Honden trainingen en shows

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Honden trainingen en shows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 09:51

Hoi!

Mijn moeder werkt op een hondenvereniging, achter de bar, en nu is er behendigheidswedstrijd en daar ga ik zo kijken.

Toen vroeg ik me dus af, of jullie een hond hebben (en zo ja, wat voor één), en of jullie daarmee ook trainingen en shows hebben gedaan?

Wij hebben wel een hond, een Hollandse Herder Langhaar reu en hij heet Wolf. Hij is nu 5 jaar.

We hebben met hem puppycursus, behendigheid, flyball en G&G (oid) gedaan. Daarna zijn we met de trainingen gestopt, omdat hij helemaal 'gek' werd van al die honden. Ging hij grommen enzo. Dat is nu gelukkig een stuk minder, maar we gaan niet meer trainen met hem.

We hebben ook meegedaan aan hondenshows met hem, en hij is 1 keer tweede geworden van een hondenshow voor alleen Hollandse Herders, toen kwam hij in de finale, daar waren drie honden over, 1 Langhaar, 1 Ruwhaar en 1 Korthaar. De Korthaar had het gewonnen, maar Wolf was wel de beste van de Langharen!
Verder is hebben we wel vaak meegedaan aan shows, maar nooit een echt hoge plaats gehaald. Wel eens in de finale gekomen, maar dan werd hij altijd de eerste ronde al niet meer uitgekozen voor de volgende ronde in de finale.. Haha!
Hij heeft nu genoeg CAC's gehaald en is nu Nederlands Kampioen, heeft hij een medaille gekregen. Die hangt nu in de woonkamer onder een foto van hem Haha!

Ik heb eigenlijk niet zoveel verstand van die trainingen en shows, met de namen vooral, mijn moeder weet het allemaal Haha!

Maar nu ben ik dus benieuwd, of jullie dat ook hebben gedaan?

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 10:52

Hoi!

Ik heb met mijn Border-collie GG-II gelopen en ook schapentraining gedaan, maar helaas wegens verhuizingen e.d. nooit ver daarmee gekomen.

Mijn poedel heeft haar A-diploma, mijn andere border heeft niets (weer wegens al die verhuizingen) Maar ze luistert super.

Met haar zou ik graag behendigheid willen doen, maar ze is 10 jaar nu. Wel nog zo aktief als maar kan. Zou dat nu nog kunnen?

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 15:46

Mijn vader zegt dat dat nog wel zal gaan hoor Haha!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie