Hoe meer liedjes ik van James Blunt hoor, hoe gekker ik van zijn nummers wordt. Echt onwijs mooie nummers.
Maar heeft er iemand een idee wat er achter dit album zit? Zeker naar aanleiding van het liedje 'You're Beautiful' Waar hij zegt "I'll be never be with you" en "There must be an angel with a smile on her face".
Weet iemand meer over dit album? Ik kon zelf alleen een Italiaans stuk vinden, en ik kan geen woord Italiaans.
HAHA mee eens hasten, maar dat maakt me opzich niet zoveel uit. Ik vind het liedje een beetje cliché: Na 2 keer horen wordt 'i mooi, maar na 4 keer is hij al saai
Er heeft niet zo lang geleden een stuk in de volkskrant gestaan over hem. (ergens in september, maar weet ik even niet). daarin werd idd geschreven dat hij in het leger heeft gezeten.
Toevallig was ik gisteren bij iemand die deze cd had opstaan en het stuk uit de volkskrant had uitgeknipt en in het cd-hoesje had gedaan. Wat er ongeveer stond: Blunt heeft voor het Britse leger in Kososvo gediend, en daar uiteraard zeer traumatische dingen gezien en meegemaakt. 's Avonds pakte hij zijn gitaar en schreef hij liedjes, om zijn emoties en belevenissen een plek te geven, en om enige afleiding te hebben. Degene waarover hij zingt in zijn liedjes is meer een denkbeeldige liefde dan een echt persoon. Iemand die hij 'verzon' om zijn nummers omheen te schrijven en zijn emoties kwijt te kunnen. De duik die hij in de clip van Beautiful neemt, is een symbolische duik, om zich te bevrijden van zijn herinneringen. De liedjes klonken op de een of andere manier anders, toen ik dit gelezen had. Daarvoor vond ik het wat zwijmelachtige liedjes, niet heel bijzonder.
Ja idd, Goodbye My Lover en You're Bueatifull vind ik geweldig maar ik heb nog geen nummer gehoord wat ik niet leuk vind van hem. En ik heb er ook speciale gedachtes bij... en dan loopt de kippevel ook over mijn rug. Hij is gewoon echt goed!
Eigenlijk vind ik alle nummers die al genoemd zijn heel mooi. No Bravery ook inderdaad, die gaat volgens mij ook over de oorlog. You're beautiful heb ik inmiddels alleen iets te vaak gehoord.