Ga je naar de dokter voor pijnstillers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eliana

Ga je naar de dokter voor pijnstillers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 09:35

Krijg je daar dus te horen dat je met paardrijden moet stoppen .
Ik heb dystrofie (voor uitleg over dystrofie zie www.dystrofie.nl ) en ik heb de laatste tijd heel veel last van me enkel en ik slik vrij veel pijnstillers, maar omdat die niet zo goed meer hielpen ging ik naar de dokter voor zwaardere medicatie krijg je dan dus te horen dat je met paardrijden moet stoppen, ik mag alleen nog licht recreatief rijden ik rij tot januari mijn wedstrijden en daarna zal ik ermee moeten stoppen .

Muizje

Re: Ga je naar de dokter voor pijnstillers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:41

Dat is echt schrikken
Zoiets is de grootste schrik van heel bokt... En echt ** dat het net jou moet overkomen

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:05

Getver dat is vervelend nieuws zeg, wat zal je balen meid.
Veel sterkte!

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:15

Ik heb post-traumatische dystrofie en ik ben onder behandeling bij het revalidatiecentrum.

Ik mag van mijn revalidatie-arts en othopeed gewoon paardrijden
Op het moment moet ik met krukken lopen, maar rijd gewoon wedstrijden Ik had van het weekend 3 wp in M1 en dat terwijl mijn voet bijzonder veel pijn deed.

Het is volgens mij algemeen bekend dat pijnstillers niet helpen bij dystrofie, zelfs morfine niet. Ik neem dus nooit pijnstillers.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:44

Probeer juist wel te rijden. Als je stopt zul je alleen maar meer problemen krijgen. heb zelf een whiplash en twee hernia's. waardoor ik ook de gehele dag met pijn in mijn lijf loop. Toen ik nog reed ging het vrij goed. Toen ik stopte werd het al heel snel erger. Nu ben ik weer begonnen maar dat kost zo veel moeite. Ik wou dat ik nooit gestopt was. Maar ik moets kiezen. Of halve dagen werken of rijden. Beiden ging niet. Toen ik revalideerde zeiden ze ook dat rijden heel belangrijk kan zijn

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:45

Eliana schreef:
Krijg je daar dus te horen dat je met paardrijden moet stoppen .
Ik heb dystrofie (voor uitleg over dystrofie zie www.dystrofie.nl ) en ik heb de laatste tijd heel veel last van me enkel en ik slik vrij veel pijnstillers, maar omdat die niet zo goed meer hielpen ging ik naar de dokter voor zwaardere medicatie krijg je dan dus te horen dat je met paardrijden moet stoppen, ik mag alleen nog licht recreatief rijden ik rij tot januari mijn wedstrijden en daarna zal ik ermee moeten stoppen .

moet je net als Juco bekennen, dat ik niet zou weten waarom je zou moeten stoppen met wedstrijd rijden. Ik werk in de gezondheidszorg en ik heb er niet eerder van gehoord.
Misschien is er wel een reden voor, maar ga inderdaad eens na een revalidatie-arts, voor een second opinion.

Suc6

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 11:53

omdat het te intensief is, ik heb behoorlijk last van mij enkels na een uurtje lessen of na wedstrijden, alleen als ik een rustig buitenritje heb dan gaat het wel.
Ik ga woensdag wel weer met mijn manueel therapeut praten maar die had gister al aangeven dat op dit moment mijn lichaam maar minimaal belastbaar is, ik denk dat het probleem ook is dat de dystrofie door heel mijn lichaam zit, nu een uurtje rijden zit mijn rug aardig vast.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 14:02

oliebol zeg!!
Kan je niet een second opninion aanvragen door een andere arts/therapeut.
Mijn ervaring is om niet van 1 arts uit te gaan.

Succes!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:25

Sjee da's niet niks om dit te hebben! Weet er weinig vanaf maar lijkt me dus echt niet fijn!

Wat ik wel weet is dat bewegen alleen maar goed voor je is, misschien niet intensief maar wel regelmatige beweging

Ik krijg zelf pijnstillers voor mijn nekklachten die bij hevige stress vaak weer om de hoek komen kijken. Heb inmiddels zo'n 6 jaar terug een whiplash opgelopen en daar heb ik nog eigenlijk dagelijks wel last van. Meestal is het uit te houden maar soms is hette pijnlijk en slik ik spierontspanners/pijnstillers. Wel moet ik vooral blijven bewegen, zodra k dat niet doe gaathet mis!

Sterkte

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 17:27

ik heb andere pijnklachten,maar ik weet wel dat een huisarts al snel roept dat paardrijden niet goed is,terwijl ortop.chirurgen,etc. er vaak juist positief tegenover staan,ik zou verder informeren als ik jou was!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:39

Ik heb ook PD (in rechtervingers begonnen, nu in hele hand, arm en nek) en mag van de fysio ook niet meer rijden. Ik slaap slecht van de pijn en kan soms een halve dag niks.

Weet hoe je je voelt, sterkte!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 18:50

ik heb van de kraker ook al signalen ontvangen dat als ik pijn heb met of na het rijden ik niet meer moet rijden, dus die zal hetzelfde zeggen als mijn arts .
@djesseka: bij mij is het in mn pols begonnen en nu zit het in middels in mn hele bovenlichaam en in mijn rechterbeen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 01:05

o jemig.. wat vervelend voor je... maar misschien zijn andere takken van paardensport nog wel haalbaar.. misschien aangespannen rijden.. helemaal zonder paardjes lijkt me wel erg moeilijk.. sterkte ermee.