Rot kat! (oftewel: Hoe wreed kan de natuur zijn)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:11

Prima schreef:
Ik heb een aantal keren een kat doodgereden, vond het zielig voor de kat, maar niet voor de eigenaar. Het is hun schuld namelijk, ongeacht! Het feit dat ze er niet van leren vind ik helemaal krom. Binnen de kortste keren hebben ze weer een nieuwe kat en die wordt weer overreden.

Laatst nog een bord zien hangen in Laren bij een huis: Bedankt! voor het doodrijden van onze beide katten. Wilde bijna uitstappen en erop schrijfen: Graag gedaan. Maar ik had geen marker in mij auto.....Mensen denken zo in hun eigen straatje. Ik snap dat ze verdriet hebben, maarze snappen niet dat het hun eigen keuze is geweest.


Sorry hoor, maar hier wil je beweren dat het de eigenaar zijn schuld is dat de kat word overgereden. Dit snap ik niet. een automobilist kan toch een beeetje uitkijken waar hij met zijn stinkende auto rijd? En, tsja als dan er dan een kat over de weg komt dan is het een grote moeite om te remmen. Ik kan begrijpen dat het echt niet kan als je niet meer KUNT remmen, maar je wilt toch niet proberen dat je nooit heb kunnen remmen om een leven te besparen van die kat? Dan rijd je zeker altijd onwijs hard!!
En wat vind je er dan van als mensen eenkat vastbinden op een spoorbaan? Ook de schuld van de eigenaar of niet? Misselijk

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:12

Ach Hotdog, dat is pure perceptie! HAHAHAHA. maar een ding is wel.... ditmaal hebben wij dezelfde perceptie!

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:14

Ik vind het ook wel een beetje kort door de bocht om te stellen dat katten die de hele dag buiten lopen niet gewenst zijn. mijn katten lopen zeker in de winter of als het regent niet de hele dag buiten, maar in de zomer vaak wel, dat vinden ze fijn. Snachts zijn ze altijd binnen, anders ga ik niet slapen.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:15

hotdog schreef:
Waarom zou ik mijn kat niet buiten laten lopen? Waarom nemen mensen schreeuwende en blerende kinderen mee naar hengstenshows of restaurants? Dat vind ik nou egoistisch, tegenover het kind en de rest van de bevolking die die gelegenheden bezoekt.

En dan heb ik het nog niet eens over mensen die kinderen nemen die van mijn belastingcenten onderhouden worden en waar ik ongewild mee geconfronteerd wordt als ik iets leuks wil doen. Dus waarom niet een dekseltje kopen voor de zandbak op het plein? Als jou dat ergernis scheelt, ik zou het wel weten, kopen zo'n deksel!


Mij zal je niet samen met mijn kind zien bij een hengstenshow. In dat opzicht ben ik het wel met je eens dat dat storend is.
In een restaurant moet je wel gewoon je kind kunnen meenemen die moeten immers ook eten???
En het is wel zo gezellig met bijv een familie dineetje als de kleinkinderen ook mee zijn???



Mijn kind word onderhouden door jouw belastingcenten? Vertel eens , ben zeer benieuwd!

En over die deksel.
Weet jij waar je een deksel van dat formaat kan kopen?????En wat zon geval wel niet gaat kosten?? Het is gewoon belachelijk dat mijn kind dara niet kan spelen doordat die katten erin schijten. Laat ze lekker thuis de boel onderschijten.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:17

voor een openbare zandbak zal je bij de gemeente moeten zijn. Maar ik neem aan dat jij je kind ook niet in de openbare zwembadjes (dus niet betaalde) laat spelen omdat dat ook erg smerig is; kinderen piesen en zelfs poepen erin en wordt de hele zomer niet schoongemaakt.

Verder gooi ik mijn katten niet de deur uit, maar hebben ze zelf de keuze. Ik heb namelijk een kattenluik. (Even nogmaals voor de duidelijkheid; mijn katten poepen thuis)
Nu ik 3 hoog woon heb ik zelfs nog een kattenluik, zodat ze wat op het balkon kunnen zitten, ook al kunnen ze niet naar beneden.

Volgens mij zijn over het algemeen vooral de katten op boerderijen niet gecastreerd/gesteriliseerd.

Desiree, ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die zonder enig probleem over een kat heen rijden, hoe je die beesten ook vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:19

obsession schreef:
In een restaurant moet je wel gewoon je kind kunnen meenemen die moeten immers ook eten???
En het is wel zo gezellig met bijv een familie dineetje als de kleinkinderen ook mee zijn???
Als ze zich gedragen en niet lopen rennen, schreeuwen of krijsen is dat prima


Mijn kind word onderhouden door jouw belastingcenten? Vertel eens , ben zeer benieuwd!Ik kan me niet herinnenren dat ik jouw naam heb genoemd, ik ken je ook niet, dus ken je persoonlijke situatie nietEn over die deksel.
Weet jij waar je een deksel van dat formaat kan kopen?????En wat zon geval wel niet gaat kosten?? Het is gewoon belachelijk dat mijn kind dara niet kan spelen doordat die katten erin schijten. Laat ze lekker thuis de boel onderschijten.
Jij kiest voor een kind, dus misschien een huis met een tuin nemen?

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:20

Openbare zwembadjes?
IK ken ze ten eerste niet en ten tweede vind ik het lang niet zo erg als ie zwemt in een badje waar een ander kind in heeft geplast dan dat ie met zn handjes in een kattendrol grijpt.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:22

lis schreef:
ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die zonder enig probleem over een kat heen rijden, hoe je die beesten ook vindt.


En dat verhaal in de krant dan dat ze een kat hadden vastgebonden op de spoorbaan? Dat is heel erg ziek, dus dan zijn er ook wel mensen die het een kick vinden om expres over een kat heen te rijden ( of over een ander beest)

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:23

Kinderbijslag wordt toch uit de belastingpot betaald, dat bedoelde Hotdog waarschijnlijk. Ik vind dat veel kinderen ook niet geschikt zijn om mee te nemen naar een restaurant. ze luisteren namelijk niet naar de ouders omdat die niet kunnen opvoeden. ze zitten herrie temaken, huilen en krijsen ontzettend veel en dat vind ik zo vreselijk storend! Dat is niet minder erg dan dat andermans kat in jouw tuin de boel komt bevuilen en vernielen. Zoals ik al eerder zei, de liefhebberij van de een mag niet ten koste gaan van de liefhebberij van de ander.

De hond is de betere mens

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:25

Hé, ik lig steeds 6 antwoorden achter door die TRAAAAAAAAAAGEEEEEE verbinding hier!!

hotdog, mijn kind wordt ook door oa jouw belastingcenten onderhouden Haha!
Mijn katten ook trouwens!!
Je hebt je niet echt verdiept in wat het betekent om van een bijstands uitkering te leven... gekozen voor een kind, dus moet je een huis met tuin nemen?? waar kan je die halen zulke huizen, dan wil ik er ook eentje!!

Maar goed, dat is een beetje offtopic. Obsession (?) waarom ga je niet naar de gemeente met je klacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:28

lis schreef:
Hé, ik lig steeds 6 antwoorden achter door die TRAAAAAAAAAAGEEEEEE verbinding hier!!

hotdog, mijn kind wordt ook door oa jouw belastingcenten onderhouden Haha!
Mijn katten ook trouwens!!
Je hebt je niet echt verdiept in wat het betekent om van een bijstands uitkering te leven... gekozen voor een kind, dus moet je een huis met tuin nemen?? waar kan je die halen zulke huizen, dan wil ik er ook eentje!!

Maar goed, dat is een beetje offtopic. Obsession (?) waarom ga je niet naar de gemeente met je klacht?


Ik gaf alleen een voorbeeld wat voor een ander een ergernis kan zijn. ik doelde niet op een bijstandsuitkering maar kinderbijslag inderdaad. Ik weet wel degelijk wat het is om van een bijstandsuitkering te moeten leven, een goede vriendin van mij moet dat ook en dat is geen pretje. nogmaals ik begrijp hieruit dat obsession een bijstandsuitkering heeft, maar ik kenhaar en haar situatie niet dus daar doelde ik zeker niet op. Ik denk dat dat ook zeker niet iets is waarvoor je kiest, maar goed dat gaat allemaal wel erg off topic!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:29

Desiree en hotdog; ik heb een leuke pagina voor jullie gevonden;
http://kindervrij.pagina.nl
Ze hebben ook een leuk forum waar stukjes worden geschreven over kindvrije uren in zwembaden, restaurants, winkelcentra etc...
Moet je even lezen, erg grappig (IMO), misschien is het wat vor jullie??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:34

Hahahaha zoals ik al zei Lis, kies ik ervoor me niet te storen. het was maar een voorbeeld van iets waar ik me wel aan zou kunnen storen. Maar ik zal eens kijken, ben wel nieuwsgierig.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:34

volgens mij reageren soms meerdere mensen tegelijk, heb ik ook al een keer gemerkt, dat ik het laatste berichtje lees, reageer en dan staan er toch ewer een heel stel boven mijn antwoord die ik nog niet gezien had.
wees niet bang, ik ga zowiezo niet naar zwembaden waar ik al die vieze lichamen zie van die belabberde volgetatoeerde vetzuchtige mensen. YEK! niet dat ik zo mooi ben hoor...

De hond is de betere mens

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:36

hotdog"]
[quote="lis schreef:
Hé, ik lig steeds 6 antwoorden achter door die TRAAAAAAAAAAGEEEEEE verbinding hier!!

hotdog, mijn kind wordt ook door oa jouw belastingcenten onderhouden Haha!
Mijn katten ook trouwens!!
Je hebt je niet echt verdiept in wat het betekent om van een bijstands uitkering te leven... gekozen voor een kind, dus moet je een huis met tuin nemen?? waar kan je die halen zulke huizen, dan wil ik er ook eentje!!


Ik gaf alleen een voorbeeld wat voor een ander een ergernis kan zijn. ik doelde niet op een bijstandsuitkering maar kinderbijslag inderdaad. Ik weet wel degelijk wat het is om van een bijstandsuitkering te moeten leven, een goede vriendin van mij moet dat ook en dat is geen pretje. nogmaals ik begrijp hieruit dat obsession een bijstandsuitkering heeft, maar ik kenhaar en haar situatie niet dus daar doelde ik zeker niet op. Ik denk dat dat ook zeker niet iets is waarvoor je kiest, maar goed dat gaat allemaal wel erg off topic!
[/quote]

IK wil ook een huis met een tuin! Waar kan je die NEMEN inderdaad???

Verder hoef je er niet vanuit te gaan dat ik een bijstandsuitkering heb,waar staat dat en waarom neem je dat aan?

Maar dit gaat inderdaad erg off topic.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:42

hotdog"]
[quote="obsession schreef:
In een restaurant moet je wel gewoon je kind kunnen meenemen die moeten immers ook eten???
En het is wel zo gezellig met bijv een familie dineetje als de kleinkinderen ook mee zijn???
Als ze zich gedragen en niet lopen rennen, schreeuwen of krijsen is dat primaEen kind is nou niet echt voorspelbaar hoor. Als ie ineens geen zin meer heeft kan ie best gaan vervelen,al issie thuis nog zo lief.


Mijn kind word onderhouden door jouw belastingcenten? Vertel eens , ben zeer benieuwd!Ik kan me niet herinnenren dat ik jouw naam heb genoemd, ik ken je ook niet, dus ken je persoonlijke situatie nietNou ja je bedoelde kinderen in het algemeen dus daar hoort die van mij dan ook bij toch?

En over die deksel.
Weet jij waar je een deksel van dat formaat kan kopen?????En wat zon geval wel niet gaat kosten?? Het is gewoon belachelijk dat mijn kind dara niet kan spelen doordat die katten erin schijten. Laat ze lekker thuis de boel onderschijten.
Jij kiest voor een kind, dus misschien een huis met een tuin nemen?
[/quote]

Ik heb niet voor mn kind gekozen zoals de meesten dat doen. Het is e overkomen en toen heb ik er voor gekozen om hem te laten komen ja.
Een huis nemen gaat helaas niet zo makkelijk hier. Ik ben al blij dat ik 8 (!!!)weken voor mn bevalling deze flat kreeg ( 4 hoog zonder lift).
DUs helaas een huis met tuin zit er nog niet in de komende jaren.

Daarom zou het leuk zijn voor mn kind als ie buiten gewoon in de zandbak zou kunnen spelen.
Maar omdat die altijd vol zit kattenschijt vind ik dat niet zo geslaagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:46

Ja dat begrijp ik best. En als je er niet voor gekozen hebt en toch je kind wil opvoeden heb ik daar bewondering voor. ik begrijp ook de katteneigenaar die zijn kat graag buiten wil laten lopen. Wat ik bedoel aan te geven is dat er heel veel dingen zijn waar je je aan kunt ergeren of zelfs heel erg druk over kunt maken. Maar juist de laatste gevoelens zullen niet tot een constructief gesprek en oplossing leiden. Ik denk altijd maar als iets me stoort, ach, ik doe zus en zo en daar zullen ook wel mensen last van hebben.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:48

hotdog schreef:
Ja dat begrijp ik best. En als je er niet voor gekozen hebt en toch je kind wil opvoeden heb ik daar bewondering voor. ik begrijp ook de katteneigenaar die zijn kat graag buiten wil laten lopen. Wat ik bedoel aan te geven is dat er heel veel dingen zijn waar je je aan kunt ergeren of zelfs heel erg druk over kunt maken. Maar juist de laatste gevoelens zullen niet tot een constructief gesprek en oplossing leiden. Ik denk altijd maar als iets me stoort, ach, ik doe zus en zo en daar zullen ook wel mensen last van hebben.


Ik maak me er ook niet druk over, ik vind het alleen wel jammer.
Ik ga gewoon met hem naar de kinderboerderij waar hij wel in de zandbak kan spelen omdat ie daar wel schoon is.Iets meer moeite maar ook wel veel meer te doen uiteraard!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:55

hotdog schreef:
Ja dat begrijp ik best. En als je er niet voor gekozen hebt en toch je kind wil opvoeden heb ik daar bewondering voor. ik begrijp ook de katteneigenaar die zijn kat graag buiten wil laten lopen. Wat ik bedoel aan te geven is dat er heel veel dingen zijn waar je je aan kunt ergeren of zelfs heel erg druk over kunt maken. Maar juist de laatste gevoelens zullen niet tot een constructief gesprek en oplossing leiden. Ik denk altijd maar als iets me stoort, ach, ik doe zus en zo en daar zullen ook wel mensen last van hebben.


Helemaal mee eens. Leven en laten leven!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 16:44

Citaat:
Ik weet wel 1 ding: Mocht ik ooit in die situatie komen, waarbij de katten voormij voor een grotere overlast zorgen dan me lief is, en het baasje niet wil meewerken, dan los ik het zelf wel op.


Ach, bind de kat maar aan de spoorbaan zou ik zeggen. Zullen die mensen dat ook als beweegreden hebben gehad?

Wbt dat je dat respect gek vind klinken, ik ben van mening dat je respect mag tonen voor een dier. Door hem lekker te laten genieten van zijn vrijheid. Mensen zullen dat misschien niet eens zijn met me want 'het is maar een dier' Lips are sealed

Waarom een kat als je hem buiten laat lopen? Omdat het een gezelligheidsdier is, omdat ze me opvrolijken als ik me rot voel, omdat ze aandoenlijk zijn als ze met elkaar knuffelen, omdat ze grappig zijn als ze spelen, omdat ze lief zijn als ze op schoot komen zitten, en noem nog maar eens wat. Waarom een paard nemen als je hem maar 1x pd rijdt?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 16:50

Zucht, ik kan jullie melden dat er een oplossing is naast het vast spijkeren en nieten van katten aan bomen of doorrijgen met een stokje (hoewel het natuurlijk wel heerlijk oplucht Haha! Knipoog GEINTJE)

Namelijk!! Wat heb ik vanmiddag gezien in de winkel. Een apparaat die een hoge toon uitslaat. (kan je bij de vijver zetten) Daar reageren honden en katten op! En het werkt uitstekend!! Dus iedereen blij. Ik vind alleen wel dat de katteeigenaar die 250 gulden moet lappen!

Ik ben echt blij dat dat ding bestaat!!! Probleem opgelost.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Miran

Berichten: 4449
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 20:39

Ik geloof niet dat we hieruit gaan komen Haha!

Ik vind dat je katten en kinderen niet kan vergelijken. We zijn allemaal kind geweest, voor (bijna) iedereen is kinderbijslag uit de belastingpot betaald, en het is je eigen keuze om een kind te nemen of niet. Overigens wordt voor WAOers ook van de belasting betaald en dat kan ook iedereen gebeuren. Ik woon zelf in een kinderrijke buurt, erger me heus wel eens, maar hoor liever kinderen lekker spelen dan dat ik amper in mijn tuin kan zitten door de stinkende kattenstront van anderen.
Nogmaals, een binnenkat is niet zielig. Die van ons mauwt amper dat hij naar buiten wil. Vanmiddag was hij een uurtje aan zijn lijntje buiten, maar toen wij naar binnen gingen omdat de zon wegging, had hij het snel gezien buiten en wilde mee. Als iemand een jonge kat, die niet gewend is buiten te komen, niet binnen kan houden, is we wat flink verkeerd met je opvoeding van dat dier en de hoeveelheid aandacht die je aan hem besteed. Wij spelen en knuffelen altijd veel met Loek. Degenen die niet geloven dat hij het goed heeft zijn echt van harte welkom!
Laura, over dat blijven hangen met dat tuigje: dat deed die van ons in het begin ook. Natuurlijk moet je zo'n dier nooit alleen laten. Zijn tuigje zit nooit zo strak, dat als hij uit de boom flikkert, dat hij blijft bungelen. Hij kan zich er makkelijk uitwurmen, bovendien hangt hij aan zijn buik en niet aan zijn nek. Hij heeft ook geleerd om niet in paniek te raken als hij ergens aan vast zit (stoel, plant, whatever), als hij wacht komen we hem vanzelf bevrijden. Enige nadeel is dat hij zo nu en dan wat planten molt ermee.

Ik blijf van mening dat het mijn beslissing is om huisdieren te nemen (kat, konijnen, hamster, vissen, maar ook mijn paard). Een van mijn konijnen komt uit de opvang, dit zal met de volgende ook gebeuren. Ze hebben een grote kooi samen, krijgen goed voer en verse groente en worden doorgeent. Ze lopen regelmatig los en hebben het dus helemaal niet slecht. Natuurlijk is het niet te vergelijken met een konijn in de natuur, maar zodra we daar over vallen moeten we ook allemaal ons paard verkopen.

Maar omdat ik een huisdier wil, betekent niet dat anderen daar last van moeten hebben. Dat vind ik gewoon niet sociaal.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Animal, Lipstick, Tazzey, TheNovelist, xxxmh, YandexBot en 182 bezoekers