Kikkerplaag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 19:26

Whaaaaaaaaaa!!! Ik krijg hier hele hartverzakkingen en trauma's. Echt overal zie ik kikkers. Alleen het van het woord 'kikker' walg ik al. Zonet zat er al weer één in de zadelkamer, tussen het hooi. Gatver!

En Percy: ik wil ze ook wel gratis naar je opsturen hoor! Dan krijg je er nog geld op toe zelfs! Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 19:33

FF een stukje over "de vijanden" van de kikker }> Misschien heb je er wat aan Carola Haha!


VIJANDEN van de KIKKER
Een kikker moet goed uitkijken, want overal zijn er vijanden.

Als kikkervisje zijn zijn grote natuurlijke vijanden, vissen, salamanders, libellenlarven, roofkevers en watertorren. Allemaal eten ze kikkervisjes. Als hij volwassen is, zijn zijn natuurlijke vijanden, reigers, ooievaars en snoeken.

Soms gebeurt het dat een bunzing in het vroege voorjaar een vrouwtje's kikkertje opeet. Dat vrouwtje zit dan vol met eitjes. De eitjes van het kikkertje zwellen op in de maag van de bunzing. De bunzing kotst de eitjes uit en laat een heel gek spoor achter. Dit spoor noemen we sterreschot.

Maar ook de mens is een grote vijand van de kikker. De wegen die de mensen hebben gebouwd, zijn gevaarlijk voor de kikker. Als een kikkertje na zijn winterslaap naar de plas trekt, gebeurt het vaak dat hij nooit aankomt omdat hij wordt opgegeten door reigers of ooievaren maar ook omdat hij doodgereden wordt.

De bestreidingsmiddelen, die de mensen gebruiken tegen ongedierte op hun velden, vergiftigen de insecten die de kikker eet. Dus die middelen vergiftigen dan ook uiteindelijk de kikker. Het water is zo vervuild door afval van de mensen, dat de eitjes en kikkervisjes ervan dood gaan. En doordat mensen plassen dichtgooien en beekjes recht maken, heeft de kikker geen woon- en paringsplek meer.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 19:38

Deze zijn ook wel erg grappig }> Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 19:45

hm wij hebben in onze vijver ook wat salamanders maar die kunnen al die kikkervisjes nooooooit op!!! elk jaar zijn t er weer zo onwijs veel!! zal ook vast wel komen omdat wij naast de vijver nog een ondiepere rand hebben, daar is de temperatuur wat idealer voor dril. De salamanders komen daar volgens mij ook niet (als ze er wel zouden komen zijn ze denk ik ook weer snel weg, bang voor al die kikkervisjes Haha! )

ik vind kikkers wel cool. maar pak ze tegenwoordig niet meer op, is ook niet goed voor kikkers trouwens. heeft wat te maken met hun huid maar wat precies weet ik niet meer. Zelfs mn oma vindt kikkers leuk en pakt ze zelfs nog op als ze de kans krijgt *coole oma he* Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 19:54

Afbeeldingnou mijn oma rent dus hard weg als ze er een ziet en ik loop ook liever wat metertjes om Afbeelding

Je hebt dus een hele stoere oma Knipoog

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 22:30

Whaaaaaa! Nu wordt het helemaal eng! Onze kat (Generaal, tja, die naam heb ik ook niet verzonnen) vind het nogal leuk om met die kikkers te spelen. Hij had er vanavond één gevangen, en mee naar binnen genomen! Extreme duivel
Gelukkig was de kat maar tot de bijkeuken gekomen, en toen heb ik de kat maar hard weggejaagd. Hij liet de kikker los, op de drempel van de buitendeur, dus maar heeeeeeel snel de deur dicht gedaan! Ik krijg steeds meer een trauma voor die dieren.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 22:34

Hihi, doet me denken aan vakantie, daar hadden we ook een PADDENplaag.

We sliepen in onze tent. Mijn moeder wordt wakker van de wekker wil de wekker uitdrukken(knopje zit bovenop) horen we ineens flink gegil (dus de wekker was niet meer nodig Haha! ) bleek er dus een grote dikke vette PAD op de wekker te ziten waar mijn moeder met haar nog slaperige hoofd op drukte met haar hand. Ik heb me dood gelachen. uiteindelijk heeft mijn 'stoere' vader hem toen 'even' weggehaald Haha! Haha! *LOL* *LOL*

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 23:45

Wij hebben padden in de vijver. Geen kikkers.
Een of andere beschermde soort ofzo, weet ik veel, is een keer zo'n ventje langs geweest van een of andere stichting. Die zijn wel geinig, ze kwaken niet en het zijn er ook niet zo veel. Ze leggen massa's dril, maar er blijft blijkbaar weinig van over. Zie er wel ieder jaar een paar richting vijver wandelen. Zo'n megadik vrouwtje, met zo'n iel mannetje op d'r rug, geen gezicht!
En je moet ze soms nog helpen ook, want ze blijven rustig midden op de oprit zitten en dan rij ik ze zo plat met de auto en dat wil ik niet op m'n geweten hebben.

Ben een keer op vakantie geweest in Frankrijk, bij een of andere rivier en daar zaten echt superveel padden. Kwam ik thuis, bleek er eentje onderin m'n tas te zitten, springlevend!!! Dat beest heeft dus onderin m'n tas, met allerlei andere tassen er boven op zo'n 18 uur onderin een bus gezeten.
Hoe bedoel je taaie beesten!
Wel goor hoor, heb die beesten toch niet graag in m'n slaapkamer. Heb 'm maar uitgezet in de vijver, was hier ook mooi warm weer, geen idee of 'ie nog leeft.