand brengen dat hij wel wat lekkers krijgt als hij met een muis thuis komt maar op z'n donder krijgt als ie thuis komt met een roodborstje, meerkoet of konijntje? Verward
Helaas, zo is de natuur......

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 20:45

Gewoon geen kat nemen. We hebben er al genoeg in nederland.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 21:00

Geen kat nemen is geen optie, ook honden doen zoiets. of je moet e kat net zoals een hond aan de lijn houden. Onze hond heeft ooit een nest jonge konijntjes uitgegraven. Ze had ze nog net niet opgegeten maar ze had ze al wel helemaal natgelikt. Het is idd de natuur die ervoor zorgt dat zoiets gebeurt.

Niets zo charmant als een paard in her land.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 21:00

Sjezus Prima,
je bent de laatste tijd wel heel kort door de bocht hoor!

Als je niets zinnigs te melden hebt zeg dan niets! Boos!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 21:49

tsja, zo is de natuur nou eenmaal. je kat ziet heus het verschil niet tussen een muis of een konijntje hoor.
ze volgen gewoon hun instinkt. of het nou een muis, rat of vogel is, ze jagen erop.
en om hem voor het ene nou te belonen en het andere te straffen, lijkt me nou niet de oplossing. misschien wat meer eten geven?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:07

Sja krom he? Het lijkt wreed, maar het is gewoon de natuur.
Niet dat ik het niet vreselijk vind hoor. Onze hond moord heel wat knijntjes uit. Ook al wordt het nu minder omdat ze oud wordt, ze kan alleen nog zieke konijnen vangen. (ook wel erg, maar sja, eigelijk zijn ze uit hun lijden verlost)

Het geluid wat zo'n konijn maakt, ik kan Waldi dan wel iets aandoen Boos!
Maar aan de andere kant.... Het hoort nou eenmaal bij de aard van het beestje.

Maar het is zooo rot, als je je hond (in jouw geval kat) rond ziet slepen met zo'n beestje. Verdrietig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 09:21

Sjee, katten lijken wel mensen als ik dat zou bekijk. Doden voor de fun. Alleen doen zij het niet uit kwaadwilligheid maar uit instinct. Maar Prima, je moet bij mensen niet aan hun liefhebberij komen. Jij vindt dat er te veel katten in nederland zijn, ik ben een hondenliefhebber. Ik kan er niet tegen als iemand zegt dat er te veel honden in nederland zijn. Of te veel paarden......
Je kunt iedereen zijn liefhebberij wel misgunnen op deze manier. Ze zeggen ook dat er te veel konijnen rondlopen, omdat ze geen natuurlijke vijand hebben, (behalve dan een enkele kat). Ik zeg dat er hier te veel mensen rondlopen die als gevolg elkaars liefhebberij niet meer gunnen.... want ze hebben last van elkaar.

De hond is de betere mens

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 09:45

Desiree schreef:
Sjee, katten lijken wel mensen als ik dat zou bekijk. Doden voor de fun. Alleen doen zij het niet uit kwaadwilligheid maar uit instinct. Maar Prima, je moet bij mensen niet aan hun liefhebberij komen. Jij vindt dat er te veel katten in nederland zijn, ik ben een hondenliefhebber. Ik kan er niet tegen als iemand zegt dat er te veel honden in nederland zijn. Of te veel paarden......
Je kunt iedereen zijn liefhebberij wel misgunnen op deze manier. Ze zeggen ook dat er te veel konijnen rondlopen, omdat ze geen natuurlijke vijand hebben, (behalve dan een enkele kat). Ik zeg dat er hier te veel mensen rondlopen die als gevolg daarvan elkaars liefhebberij niet meer gunnen.... want ze hebben last van elkaar. Ze kunnen elkaar de ruimte niet meer geven want die is er niet meer kennelijk.


Ja je hebt gelijk, ben alleen niet zo een kattenmens, juist ook om de reden van dat doden enzo.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 10:54

We weten allemaal dat konijnen zich razendsnel voortplanten dus het is maar goed dat er katten zijn. Ik heb er zelf 3 en die vangen ook wel eens wat. Natuurlijk is het niet leuk om te zien maar het houdt wel de populatie in evenwicht. Zo gaat dat in het wild ook.

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 12:55

Ik hou ook niet van katten hoor, maar ik weet dat er mensen zijn die ze hebben en er nog gek op zijn ook. vandaar dus. er zijn ook mensen die niet snappen wat ik in een hond zie.

De hond is de betere mens

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 13:31

Ik ben zowelhonden als kattenmens. Toch vind ik het ook niet altijd leuk al mijn katten thuis komen met een muis of zo. Maar ja, das de aard van het beestje. Ik denk trouwens toch dat het nestje konijnen al zo verstoord was dat ze toch wel doodgegaan zouden zijn, een konijn verlaat haar jongen dan en komt niet meer terug.

Prima, je bent zeker ook vegetariƫr dan. Het vlees wat jij anders eet is ook niet uit zichzelf doodgegaan hoor. Ik wordt een beetje moe van je reacties. Je zegt dat je zo'n aardige jongen bent, maar waar het maar even kan maak je vervelende opmerkingen, die door mensen als kwetsend kunnen worden ervaren. Misschien ben je toch niet zo aardig als je denkt te zijn Verward Frusty

Goedgekeurd onderschrift :)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:12

Nee ik eet vlees. Met 1 verschil. Het is gedood om op te eten en niet te laten liggen, zoals vele katten dat wel doen.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:17

Prima schreef:
Nee ik eet vlees. Met 1 verschil. Het is gedood om op te eten en niet te laten liggen, zoals vele katten dat wel doen.

Dat maakt naar mijn idee ook geen reet uit...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:23

Waarom niet dan?
Wat heeft het dan voor functie om dat beestje te doden? Wij zijn van nature ook geen vegeratiers, maar omnivoren. Voor ons heeft het dus een functie. Voor katten ook. Maar ik pleit ervoor die katten binnen te laten. Sowieso, dan zijn ze niemand tot last en worden ze ook niet overreden en gaan ze ook niet met vogeltjes 'spelen'. 9 van de 10 keer eten ze ze niet op. Dan heeft het dus ook geen functie. Bovendien krijgen ze al eten van de baas waar vlees in zit, toch? Ook worden de dieren die ik eet wat humaner gedood, dan als katten het doen.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:43

Ik vind dat het heel wat uitmaakt, doden voor de fun is heel wat anders dan om te overleven. MAar goed, een dergelijke discussie gaat voor een dier (dat uit instinct handelt) niet op. Ik vind niet dat mensen veroordeelt moeten worden op het feit dat ze vlees eten. Meer dat ze er niet meer voor willen betalen zodat er bioindustrie bestaat.

De hond is de betere mens

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:03

Desiree schreef:
Ik vind dat het heel wat uitmaakt, doden voor de fun is heel wat anders dan om te overleven. MAar goed, een dergelijke discussie gaat voor een dier (dat uit instinct handelt) niet op.


MAar goed, een dergelijke discussie gaat voor een dier (dat uit instinct handelt) niet opWel als kattenliefhebbers er nou zoveel moeite mee hebben dat hun eigen kat andere diertjes dood "voor de fun", waarom zorgen ze er dan niet voor dat hun kat de kans er niet toe krijgt? Hang een belletje om, zorg dat je kat alleen in een omheinde omgeving loopt, of laat je kat gewoon binnen! ( zeker in de periode dat er overal nestjes van jonge vogeltjes en andere beestjes zijn!)

Ik ken genoeg mensen die hun kat niet naar buiten laten en die katten lijkt het niets te schelen, ze weten namelijk niet beter! Ik kan me er mateloos aan irriteren dat alle jonge vogeltjes in onze tuin worden vermoord door andermans katten, ik heb er niet om gevraagd om al die katten in onze tuin te krijgen en ik heb er al helemaal om gevraagd om steeds al die vogellijkjes op te ruimen en als ik niet oppas en ik zet mijn parkietje met vogelkooi lekker een uurtje in het zonnetje in de tuin, dan wordt mijn parkiet nog aangevallen door kat; IN MIJN EIGEN TUIN!!!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:09

Kortom, wegwezen met die katten en kattenbelasting invoeren voor al dat leed en irritatie aan dood gescheten en gepiste stinkende corniveren.

Gewoon binnenhouden die beesten.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:10

Desiree schreef:
Ik vind dat het heel wat uitmaakt, doden voor de fun is heel wat anders dan om te overleven. MAar goed, een dergelijke discussie gaat voor een dier (dat uit instinct handelt) niet op. Ik vind niet dat mensen veroordeelt moeten worden op het feit dat ze vlees eten. Meer dat ze er niet meer voor willen betalen zodat er bioindustrie bestaat.


en ik koop dus altijd bij de bioslager Haha!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:13

Serieus Prima, koop jij bij de bioslager? Dan mogen ze van jou niks zeggen vind ik. MAar napoleon, wat jij noemt is een probleem van een andere orde. Het ging er even over hoe wreed katten kunnen zijn. Het ging niet over hun eigenaars die JOUW tuin belasten met hun dieren, wat ze in mijn ogen niet kunnen maken.

De hond is de betere mens

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:14

Dessalniettemin heeft ze helemaal gelijk.

Ja ik koop bij de bioslager. Metname de kip is er ontzettend duur. Ik doe het alleen voor de beestjes, zodat zij een beter leven hebben gehad.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:21

ha, daar kunnen velen hier nog een puntje aan zuigen. Je hoort mij trouwens niet ontkennen dat nappie gelijk heeft. Katten zijn wreed, maar als je een kat hebt, moet je dat accepteren of voorkomen dat hij doodt. Maar wat je zowiezo moet voorkomen is dat je het plezier van andere mensen in hun eigen tuin verbruidt doordat je kat daar jonge vogeltjes vangt en doodt.

De hond is de betere mens

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:29

Idd mee eens. En ik was al niet echt een kattenmens. Doorgaans heb ik nooit medelijden met mensen waarvan hun kat is doodgereden. Eigen schuld uiteindelijk, had je ze maar binnen moeten houden. Tuurlijk heb je verdriet, maar ja leer ervan zou ik zeggen.

Ik heb een aantal keren een kat doodgereden, vond het zielig voor de kat, maar niet voor de eigenaar. Het is hun schuld namelijk, ongeacht! Het feit dat ze er niet van leren vind ik helemaal krom. Binnen de kortste keren hebben ze weer een nieuwe kat en die wordt weer overreden.

Laatst nog een bord zien hangen in Laren bij een huis: Bedankt! voor het doodrijden van onze beide katten. Wilde bijna uitstappen en erop schrijfen: Graag gedaan. Maar ik had geen marker in mij auto.....Mensen denken zo in hun eigen straatje. Ik snap dat ze verdriet hebben, maarze snappen niet dat het hun eigen keuze is geweest.
Laatst bijgewerkt door Prima op 27-03-02 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:30

Desiree"]
Serieus Prima, koop jij bij de bioslager? Dan mogen ze van jou niks zeggen vind ik. [quote="Desiree schreef:

Is wel wat duurder, maar wel voor een goed doel!



MAar napoleon, wat jij noemt is een probleem van een andere orde. Het ging er even over hoe wreed katten kunnen zijn. Het ging niet over hun eigenaars die JOUW tuin belasten met hun dieren, wat ze in mijn ogen niet kunnen maken.
[/quote]

Het gaat er in zoverre over dat ik niet snap dat mensen er een heisa over maken als hun kat muisjes/vogeltje/konijntje doden of mee naar huis nemen, terwijl ze er van alles aan kunnen doen om dit te voorkomen!
Ze weten toch dat een katten "wreed"kunnen zijn in dat opzicht Verward
Want ik kom dat probleem dus wel degelijk tegen, de wreedheid van katten (instinct of niet!, het gebeurt dus ook in mijn tuin waar ik niet om heb gevraagd!)

Oftewel, ben het er dus mee eens dat ze wreed kunnen zijn!

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 17:04

Prima schreef:
Nee ik eet vlees. Met 1 verschil. Het is gedood om op te eten en niet te laten liggen, zoals vele katten dat wel doen.


Euh Prima, ik wilde eigenlijk niet in details treden, maar 1 konijn was al half op..... Mijn kat eet eigenlijk meteen haar prooi op, of als het teveel is dan "verstopt" zij het ergens in een hoek en begint er later weer aan. Misselijk

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:14

geef haar eens wat meer te eten dan!! Lachen

~het komt uit de lengte of uit de breedte~