AARRRGHHHHH Belastingaangifte....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

AARRRGHHHHH Belastingaangifte....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 14:39

O ik word er gek van...heb al zo weinig vrije tijd en heb mezelf dus afgelopen weekend toch maar naar het kantoortje gezeuld om die duivelse aangifte te doen. Tja, ik het weekend neemt er daar zo niemand de telefoon op, dus mijn ene, allerlaatste vraag (de hamvraag natuurlijk!) moest wachten tot vandaag...

ik bellen, na dik een 15 minuten eindelijk iemand op de andere kant van de lijn...Blijkt dus dat ik die vraag niet hoef in te vullen op het ons toegestuurde E biljet, ik moet wel aangifte doen van doodgewoon spaargeldopbrengt middels een P biljet.
Wel moet ik aangifte doen VOOR 2 april, anders ben ik te laat. Maar het P biljet kunnen ze niet eerder toesturen dan 10 werkdagen...en dan is het natuurlijk te laat.
En ik heb echt die vragenlijst vooraf in gevuld om te bepalen of ik het juiste formulier had...volgens het fomulier zelf was het het juiste!

Welnu, ik kan twee dingen doen; of ik dien een schriftelijk verzoek in tot uitstel en heb dus daarvan weer een hele correspondentie lopen, óf ik doe aangifte middels de mij teogestuurde aangifte diskette...

Ik wil niet de diskette gebruiken, ik ben van mening dat ze in Nederland alles wel kunnen automatiseren, maar we op die manier geen mensen meer overhouden om een vraag te kunnen stellen (principe banken en pinautomaat, als iedereen maar pint, dan is er geen personeel meer om ouderen te helpen als die niet willen of kunnen of durven pinnen....principe kwestie, ik vind dat de bereidheid van grote instanties om op menselijk niveau te helpen zeer zielig gesteld is, en het wordt nog slechter...Voorts, als iedereen alles maar persoonlijk en schriftelijk wil regelen en niet geautomatiseerd, blijft er voldoende werkgelegenheid....

Maar ik word dus door de bureaucratie van de belastingdienst gedwongen in het keurslijf. ik zal wel dwars zijn hoor...zal wel aan mij liggen....
Maar ik heb er even goed de balen van...
Kan ik nog een avond besteden aan die aangift Boos!
Kunnen ze het echt niet leuker maken?!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 15:14

Nee hoor, ik snap het wel! Snap er ook geen hol meer van want ik kon de vraag niet vinden met info over mijn huis. Waar je woz-waardes en huurwaardeforfaits (wat een woorden!) moet invullen. Bij mij ligt de 'blauwe stapel' ook nog te wachten maar ik kan me er nie ttoe zetten….woensdag denk ik maar… Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88668
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 15:27

Gewoon direkt via internet ingevuld en verstuurd. Kind kan de was doen... Knipoog

Oh.. en ik krijg nog terug ook... *LOL*

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 15:29

Pfff belastingen, wat een ellende. Gelukkig heb ik (samen met een meneer die daar meer verstand van had) het dit weekend in orde gemaakt. Duurde overigens wel ruim 3 uur....maar dat was omdat ik mn hypotheekvorm niet meer wist... Verder vond ik het eigenlijk vrij eenvoudig, maar ik heb ook geen bijzondere dingen gelukkig.

Maar het blijft ieder jaar een drama hoor....ik heb me heel stoer voorgenomen het volgend jaar helemaal zelf te doen (kan ik nu makkelijk zeggen), maar ik ben niet zo woordvast Haha!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 16:34

nou sm de was doen dat kan ik :
maar als op de disk die je krijgt,geen verhandeling instaat.in geen enkele bbox,over de teruggave''''s op gewoon winst op aandelen
en meer van die soort van aangifte,dan na bellen te horen krijgt dat dat nog op het formulier gezet moet worden.
omdat ze dat vergeten zijn in het software progamma te zetten!!!!!!
ze kunnen het niet ........
maar ook niet..................... weer een week kwijt.
Cool Cool Schijnheilig Lips are sealed
rinus