Studenten-rijvereniging Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Studenten-rijvereniging Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 18:03

Ben in dubio: heb thuis een paard staan waar ik dagelijks op kan rijden, maar het lijkt me toch ook wel erg gezellig om bij een studenten-rijverening te gaan. In Utrecht is bij mijn weten alleen Hippeia. Is er iemand met informatie en/ of ervaringen?

Mloui

Re: Studenten-rijvereniging Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:07

23 september is er geloof ik van Hippeia een info avond waar je tevens een proefles kunt rijden. Ik ga er als het goed is heen, want het lijkt met ook erg leuk om tijdens mn studie toch een beetje te kunnen blijven rijden!

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:34

Je moet Kikker hier op bokt maar eens een pb'tje sturen, zij is altijd heeel actief geweest (en misschien nog steeds wel) bij Hippeia!

Ikzelf heb bij Pegasus gereden, wat op gegeven moment een zachte dood is gestorven, maar ik heb geruchten gehoord dat ze de boel weer nieuw leven in hadden geblazen.. kan je alleen niet aan contactgegevens helpen helaas.

Ik zou je zeker aanraden je aan te sluiten bij een vereniging; ik heb zelf bij Pegasus absoluut de mooiste tijd van mijn leven doorgemaakt, met kampen, weekendjes weg, studentenwedstrijden (de beroemde Stedenontmoetingen), lekker tot diep in de nacht doorhalen op de manege.... nostalgie!!

Overigens loopt er ook een topic in de Huiskamer, het grote studentenruiters blaat en roddeltopic o.i.d.!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:18

Leuk hoor, en een ideale manier om snel veel kenissen te krijgen! Je hebt naar mijn weten idd alleen Hippeia, en de Sollysel natuurlijk maar dan moet je wel Diergeneeskunde studeren

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:37

Een vriend van me heeft er een tijdje gereden maar die vond het geloof ik niks. Allemaal van die 'meisjes' die alles eng vonden. Volgens hem dan, ik ben er nog nooit geweest. Heb er wel even overgedacht, maar uiteindelijk niet gedaan. Ik ga nu op kamers in Utrecht, maar kan in het weekend (+maandag en vrijdag) gewoon thuis rijden, dus echt nodig vind ik het niet. Aan de andere kant klinken de verhalen die je hier soms leest ook wel leuk!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:41

Mmm, misschien toch maar in Utrecht gaan studeren later Lijkt me echt super gezellig

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:04

Bij iedere studentenruitervereniging heb je te maken met mensen die nog nooit gereden hebben en tijdens hun studententijd gaan beginnen en met doorgewinterde wedstrijdruiters. Zelf ben ik lid geweest in Maastricht en met name de studentenwedstrijden vond ik erg leuk. De manegelessen konden me ook niet zo boeien.
Aangezien er bij binnenlandse wedstrijden B t/m M dressuur/springen wordt verreden en er bij buitenlandse wedstrijden op een nog hoger niveau gereden wordt is er voor ieder wat wils.
Zover ik weet is Hippeia een gezellige vereniging
Studentenruiterverenigingen richten zich toch ook met name op de gezelligheid.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 21:29

Dat klinkt heel positief. Ik vroeg me een beetje af of er uitdaging voor mij in zou zitten omdat ik toch Z-niveau rijd, maar dan zou ik ook op dat niveau nog een wedstrijdje mee kunnen rijden. Hoeveel tijd kost het ongeveer in de week om een beetje actief lid te zijn?

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:49

patos schreef:
Dat klinkt heel positief. Ik vroeg me een beetje af of er uitdaging voor mij in zou zitten omdat ik toch Z-niveau rijd, maar dan zou ik ook op dat niveau nog een wedstrijdje mee kunnen rijden. Hoeveel tijd kost het ongeveer in de week om een beetje actief lid te zijn?

't Is maar net wat je er zelf in wilt stoppen
Om een beetje mee te draaien is het wel leuk om in wat commissietjes te zitten, en daar gaat natuurlijk wel wat tijd inzitten. Maar je kunt ook gewoon barhangen tijdens de lesavonden (althans, dat kon bij ons indertijd wel) en dat kost je net zoveel tijd als een "gewone" stapavond

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 18:33

Ga toch eens langs om daar te kijken als ik straks een beetje gesetteld ben in Utrecht. Heb thuis een paard tot mijn beschikking, maar ik wil dit jaar nog iets naast mijn studie-vereniging zoeken. Bedankt allemaal voor de info!