Bolchrysant drives my crazy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Bolchrysant drives my crazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 10:23

Tja, je hebt groene vingers of niet en ik geloof dat ik m.b.t de bolchrysant bij de categorie zonder groene vingers hoor Ik heb al een aantal jaar oprij bolchrysanten gekocht/gehad maar na een paar weekjes of zelfs dagen begeven ze het. Dan worden de nieuwe knoppen bruin en verschrompelen.. Uitgebloeide bloemen verwijder ik, dat zou de bloei ten goede komen.
Ik vraag me af waar dat 'doodgaan' aan ligt. Wie heeft de gouden tip? Ja, en niet aankomen met water geven… want dat krijgen ze En zingen doen ik ook Wie helpt me de mooiste chrysant van de buurt te krijgen?

Keeva

Re: Bolchrysant drives my crazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:40

Liefde Jellie, liefde ....

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:54

Sorry, ikke niet weten....heb ook niet zulke groene vingers helaas.
Er is vast iemand op Bokt die het weet.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:58

Elke morgen 'goedemorgen' tegen de chrysant zeggen en 's avonds 'welterusten' wensen, dan komt alles goed

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:04

Ik zou het niet weten, er zijn niet veel planten die het overleven bij mij..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:06

Ik verzuip ze expres, gadver, er zitten altijd oorwurmen in.....die wil ik niet!!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:41

Bolchrysanten blijven bij mij vaak lang bloeien,maar af en toe zijn ze zo dood.

Misschien hangt het af waar ze gekocht zijn. Soms zijn ze bij de verkoper zo droog dat ze wel dood moeten gaan.

Ze hebben wel af en toe mest nodig en ook te natte voeten kunnen ze niet hebben, dan verzuip je ze. verder weet ik het ook niet. Blijft zonde.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 14:27

Hihi, ik doe niets anders als die planten liefde geven Er tegen praten? Ik voer hele gesprekken.. als de buurman t eens zou horen

Oorwurmen, die gaan volgens mij ook dood bij mij

Karuna, bedankt voor je tips! T enige wat ik me dan bedenken kan is dat ze te veel water hebben gehad. Ik zorg dat ze continue vochtig zijn...

Ik blijf moed houden

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:24

Ik ben dan nog niet volleert (leer voor bloemist) maar zijn de knoppen ect wel nat. Een regenbui doet een chrysant namelijk goed en komen de knoppen beter los, zo niet dan drogen ze dus in. Dus als je water geeft, besproei dan ook de bovenkant.
Daarbij mogen ze niet uitdrogen. Op werk geven we ze eigenlijk elke dag water, vooral als de zon er de hele dag opstaat.

Dit is iig hoe ik het geleert heb.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:11

Geeft ze iedere dag een beker water, liefst een beetje lauw, dat nemen ze goed op. Niet in de volle zon, want dat gaan ze niet redden. Laat de plant het gewoon opdrinken vanuit zijn pot. Dode bloemen verwijderen. Koop een potchrijsant niet helemaal groen en erg in de knop, dat word 9 van de 10 keer helemaal niks. Gewoon eentje die al wat bloem heeft. Dan zou het moeten lukken. Maar na een week of 3/4 ben je er weer vanaf hoor, ze staan echt niet zolang.

Bovendien is het een potchrijsant en geen bolchrijsant want dat is een snijbloem, maar de meeste mensen noemen ze zo