intolerantie en onverdraagzaamheid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

intolerantie en onverdraagzaamheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 23:33

Ik kom hier nog niet zo lang, maar het valt mij op dat er nog al eens op een manier wordt gereageerd die ik persoonlijk nogal onverdraagzaam vind. Bijvoorbeeld het PF topic, maar ook de manier waarop er herhaaldelijk op Diamondcheckers gereageerd wordt. Dit is toch niet nodig? Je kan topics skippen, je tong(lees: vingers) afbijten alvorens je reageert. Ik vind het in ieder geval zonde van deze site, waar we in principe gewoon lol met elkaar zouden moeten kunnen hebben.


Tes82

Berichten: 720
Geregistreerd: 14-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 23:39

nou Hotdog, blij dat je hierover begint, heb pas 1 keer een reaktie neergezet omdat ik inderdaad heel erg schrik van de reakties hier, niet overal hoor.
Ik vind het ook nogal raar dat mensen zo venijnig op elkaar kunnen hakken, een goede discussie is geen punt, maar er schuilt vaak nogal wat agressie in.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 23:40

Hotdog, je hebt helemaal gelijk...en door één van die reacties wordt gelijk het hele topic verziekt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of ik me hier weleens schuldig aan heb gemaakt. Maargoed, ik let er voortaan op, omdat ik me er zelf ook dood aan erger.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 23:42

Ik krijg hier vaak het gevoel met discussies dat mensen persoonlijk worden, daarom doe ik er liever niet aan mee. Maar ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Wanneer ik niet altijd afgekat zou worden zou ik graag meediscussieren!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 23:45

Vergeet niet dat het altijd lastig is om geschreven woorden te interpreteren.
Een reactie die goed bedoeld is kan soms compleet verkeerd worden uitgelegd met alle gevolgen van dien.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 23:48

ook ik heb me er vast wel eens schuldig aan gemaakt (weet het wel zeker Haha! ) maar je hebt gelijk. Ik heb al eerder ergens vermeld dat ik de kriebels krijg van intolerante mensen.
Dus misschien moeten we het 'verdrag van Bokt' opstellen; meer tolerantie en verdraagzaamheid op bokt!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 23:50

Ja maar hoe zou je dat kunnen doen? Je maakt altijd reacties die je niet zo bedoelt, ik maak me er vast ook zelf schuldig aan. Toch voel ik me hier niet thuis in discussies!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 23:58

sorry, 2 x gepost
(mijn computer vind het leuk om tegen een uur of 11 te gaan indexeren, en dan gaat ie allemaal rare dingen doen, dus ik denk dat het daardoor kwam.)
Laatst bijgewerkt door lies op 27-03-02 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 00:00

dubbel geplaatst???

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 00:24

That's life. Wen er maar aan. Gebeurt niet alleen maar op forums hoor, ook IRL. Je kunt nou eenmaal niet altijd met iedereen goede vrienden zijn en mooi weer spelen, ik kan en wil dat niet met iedereen tenminste en ik sta daarin vast niet alleen. (En nee, dat heeft niets met persoonlijke vetes te maken voordat je je weer van die onzin in je hoofd haalt.)
Als je anders over een onderwerp denkt dan moet dat gewoon gezegd kunnen worden zonder dat iedereen zich gelijk op z'n (soms te lange) tenen getrapt voelt. Ik ga m'n mening toch echt niet voor me houden als ik het niet met iemand eens ben! Zou een dooie boel worden dan.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 27-03-02 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via

Tes82

Berichten: 720
Geregistreerd: 14-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 00:33

nou Margreet ik hoef niet met iedereen vriendjes te zijn, maar het is wel de toon die de muziek maakt.
Het lijkt wel of ik die nu hoor, dan wel een toontje waar ik niet zo dol op ben

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 00:37

Ik hoor niets hoor. Of 'hoor' je nu ineens weer van alles omdat je het niet met me eens bent? Niet doen joh, je moet geen dingen gaan denken die er niet zijn. Dan maak je het jezelf wel heel erg moeilijk. Baseer je gewoon op de feiten, op de dingen die er staan, meer niet. Zo simpel is het.

Nulla tenaci invia est via

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 00:46

je komt nogal belerend over, Margreet. Het lijkt trouwens wel of je je persoonlijk aangevallen voelt door deze topic
zeggen; 'baseer je op de dingen die er staan' is wel erg makkelijk. Vaak zijn dingen op meerdere manieren uit te leggen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 00:54

Persoonlijk aangevallen? Verward Door wie dan? Verward Door hotdog? Kom op zeg! Daar is wel wat meer voor nodig. Ik voel me aangesproken ja, net als iedereen die op dit topic gereageerd heeft en nog gaat reageren, anders reageer je immers niet. (volg je het nog Haha! )

Belerend overkomen? Verward
Als jij het belerend op wil vatten moet je dat vooral doen, kun je er misschien nog wat van leren Haha! maar zo is het niet bedoeld.

Aan de andere kant, als je ergens iets negatiefs in wilt 'horen' dan is dat altijd wel te vinden, dus waarom zou ik het nog uitleggen, het is toch nooit goed.

Nulla tenaci invia est via

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 01:03

Mensen 'horen' over het algemeen alleen wat ze willen 'horen'. Dat is niemand vreemd en zeker op een openbaar forum met zoveel gebruikers kan je idd lang niet iedereen even aardig vinden.

En een reactie op schrift kan heel anders overkomen dat als je precies hetzelfde zegt..........

Dus mensen, niet tussen de regels doorlezen, zoals er bij het stukje van Margreet imo wel wordt gedaan........

Gewoon zeggen wat je bedoelt en af en toe een klap(je) incasseren hoort daarbij.

Ik ben bij lange na niet perfect (gelukkig maar Haha! ) en ik neem aan dat niemand dat is! Dus een ieder heeft ook recht op zijn/haar 'fouten' in reacties........

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 01:06

Dat is nou juist het 'probleem' op een forum. Je kan het niet horen, je mist de intonatie en daarom moeten we misschien wat langer nadenken voor we een antwoord geven.
Ik ben meestal zo'n 5 minuten bezig met een antwoord geven. Eerst staat er het eerste wat in mij opkomt. Dan denk ik daar over na en schrap het weer helemaal en ga het nog een keer op schrijven maar dan iets 'minder' zeg maar.
Ik denk dat we een hoop gezeik kunnen voorkomen door allemaal wat langer na te denken voor we op OK drukken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 01:08

Ga helemaal met Buitenzorg mee. (Tussen de regels doorlezen, die uitdrukking zocht ik *LOL* )

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom hier in de titel de woorden intolerantie en onverdraagzaamheid naast elkaar gebruikt worden terwijl ze exact hetzelfde betekenen? Dikdoenerij?

Nulla tenaci invia est via

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 01:08

Ik kan niet anders dan het 100% met je eens zijn, Lis.

Maar juist om die reden moet je sommige reacties wat 'ruimer' zien....

Niet iedereen is getalenteerd met een goede uitdrukkingsvaardigheid! Haha!
(Daarmee val ik NIEMAND persoonlijk aan!)

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 01:12

lis schreef:
Ik ben meestal zo'n 5 minuten bezig met een antwoord geven. Eerst staat er het eerste wat in mij opkomt. Dan denk ik daar over na en schrap het weer helemaal en ga het nog een keer op schrijven maar dan iets 'minder' zeg maar.


Eigenlijk triest dat dat moet....

Wil je trouwens met je bericht suggeren dat ik niet over mijn antwoorden nadenk? Ik hoop van niet, want dat klopt namelijk niet.
Ik doe mijn best om dingen zorgvuldig te formuleren, maar nogmaals, als je het anders wil lezen is er altijd wel een ingang te vinden.

Nulla tenaci invia est via

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 01:23

Margreet"]
[quote="lis schreef:
Ik ben meestal zo'n 5 minuten bezig met een antwoord geven. Eerst staat er het eerste wat in mij opkomt. Dan denk ik daar over na en schrap het weer helemaal en ga het nog een keer op schrijven maar dan iets 'minder' zeg maar.


Eigenlijk triest dat dat moet....

Wil je trouwens met je bericht suggeren dat ik niet over mijn antwoorden nadenk? Ik hoop van niet, want dat klopt namelijk niet.
Ik doe mijn best om dingen zorgvuldig te formuleren, maar nogmaals, als je het anders wil lezen is er altijd wel een ingang te vinden.
[/quote]

haha, wie leest nou tussen de regels door???
nee, ik wil niet suggereren dat jij dit doet, dit was algemeen bedoeld.

ik vind het trouwens niet triest dat je over je antwoorden na moet denken. In het dagelijks leven moet je dat ook. Ik was voorheen ook een flapuit. Ver heeft me dat niet gebracht, sterker nog; het heeft me 2 x ontslag opgeleverd en een keer een klap voor mijn kop Haha!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 02:21

Interessant onderwerp. Ik denk overigens dat je wel degelijk regelmatig "tussen de regels door" moet lezen ! Alleen is dit wellicht tweeledig uit te leggen.
Ik versta hieronder dat ik probeer te begrijpen wat de schrijver bedoelt te zeggen. Dat is heel iets anders dan proberen er uit te halen wat je graag wilt horen, of er zelf voor het gemak maar zaken bij verzinnen die je meent op te kunnen merken uit de tekst. Goed lezen is een kunst.

Tekst is maar tekst en dit houdt automatisch al een handicap in. Je hoort niks ! Je moet het doen met de instrumenten die je hebt.
Daarom vind ik het zo jammer dat in het profiel de leeftijd niet meer automatisch genoemd wordt !!!!!!!!! Ik vind dit een basisinstrument om een bericht te beoordelen. (Een van natuurlijk). Niet zaligmakend, maar toch ! We hebben al zo weinig informatie, dus waarom niet gebruiken wat we wel KUNNEN hebben.

Ik geef even een raar voorbeeld: "Een bericht van een vroegwijze 8 jarige kan er wat tekst betreft precies hetzelfde uitzien dan dat van iemand van 60 en een paardenervaring van hier tot ... enz. die om wat voor reden dan ook net zo typt".
Niemand kan mij wijsmaken dat je met de wetenschap van de leeftijd dan het bericht niet anders inschat. Tussen de regels doorleest dus !

Ik heb eens gelezen hier dat de leeftijd er niet meer bij staat om dat gedoe met die verjaardagen. Maar goed.. de datum hoeft er toch niet bij ?

OK.. oud stokpaardje van mij, maar ik blijf bij mijn mening, en ik denk ook dat het bijdraagt tot minder geruzie op dit toch erg leuke forum.

Bertus.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 02:26

Intolerantie vind ik toch wel een heel groot woord om dat hier te gebruiken. Margreet zegt gewoon wat ze denkt en naar mijn ideeën heeft ze het vaak bij het rechte eind. Ik persoonlijk kan het recht toe, recht aan (met tact) wel warderen. Margreet onderbouwd haar antwoorden ook goed en ik denk persoonlijk dat sommige daar niet goed tegen op kunnen. Ik moet zeggen dat ik de sfeer op bokt toch wel goed vind en zo ontzettend wordt er volgens mij echt niet op mensen ingehakt. Iig heb ik er geen problemen mee.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 08:53

Heel interessant onderwerp.

Ik zal jullie een geheimpje verklappen. Haha!
Wisten jullie dat ik IRL, dus pratend, soms nogal bot over kan komen, dingen niet tactisch uitdruk doordat ik pratend een slechte uitdrukkingsvaardigheid heb zoals dat heet.... Bloos

Laatst ook weer een zin van mij tegen de stalhoudster, terwijl ze voorbij liep riep ik "Hoi! Oh ja ik wilde even met je praten."
Ze dacht meteen door mijn intonatie: "Oh mijn God wat heb ik nou weer verkeerd gedaan..."
Maar ik klonk alleen wat 'ongeduldig' doordat ik moe was en nogal ongerust over Cerise omdat die wat vermagerd was, niet ernstig maar toch...
Dus ik heel ongerust ratelen over dat ik graag ander voer wilde uitproberen (is nooit een probleem hoor bij ons) en dat het zo echt niet langer kon...
Ik klonk gewoon zoiets als "Ik wil het zo en denk maar niet dat je me op andere gedachten kan brengen!"

Waarom deed ik zo moeilijk? Ander voer mag bij ons altijd, dat vinden ze geen punt.
Tja. Bezorgdheid, vermoeidheid, drukdrukdruk...en enorm veel twijfels.
Dan ga je dit uiten in je woorden en voelt zij zich aangevallen want zo klonk het wel.
Peter mijn man greep meteen in met een grapje en zei dat ik het allemaal niet zo drastisch bedoelde, gewoon eens wat ander voer wilde proberen wat mij was aangeraden, omdat Cerise wat te mager was.
Toen lachte de stalhoudster en vroeg aan mij waarom ik zo moeilijk deed, dat dit toch prima was?
Ach ja.

Mensen op Bokt vinden mij soms vrij tactisch overkomen, soms zelfs 'te lief'.
Ze moesten eens weten want zo'n lieverdje ben ik helemaal niet... Bloos }>
Af en toe reageer ik wel eens door iemand sterkte te wensen bijv., maar er zijn ook wel eens momenten dat ik denk: "Jezus Christ zeur niet zo kind, wees blij dat je een paard hebt" zoiets...
Dan reageer ik maar niet... Haha!

Wat ik dus heb met praten, hebben andere mensen met schrijven: moeite met uitdrukkingsvaardigheid.
Wie weet helpt het door je berichtje nog eens over te lezen, als je van jezelf denkt dat je het vaak anders opschrijft dan je het wil laten overkomen. Goed idee.
Ikzelf lees het nog wel eens over, maar dan omdat ik vaak te langdradig ben... Tong uitsteken
Maar das weer een ander probleem.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 09:39

VLEUTIE schreef:
nou Margreet ik hoef niet met iedereen vriendjes te zijn, maar het is wel de toon die de muziek maakt.
Het lijkt wel of ik die nu hoor, dan wel een toontje waar ik niet zo dol op ben

Bij jou hoor ik eerder zo een toontje vleutie. Een beetje tolerantie graag. Dank u. Er is hier een zogenaamde peckingorder. Dus newbies moeten zich een beetje rustig houden.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 09:48

lis schreef:
haha, wie leest nou tussen de regels door???
nee, ik wil niet suggereren dat jij dit doet, dit was algemeen bedoeld.


Daarom vroeg ik het juist. Om misverstanden te voorkomen.

Dat vergeten mensen namelijk ook heel vaak, je kunt gewoon vragen: Wat bedoel je daarmee? Zonder gelijk bovenop de kast te zitten en vol in de verdediging te gaan terwijl dat misschien helemaal niet nodig is.

Nulla tenaci invia est via


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Amazonbot, Danseresje, Everest, Firebug, hagelslag, Jessica_1998, JessicaK en 164 bezoekers