iemand die verstand heeft van windows??? help me!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

iemand die verstand heeft van windows??? help me!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 18:24

Op m'n pc is een virus gevonden met de naam Backdoor.Y3tRat. Die heeft zich fijn in MSCONFIG.exe genesteld. Norton, m'n viruscanner, heeft dit bestand in quarantaine geplaatst maar kan het niet herstellen en eigenlijk ook niet weggooien want het is een systeembestand. Toen heb ik windows maar helemaal opnieuw geinstaleerd en de vorige verwijderd, maar nu zegt de pc dat hij MSCONFIG.exe niet kan vinden Verward Ik heb juist heel windows opnieuw geinstaleerd, daar hoort dat bestand toch ook bij? Ik heb het in quarataine geplaatste MSCONFIG.exe weggegooit...
Iemand die mij kan helpen??

(windows nog een keer instaleren helpt niet, ik heb het al 3 keer geprobeert. Ik kan trouwens wel alles doen op de pc. Als je niet die waarschuwing zou krijgen bij het openen van desktop, zou je niet weten dat je MSCONFIG.exe mist)

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 22:42

Je moet kijken op een werkende pc waar dat bestand staat en dan dat bestand copieeren naar de juiste directory op de "foute" pc.
Meestal lost dat het probleem wel op.
Tevens moet je kijken naar een andere virusscanner want het virus wat je noemt is nogal een makkelijk virus om te verwijderen dus dat zou jou virusscanner moeten doen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 00:48

idd heel gek....ik zou het ook zo doen. Succes.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-02 19:30

bedankt voor de reacties, dat ga ik ook maar proberen Scheve mond Af en toe word ik zo moe van die dingen..

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 22:37

je moet je scanner wel regelmatig updaten!!

kuss

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 23:46

die is goed geupdate anders had die het virus niet gevonden Verward
Maar inderdaad eens van een oude pc afhalen en vervangen. Windows heeft het bestand wel nodig want het bestand stuurt andere opstartbestanden zoals config.sys, autoexec.bat en command.com

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 19:44

uhm de enige oplossing die ik kan bedenken is om linux te installeren. Al is dit besturingssysteem wel ff wennen

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-02 20:07

vanda's : De virusscanner wordt iedere 3 dagen automatisch geupdated..

Morgen gaat iemand voor mij de missende bestanden kopieren. Het virus is nu wel compleet verwijderd, maar wat ik niet snap is dat nadat ik windows helemaal opnieuw heb geinstaleerd, die besturingsbestanden nog steeds 'kwijt' zijn..

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 21:30

Oke ik heb vandaag de bestanden van een 'gezonde' pc gehaald er ze er bij mij opgezet... en hij zegt dat hij nog steeds delen van MSCONFIG.exe mist Boos! ohw ik wordt hier zo boos om he. Dat wat ik gekopieerd heb was echt helemaal compleet.. Ik denk dat ik de hele pc leegruim en alles er weer van vooraf aan ga opzetten. Dat is alleen zo'n ontzettend pokkewerk. Ik heb er ook eigenlijk veel te veel opstaan aan fotoprogramma's, muziekprogramma's, printers, camera's, scanners, spelletjes enz * zucht* dat moet ik dan allemaal opnieuw gaan instaleren

wish me luck Huilen