So rude!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 16:35

Sugarmiss schreef:
Als je zonodig wilt bewijzen dat iets echt is, moet je ook wel zorgen dat het klopt. Anders maak je jezelf alleen maar nog ongeloofwaardiger.


Wie zegt dat het niet echt is en niet klopt??? In Nederland bestaan ook geheime nummers! Voordat je zegt dat het niet klopt moet je het wel goed uitgezocht hebben en als je dat wil doen, moet je toch echt opbellen!


DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 16:37

Zit wat in Lachen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 16:38

Ok, ik vind eigenlijk dat we het hier wel genoeg over gehad hebben. Ik weet niet hoe jullie erover denken maar is het niet een goed idee om erover op te houden. Ze antwoord toch in het Nederlands nu, wat is nu het probleem nog.

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 16:40

Heel goed idee, Flair.
Mischien dat de andere toppics hierover nu ook weer wat zinvoller worden, maar vergeet niet dat zij ze zelf gestart heeft en dus weerwoord kan verwachten.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 16:41

Ja tuurlijk, maar ze is nu weg en wij gaan er maar over door. Beetje onzinnig vind ik.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re: You can call me!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:12

DiamondCheckers"]
Okay Ladies and gentlemen,
If you don't believe that I live in the States here is my phone number so you can call me.
First dial in to the States, and than then my number!
218-681-1393

Try it and see it for yourself.
And what is this with spying on me on other sites. Are you guys detectives or what?
[/quote]

spying! Dacht het niet. Je geeft zelf de link van je community en met die 4 berichten die daar staan maak je ook niet veel indruk. En om even te reageren op je berichtje 'bedankt', het moge duidelijk zijn dat mijn Engels goed genoeg is om jouw berichten te lezen (en te corrigeren).

[quote="Sypheron schreef:
Why is it always suspicious if someone has a weird name or comes from an other country? That's just ridiculous!
And if someone has a problem with the english topics of this one person, then just don't read them!


Sypheron, ik heb 5 jaar in het buitenland (Ghana) gewoond en gewerkt, ga mij niet vertellen dat ik een vreemde naam suspicious vind. Het verhaal en het Engels maken het suspicious.

XoNo, haar Engels is van een dergelijk niveau dat ik me niet kan voorstellen dat ze al 6 jaar in de USA woont en geen Nederlands meer kan spreken. En daar reageerde ik op. Waarom is het trouwens 'different' volgens jou? Is het dan ook 'he talks good'?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Re: You can call me!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:20

Lielle schreef:
Sypheron, ik heb 5 jaar in het buitenland (Ghana) gewoond en gewerkt, ga mij niet vertellen dat ik een vreemde naam suspicious vind. Het verhaal en het Engels maken het suspicious.

XoNo, haar Engels is van een dergelijk niveau dat ik me niet kan voorstellen dat ze al 6 jaar in de USA woont en geen Nederlands meer kan spreken. En daar reageerde ik op. Waarom is het trouwens 'different' volgens jou? Is het dan ook 'he talks good'?


Ik heb het hier niet over haar, maar over het algemene verhaal op bokt, zoals het meestal gaat als er onderzoek naar iemand gedaan wordt.

En good is trouwens een heeeel slecht voorbeeld omdat good geen +ly krijgt maar in "well" verandert. Ik heb mijn schoolboek er nog even op nagetrokken maar ik kan geen fatsoenlijke uitleg vinden die in de buurt komt, maar ik schrijf alles op gevoel en mijn gevoel zegt ook dat: differently fout is in dit verband.. en ik heb het niet vaak fout bij proefwerken engels (dit is geen eigendunk ofzo hoor!)
Laatst bijgewerkt door Sypheron op 25-03-02 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:30

Hoeveel mensen wonen er al jaren in Nederland zonder nog steeds geen fatsoenlijk Nederlands te spreken Verward

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:34

ja, ik maak ook nog steeds schrijffouten hoor en ik woon al bijna 18 jaar in Nederland.

Ik kan btw ook vloeiend Engels spreken en schrijven, daar zitten dan ook weleens wat schrijffoutjes in. Ik spreek nl ook al vanaf mijn 8e jaar Engels, ik heb Amerikaanse familie.

maar goed DC is weg, kijk maar bij forumzaken.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:43

Ik heb jaren met een amerikaanse in de klas gezeten en hoewel ze thuis engels sprak heeft ze gewoon erg slechte cijfers gehad voor haar engels.
Sommige nederlanders al niet veel beter bij het vak nederlands!

Daarbij is amerikaans ook niet correct engels...
' so much' vervangen met 'too much' hoe zij het schreef is niet onbekend amerikaans.

Ik spreek vloeiend engels, al sedert middelbare school, spreek zonder nederlands accent....ben getrouwd al 5 jaar met een engels sprekende canadees, spreek het dus ook vrij regelmatig.
Tegelijkertijd spreek ik ook vloeiend nederlands....

Schrijf fouten maak ik echter ook. In beide talen.
Als iedereen beoordeelt zou worden op de manier van schrijven en formuleren dan was de helft misschien al wel weg gelopen Knipoog

"just my two cents"

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 19:37

Het overgrote deel van bokkers was er op Algemeen over eens dat wanneer mensen naar Nederland emigreren dan is Nederlands leren een vereiste. Wanneer DC een ware Amerikaan was en geinteresseerd was in dit forum, zou ik er niet zo'n punt van maken dat er een paar engelse topics verschijnen. Het feit dat ze 6 jaar in Amerika woont vind ik echter geen excuus om dan maar Engels te gaan praten terwijl ze best Nederlands kan. Dat vind ik onbeschoft ten opzichte van bokkers die geen engels kunnen. Idd, wanneer iedereen in het fries en limburgs zou praten en er mensen uit turkije turks kwamen praten en chinees en whatever, zou het hier een grote zooi worden. Je een beetje aanpassen aan je medemens is niet zo'n grote moeite, net als dat we ipv msntaal ABN willen zien hier. En iedereen die het interessant vind om engels te praten: er zijn genoeg interessante engelstalige forums op het net hoor!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 19:55

Hello,

this male from Lierop has left The Netherlands more than 7 years ago. My day to day business language is English, as is quite common in international business today. As I came here it was not required from me to speak Finnish, but nevertheless I did take the effort of mastering the Finnish language, as I believe it is no more than polite to do so.

However, as a Dutchman, I will never forget my roots. I was 27 when I left the little rainy country without winters, but I will still speak Dutch when I am 72 (or older Haha! ). Bokt is an opportunity for myself to stay in touch with the Dutch language, as well as keeping up what lives in the Dutch community. the language here at bokt is Dutch, which is quite likely, as it is a Dutch site. The world is full of English language Fora, really.

Be this real or not (I really do think this is some sort of a hoax), I don't think anyone is being rude here except yourself. I wouldn't dare to step into Minnesota forum and claim that people should respond to Dutch language message. The idea itself is preposterous.

Anyway, I wish you good luck, if you are real. To my absolute horror I have found legions of Dutch descendants whose parents were too lazy to even teach their own children their mothertongue. Hence, I know of people in Canada that can't even communicate with their own grandparents. Speaking more than one language is an absolute enrichment for yourself. English seems to have become a bare necessity, but speaking more than one language can give you more insight in diverse cultures, including that of your own.

Sincerely,

Joost van Gestel

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 20:00

Ik wil mee zijn, kan geen engels! Frusty Wie vertaald het?

. . .
. . .
. . .

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 21:32

voor pouschkin, ongeveer de vertaling, sommige woorden kon ik even niet thuisbrengen.

Hello,

this male from Lierop has left The Netherlands more than 7 years ago. My day to day business language is English, as is quite common in international business today. As I came here it was not required from me -

- hallo, deze man uit Lierop is meer dan 7 jaar geleden uit Nederland vertrokken. Zijn taal op zijn werk in het dagelijks leven is Engels, zoals vrij v aak in het internationale businessleven vandaag de dag. Toen ik hier kwam werd niet van me gevraag....


to speak Finnish, but nevertheless I did take the effort of mastering the Finnish language, as I believe it is no more than polite to do so.

-om Fins te spreken, maar ondanks dat heb ik de moeite genomen om de Finse taal te leren, en ik vind dat het niet meer dan beleefd is om dat te doen.

However, as a Dutchman, I will never forget my roots. I was 27 when I left the little rainy country without winters, but I will still speak Dutch when I am 72 (or older Haha! ). Bokt is an opportunity for myself to stay in touch with the Dutch language, as well as keeping up what lives in the Dutch community.

-Verder als Nederlander zal ik nooit mijn eigen taal (?) vergeten. Ik was 27 toen ik het kleine regenachtige landje zonder winters verliet, maar ik zal op mijn 72e (of ouder) nog steeds Nederlands spreken. Bokt is voor mij een mogelijkheid om mijn Nederlands op peil te houden, net als dat ik op de hoogte blijf van het leven in Nederland.

the language here at bokt is Dutch, which is quite likely, as it is a Dutch site. The world is full of English language Fora, really.

-De taal hier op Bokt is Nederlands, wat vrij gewoon is, omdat het een Nederlandse site is. De wereld is vol met Engelse taal.

Be this real or not (I really do think this is some sort of a hoax), I don't think anyone is being rude here except yourself. I wouldn't dare to step into Minnesota forum and claim that people should respond to Dutch language message. The idea itself is preposterous.

-Ik denk niet dat er iemand anders onbeleefd is dan jijzelf. Ik zou niet durven om in een forum uit Minnesota te komen en dan eisen dat de mensen daar in het Nederlands antwoorden. Het idee alleen al is belachelijk.



Anyway, I wish you good luck, if you are real. To my absolute horror I have found legions of Dutch descendants whose parents were too lazy to even teach their own children their mothertongue.

- Ik wens je geluk, als je echt bent. Tot mijn afgrijzen heb ik genoeg Nederlandse (?) gevonden waarvan hun ouders te lui waren om zelfs hun eigen kinderen hun moedertaal te leren.


Hence, I know of people in Canada that can't even communicate with their own grandparents. Speaking more than one language is an absolute enrichment for yourself.

Ik weet dat mensen in Canada niet eens met hun eigen grootouders kunnen communiceren. Het spreken van meerdere talen is een absolute must voor jezelf.

English seems to have become a bare necessity, but speaking more than one language can give you more insight in diverse cultures, including that of your own.

Engels schijnt een plicht te zijn geworden, maar het spreken van meerdere talen kan je meer inzicht geven in andere culturen, inclusief dat van jezelf.

Sincerely,

Joost van Gestel

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re: You can call me!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 22:13

[quote="SypheronEn good is trouwens een heeeel slecht voorbeeld omdat good geen +ly krijgt maar in "well" verandert. [/quote]

en daarom heb ik het juist gekozen! Deze zin zul je niet gebruiken, en automatisch zeggen: he talks well, wat de bijwoordelijke versie van good is.

En wat niveau van Engels betreft, na 5 jaar Engels spreken weet ik waar ik het over heb. Een Britse vriend heeft me ooit gezegd dat mijn Engels niet meer zou verbeteren, zelfs als ik nog 25 jaar in de U.K. woon.

Maar diegenen hier die veel Engels spreken voor hun werk of prive (Orri, Joost), dit proeft toch als zeer vertaald Nederlands:

"anything goods" er zal geen Engelsman zoiets bedenken
"to reply on my message" idem

Maar het zal verder wel. Ze heeft in ieder geval een hoop aandacht gekregen.

PS Ik kon het toch niet laten om nog even verder te zoeken. De MSN community die er vanochtend nog was is inmiddels verdwenen??

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 22:56

Weet je wat ik wel apart vind? Een heleboel bokkers die gewoon in Nederland wonen/werken/leven en in het dagelijks leven gewoon Nederlands praten, nemen de moeite om even een reply in het engels te doen, terwijl mevrouw DiamondCheckers, die notabene opgegroeid is met de Nederlandse taal en nog maar sinds een paar jaar in de States woont zogenaamd geen Nederlands meer kan schrijven.

De lastige schakel ben jij. En kom er nou niet mee aanzetten dat je geen Nederlands meer kan want dat is bull-oliebol. Er zijn twee mogelijkheden: a) je bent te lui om Nederlands te schrijven of B) Je wilt opvallen.
Ik denk B.

Maar mischien kun je Bart of Heike zover krijgen dat je een eigen forum krijg waar je gezellig engels kunt kwekken met jeugdige bokkers die graag hun engels willen oefenen. Ohnee, laat maar. Je engels is nou ook weer niet van denderend niveau.

Pas maar op straks komt er een "lockjuh" op dit topic Haha!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 19:13

Laat ik er dan ook nog even een schepje bovenop doen Haha!
Ik kon het niet laten om het telefoonnummer te bellen wat eerder in het topic gegeven werd. En ik kreeg een antwoordapparaat. Daarop was een vrouwenstem te horen met een nederlands accent. En daar werd ook nog eens een puur hollandse naam vermeld (ik zal de naam maar niet noemen). Ik woon net zolang in de States als DC, maar ik ben toch zeker m'n moerstaal niet vergeten en zal het nooit vergeten ook. Ik heb het idee dat ze idd probeert op te vallen (wat Pril al zei). Natuurlijk heb je wel eens dat je niet op een bepaald woord kan komen (heb ik dus ook) als je 24/7 engels spreekt. En daarom zijn dit soort forums en chatrooms erg handig om je nederlands bij te houden of op te halen.
Dusseh... Good luck, DC Knipoog

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:03

Hoi, had ik ook hoor, 14 jaar geleden al. Kon ik niet op het Nederlandse woord voor Mikroaaltouuni/Micro Onde/Mikrowelle/Microwave komen.. Ik maar denken aan Microgolf, maar dat begreep dus niemand Haha! Tja, die Magnetron ook Frusty Nederlanders moeten ook speciaal zijn Knipoog

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:08

Het is gods onmogelijk om na 6 jaar al de taal kwijt te zijn! Ik denk dat het gewoon een aandachtstrekkertje is die op vele manieren om aandacht schreeuwd. Ach ja. (kijk maar naar het aantal posts wat ze al gedaan heeft).

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:17

hey

this forum is dutch so you don't understand are forums about horseproblems and stuff...or can you read dutch but not type it ?i don't understand verry good but i think you have to find another forum !
lots if love

MOi

amberosa
Berichten: 11
Geregistreerd: 10-10-01
Woonplaats: huizen

so rude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:33

ik weet maar een oplossing

PRAAT JE MOERS TAAL!!!!!!!!!!!

en verder niks
al die buiten-landers die hier komen moeten ook verplicht op taalcursus
dus dat betekent dat iedereen die in Nederland woont of iets anders met Nederland te maken heeft gewoon nederlands moet kunnen spreken

einde discussie Extreme duivel

amberosa
Berichten: 11
Geregistreerd: 10-10-01
Woonplaats: huizen

so rude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:38

trouwens je zou trots moeten zijn dat je een nederlander bent Pling

sorry hoor

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Record!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-02 22:50

Laat ons het record halen voor de recordbook!!!!!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Record!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 23:25

DiamondCheckers schreef:
Laat ons het record halen voor de recordbook!!!!!


kan iemand mij dit uitleggen Verward

ik volg het niet meer
groetjes

tja....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, _chou, Afanaisa91, Amazonbot, Amparo, aniek_joefy, Apacheshadow, Buffelduke, Christina, Danseresje, Eliana, Eskimo, Evito_06, Googlebot, LieZ_Horses, LilChar, Mars, SemrushBot, YandexBot en 155 bezoekers