Vreemde mail met virus?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Vreemde mail met virus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 17:03

Hoi,

sinds een aantal dagen krijg ik vreemde mail met waarschijnlijk virussen. Wel van afzenders die ik niet ken. Mijn pc wordt steeds trager en doet raar bij het opstarten en afsluiten, dit is steeds afwisselend. Mijn pc zijn processor wordt ook op het volle vermogen gebruikt, terwijl dit totaal niet nodig is.

Wie heeft dit nog meer of heeft een idee wat dit is en hoe het opgelost kan worden?

Groetjes Chantal


Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 18:50

De mails van vreemde afzenders niet meer openen? Denk ik dat een goede oplossing kan zijn...
En eens online scannen op virussen ofzo?

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 18:54

Ik werd gisteren ook gek van mailtjes met virussen. Norton pakte ze er gelukkig iedere keer uit, maar na 10x was ik het toch wel zat...
Ook van iemand die ik helemaal niet ken.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 19:23

Koop een virusscanner en laat die z'n werk eens doen.

Ik heb zelf de nieuwste versie van Norman. Krijg je er nog een firewall bij ook.

Nulla tenaci invia est via

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 19:50

Wat staat er dan in die mailtjes?

En waaraan herken je ze?

Dan kan ik het in de gaten houden.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 20:07

Nou als er een binnenkomt waarvan ik de afzender niet ken en hij vraagt van dit bestand openen vanaf de huidige lokatie of opslaan op schijf gooi ik ze meteen weg. Ook heb ik mijn pc al helemaal laten scannen, niks gevonden Verward Nu zijn er nog een paar mensen die ik ken en die krijgen de waarschijnlijke virussen via bekenden maar dus niet via mij. Degene hebben hun mail dus wel open gemaakt Frusty Ze hebben ook een stuk meer problemen als mij. Het wazige was ook dat bij 1 persoon haar msn naam was veranderd. Verward
Je kan ze herkennen aan onbekende afzender *hoeft dus niet* maar ik heb gemerkt dat ze heel opdringerig zijn met openen.
Btw heb ik ook de nieuwste versie van Norton. Wat voor mail was dat dan bij jou Marije?

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:13

Ik heb laatst een mail gehad, met als onderwerp re.... van iemand die ik dus ablosluut niet kende, er zat dus een bijlage bij, die heb ik (met m'n blonde hoofdje Haha! ) geopend, en dat was dus een virus, maar ik heb er maar eentje gehad, en het virus was dus al opgemerkt bij die hotmail virus scan voordat ik hem echt had geopend.. Pling

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, bebble, Corelli, Drico, eestheer, Esther, Frummel01, Malissaa1, MeesMo, Momo94, RoronaZorro, sandra1312 en 63 bezoekers