Pff, wat is wijsheid?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Pff, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 16:31

Ik, die al maanden over een nieuw paar schoenen kan twijfelen, die menigeen tot wanhoop drijft met voors, tegens, misschienen en wat alsen bij iedere aankoop. Ik die altijd de verkeerde rij kiest bij de supermarkt en af en toe het gevoel heeft Murphy's law zelf uitgevonden te hebben.

Die ik is nu op zoek naar haar eerste eigen auto. Niet te duur, sterk genoeg om een trailer te kunnen en mogen trekken en zonder mankementen.

Grijs kenteken? Diesel? 4wd? oude Volvo 740? aartslelijke (maar verstandigste keus) Citroen Jumpy? Of toch maar die gave Nissan Patrol?

Wat is wijsheid en wat wil ik zelf, want ik ga er immers mee rijden. En toch ga ik knopen doorhakken hoor, want het houdt me dag en nacht bezig. Laatst droomde ik dat ik een auto tijdens een proefrit amper op de weg kon houden omdat ie zo beroerd stuurde en werd ik zwetend wakker (vinz, vinz, ik hou hem niet, riep ik nog)...

Aaahhhh, kan iemand helpen, wat hebben jullie voor de trailer en wat raden jullie aan en af?

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:40

probeer in ieder geval grijs kenteken te kopen. Ik heb helaas naar mijn vader geluisterd en nu zit ik met die rotbak met geel kenteken die mij bakken met wegenbelasting kost. SPIJT dat ik heb! en je moet een auto hebben met tenminste een 2.0 moter om hem niet kapot te rijden.

De hond is de betere mens

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 16:46

Ik heb vanmorgen een proefritje gemaakt in een Nissan Patrol 2.8 TD, die heeft inderdaad een grijs kenteken.
Maar hij komt uit '90 en moet 5000 euro kosten, lichtelijk meer dan m'n bankrekening op dit moment toestaat *LOL* . Hij leek ook niet helemaal makkelijk te schakelen, vooral terug naar z'n twee, en ik ben een beetje bang dat als dat erger wordt er een nieuwe versnellingsbak in moet op z'n tijd.

Hm, dub dub dub, ik vraag maar even een kennis straks mee om naar die patrol te kijken, kan die ff voelen misschien.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:04

Volgens mij heeft "ikke" wel verstand van auto's. Misschien moet je hem even PB-en
Succes!

:evaw:

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:27

Ik zou gaan voor een diesel. Een wat oudere passat VW bijvoorbeeld. Kunnen zat trekken en je hebt er een leuke auto aan. Grijs kenteken is altijd handig, maar dan verval je al gauw in de terreinwagensfeer.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:33

Wij hebben waarschijnlijk net voor een Freelander = Landrover gekozen...
foto's volgen aangezien ik hem zo verwacht voor een testrit Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-02 19:40

Prima schreef:
Ik zou gaan voor een diesel. Een wat oudere passat VW bijvoorbeeld. Kunnen zat trekken en je hebt er een leuke auto aan. Grijs kenteken is altijd handig, maar dan verval je al gauw in de terreinwagensfeer.


Volgens Vinz z'n berekeningen (spreadsheetjes en al) is een grijs kenteken voordeliger, zelfs als hij in aanschaf duurder is, we hebben de patrol dan met de volvo 740 vergeleken.
Bovendien hebben ze een hogere restwaarde en vind ik ze geschikter om te trekken.
Wat mag een passat dan precies trekken? Naar mijn weten zijn er maar enkele personenauto's die ongeveer 1300 kilo wegen en mogen trekken. (ford mondeo ook)

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:20

Eerst had ik een grote bestelbus (Daf 400) deze had een 2,5 liter turbo diesel motor en mocht 2000kg trekken.
Hij was vrij traag en stuurde ontzettend zwaar, ik gebruikte hem ook als "gewone" auto en dat was niet handig met bijv. parkeren bij de supermarkt Haha!
Daarna had ik een Mitsibushi Pajero ook 2,5 liter tubo disel maar met intercooler, deze mocht 2800 kg trekken en beviel een stuk beter, ik heb hem dan ook 5 jaar gehad.
In aug. heb ik hem ingeruild voor een Ssang Yong Korando, deze heet een 2.9 liter turbo diesel intercooler motor en mag ook 2800 kg trekken.
Ook deze auto bevalt me super.
Ik vind hem er erg mooi uitzien, maar sommige vinden hem spuuglelijk, ja smaken verschillen Haha!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:26

Wij hebben op het werk een Jumpy. Fijn busje, maar hij heeft rechts werkelijk een gigantische dode hoek. Niet echt handig met een trailer erachter; zonder trailer ook niet...

Verder lijkt het mij wel handig een auto te kiezen die meer mag trekken dan je trailer weegt. Dan heb je namelijk wat reserve en dat is vooral op drassige parkeerweiden niet verkeerd.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:36

Mijn skoda (vw familie) mag 1400 kilo trekken! Dus ik denk een passat ook zeker wel.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, ComscoreBot, Fly_high, Gwenvd, Igniss, meintje, Momo94, moOby, Muurp, Ninouschka, NogSteedsGek, Ookami, Sababber, thirteenn, Traiectum, xoranlover, Zebrastreep en 62 bezoekers