Universiteit en een paard hebben..?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

Universiteit en een paard hebben..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 23:17

Hmm lang getwijfeld of ik het zou plaatsen maar aangezien het me behoorlijk hoog zit..

Dit jaar ben ik naar de universiteit gegaan om rechten te gaan studeren. Ik verkeerde in de overtuiging dat ik gewoon fijn op en neer zou gaan reizen (2 uur heen en 2 uur terug) en niet op kamers zou gaan omdat ik toch voor mijn paard thuis moest zorgen en rijden. Dit bleek al snel een ramp, ik kon gewoon geen 4 uur per dag verliezen aan zoiets onzinnigs als reizen, dus ik ben op kamers gegaan en mijn nieuwe plan was om dan slim te plannen wanneer ik hier sliep en wanneer thuis om dan meteen te rijden.

Ondertussen liep mijn studie ook nog eens op de klippen omdat ik zoveel andere dingen aan mijn hoofd had en de studie lag me ook niet dus toen heb ik over willen stappen naar de studie Personeelwetenschappen. De toegang werd me echter geweigerd om onzinnige redenen en nu heb ik een bezwaarschrift ingediend waar ik weer op moet wachten en ondertussen loopt mijn studie-achterstand verder op en overweeg ik om een jaar te gaan werken. Maar eigenlijk doet dit er niet eens toe.

Wat dan wel, ik weet het niet. Ik heb gewoon het idee dat een universitaire studie 40 uur per week kost als je het goed wil doen, en ik ben het zat om maar wat half aan te klooien op beide fronten (paard en studie). Hoe is het dan mogelijk om daarbij 4 uur te reizen om vervolgens je paard helemaal te verzorgen en rijden om vervolgens weer terug te gaan. Je begrijpt dat je het paard dan gaat zien als een verplichting en niet als een plezierige hobby om even je spanning af te blazen. Sterker nog, ik zie het tegenwoordig als een kopzorg, een blok aan m'n been. En dat vind ik gewoon niet goed.

Ik heb naar allerlei oplossingen proberen te zoeken. Mijn instructrice wil mijn paard wel elke woensdag rijden om op zijn minst een breekpunt in de week te hebben. Dit kost me echter elke keer 25 euro wat ik uit eigen zak moet betalen. Mijn ouders betalen namelijk al mijn lessen en zijn onderhoud en dat is al duur genoeg. Ik heb geen baan en weet ook niet goed waar ik dat dan weer moet plannen, ik rijd namelijk ook wedstrijden met hem. Ik zal dan dus ook nog eens moeten gaan werken.

Als ik hem zou verkopen, zouden al mijn problemen de wereld uit zijn, zou ik geen financiële zorgen meer hebben omdat ik dan het geld van hem krijg (maar wat een smerig geld lijkt me dat ) en zou ik geen geld kwijt zijn om mijn instructrice te betalen om hem te rijden. Ook zou het mijn ouders veel geld schelen (hij eet voor twee en mijn lessen zijn zo duur) en voor mijn zus, die nou ongeveer de hele week zijn stal moet doen terwijl het niet haar paard is, zou het ook fijner zijn. Maar vooral zou ik dan de volle aandacht aan mijn studie kunnen besteden en alles in 1 keer kunnen halen, het is zo namelijk al duur genoeg.

Het is ook niet mogelijk dat mijn zus hem doordeweeks rijdt omdat ze daar geen tijd voor heeft en Tycho waarschijnlijk ook te slim is voor haar. Ik wil wel graag op zoek gaan naar een bijrijder (die me niet zoveel kost als mijn instructrice, of liever niks) maar voordat ik te spreken ben over iemands rijstijl, en zeker als diegene op mijn paard moet rijden, zijn we heel wat verder. Ik zou zo dus ook niemand uit mijn omgeving weten. Daarbij is Tycho een slim paard. Niet lui of gemeen, maar geen beginnerspaard want hij is je gewoon te slim af. Het is een paard wat je niet moet gaan verpesten want dat is wereldzonde. Hij heeft namelijk potenties genoeg en daarom vind ik het ook zo jammer. Hij is nu 5, helemaal mooi ontwikkeld en klaar om opgeleid te worden. Ik vind het ook jammer voor hem als dat maar halfslachtig gebeurt.

Maar we hadden zo'n mooie toekomst voor ons. Als ik het aan iemand zeg dat ik overweeg om hem te verkopen vallen ze ook achterover hoe ik dat kan doen enzo en dat ik het er nog wel altijd over heb. Het is ook gekkenwerk, hij is mijn grootste droom en we kunnen echt wel goed worden samen. Daarom is het ook zo küt. Ik weet het gewoon niet meer. Ik zou hem graag hier in de omgeving van m'n kamer stallen maar ook daar heb ik weer geen geld voor. Toch MOET ik gewoon een oplossing vinden. Mijn vriend zegt ook en daar heeft hij waarschijnlijk gelijk in dat ik de rest van mijn leven spijt ga hebben als ik hem verkoop. Het is gewoon zo'n geweldig en fijn paard en ik had nog wel gezworen om hem nooit te verkopen. Dat zou ik ook nooit willen maar ik heb het idee dat het niet anders kan.

Hij heeft op het moment een hoefzweer waardoor ik de hele week op mn kamer in Tilburg kan zijn omdat ik toch niet kan rijden en ik heb zoiets van wow.. relaxed.. ik heb gewoon tijd om te leren. Terwijl ik vroeger echt enorm zou balen als hij kreupel was, denk ik nu van hmm het heeft ook z'n voordelen. Dat vind ik gewoon zorgwekkend als je zo denkt.

Het liefst zou ik hem een jaar of 4 uitlenen.. Het liefst won ik een miljoen en zou ik hem 4 jaar op een goede stal stallen waar ze hem op zouden leiden. Maarja, dat is dus niet.

Hopelijk begrijpen jullie mijn situatie en heeft een van jullie misschien alsjeblieft een oplossing? Ik weet het namelijk niet meer

Dit zijn tycho en ik trouwens

MiraMar

Re: Universiteit en een paard hebben..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:20

Even een heel kort door de bocht antwoord: is het geen optie om hem te stallen in de stad of vlakbij de stad waar je studeert? Dat scheelt je sowieso de reistijd!

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:21

En aan iemand mee geven als Deurne paard?

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 23:26

MiraMar schreef:
Even een heel kort door de bocht antwoord: is het geen optie om hem te stallen in de stad of vlakbij de stad waar je studeert? Dat scheelt je sowieso de reistijd!

dat kost 200 euro per maand ofzo.. en waar haal ik dat geld vandaan.. en dat zouden mijn ouders ook stom vinden want nu staat hij aan huis, mooie bak aangelegd en blabla..

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 23:27

Charos schreef:
En aan iemand mee geven als Deurne paard?

Slim plan inderdaad, maar in Deurne komen ze niet in de wei en dat vind ik gewoon een ramp

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:27

Ik heb ook een jaar lang heen en weer gependeld (3 uur reistijd per dag) en ik redde het eigenlijk prima.. maar daar zit wel de kanttekening bij dat ik echt geen 40 uur aan m'n studie per week zit, eerder de helft.. ondanks dat het een van de zwaarste studies is die er zijn.
Nu zit ik in Utrecht op kamers en staat m'n paardje nog in Gouda, een vriendin van me doet haar 4 dagen, en betaalt daar ook een bedrag voor (zodat ik m'n kamer hier kan betalen). Geen probleem voor mij omdat ik toch een recreatie (western) paardje heb, dus verschillen in rijstijlen doen er weinig toe.

In jouw geval zou ik denk ik proberen je paard te verplaatsen, maar ik weet niet of hij nu bij huis staat? Anders is het prijsverschil in stallingskosten natuurlijk wel superhoog namelijk..

edit: ik zie nu je vorige bericht, dat bedoelde ik idd, kosten voor stalling zijn nou eenmaal hoog..

Misschien iets heel anders: is het niet mogelijk dichter bij huis te studeren? Als je toch een jaar wilt werken om dan opnieuw te beginnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:32

Ik zou hem in ieder geval vlakbij mijn kamer stallen, dat scheelt weer 4 uur reistijd (hoe onmogelijk zeg, in die tijd kun je wel 4 paarden rijden).

Ik heb ook rechten gestudeerd, 2 jaar, in Utrecht. Ik ging om tijd te besparen wel naar de verplichte werkgroep die we 1 keer in de week hadden (duurde 2 uur per keer, juridische vaardigheden), maar alle andere werkgroepen sloeg ik over. Dat vond ik nogal tijdverspilling. Zul je net zien dat er een uur wordt doorgegaan op een vraag van iemand, terwijl je dat stukje stof toch al begrijpt.

Verder maakte ik de keuze: hoorcollege's volgen of de boeken lezen.
Ik haalde uittreksels van de boeken bij de JSVU (juridische studentenvereniging), zodat ik niet de complete boeken hoefde door te nemen als ik toch de hoorcollege's had gevolgd. Dit soort dingen sparen allemaal tijd.

Als ik 15 uur per week aan mijn studie besteedde, dan was het al vrij veel. Ik ging wel vaak met de auto naar college, ook om tijd te besparen (15 a 20 minuten reistijd enkele reis, in plaats van meer dan een uur).

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:35

Puff wat moeilijk, ik denk niet dat je hem moet verkopen. Maar het inderdaad in een andere richting moet zoeken.
Misschien inderdaad Deurne of een bijrijder.
Het mooiste zou natuurlijk zijn als je hem in de buurt kunt stallen en evt de kosten deelt met een bijrijder.
Nouja, ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen met het vinden van de juiste oplossing en met je studie.

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 23:35

@ Yessy, het zou inderdaad ideaal zijn als hij nu ook al op pension stond, dan zou ik gewoon een andere stalling hier in de buurt kunnen zoeken. Sowieso was dat handiger want dan kwam je gemakkelijker aan een bijrijder op zo'n grote stal.

Dichter bij huis studeren is geen optie. Ik woon rechts langs Eindhoven. In Eindhoven hebben ze alleen technische studies en dat is niet voor mij weggelegd. Tilburg is het dichtste bij en daarom heb ik er ook voor gekozen. Ik kan wel HBO gaan doen in Eindhoven maar wil niet van niveau verlagen om een paard.

Is het een gek idee als ik iemand zoek die hem gratis een jaar of 4 mag 'lenen'? Hoe werkt dat zoiets? Ik wil dan namelijk wel een goede ruiter en dan moet je al snel gaan betalen denk ik..

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:39

ik studeer, zit op kamers, paard vlakbij mn studentenhuis en werk ook nog 3uur per week, heb in 1 jaar mn P gehaald. Zelfs nog tijd voor mn sociale leven.....
Ook ik heb in dezelfde dip gezeten als jij nu, zo van "ik doe hem wel weg!"
maar dat is niet wat ik wil en als ik zo lees ook niet wat jij wil...
praat met je ouders, over het geld vooral. Met 4uur reistijd is het inderdaad niet te doen, maar zoals mijn situatie nu is lukt het wel, kost inzet, maar ik denk (zo te lezen) dat jij dat wel hebt, dus wat dat betreft moet het wel goedkomen.

en "uitlenen" ja, dat kan, met een goed leasecontract is dat ook een optie...

FloortjeM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:41

Je kunt proberen een deel van je studie onderweg te doen. Ik ben kort na aanvang van mijn studie (in Rotterdam) gaan samenwonen (in Middelburg). Ook werkte ik nog in Den Haag, ik reisde dus echt heel veel. Ik leerde mezelf me goed te kunnen concentreren, dus uiteindelijk heb ik bijna mijn hele studie onderweg kunnen doen.

Probleem is wel een beetje dat als je nu al geen tijd voor je paardje hebt, je straks - als je fulltime wil gaan werken - nog minder tijd voor je paardje zult hebben. Ik werk nu fulltime, vertrek om 7:15 uur, ben (na paardje) zelden voor 20:30 thuis.

Als ik de foto's van jullie samen zo zie, is het echter wel doodzonde om hem te verkopen, jullie zijn een prachtstel! Ik zou toch trachten een goede bijrijder te vinden, of een (betaalbare) stalling in de buurt van Tilburg. Is het anders niet een oplossing om deeltijd te gaan studeren, zodat je in het andere deel van je rijd kunt spenderen met geld verdienen en je paard verzorgen en berijden?

Veel succes (en jammer dat je met rechten bent gestopt!!!)

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 23:44

CCCCorine schreef:
Ik zou hem in ieder geval vlakbij mijn kamer stallen, dat scheelt weer 4 uur reistijd (hoe onmogelijk zeg, in die tijd kun je wel 4 paarden rijden).

Ik heb ook rechten gestudeerd, 2 jaar, in Utrecht. Ik ging om tijd te besparen wel naar de verplichte werkgroep die we 1 keer in de week hadden (duurde 2 uur per keer, juridische vaardigheden), maar alle andere werkgroepen sloeg ik over. Dat vond ik nogal tijdverspilling. Zul je net zien dat er een uur wordt doorgegaan op een vraag van iemand, terwijl je dat stukje stof toch al begrijpt.

Verder maakte ik de keuze: hoorcollege's volgen of de boeken lezen.
Ik haalde uittreksels van de boeken bij de JSVU (juridische studentenvereniging), zodat ik niet de complete boeken hoefde door te nemen als ik toch de hoorcollege's had gevolgd. Dit soort dingen sparen allemaal tijd.

Als ik 15 uur per week aan mijn studie besteedde, dan was het al vrij veel. Ik ging wel vaak met de auto naar college, ook om tijd te besparen (15 a 20 minuten reistijd enkele reis, in plaats van meer dan een uur).

Ik begrijp wel dat je het via een goede strategie met minder tijd kan halen, en ik ben ook niet de domste thuis denk ik, maar niet de snelste heb ik altijd het idee haha.. Ik vind het een fijn gevoel om het idee te hebben dat je de stof de baas bent en kan er niet tegen om de helft te missen enzo.. Daarbij blijft het probleem denk ik hetzelfde, of je nou veel of weinig studeert. Naar de college's wil ik toch graag namelijk.. en die heb ik elke dag. Misschien dat ik over een jaar beter in kan schatten wat wel of niet nuttig is maar nu heb ik nog meer zoiets van wow wat krijg ik allemaal op m'n dak, die boeken ook ineens in het engels en die academische benadering, zo abstract. Moet echt wennen en kan het me nog niet veroorloven om het strategisch aan te pakken.

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 23:52

FloortjeM schreef:
Je kunt proberen een deel van je studie onderweg te doen. Ik ben kort na aanvang van mijn studie (in Rotterdam) gaan samenwonen (in Middelburg). Ook werkte ik nog in Den Haag, ik reisde dus echt heel veel. Ik leerde mezelf me goed te kunnen concentreren, dus uiteindelijk heb ik bijna mijn hele studie onderweg kunnen doen.

Probleem is wel een beetje dat als je nu al geen tijd voor je paardje hebt, je straks - als je fulltime wil gaan werken - nog minder tijd voor je paardje zult hebben. Ik werk nu fulltime, vertrek om 7:15 uur, ben (na paardje) zelden voor 20:30 thuis.

Als ik de foto's van jullie samen zo zie, is het echter wel doodzonde om hem te verkopen, jullie zijn een prachtstel! Ik zou toch trachten een goede bijrijder te vinden, of een (betaalbare) stalling in de buurt van Tilburg. Is het anders niet een oplossing om deeltijd te gaan studeren, zodat je in het andere deel van je rijd kunt spenderen met geld verdienen en je paard verzorgen en berijden?

Veel succes (en jammer dat je met rechten bent gestopt!!!)

Hmm ja onderweg.. ik vind dat toch niet echt werken.. zeker niet als je aan de hand van vragen wil werken, dat je dan dus ook moet schrijven.
Deeltijd studeren gaat niet bij de opleiding die ik wil.. en ik wil ook niet mijn opleiding aanpassen aan een paard, dat vind ik gewoon de omgedraaide wereld. Klinkt misschien hard maar.. ja

Bedankt trouwens voor alle antwoorden zo snel

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:57

een goede bijrijder zoeken. Moet ik ook, ik ben ondernemer en heb er gewoon weken tussenzitten dat ik 60 uur werk, dat naast de opvoeding van mijn dochter. nou kan ik me in januari trotse eigenaar van noemen...... maar ik ben nu al bezig met iemand die het paard een dag longeerd en een dag kan lessen en een dag kan rijden. Ik heb wel het idee het goede meisje gevonden te hebben.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:00

ooow wat zonde dat je zo ver weg woont, ben nogsteeds Tycho fan en had je graag willen helpen

maar ik kan me goed voorstellen dat je er behoorlijk mee zit.
een studie is niets niks en zeker voor je toekomst belangrijk dat je hem met succes kan afronden en er ook alle tijd voor hebt

4 uur reizen op een dag is ook niet te doen, dus dat je daar op kamers zit is wel het meest logische

dat je ouders hem niet ergens duur in pension willen zetten, terwijl jullie thuis alles super voor elakar hebben is ook heel logisch!

toch maar hopen op een goede bijrijder en anders kan je zus hem misschien bv om de dag rijden/longeren en jij zelf in het weekend.

het zou zonde zijn om hem te moeten verkopen, maar je studie en je paard beide maar half doen is ook geen optie, echt lastig dus!

succes ermee!!

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:07

Ik denk toch gewoon een (betalende) bijrijder zoeken! En dan kan je niet te kieskeurig zijn... Natuurlijk wil je niet iemand die je paard verpest, maar als iemand netjes neutraal rijdt lijtk me dat je niet al te moeilijk moet doen.
Als jij je paard in principe meerdere dagen beschikbaar stelt en die persoon alle ruimte wil geven lijkt het me dat je best iemand zou moeten kunnen vinden die ook wel een beetje mee wil betalen

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:10

Ik kon ook kiezen tussen een z ruiter en een B ruiter..er zat nog een berg tussenin......... heb voor de B ruiter gekozen. Haar referenties waren heel positief en ik had ook een goed gevoel bij haar.

Fleurtje100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:11

Is het vanuit Someren dan echt twee uur reizen naar hier (Tilburg)? Dacht dat het dichterbij was! Misschien dat het met een auto korter is, maar dat kost natuurlijk ook veel geld. Pensionstallen liggen hier ook niet voor het oprapen. Ik woon in Tilburg en reis iedere dag 40 km voor een fatsoenlijke pensionstal met weidegang.
Ik zou hem wel proberen te houden, heeel goed zoeken naar een bijrijder lijkt me het beste. Iemand zoeken die lief is en graag wil leren en bijvoorbeeld ook wil lessen.
Veel studies hebben trouwens ook maar 4 of soms zelfs 3 dagen college. Er zijn dan met de weekenden erbij toch al snel 4-5 dagen dat je zelf kan rijden. Als hij dan buitenkomt en een keer door je zus ofzo gelongeerd word moet dat toch lukken lijkt me.

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 00:12

Eliane schreef:
Ik denk toch gewoon een (betalende) bijrijder zoeken! En dan kan je niet te kieskeurig zijn... Natuurlijk wil je niet iemand die je paard verpest, maar als iemand netjes neutraal rijdt lijtk me dat je niet al te moeilijk moet doen.
Als jij je paard in principe meerdere dagen beschikbaar stelt en die persoon alle ruimte wil geven lijkt het me dat je best iemand zou moeten kunnen vinden die ook wel een beetje mee wil betalen

Meebetalen? Ik weet niet maar heb het idee dat dat hier echt heel ongewoon is? Ik heb ook wel wat paarden van anderen gereden toen ik nog op het gym zat en deze waren eerder bereid om mij juist te betalen. Ik denk niet dat je dan een goede ruiter aan de haak slaat als hij er nog voor wil betalen ook.

Bijrijder is inderdaad wel een hele goede optie maar.. ja.. ik weet niet, ik heb echt het idee dat Tycho nog niet zo makkelijk is. Hij is dominant maar ook weer heel erg heet en daarbij slim genoeg om onder het werk uit te willen komen, soms wordt hij bijvoorbeeld expres heet omdat hij weet dat ik dan een stapje terug doe, dat soort dingen. Toen mijn vriend erop zat (die nog nooit had gereden) had hij dat in 1 sec door en wandelde hij gewoon zonder pardon de bak uit, wat hij ook probeerde haha.. Maar het is wel een super ijverig en fijn paard hoor, dat wel. Vind het ook moeilijk om hem uit handen te geven denk ik. En ik vind de meeste ruiters zo oneerlijk
Laatst bijgewerkt door Lenn op 03-11-05 00:25, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:18

Betalen is niet gek hoor met een meebetalende bijrijder kan je het paard misschien ook dichter bij je huis zetten.......

Rukaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:20

Dit is inderdaad geen leuke situatie. Tis ook echt een heel leuk paard!
In eerste instantie zou ik op zoek gaan naar een leuke en geschikte bijrijder. Lukt dat niet, dan zou ik er over denken om hem als lease paard aan te bieden. Je ziet op bijv. marktplaats regelmatig iemand die opzoek is naar een paard om op wedtrijden uit te brengen. De voorwaarde is dan vaak wel om hem te verhuizen. Als je dat geen probleem vind zou dat misschien een goede optie zijn? Je moet dan uiteraard een goed contract op stellen ivm kosten, veearts, ongevallen etc. maar dat spreekt voor zich:)
Ik zit ook op kamers, studeer, heb een vriendje en dus ook een heel leuk paard. Nu heb ik al het geluk dat de stal op 2,5 minuut fietsen ligt en ik sinds kort een ontzettend goede bijrijder gevonden heb. Althans, zij mij. Zo hoef ik me op de drukke dagen geen zorgen te maken over het trainen wat er vroeger bij in zou zijn geschoten.

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:22

Misschien is het omdat ik in de randstad woon, maar hier is meebetalen eigenlijk wel normaal. Dat zijn natuurlijk geen hele grote bedragen, maar alle beetjes helpen

En moeilijk om hem uit handen te geven: kan ik me zeker voorstellen, maar het lijkt me dat je je in deze situatie daar gewoon over heen zult moeten zetten...

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:23

ik heb als voorwaarde dat er wekelijks gelesd wordt bij een door mij uitgezochte instructeur EN dat er eens in de maand bij Tyrza gelesd wordt....... als je een goed paard hebt mag je best eisen stellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:26

Lenn schreef:
die boeken ook ineens in het engels en die academische benadering, zo abstract.

Huh... ik had alle boeken in het nederlands. Misschien toch in Utrecht gaan studeren? In Utrecht was de benadering ookal niet echt abstract. Misschien zit die hele studie bij jou wel anders in elkaar.

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:28

Ahh wat een rot situatie.
Verkopen zou ik sowieso niet overwegen, want je hebt een schitterd en goed paard.

Ikzelf zit momenteel een beetje in dezelfde situatie. Ik loop momenteel 40 uur in de week stage en werk ook nog 2 avonden in de week.
Alleen heb ik het geluk dat mijn instructrice hem kan rijden en zij rijd hem dan het 's woensdags als ik moet werken.
Voor mij de ideale oplossing, want zo wordt deskundig gereden door de week ipv dat ze stil staat.

Idd om te zoeken naar een bijrijder, maar helaas voor een goede zul je moeten betalen.
Of het rijden op een lager pitje zetten en op de dagen dat je weinig school hebt naar huis gaan om hem te rijden.

Succes ermee!