2e hond erbij nemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

2e hond erbij nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 12:32

Ik denk erover om een hondje uit het asiel te halen. Wij hebben thuis al een andere hond, een 1,5 jarige Duitse Staanderteef. Nou hoorde ik laatst dat de 1e hond beter wat ouder kan zijn voor je een 2e hond erbij neemt, omdat de eerste hond dan volwassener is en de baas kan zijn zodat er geen dominantieproblemen onstaan.
Klopt dit denken jullie? Hoe oud zou onze 1e hond dan minimaal moeten zijn? En kun je dan beter een pup ipv een volwassen hond erbij nemen?


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 13:09

Hangt ook van af hoe je hond is. Kan deze hond goed met andere honden opschieten, kan zij een hond naast zich verdragen en haar plaats delen? Mijn hondje zou het niet kunnen. En dan moet je dus een hond uitzoeken die ook met andere honden op kan schieten.

De hond is de betere mens

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 13:46

Onze hond is gek op andere honden, dus dat is het probleem niet. Ze is ook niet dominant, eerder onderdanig.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 13:56

Bij het asiel hebben ze vaak toch een redelijke indruk hoe een hond is, en of hij bij andere honden kan. En ze kunnen je er ook advies geven. Ik zou er gewoon eens een kijkje gaan nemen. ze hebben er vaak hele leuke honden.

De hond is de betere mens

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 15:27

Het gaat niet zozeer of de 1ste hond ouder is als de 2de hond.
Wel is het probleem vaak met mensen die een 2de hond erbij nemen, dat de "indringer"(zoe ziet hond nr. 1 dat nou eenmaal) vaak, en zeker in het begin, veel meer aandacht krijgt. Zo ontstaan er vaak problemen, doordat de eerste hond jaloers word. En geef hem eens ongelijk Knipoog Dat is echt een aandachtspunt waar je goed op moet letten, wil je problemen voorkomen.
Verder zou ik gaan voor een asielhond, die verdienen echt een nieuwe kans.

Wijzelf zijn ook van plan om binnen afzienbare tijd een hondje erbij te nemen, met z'n 2-en is het veel gezelliger als alleen Lachen En neem van mij aan, 1 of 2 honden in huis maakt echt geen verschil Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 16:52

ik denk dat het best zou kunnen, ook vanwege het gedrag van je hond.
Misschien zou het ook iets kunnen zijn dat je je hond mee neemt naar het asiel, kun je zien hoe de honden op haar reageren

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Kimbaie

Berichten: 775
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 19:35

Geen probleem. Je eerste hond zal hem inderdaad in het begin als een indringer zien, hij moet er aan wennen! Het is een teef dus heb je helemaal geen probleem met een dominante hond. Schijnheilig

Wij hebben heel lang maar 1 hond gehad. Toen we verhuisd waren en meer ruimte hadden voor een tweede hond kwam deze hond er ook. Party!!

Mijn andere de Hond was eventjes jalours Frusty , maar al gauw merkte ze dat ze net zoveel aandacht kreeg van een ander persoon die ook thuis was Lovers . Daarom moet je erover nadenken dat je ze allebei aandacht geeft.
That's all! Haha!
Verder is het harstikke gezellig!!!! Lovers

Trouwens een hond uit het asiel mag je even mee nemen als proef

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 19:38

Ik heb het ook gedaan.
Mijn oudste hond is altijd de enige hond in huis geweest. Toen mijn vader is overleden is hij bij mij gekomen. Ik vond het iedere dag weer sneu als ik ging werken en hij alleen moest blijven.
Heb er ook vaak aan gedacht en een 2e hond bij te nemen.
Maar ja hij was al 11. Een pup is waarschijnlijk te druk en een oudere hond is ook maar afwachten.
Ik heb toch besloten het te doen. Een hond uitgekozen bij stichting AAI (zoekt onderdak voor zwerfhonden uit oa. Turkije)
De hond die we er nu bij hebben was al in Nederland in een opvang gezin, dat had als voordeel dat we vooraf konden bepalen of het klikt. Het beste is om dit op neutraal terrein te bekijken.
Het is goed gegaan. We hebben reeds 2,5 een Turks Miepje erbij. Ze kunnen het best met elkaar vinden.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 10:43

Mijn reutje had ik al 1,5 jaar, toen ik het teefje erbij nam. Ik heb echt een tijd gedacht dat ik de fout van m´n leven gemaakt had!
Benson, het mannetje, was zo verschrikkelijk lelijk tegen Bella, het vrouwtje Knipoog ! Ik heb in het begin echt getwijfeld of ik Bella niet beter weer terug zou brengen. Tegenover mannetjes was/is Benson altijd erg dominant geweest, maar absoluut niet tegenover vrouwtjes.
Na zo´n 6 weken, grauwde hij niet meer constant tegen haar, na zo´n 8 weken mocht ze ook in z´n buurt komen en blijven en vanaf die tijd is het met de dag beter gegaan Lachen ! Inmiddels is de Bens nu 6 jaar en de Bel 4,5 en zijn ze onafscheidelijk Lovers . We hebben Benson altijd het recht van de oudste gegeven (dus als eerste eten geven, als eerste geknuffeld worden, enz.). Als ik van te voren had geweten dat het zo moeizaam zou verlopen, had ik Bella er misschien niet bij genomen Scheve mond . (maar ben wel erg blij dat ik haar ook heb hoor, het is zo´n charmant hondje Lachen ! Hij is stoer en zij is lief, hoezo bevestigen ze vooroordelen Verward *LOL* ! Ik zou ze allebei voor geen goud willen missen!)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Anna_98, Cowboy55, Danseresje, dinek123, EmptyWords, GoogleAdsense, LiannePuthzy, Mo_86, Polarize en 158 bezoekers