Nog een 'oeps' voor de PvdA.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Nog een 'oeps' voor de PvdA.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 21:25

Op de voorpagina van de Metro van vandaag, door Maaike Ruepert:

(artikel staat niet op de site dus ik heb het maar even overgenomen, met bronvermelding)

'Fortuyn steekt kop in het zand voor realiteit'
Uitgelekte notitie moet PvdA'ers helpen gevaar te bestrijden

De Partij van de Arbeid wil Pim Fortuyn bestrijden door net als de 'professor' in heldere taal uit te leggen wat er allemaal mis is. Niet met Nederland, maar met de standpunten van Fortuyn. Dat blijkt uit een geheime notitie van ministers, staatssecretarissen en kamerleden van de PvdA die gisteren in het bezit kwam van Metro. PvdA-woordvoerder Baart reageerde boos op het uitlekken van de 'anti-Fortuyn-handleiding'. "Het is niet de bedoeling dat u die heeft." Baart weigerde inhoudelijk in te gaan op de notitie, die een analyse is van het boek 'De puinhopen van acht jaar Paars' én aangeeft welke reacties PvdA'ers moeten geven. Dat gebeurt in oneliners en soundbites, zoals ook Fortuyn dat doet. Als Fortuyn schrijft: 'Zorgsector is Oost-Europa van voor de val de Muur' moeten de sociaal-democraten zeggen: "Fortuyn maakt een karikatuur van de situatie."
PvdA'ers moeten verder vooral benadrukken dat Fortuyn heeft gezegd dat kanker niet tot WAO kan leiden. "Dat is ronduit asociaal", moet er dan op volgen. Ook het afschaffen van het Europees Parlement gaat er niet in. "Fortuyn steekt zijn kop in het zand voor de realiteit van vandaag."
Opvallend is dat de partij het soms eens is met Fortuyn. Over veiligheid schrijft de PvdA: "Je ziet niet wat hij (Fortuyn) precies wil. Wel noemt hij: minder bureaucratie, prestaties omhoog en meer politie op straat. Op die punten sluit hij zich aan bij de PvdA.



Stelletje amateurs! Een 'Anti-Fortuyn-handleiding vind ik al behoorlijk triest, maar als je 'm dan ook nog laat uitlekken ben je wel heel stom!
PvdA was al niet mijn keus (PF trouwens ook niet), nooit geweest, maar nu al helemaal niet meer.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 21:30

Komt er eindelijk een beetje leven in de politiek, gaan ze met zijn allen Pimmetje wegpesten Huilen Party!! Er is bij ons op school nog nooit zoveel over politiek gepraat, maatschappijleer begint zelfs populair te worden Haha!

En zo'n anti-pim-handleiding is wel heel zielig, als je dat nodig hebt dan kun je beter stoppen...(sorry voor de PVDA-fans Party!! )

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 01:20

Het "A"-tje in de partijnaam als automatische stemmentrekker binnen de groep van mensen die voor wat betreft politiek van toeten noch blazen weten, begint blijkbaar zijn magie te verliezen.
Ik ken ze van nabij, mensen die "van huis uit" hun hele leven al klakkeloos PvdA stemmen omdat ze nu een keer arbeider zijn of zich zo voelen.

Het soms echt schrikken wanneer je ontdekt in een gesprek/discussie hoe ze echt over bepaalde zaken denken.

En ja.. als uit peilingen blijkt dat de magie niet meer werkt moet je wat verzinnen. Ik kijk er dus niet zo raar van op. Een kat in het nauw maakt immers nog steeds rare sprongen ?