RSI-meisje...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

RSI-meisje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-02 20:00

Vandaag langs geweest op mijn toekomstige stage plek. Vanaf 1 april ga ik daar 3 maanden (snuffel)stage lopen.
Ik ga een onderzoek doen op internet (iets met forums *LOL* ) en daarvoor zit ik waarschijnlijk gewoon 3 maanden lang de hele dag achter de computer.
Kreeg ik de vraag of ik een 'RSI-meisje' ben want ze konden me niet echt een goede werkplek aanbieden.... En inderdaad kan ik op de plek die ze in gedachten hebben niet lekker werken. Voor een klein verslagje voldoet het, maar als ik iedere dag van 9 tot 5 achter de computer zit wil ik toch graag iets beter dan een klein schooltafeltje met oude mac op een kartonnen doos en een krukje erbij in een rommelhok....
Dat was ze gelukkig wel met me eens (heeft zelf zwaar last van RSI) dus ze zou proberen om een fatsoenlijke stoel en bureau te regelen.... Nieuwere computer was geen probleem.

Ik heb nog geen last van RSI en dat wil ik ook heel graag zo houden dus ik hoop dat ze iets aan die plek kunnen verbeteren anders zie ik het somber in voor m'n stage want dan ga ik daar dus echt niet zitten!

Nulla tenaci invia est via


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 21:00

Is een kwestie van inschakelen van de Arbo wet. Dan is dat zo gefikst als het goed is. Want ze zijn verplicht om mensen goede werkomstandigheden aan te bieden. DAarop mag niet worden bezuinigd.

De hond is de betere mens

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 21:38

Nou zeg... wat een idioterie!

Als ze jou geen "normale" werkplek kunnen verschaffen moeten ze je niet laten komen. Als werknemer heb je recht op een rsi-vrije werkplek dan wel een werkplek die de minste kans op rsi veroorzaakt. En als je een rsi-gevoelig beroep hebt (bv. data-typistes, ontwerpers, tekstredacteuren, html-vormgevers etc.) heb je recht op aangepast meubilair, d.w.z. automatisch verstelbare bureau's zodat je in een andere werkhouding kan werken, stoelen die ergonomisch verantwoord zijn, monitor armen en ga zo maar door.
Ik hoop dat ze dat voor je willen regelen, zoniet dan kun je je werkgever in gebreke stellen!

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-02 21:48

Het vervelende is dat het niet echt mijn werkgever is. Ik loop daar stage, krijg daar niets voor betaald, het is puur voor mezelf om te leren. Vind ik niet erg, hoort bij studeren. Maar als ik eisen ga stellen en zij zeggen dan vervolgens zoek het maar uit, voor jou 10 anderen (want het was een populaire stageplek waar ik wel even m'n best voor heb moeten doen!), dan heb ik voornamelijk mezelf daarmee, zij zullen er echt niet wakker van liggen. Ik aan de andere kant zit niet te wachten op RSI.
Het is ook niet bij een commercieel bedrijf, maar aan de universiteit en dat is met sommige dingen toch zo'n log instituut, kunnen echt maanden over iets doen. Het anti-RSI beleid van de VU behoort ook nog eens tot de slechtste van Nederland.
Maar ik denk dat er wel wat te regelen valt, met een goede stoel en een normaal (in hoogte verstelbaar!) bureau ben ik al een heel eind geholpen. Die kartonnen doos is zo gek nog niet, staat m'n monitor tenminste op een normale hoogte, hoef ik niet naar beneden te kijken. En dan neem ik m'n eigen anti-RSI muismatje en muis mee en dan moet het wel lukken. Maar dan moeten ze dus wel even mee willen werken!

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
cron