zo veel en zo diep slapen, meer mensen? (12-14 uur per dag)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

zo veel en zo diep slapen, meer mensen? (12-14 uur per dag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 01:04

laatste weken ben ik nog meer moe dan ik al was(bloed is onderzocht, ben al bij neuroloog enz maar sinds de 1e afspraak daar en nu is het veel erger geworden, krijg 9 nov uitslag va de onderzoeken die ik tot nu toe heb gehad, ben daar oa ivm duizelig zijn, flauwvallen al is dat minder aant worden, slecht geheugen, evenwicht kwijt, moe, slecht zien met 1 oog en concentratieproblemen)

ik slaap de klok rond, vaak zelfs 13-14 uur aan 1 stuk
als ik dan wakker wordt ben ik nogsteeds erg moe, maar sta toch op
dan ga ik wat doen, ben dan ook nog vrij slaperig, en zodra het kan val ik weer in slaap, dus zodra ik op de bank zit ben ik weg, lig ik overdag op bed dan slapa ik ook meteen weer
heb ik een aktieve dag gehad, dan is het de dag erna, soms zelfs de eerste 2 dagen erna helemaal erg

dit weekend ben ik niet op stap geweest(was te moe) zondag half 10 opgestaan en met yvon op concours geweest, smiddags halfuurtje mn paard gereden en 's avonds helemaal kapot op de bank gehangen, daarna naar bed gegaan en tot vanmiddag 13.00 geslapen.

heb 3 wekkers gezet, alle3 niet gehoord, ben 2x gebeld op gsm(ligt bij mn bed) ook niet gehoord en bjorn kreeg me amper wakker
toen ff bij de paarden geweest, was daarna doodmoe en heb van 4-6 vanmiddag weer geslapen
toen gaan werken, 2 uurtjes maar, en toen thuis weer doodmoe op de bank gaan hangen, ff in slaap gevallen en nu ben ik dus opweg richting bed om morgenmiddag rond 12/13 uur wakker te worden, ondanks wekkers die ik zet

het enge is, ik zak steeds weg overdag moet in de auto moeite doen om wakker te blijven, ik vecht continu tegen de slaap

morgen zal het nog wel zo zijn, maar doe ik dan weer rustig zoals vandaag dan gaat het woensdag weer redelijk(11/12 uur slapen op een nacht maar overdag iig niet meer slapen)

ik heb geen pfeiffer en geen bloedarmoede dat staat vast, verder heb ik nog geen uitslagen van nieuw bloedonderzoek etc dat komt 9 nov

wie herkent zich hier in en wat heb je er aan gedaan?

ook slaap ik dus muurvast, ik lig ook al die 12-13 uur in 1 houding, wordt helemaal stijf wakker en als iemand me wakker probeert te maken lukt dat dus echt bijna niet, bjorn vind het akelig om mij te zien slapen, ben echt heel ver weg in een hele diepe slaap, aanrakingen reageer ik niet op en op geluid en licht ook niet en ik adem heel erg traag ook mn hartslag is erg laag (heeft bjorn allemaal gevoeld terwijl ik sliep, heb ik nix van gemerkt, hij dacht dat er wat ergs aan de hand was omdat ik maar niet wakker werd )
ben ook overdag erg duf en heel slap, heb bijna geen kracht in mn handen, en ook mn armen en benen voelen moe en slap

als ik op stap ben geweest moet ik 3 of 4 dagen bijkomen en heb ik een gewone drukke dag gehad maar wel mn goede nachtrust gehad dan heb ik ook zo'n 2 dagen nodig voor ik overdag niet meer extra hoef te slapen(slaap dan wel de klok rond maar blijf voerdag dna wel wakker)


heb al geprobeerd er tegenin te gaan, had het idee dat ik juist moe werd door het teveel slapen
sliep toen 8 uur op een nacht en hield mezelf overdag wakker met redbull, ben toen na een week ingestort en heb toen 19 uur aan 1 stuk geslapen, dus ik heb die slaap schijnbaar toch echt nodig, maar ik wordt er gek van!

ik ben 23 en lijk wel bejaard!!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Re: zo veel en zo diep slapen, meer mensen? (12-14 uur per d

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 07:29

Zou het niet kunnen dat jij een whiplash hebt? Heb je een oplawaai gehad ofzo / auo-ongeluk?

Leeuwnie

Berichten: 915
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Zwolle

Re: zo veel en zo diep slapen, meer mensen? (12-14 uur per d

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:14

Brrrr, klinkt wel eng hoor... Tijd voor een rondje huisarts!!

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Re: zo veel en zo diep slapen, meer mensen? (12-14 uur per d

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 11:25

Ik heb het zelf ook heel erg! als ik kon zou ik wel de hele dag willen slapen
bij mij komt omdat ik pfeiffer heb gehad maar is al twee jaar geleden.
ik ben ook heel snel moe ik slaap ook 9 a 10 uur.
bij mij denken ze echt aan vermoeidheidsziekte en als je pfeiffer heb gehad word je ook nooit meer de oude.
Ik ben zelf af en toe ook mij evenwicht kwijt.ik zit er zelf ook altijd heel erg mee dat ik altijd zo moe ben!
werken kan ik eigelijk niet veel anders stort ik in.
ik doe nou oppaswerk en dan lukt gelukkig nog een beetje!ik ga een thuisopleiding doen.
vind dit zelf ook super erg als ik een dag of twee dagen echt heel druk ben dan moet ik echt een week bij komen.
maar denk niet dat je bang moet zijn dat er iets ergs is heel veel mensen hebben dat als ze gaan slapen dat je ademshaling minder word.
ik wens je in ieder geval veel succes!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: zo veel en zo diep slapen, meer mensen? (12-14 uur per d

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 11:58

Ja, hier nog iemand. Niet normaal hoe ontzettend moe ik vaak ben. Soms lijkt het erger te worden en kan ik niets. Als ik uit wil gaan dan moet ik daarvoor gaan slapen, of ik ben vervolgens een paar dagen van slag en moet bijkomen.
Heb je al een ME test gedaan? kijk eens op www.altijdmoe.nl
mss heb je daar wat aan?
Weet wel dat als je je ritme er niet in houd het alleen maar erger wordt. Ook al heb ik op een dag haast niks te doen, toch zet ik mn wekker. Desnoods slaap ik smiddags even wat, maar wel om 9uur eruit. Heb je ook wel eens dat je zelfs in de auto tijdens het rijden erg moet opletten dat je niet in slaap valt?
Ik slik nu vitamine B en foliumzuur, scheen dat tekort te hebben en het helpt wel iets, maar ook ik slaap zeker 12 uur op een nacht laatste jaar.

Veel sterkte en door zeuren bij je HA voor onderzoeken he.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: zo veel en zo diep slapen, meer mensen? (12-14 uur per d

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 13:09

Misja schreef:
Zou het niet kunnen dat jij een whiplash hebt? Heb je een oplawaai gehad ofzo / auo-ongeluk?


ik heb idd een whiplash(gehad) op mn 18e opgelopen door scooterongeluk en toen 3 maanden op bed gelegen van moeheid, ook slecht geheugen etc maar dat was binnen een jaar helemaal over en ik was weer echt fit
op mn 21e opnieuw een whiplash door een auto ongeluk(daarna ook slecht zicht met 1 oog) maar de laatste tijd geen ongelukjes meer gehad, ben wel voor de zekerheid door de MRI scan heen gehaald etc

maar toen ik naar de neuroloog ging was ik voora duizelig etc en ook wel moe, maar zo erg als nu was het niet
9 nov moet ik er weer heen voor de uitslagen van de onderzoeken en zal dan iig zeggen dat ik absurd moe ben

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:14

Andere mogelijkheid: Slaapapneu
In je slaap zakt je tong in je keel waardoor je tijdelijk geen lucht krijgt. Omdat je telkens bijna stikt (min of meer) kom je niet aan doorslapen toe waardoor je niet uitrust.
Bij lijders hieraan zie je dat ze overdag steeds dodelijk vermoeid/slaperig zijn.
Het moet er op een gegeven moment wel uitkomen, als je je laat onderzoeken.
Snurk je ook?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: zo veel en zo diep slapen, meer mensen? (12-14 uur per d

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 13:22

Kimberley77 schreef:
Ja, hier nog iemand. Niet normaal hoe ontzettend moe ik vaak ben. Soms lijkt het erger te worden en kan ik niets. Als ik uit wil gaan dan moet ik daarvoor gaan slapen, of ik ben vervolgens een paar dagen van slag en moet bijkomen.
Heb je al een ME test gedaan? kijk eens op www.altijdmoe.nl
mss heb je daar wat aan?
Weet wel dat als je je ritme er niet in houd het alleen maar erger wordt. Ook al heb ik op een dag haast niks te doen, toch zet ik mn wekker. Desnoods slaap ik smiddags even wat, maar wel om 9uur eruit. Heb je ook wel eens dat je zelfs in de auto tijdens het rijden erg moet opletten dat je niet in slaap valt?
Ik slik nu vitamine B en foliumzuur, scheen dat tekort te hebben en het helpt wel iets, maar ook ik slaap zeker 12 uur op een nacht laatste jaar.

Veel sterkte en door zeuren bij je HA voor onderzoeken he.


ik moet inderdaad ook eerst een middag slapen, dna op stap gaa en dna minstens 2-3 dagen bijkomen, niet normaal dus
autorijden was gisteren naar mn werk ook weer een ramp, dan zie ik de weg niet meer scherp en voel me zooo moe worden en val dat bijna in slaap, moet dan echt moeite doen om wakker te blijven, de snelweg ga ik al niet eens meer op, das alsmaar rechtuit en nog slaap verwekkender

ik ben geprikt voor oa lever&nierfuncties, suiker, cholesterol etc maar ook vit B en foliumzuur tekort, 9 november hoor ik daar de uitslag van(ik slik al wel Centrum pillen van A tot Zink en Becoforte van Dagravit, vit. B pillen dus)

ik ga nu ff op de site kijken die je gaf, ben benieuwd!

[edit]
heb ff gekeken en heel dit lijstje klopt

geheugen en/of concentratieproblemen
slaap waar patiƫnt niet van uitrust
gevoelige lymfklieren
spierpijn
gewrichtspijn
hoofdpijn
malaisegevoel na inspanning dat meer dan 24 uur aanhoudt

patjelisa schreef:
Ik heb het zelf ook heel erg! als ik kon zou ik wel de hele dag willen slapen
bij mij komt omdat ik pfeiffer heb gehad maar is al twee jaar geleden.
ik ben ook heel snel moe ik slaap ook 9 a 10 uur.
bij mij denken ze echt aan vermoeidheidsziekte en als je pfeiffer heb gehad word je ook nooit meer de oude.
Ik ben zelf af en toe ook mij evenwicht kwijt.ik zit er zelf ook altijd heel erg mee dat ik altijd zo moe ben!
werken kan ik eigelijk niet veel anders stort ik in.


klinkt heel herkenbaar! ik heb idd ook pfeiffer gehad, lang geleden
ik werk 2 uurtjes per dag en zelfs dat is soms al teveel, baal er echt heel erg van en duizelig+evenwicht kwijt enzo, echt zo irritant!!


@beantsje ik schijn doodstil te liggen en heel vast en diep te slapen, dus niet 'wakker' te schrikken terwijl ik in bed lig
wel slaap ik op mn rug dus dan kan je tong wel makkelijk in je keel zakken denk ik, maar voor zover ik weet gebeurd dat niet en lig ik heel de nacht helemaal doodstil
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 25-10-05 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Berichten: 16042
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:24

Oeij meis, klinkt allemaal niet erg goed

Ik hoop echt voor je dat ze wat gevonden hebben! Nog even, en je hebt iig de uitslagen van alle onderzoeken! Pas een beetje op jezelf he! En ga maar gewoon even niet stappen!

Kelloriejj
Berichten: 1643
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Doetinchem, Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:25

Ik slaap heel veel, vooral smiddags val ik vaak in slaap. Ben erg moe... Moet nog bloed onderzoek doen. Maar ik word wel altijd wakker van geluid, maar zodra ik merk dat het nix ernstigs is, val ik weer in slaap....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 13:31

@ machie, stappen zit er idd niet in vorige keer zomaar omgevallen, dan denken ze gelijk dat je of zat bent of nix gegeten hebt, maar ik was nuchter en had gewoon gegeten!
en de laatste keer stappen duurde tot woensdag voor ik weer iets fitter was echt z naar

@Kelloriejj ik wordt dus nergens wakker van, niet van wekkers of de telefoon, niet van iemand die mn naam roept, niet van de hond die bovenop me springt, ik slaap en blijf slapen, pas na zo'n 10-12 uur slaap kan iemand me wakker krijgen, dan ben ik nog wel moe en duf, maar wel met mn ogen open en ik praat wat terug enzo maar als ik bv om 23.00 ga slapen en Bjorn gaat om 7.15 werken en wil me wakker maken dan lukt hem dat niet.
hij komt rond 12.00 altijd even thuis, en dan krijgt hij me wel wakker

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:43

Slaap je wel in een goed bed, waar je goed in kan uitrusten. Wij slapen in een bed waar ik moe wakker wordt. Nu kan ik dat bed niet ruilen met het andere bed ivm de verbouwing thuis, maar ik ben dus ook zo moe (vandaar dat ik minder ben gaan werken). Ik heb het niet zo extreem als jij.
Ik ben overigens ook niet wakker te krijgen (al van kleins af aan) als je me na een paar uur probeert te wekken. Mario moet me dan echt omhoog trekken en op mijn voeten zetten, dus rechtop. Dan wil ik nog weleens wakker worden en anders wordt ik rond een uur of 4 's nachts wakker op de bank. Helemaal gebroken

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:45

Ik slaap me ook een ongeluk :D echt ongelooflijk, ben ook constant moe

Olympia

Berichten: 55612
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:59

Ik heb precies hetzelfde.. Ik kan dan zo lang slapen en ben nog moe..

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:27


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:36

Poe hee, ik had dat toen ik net zwanger was (de eerste 3 maanden)heeeeel moe, flauwvallen, duizelig.. Als dat een mogelijkheid is bij jou, zeker even een testje doen.

Roosch

Berichten: 36786
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:43

dimmelim schreef:
Poe hee, ik had dat toen ik net zwanger was (de eerste 3 maanden)heeeeel moe, flauwvallen, duizelig.. Als dat een mogelijkheid is bij jou, zeker even een testje doen.

Renske?

Wat een mogelijkheden hier allemaal zeg..
Ik hoop dat de dokter met goed nieuws komt
Ben ook erg moe, maar dat komt gewoon door het weer.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:59


Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:08

dimmelim schreef:
Poe hee, ik had dat toen ik net zwanger was (de eerste 3 maanden)heeeeel moe, flauwvallen, duizelig.. Als dat een mogelijkheid is bij jou, zeker even een testje doen.


argh.. dat zeiden ze bij mij ook al.. even testje doen..

morgen een afspraak bij de dokter.. Met zo goed als dezelfde verschijnselen, moe, na een beetje aktiviteit echt op, hoofdpijn, duizelig, misselijk..

vreselijk.. en dan hebben ze je eigenlijk nog nodig op je werk. maar je kan gewoon zo goed als niks

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:16

Ik heb het ook
Mijn ziekte van pfeiffer is 3 jaar geleden maar indd gedachten bij ME..
Ik maak een nacht van minimaal 10 uren en rond 3-4 uur slaap ik weer 2 uurtjes... Veel ziek (net blaasontsteking gehad en nu keelontsteking, hiervoor longontsteking gehad). Ik onthoud niks..
Mijn evenwicht valt nog wel mee, niet zoveel last van...

Werken doe ik niet meer, soms 's ochtends 2 uurtjes op stal, op school zit ik dus ook niet. En al het geld wat ik heb gaat naar Ewald... Ben bezig met uitkering maar ze kunnen niks aantonen e.d.

Oh ja.. zwangerschapstest heb ik al gedaan, negatief gelukkig.. Zeiden ze mij ook constant...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:22

o jee, dat klinkt niet goed.
Toen ik het las dacht ik aan suiker, maar daar ben je al op getest zeg je. Zwangerschap ? Maar dan heb je het wel allemaal erg extreem, dus dat lijkt me ook niet het geval. Kijk je wel een beetje uit. Niet in slaap vallen achter het stuur en tja.. als je de slaap nodig hebt, nemen dan. Hopelijk komen ze er snel achter wat je hebt. Maar beter dat ze wel iets vinden, want als dat niet het geval is, kun je er ook niets aan doen en dat is geen leven zo.... Sterkte en succes !

lachmar

Berichten: 2019
Geregistreerd: 01-01-05
Woonplaats: Omgeving Oss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:31

Ik ben ook vaak moe en val heel vaak onder een film in slaap (zelfs in de bioscoop) maar als ik het verhaal van jou zo lees dan hoef ik nergens over te zeuren.
Bij mij komt het waarschijnlijk doordat ik lange dagen maak.
Van 8 uur 's morgens tot 9 uur 's avonds ongeveer.
En dan voornamelijk intensief rijden.

Maar ik hoop voor je dat ze iets kunnen vinden en dat het dan snel opgelost is, want als je zo jong bent is dat echt gewoon K*t als het heel je leven beinvloed.
Sterkte.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:15

je heb toch ook dat narcolepta ofzo iets, dat is dat je op iedere plek waar dan ook zomaar in slaap kan vallen, en dan soms uren kan doorslapen. Heb het neit goed geschreven , maar zoiets is het. Was een hele tijd geleden bij het tv programma JONG.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 21:20

KiWiKo schreef:
Ik slaap me ook een ongeluk :D echt ongelooflijk, ben ook constant moe


is je eigen schuld maar achter de pc blijven zitten toen je een zware hersenschudding had, dit is het resulttaat ervan niet dat het er minder vervelend va wordt hor, maar ene hersenschudding kan je heel lang last van houden, zeker als je in het begin niet genoeg rust hebt genomen(ik viel als kind na een zware hersenschudding in slaap, zo met mn hoofd in mn bord vol eten )

@Vonnie84 ik ben geprikt voor oa vit B tekort, maar slik al Becoforte, dat zijn vit. B pillen van dagravit(heb 9 nov pas de uitslag van het bloedonderzoek)

@ rebeltje, dimmelim, misshaffie ik ben niet zwanger, dat was idd ook het eerste wat mn moeder, de huisarts en de neuroloog vroegen


@ Anna-Jelly, wat een ellende is dat he voral omdat mensne weinig ana je zien en je niet snel geloven pfeiffer heb ik idd ook gehad en elk virusje pak ik nu mee, hoest iemand 1x in mn buurt, ben ik gelijk grieperig.verkouden daarna

@ Sando, ik ben idd ook geprikt voor suikerziekte, alleen zit er verschil in je waarde nuchter en terwijl je gegeten hebt, ik bedenk me nu dat het vakje glucose aangevinkt was en niet glucose nuchter, maar dat ik wel nuchter was(was al vanaf 10.15 in het zh en 13.30 pas bloedgeprikt, had niet ontbeten die dag) zal dit iig zeggen bij het bespreken van de uitlsagen, die ik dus 9 nov krijg

@ griebels slaap in een supergoed en fijn bed, had er met ditzelfde bed eerst ok helemaal geen last van, hoorde mn wekker vroeger ook altijd gewoon, maar nu...

@ Miss_Petit ik ga zo even op de site kijken

@ Esmeralda ik kan idd overal zo in slaap vallen, kost me geen enkele moeite! even een halfuurtje liggen wordt dan ook slapen tot ik uren later weer wakker wordt

iig allemaal heel erg bedankt voor de reacties en het meedenken

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:27

Succes ermee !! Klinkt niet fijn