dieren als mensen behandeld

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 11:54

Uberhaupt worden grote honden minder oud dan een kleine. Ik heb een dog van 7 die nu al oud te noemen is.
Wat betreft de omgang met honden denk ik ook wel dat het te maken heeft met de grote van de hond. De meeste grote honden die ik ken zijn netjes opgevoede honden, maar de kleintjes, breek me de bek niet open. Vaak is het juist omdat ze klein zijn dat de mensen eerder geneigd zijn om op dezelde hoogte als de hond te leven dan met een grote.
Ik ben stapelgek op mijn honden en niemand hoeft ook zijn handen naar ze uit te steken om ze iets te doen, want dan ben je voor mij. Ook al zijn ze heel goed in staat om zichzelf te redden, maar dat wil ik de mensen niet aandoen.
Met grote honden moet je ook heel goed opletten wat je voert, want voor je het weet help je je hond de vernieling in. Het is heel leuk dat je voer kan krijgen met extra kalk en dat soort dingen maar best voor je hond is het niet.
Waar ik niet goed van word zijn de eigenaars van kleine honden. Als dat hondje mijn honden (lees kalfjes) aanvalt word er gelachen en opmerkingen als, kijk eens hoe stoer die is. Maar owee, als een van de honden iets terug doet, dan is het meteen een rothond die een klein hondje aanvalt. Dit gedrag van dat kleine hondje is aangeleerd. Het heeft met de opvoeding te maken.
Ook kleine honden blijven honden en zolang mensen dat blijven inzien is er weinig aan de hand, maar door dat gefrunnik en geleur met die hondjes gaat het gwoon vaak mis. Als de hondjes dan niet meer bevallen, worden ze weggedaan alsof het een oude sok is. Waar blijf je dan met je liefde en je idee dat je het goed doet. Geef gewoon de hond de schuld en iedereen zal het met je eens zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-02 12:15

Ha Chrico, maar hier op bokt zijn wij het daar zeer zeker niet mee eens! gelukkig.
Ik vind dat veel mensen hun hond als ze deze los hebben lopen veel te weinig tot de orde roepen. Of ze nou groot zijn of klein.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 12:23

chrico schreef:

De meeste grote honden die ik ken zijn netjes opgevoede honden, maar de kleintjes, breek me de bek niet open.

....Waar ik niet goed van word zijn de eigenaars van kleine honden. Als dat hondje mijn honden (lees kalfjes) aanvalt word er gelachen en opmerkingen als, kijk eens hoe stoer die is. Maar owee, als een van de honden iets terug doet, dan is het meteen een rothond die een klein hondje aanvalt. Dit gedrag van dat kleine hondje is aangeleerd. Het heeft met de opvoeding te maken.

Ook kleine honden blijven honden en zolang mensen dat blijven inzien is er weinig aan de hand, iedereen zal het met je eens zijn.

Ik heb 2 Westi´s en de reden dat ik dit ras heb genomen is, omdat het imo Knipoog , ondanks hun "grootte" tenminste nog "echte" honden zijn. Het zijn absoluut geen schoothonden, ze mogen NIET op de bank en in de slaapkamer. Het mannetje wat ik heb, is een echte macho, hij denkt dat het bos achter ons huis ook van hem is en verdedigd dat ook graag tegenover andere mannetjes Knipoog . Hij deinst er ook niet voor terug om een groter exemplaar te "pakken" alleen, helaas pindakaas voor hem, is ´ie door z´n formaat, toch wel gehandicapt *LOL* . Ik heb er niets op tegen dat ´ie, als hij weer eens zijn "macho gedoe" tentoon spreid, lik-op-stuk krijgt van de gote hond, moet ´ie maar leren dat de hele wereld niet van hem is Knipoog ! Het enige nadeel vind ik, dat omdat ´ie zo klein is, hij niet echt een faire kans heeft tegenover een grote hond, maar dát heeft hij gelukkig Lachen - inmiddels al wel geleerd! Maar Chrico, generaliseren kan je -mijn mening!!- niet: Mijn honden zijn erg goed opgevoed, luisteren, bedelen niet enz. en zijn gek op kinderen! Als het ze met kleintjes teveel wordt, draaien ze zich om, brommen hooguit een beetje voor zich heen en kruipen óf onder de tafel, óf tussen de twee banken, waar de kiddo´s er niet bij kunnen!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 12:32

Hahaha Sterre, je bent dus een van de weinige die ik tegenkom en dan zo zou reageren. Maar af en toe word je er niet goed van hoor.
Voor Desiree: Ik ben van mening dat als je geen controle heb over je hond, dat je de hond vast moet houden, of dit nu een kleine of grote is.
Ik werk met mijn honden, de oudste staat strak onder appel en voor de jongste begint de training net. Als ik dan met de honden werk en er komt zo een klein onopgevoed monster aan dan kan ik die mensen wel wat doen. En zeker, ik ben ook blij dat hier op bokt anders gedacht word over het wegdoen van een hond, helaas gebeurd dat nog al te vaak.
De jongste die ik heb is ook een opvanghond en ik ben blij dt ik haar erbij heb genomen en geen pup. Pups vinden makkelijker een huis dan een wat oudere hond.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 12:35

chrico schreef:
....Ik ben van mening dat als je geen controle heb over je hond, dat je de hond vast moet houden, of dit nu een kleine of grote is.

....Pups vinden makkelijker een huis dan een wat oudere hond.


Met deze twee stellingen ben ik het absoluut eens Lachen !!!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-02 12:52

Voor Desiree: Ik ben van mening dat als je geen controle heb over je hond, dat je de hond vast moet houden, of dit nu een kleine of grote is.

Helemaal mee eens! maar in de praktijk blijken wij hierin toch alleen te staan. Zoveel honden die mijn hondje lastigvallen of zelfs aanvallen! (ze zoekt zelf geen toenadering tot andere honden). En hoe vaak zie je niet dat ze je achtervolgen en de eigenaar geen fluit te vertellen heeft. Of ze springen tegen je schone kleren! BRRRRRRRRREEK ME DE BEK NIET OPEN!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 14:09

En dan zegt zo'n baas "Dat doet ie anders nooit!" Lips are sealed

Heel fijn als je modderafdrukken op je jas of broek hebt staan, dan heb je echt veel aan zo'n opmerking Knipoog